اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی

اطلاعات و شماره تماس های ضروری فرودگاه بین المللی امام خمینی
تلفن اطلاعات پرواز: 096330 / مرکز تلفن: 5100118  و 0215100118 / مدیریت ترمینال ورودی: 02151007212

  • تعداد بازدید: 1070
  • ارسال در تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

اطلاعات کلی پرواز فرودگاه بین المللی امام خمینی

فرودگاه امام خمینی یک فرودگاه بین المللی است که در جنوب غربی تهران و در مجاورت شهر رباط کریم و اسلامشهر واقع شده و 13500 هکتار وسعت دارد. ساخت این فرودگاه در سال 1356 آغاز شد، اما پس از انقلاب اسلامی، ساخت این پروژه متوقف شد تا اینکه در سال 1374 عملیات ساخت این فرودگاه مجهز مجددا آغاز شد و در سال 1392 فاز اول آن به بهره برداری رسید.ایرلاین های زیادی در این فرودگاه فعالیت می کنند مانند: ایران ایر، ماهان ایر، قشم ایر، هواپیمایی آسمان، کاسپین، تابان، زاگرس. همچنین شاید جالب باشد بدانید که برخی از پیشرفته ترین خطوط هوایی جهان هر روز از فرودگاه بین المللی تهران پرواز می کنند.

پروازهای بین المللی تهران در حال حاضر از این فرودگاه و تمامی پروازهای داخلی تهران از فرودگاه مهرآباد انجام می شود. باید بدانید که فرودگاه امام خمینی به بیش از 30 کشور دنیا متصل است و دارای پروازهای ورودی و خروجی متعددی است. فرودگاه بین المللی امام خمینی پس از فرودگاه مهرآباد تهران و فرودگاه مشهد از نظر کل تردد مسافر در ایران رتبه سوم را دارد.

فرودگاه امام خمینی

آدرس فرودگاه امام خمینی

فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در جنوب غربی تهران و در میانه اتوبان تهران-قم واقع شده است. فاصله فرودگاه امام خمینی تا تهران تقریبا 30 کیلومتر است. البته باید زمان بیشتری از جمله ترافیک را در نظر بگیرید.

برای خرید بلیط هواپیما خارجی می توانید از خدمات بلیط سایت های هالیدی استفاده کنید. این سایت خرید بلیط هواپیما را بسیار ساده و سریع کرده و مشکلی برای تهیه بلیط از آژانس های مسافرتی نخواهید داشت.

ترمینال های فرودگاه امام خمینی

فرودگاه بین المللی امام خمینی دو ترمینال فعال دارد.

ترمینال یک فرودگاه امام خمینی: این ترمینال یکی از ترمینال های شلوغ فرودگاه امام است. ترمینال 1 میزبان اکثر پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه است و حجم ترافیک سالانه آن نزدیک به نه میلیون نفر است. این ترمینال هر ساله پروازهای ورودی و خروجی زیادی را دریافت می کند.

ترمینال دو فرودگاه امام خمینی (ترمینال سلام): این ترمینال ظرفیت پذیرش 5 میلیون مسافر در سال را دارد. ترمینال سلام اولین پرواز رسمی داخلی به فرودگاه بین المللی کیش را در سال 1398 انجام داد.این ترمینال بیشتر برای میزبانی از مسافرانی است که باید بین ساعات ۱۲ تا ۵ صبح، به مقصد شهرهای ایران پرواز کنند. همچنین باید بدانید که در ترمینال سلام پروازهای بین المللی نیز وجود دارد. این پایانه به عنوان یکی از مدرن ترین پایانه های ایران و خاورمیانه شناخته می شود.

ترمینال سه فرودگاه امام خمینی (ترمینال ایرانشهر): این ترمینال در حال ساخت است. ترمینال ایرانشهر می تواند سالانه 20 میلیون مسافر را در خود جای دهد.

اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی

اطلاعات و شماه تماس های ضروری فرودگاه بین المللی امام خمینی

  • تلفن اطلاعات پرواز: 096330
  • مرکز تلفن: 5100118  و 0215100111
  • مدیریت ترمینال ورودی: 02151007212
  • مدیریت ترمینال خروجی: 02151007414
  • پارکینگ فرودگاه امام: 02151007199
  • پلیس گذرنامه: 02151007331
  • تاکسی بیسیم تهران: 0211813
  • سیر و سفر: 0211813
  • سامانه پیامکی: 10009633
  • حراست: 02151005802  تا  02151005805 و  02151006030
  • شکایات: 02151006666 
  • سایت فرودگاه امام خمینی: www.ikac.ir
  • ایمیل فرودگاه امام خمینی: csr@ikac.ir

خدمات فرودگاهی امام خمینی

مترو: این فرودگاه دارای ایستگاه مترو فرودگاه بین المللی امام خمینی است. اتصال مترو به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در مرداد ۱۳۹۵ به عنوان ایستگاهی در خط یک مترو تهران افتتاح شد. این مترو در  ترمینال مسافری شماره یک و در تراز خروجی این ترمینال قرار گرفته است و حرکت اولین قطار از فرودگاه امام خمینی ساعت 6:50 صبح و حرکت آخرین قطار از ایستگاه شاهد به سمت فرودگاه ساعت 19:15 عصر است.
5 پارکینگ با ظرفیت بالا: فرودگاه امام خمینی دارای پارکینگ های بزرگ و مدرنی است که مسافران می توانند به راحتی وسایل نقلیه خود را پارک کنند. این پارکینگ دارای امنیت بالایی هستند.
رزرو تاکسی: چندین باجه رزرو تاکسی در فرودگاه وجود دارد و مسافران می توانند از خدمات رزرو تاکسی فرودگاه استفاده کنند. 
رزرو و کرایه خودرو: برای مسافرانی که ترجیح می دهند با خودروی شخصی به مقصد برسند، می توانند در فرودگاه امام خمینی تهران اقدام به رزرو و کرایه خودرو کنند. 
هتل: هتل‌ های رمیس و رکسان برا اقامت مسافران در نزدیکی فردگاه قرار دارد و به مسافران فرودگاه امام خمینی، ٢٤ ساعته در بازه زمانی ٢٠ دقیقه ای ترانسفر رفت و برگشت رایگان به هتل و بالعکس ارایه می‌کنند .
خدمات مالی: دستگاه های خودپرداز و بانک های متعدی در سراسر فرودگاه وجود دارد.
صرافی: صرافی فرودگاه در سالن خروجی و در کنار گیت ورودی شرق مستقر می‌باشد.
اینترنت رایگان: مسافران می توانند با استفاده از تلفن همراه و رایانه شخصی در تمامی قسمت های ترمینال مسافربری فرودگاه به صورت رایگان از اینترنت استفاده کنند.
ایستگاه های سیم کارت: در فرودگاه ایستگاه هایی برای خرید و فعال سازی سیم کارت تلفن همراه وجود دارد.
ایستگاه های شارژ سیار: ایستگاه های شارژ سیار در سراسر فرودگاه برای راحتی مسافران وجود دارد. مسافران در زمان انتظار می توانند تلفن همراه خود را به صورت رایگان شارژ کنند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info