چطور زمینی به ارمنستان سفر کنم

در سفر زمینی به ارمنستان بر خلاف شهرهای ترکیه و یا حتی گرجستان از نظر زمانی بسیار کوتاه است. شما نهایتا ۲۴ ساعت بعد در خاک ارمنستان هستید. من فرهنگ ارامنه دوست دارم و بدلیل نزدیکی به کشور ارمنستان سفر با اتوبوس به ارمنستان انتخاب کردم. این کشور زیبا علاوه بر این که تاریخی غنی دارد، جذابیت های طبیعی بی شماری نیز دارد.

• تعداد بازدید: 3728
  • ارسال در تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۷ بهمن ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

سفر زمینی به ارمنستان

تور ارمنستان یکی از بهترین راه های سفر به این کشور زیبا است. یکی از مزایای سفر با اتوبوس به ارمنستان در ایام عید نیز حضور در کنسرت هاست. عموما در ایام عید در کنسرت های خوبی در این کشور برگزار می گردد. فرهنگ مردم ارمنستان بسیار جالب و زیباست، آنها بسیار خونگرم هستند. شما اگر در ارمنستان نتوانستید هتل پیدا کنید، ارامنه ها حاضرند خانه های خود را به شما اجاره بدهند و خود در خانه اقوام بمانند. بعضی موارد در ارمنستان تبدیل به فرهنگ عمومی شده است، مانند ورزش شطرنج که در مدارس نیز آموزش داده می شود. جالب است بدانید که بدلیل علاقه مردم ارمنستان به شطرنج، مسابقات بین المللی شطرنج نیز در بیشتر اوقات در این کشور برگزار می گردد. در ضمن یکی از علاقمندی های من در این کشور خرید شکلات و قهوه بود. گویی به نوعی فال قهوه نیز در فرهنگ ارامنه وجود دارد.

مسیر سفر زمینی به ارمنستان

سفر ما از پایانه آزادی به مقصد تبریز شروع شد، باید از مرز جلفا به ارمنستان می رفتیم. اتوبوس ما صبح و حوالی ساعت ۹ حرکت خود را شروع کرد. خود را برای سفری مهیج آماده کرده بودم، چرا که شنیده بودم که جاده رسیدن به ارمنستان بسیار پر پیچ و خم است و کوهستانی است. گذر از این جاده ها نیاز به راننده ای کار آزموده و بلد راه دارد. نکته مثبت سفر من این بود که اتوبوس های vip را برای مسافرت انتخاب کرده بودم. سفر زمینی به ارمنستان اگر با اتوبوس های vip باشد برای شما بسیار راحت خواهد بود. می توانید در صندلی خود براحتی دراز بکشید و صندلی را باز کنید و از پنجره منظره اطراف را ببینید. وقتی به سرزمین های شمالی و کوهستانی سفر می کنید، قطعا تغییرات دمایی شما را آزار خواهد داد. باید امیدوار باشید که تغییرات دمایی باعث بیمار شدن شما نشود. خوبی و مزیت اتوبوس های vip  اینست که بخاری بالای صندلی شما قرار دارد و با توجه به تغییرات دمایی تنظیم می شود. در ضمن دمای اتوبوس نیز با توجه به تغییرات دمایی، تغییر می کند. همیشه در سفرهای هوایی با این مشکل رو به رو شدم که پس از لندینگ دما به شدت کاهش پیدا کرده و من لرز کرده ام.

سفر زمینی به ارمنستان

حوالی ظهر به زنجان رسیدیم، طبیعت کوهستان بسیار جذاب بود. ناهار را در زنجان خوردیم و استراحت نیم ساعته ناهار و نماز داشتیم. هرچه از زنجان به تبریز نزدیک تر می شدیم، دما کاهش بیشتری داشت. حدود ساعت ۶ بعد از ظهر بود که به تبریز رسیدیم، باز استراحتی کوتاه داشتیم. راننده اتوبوس بسیار خوب و با مهارت رانندگی می کرد و هر ۳ ساعت یکبار برای استراحت و قدم زدن و خوردن قهوه اتوبوس را متوقف می کرد. من اصلا متوجه طولانی بودن مسیر نشدم، اینترنت هم در اختیار ما بود. حدود ساعت ۹، ۹:۳۰ شب بود که به مرز جلفا رسیدیم، استراحتی کوتاه نیز در آنجا داشتیم و غذایی خوردیم.
از مرز جلفا حرکت ما به مرزی دیگر شروع شد، مرز نوردوز جایی بود که ما را به کشور ارمنستان می رساند. حوالی ساعت ۱۲ شب به این مرز رسیدیم و بازرسی و بررسی گذرنامه ها انجام شد. ویزا با پرداخت مبلغی ناچیز به هر نفر داده میشد و این پروسه ساعاتی به طول انجامید.

پس از انجام تشریفات اداری ما وارد خاک ارمنستان شدیم. من آنقدر مشتاق رسیدن بودم که تمام شب را در اتوبوس بیدار ماندم. سفر با اتوبوس به ارمنستان برای من یکی از مهیج ترین سفرها بود. نصفه های شب به آن جاده کوهستانی پرپیچ و خم رسیدیم. گذر از آن جاده بسیار تجربه مخوف و جالبی بود و قطعا مهارت راننده اتوبوس را تحسین می کنم. صبح پس از عبور از گردنه های کوهستانی و زیبا در جایی برای صبحانه پیاده شدیم. طبیعت زیبا و خنکی هوای کوهستانی باعث شده بود که اشتهای من بازتر شود. خود را بیش تر از پیش برای بازدید از شهر صورتی آماده کرده بودم و مشتاق بودم که هرچه زودتر این کشور زیبا را ببینم.
باید به شما بگویم که زمانی که ارمنستان را دیدم، معماری و بناها و حال و هوای آن مرا به یاد فیلم های اساطیری می انداخت. گویی این فیلم ها را ارمنستان ساخته باشند. قبل از رسیدن به ایروان به شهر مغری رسیدیم، این شهر در منطقه آزاد واقع شده است. مغری شهری کوچک است و فاصله چندانی از مرز نوردوز ندارد. در این شهر مغازه ها و کافه های زیادی را پیدا می کنید که می توانند از شما به عنوان میهمان پذیرایی کنند. اگر با ماشین شخصی خود قصد سفر به ارمنستان داشتید حتما در شهر مغری، شب را در هتل سپری کنید. اما من خرید بلیط اتوبوس  را انتخاب کردم، تا با خیال راحت مسافرتی مهیج را داشته باشم.

سفر زمینی به ارمنستان

در ارمنستان اساطیری پس از رسیدن به ایروان ما به هتل رفتیم، همیشه راحتی هتل را به خانه ترجیح می دادم. حالا زمان گشت و گذار بود و باید تمام کلیساهای زیبای ایروان را می دیدم. کلیسای اچمیادزین و گغارد، مکان هایی بودند که با خود تاریخی غنی را حمل می کردند. طبیعت اطراف کلیسای گغارد من را محصور خود کرده بود، محو تماشای طبیعت شده بودم. کلیسا و صومعه ای در داخل کوه، واقعا من را به یاد داستان های اساطیری می انداخت. اگر به معماری رم باستان علاقمند هستید، معبد گارنی را در ارمنستان ببینید. داستان های تاریخی زیاد در بک گراند این مکان زیبا قرار دارد و تاریخ آن به دوران ساسانی باز می گردد.

سفر با اتوبوس به ارمنستان مزایای متعددی دارد، اما ماشین شخصی نیز برای گشت و گذار در مناطق اطراف شهر بسیار عالی است. اگر بتوانید یک ماشین اجاره کنید و یا با تاکسی به اطراف شهر بروید به شما توصیه می کنم که تله کابین تاتو را نیز ببینید. گوریس یکی از شهرهای بسیار زیبا در نزدیکی اریوان است که قطعا سفر به آنجا برای شما خاطره انگیز می شود. من در این کشور زیبا تا دلتان بخواهد زردآلو خوردم، همچینین محصولات دیگری نیز بود که با زردآلو درست شده بود. سوغاتی من به ایران شکلات و قهوه بود، تا مدت ها اقوام از طعم و مزه سوغاتی های من تعریف می کردند. به شما پیشنهاد می کنم سفر زمینی به ارمنستان را همیشه تجربه کنید. سفر با اتوبوس به ارمنستان یکی از خاطره انگیزترین و جذاب ترین سفرهای شما خواهد شد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info