چطور از وان به استانبول برویم؟

با توجه به نزدیکی وان به ایران، این شهر یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی برای مردم کشور ما است. گردشگران در صورت تمایل می‌توانند خودشان را از طریق مرزهای زمینی به وان برسانند و پس از گشت‌وگذار در شهر و بازدید از جاذبه های دیدنی آن، خودشان را به سایر شهرهای ترکیه از جمله استانبول برسانند.

  • تعداد بازدید: 1556
  • ارسال در تاریخ: ۱۱ آبان ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۱۱ آبان ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 7 دقیقه

در این مطلب، قرار است با شما درباره روش‌های سفر به استانبول از وان صحبت کنیم. همچنین، به شما خواهیم گفت که سفر به استانبول از شهر وان در مقایسه با خرید بلیط تهران استانبول و بلیط استانبول به تهران چه مزایا و معایبی دارد. با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به وان از ایران

برای سفر به وان از ایران، روش‌های مختلفی وجود دارد. در صورتی که تصمیم دارید راحت و سریع به وان برسید، می‌توانید بلیط هواپیما بگیرید و در عرض تنها 2 ساعت، در شهر وان فرود بیایید. اما اگر دوست دارید سفر ارزانی را به این شهر تجربه کنید و از زیبایی مناظر و جاده‌ها نیز لذت ببرید، می‌توانید با خودرو شخصی یا اتوبوس به وان سفر کنید. در این حالت، از طریق سه مرز مشترک ایران با ترکیه می‌توانید وارد خاک این کشور شوید:

مرز رازی یا کاپیکوی

در صورتی که مایل هستید در سریع‌تری زمان ممکن به وان برسید، توصیه می‌کنیم مرز رازی را برای ورود به وان انتخاب کنید. این مرز در شهر خوی واقع شده و از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر، پذیرای مسافران شهر وان است.

مرز سرو یا اسندره

در مقایسه با مرز رازی، این مرز در فاصله نسبتا بیشتری از ایران قرار گرفته است. مرز سرو در شهر ارومیه قرار گرفته و برای مسافرانی که تصمیم دارند از این شهر به وان بروند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. مزیت مهم این مرز در مقایسه با مرز رازی، فعالیت 24 ساعته آن است.

مرز بازرگان یا گورباغ

بازرگان مرز ترانزیتی ایران و ترکیه است و به عقیده مسافران، در مقایسه با دو مرز دیگر، انتخاب امن‌تری برای عبور از مرز ترکیه محسوب می‌شود. این مرز نیز درست مثل مرز سرو به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کند. 

توجه داشته باشید که برای سفر زمینی به وان با خودرو شخصی، حتما قبل از سفر باید گواهینامه بین‌المللی خود را آماده و پلاک ماشین‌تان را بین‌المللی یا به اصطلاح کاپوتاژ کنید. توجه داشته باشید که قیمت سوخت در ترکیه بسیار بالا است و حتی خود مردم محلی نیز از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند. بنابراین، در برخی مواقع خرید بلیط هواپیما می‌تواند گزینه ارزانترین برای سفر به وان باشد.

روش‌های سفر از وان به استانبول

اینکه از چه طریقی از وان به استانبول بروید، تا حد زیادی به بودجه، اولویت‌ها و سلیقه شما برای سفر بستگی دارد. اگر صرفا برای کاهش هزینه‌ها قصد دارید از وان به ترکیه بروید، بهترین راه، خرید
بلیط اتوبوس وان استانبول است.  در این حالت، باید خودتان را برای یک سفر طولانی‌مدت و خسته‌کننده آماده کنید. وان و استانبول بیش از 1600 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و طی‌کردن این فاصله، چه با اتوبوس و چه با خودرو شخصی، نزدیک به 18 ساعت طول می‌کشد. در غیر این صورت، بهتر است به طور مستقیم بلیط استانبول را تهیه کنید و بدون دغدغه و در عرض 4-3 ساعت به شهر استانبول برسید.

ترفندهای خرید ارزان بلیط هواپیما استانبول به تهران

یکی از مهمترین دلایلی که موجب می‌شود مسافران از رزرو پرواز تهران استانبول و پرواز استانبول به تهران صرف نظر کنند و به سفر زمینی روی بیاورند، قیمت بلیط تهران استانبول است. در ادامه، ترفندهایی را ارائه کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بلیط ارزان استانبول به تهران و تهران به استانبول را تهیه کنید و سفر ارزان و آسانی را برای خود رقم بزنید:

  • به‌جای روزهای پایانی هفته، اواسط یا اوایل هفته را برای سفر انتخاب کنید. بلیط‌های روزهای آخر هفته در مقایسه با سایر روزها گرانتر هستند. 
  • از بلیط لحظه آخری استانبول به تهران غافل نشوید. 
  • در ایام پیک گردشگردی (به‌ویژه تابستان) برای سفر به استانبول برنامه‌ریزی نکنید. 
  • در صورتی که ساعت بلیط تهران به استانبول اوایل صبح یا اواخر شب باشد، قیمت آن ارزانتر خواهد بود. 
  • بلیط هواپیما تهران استانبول با کلاس اکونومی را خریداری کنید. 
  •  از مراجع معتبری مثل فلای تودی بلیط استانبول تهران و تهران استانبول را خریداری کنید. 

فلای تودی، مرجع معتبر خرید بلیط تهران استانبول

با توجه به نزدیکی وان به ایران، بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند از طریق مرزهای زمینی وارد این شهر شوند و در نهایت از آنجا به سایر شهرهای ترکیه نیز دسترسی داشته باشند. از این طریق، آن‌ها هم می‌توانند هزینه‌های سفرشان را کاهش دهند و هم سیر و سیاحتی لذت‌بخش در خاک ترکیه داشته باشند. این نوع روش سفر، چالش‌ها و معایب خود را دارد که در این مطلب، درباره آن‌ها صحبت کردیم. اگر دوست دارید سفر بی‌دغدغه و راحتی را به استانبول یا وان تجربه کنید، خرید بلیط هواپیما استانبول و وان از سایت فلای تودی، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با مراجعه به این وب‌سایت، هم می‌توانید بلیط هواپیما خود را بابهترین قیمت خریداری کنید و هم می‌توانید رزرو انواع هتل را با ارزانترین نرخ انجام دهید. فلای تودی مرجع خرید ارزانترین بلیط هواپیما و رزرو هتل است که با پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیل، تجربه‌ای تکرارنشدنی از سفر را برای شما رقم می‌زند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info