ترمینال های فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی تهران را می توان در راس فرودگاه های مهم ایران قرار داد. این فرودگاه در 30 کیلومتری تهران قرار گرفته است و تمامی پروازهای خارجی از مبدا تهران در این فرودگاه انجام می پذیرد. در حال حاضر فرودگاه امام دارای یک ترمینال اصلی می باشد و ترمینال سلام و ایرانشهر نیز در حال ساخت هستند.

  • تعداد بازدید: 25893
  • ارسال در تاریخ: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۵ بهمن ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

محل تبلیغات شما

  • تبلیغات بنری گردشگری و اصناف مرتبط با آن
  • این جایگاه مناسب شماست اگر به فروش بیشتر فکر می کنید

فرودگاه بین المللی امام خمینی

فرودگاه بین المللی امام خمینی (IKIA) در حدود 45 کیلومتری جنوب مرکز شهر تهران در جمهوری اسلامی ایران واقع شده است و در سال 2015، 7.2 میلیون مسافر و حدود 64000 تن بار جابجا کرده است. با وجود ترمینال سوم که هم اکنون در دست ساخت است، شرکت هوایی فرودگاه امام خمینی این آرزو را دارد که این فرودگاه به یک قطب اصلی در منطقه تبدیل شود و اولین شهر فرودگاهی کشور را توسعه دهد. در ترمینال فرودگاه امام مسافران ورودی و خروجی همه چیزهایی را که برای ادامه سفر نیاز دارند پیدا می‌کنند.

ترمینال های فرودگاه امام خمینی

از تاکسی و خدمات کرایه اتومبیل گرفته تا محل تبادل ارز، غرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه و دفاتر هواپیمایی. علاوه بر این مسافران می‌توانند برای خوردن میان وعده هنگام انتظار برای شروع پروازشان از یکی از کافه‌های فرودگاه استفاده کنند. کافه تهرون با منوی صبحانه و میان وعده‌های سبک، کافی شاپ  Amir Chocolate(امیر چاکلت) با انواع نوشیدنی‌ها و دسرها و فست فود ایرانی BurgerLand برای مسافران در فرودگاه وجود دارند. قبل از پرواز می‌توانید سوغاتی بخرید یا از فروشگاه‌ها بازدید کنید.

ترمینال های فرودگاه امام خمینی

ترمینال های فرودگاه امام خمینی

ترمینال شماره 1

ترمینال شماره 1 فرودگاه تهران می‌تواند سالانه بیش از 9 میلیون مسافر را جابجا کند. فرودگاه امام خمینی به 64 مقصد در بیش از 30 کشور جهان خدمات ارائه می‌دهد. ترمینال یک فرودگاه از سال 2007 به بهره برداری رسیده است. مساحت آن 100000 متر مربع است.

خدمات ترمینال شماره 1 : خودپردازها, بانک ها, مبادله ارز, فروشگاه ها, غذا، نوشیدنی و خرده فروشی, اطلاع رسانی, خدمات پزشکی, شارژرهای سیار, نمازخانه, سوپرمارکت, بسته بندی چمدان, محل اشیاء گمشده و پیدا شده, سالن استعمال دخانیات, فضای بازی کودکان

هتل ها : نزدیک ترمینال شماره 1 فرودگاه تهران چند هتل وجود دارد:

هتل نووتل فرودگاه بین المللی امام خمینی : این هتل دارای 296 اتاق، رستوران بین المللی کهکشانی، هفت سالن کنفرانس و بخشهای جداگانه برای رفاه زنان و مردان (سونا، استخر شنا، جکوزی، سالن ورزشی و غیره) به علاوه مراکز خرید است.

هتل ایبیس : مخفف یک هتل 5 ستاره است. هتل ایبیس دارای 196 اتاق و 7 طبقه است. این هتل مناسب برای مسافران کاری و تفریحی است.

سالن ها : سالن CIP (جایگاه تشریفات اختصاصی): فرودگاه امام خمینی در این سالن خدمات VIP را به مدیران عامل، نمایندگان فروش، مسافران ورودی و خروجی و ... ارائه می‌دهد. خدماتی شامل: سالن پذیرایی، رستوران، نمازخانه، سالن کنفرانس و ....

ترمینال سلام

ترمینال 2 (ترمینال سلام)

ترمینال سلام دومین ترمینال فرودگاه بین المللی امام خمینی (IKIA) و اولین ترمینال فرودگاهی هوشمند در ایران است. این ترمینال جدید که در ژوئن سال 2019 افتتاح شد، توانایی جابجایی 5 میلیون مسافر را دارد. این ترمینال در ابتدا به منظور انجام پروازهای حج افتتاح شد اما اکنون تنها پایانه بین المللی در IKIA است. مساحت آن 56000 متر مربع است و توسط مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده است. ترمینال سلام مجهز به یک مرکز حمل و نقل زمینی  و یک پارکینگ است.

طراحی ترمینال سلام بر اساس ترکیبی از معماری فرهنگی ایران و آخرین فن آوری است که شامل پل‌های جت نیز می‌باشد. مساحت مرکز حمل و نقل زمینی ترمینال سلام 36000 متر مربع و مساحت پارکینگ آن 203،000 متر مربع است. ترمینال سلام کلیه شرایط را برای ارائه خدمات هواپیماهای پهن پیکر تجاری مانند ایرباس A380 فراهم کرده است. ترمینال سلام می‌تواند سالانه میزبان 5 میلیون مسافر باشد. این ترمینال با تجهیزات مدرن، به عنوان الگویی برای پایانه‌های جدید عمل می‌کند. ترمینال سلام از سه طبقه تشکیل شده است و دارای 52 پیشخوان سرویس، شش پل سوار مسافر و 9 دروازه پرواز است. همچنین دو پیشخوان اختصاصی برای مسافران معلول دارد.

خدمات : خودپردازها, خدمات بانکی, مبادله ارز, فروشگاه, غذا، نوشیدنی و خرده فروشی , خدمات پزشکی, نمازخانه, شارژهای سیار

ترمینال ایرانشهر

ترمینال 3 (ترمینال ایرانشهر)

ترمینال ایرانشهر هنوز در مرحله ی ساخت است. انتظار می‌رود پایانه ایرانشهر طی سالهای آینده تکمیل شود و در مرحله اول توسعه خود ظرفیت 25 میلیون مسافر را داشته باشد و با اتمام کار ساخت، این ظرفیت به 90 میلیون نفر افزایش یابد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info