معرفی 7 پل معلق دیدنی در ایران

معمولا همه گردشگران نظرات و تفکرات یکسانی ندارند و هر گردشگری به دنبال علایق خود است تا بر اساس آن ها از سفر و گشت و گذار خود لذت ببرد. برخی ها هیجان و آدرنالین را به مناطق سرسبز، رستوران ها، کافه ها، مراکز تفریحی، شنا و بسیاری از تفریحات دیگر ترجیح میدهند و آن را اولویت خود قرار داده اند. یکی از هیجان انگیز ترین اماکن تفریحی پل های معلق میباشد که بعضا دارای کف شیشه ای هستند و در نوع خود تجربه بسیار متفاوتی است.

  • تعداد بازدید: 4458
  • ارسال در تاریخ: ۲ آذر ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۱۷ آذر ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

حس عبور از پل هایی با طول بیش از 100 متر و بعضا نزدیک به 400 متر با ارتفاع بسیار زیاد 40 الی 85 متری قطعا یک تجربه جدید و هیجان انگیز است. البته این تفریح مناسب همه افراد نمیباشد و افرادی که از ازتفاع میترسند قطعا به دنبال عبور از پل معلق نمیروند اما کسانی که به دنبال هیجان زیاد هستند و به دنبال تفریحات اینچنین، عبور از پل های معلق و یا حتی استفاده از زیپ لاین گزینه های جدیدی هستند که به سختی میتوان از آن چشم پوشی کرد.

پل معلق مشگین

پل معلق مشگین

در ابتدا به معرفی اولین پل معلق در ایران یعنی پل مشگین شهر میپردازیم. پل مشگین با طول 365 متر و عرض 2 متر یکی از طولانی ترین پل های معلق خاورمیانه و همچنین اولین پل معلق ایران میباشد. شهر مشگین در اردبیل از طبیعت بی نظیری برخوردار است و این پل معلق بر روی رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین واقع شده است تا منظره ای زیبا و البته هیجان انگیز را برای گردشگران بوجود آورده باشد. جذاب ترین نکته این پل، قسمتی است که دارای کف شیشه ای میباشد که با ارتفاع 80 متری که دارد منظره ای سرشار از ترس و هیجان را برای بازدید کنندگان پدید می آورد.

اگر به دنبال هیجان بیشتر هستید اصلا نگران نباشید چرا که کمی آن طرف پل، یکی از جذاب ترین امکانات تفریحی به نام زیپ لاین فراهم شده است تا کسانی که به دنبال هیجان بیشتری هستند نا امید نشوند! با استفاده از زیپ لاین میتوانید از بالای پل و دره ای عمیق و زیبا عبور کنید و تماشای یک منظره شگفت انگیز را برای خود رقم بزنید. پایان زیپ لاین به ابتدای پل ختم میشود و اگر دوست داشتید میتوانید با عبور دوباره از پل بار دیگر زیپ لاین را تجربه کنید.

پل معلق پیرتقی

پل معلق پیرتقی

در استان اردبیل و نزدیکی روستایی به نام پیر تقی، پل معلق پیرتقی وجود دارد که برخلاف پل مشگین شهر برای گردشگری تاسیس نشده و روند ساخت آن داستان متفاوتی دارد. با مشاهده این پل در نگاه اول ناخودآگاه به یاد پل های چوبی ترسناک که با طناب نگه داشته شده اند می افتیم. پل هایی که با هر قدمی که گذاشته میشود و صدای چوبی که بر اثر قدم گذاشتن بر روی آن بلند میشود دنیایی از هیجان و دلهره را به انسان منتقل میکنند. طول این پل ترسناک 70 متر و عرض آن 1 متر است و ارتفاعی حدود 60 متر از سطح رودخانه دارد و گذر از بالای این رودخانه خروشان و شنیدن صدای آب هایی که به صخره ها برخورد میکنند ترس و هیجان را چند برابر میکند. همچنین اگر به دنبال هیجان بیشتر هستید میتوانید از زیپ لاینی که اطراف پل قرار دارد استفاده کنید تا لذت و هیجان زیپ لاین بر فراز رودخانه خروشان را تجربه کنید.

نکته بسیار مهم

با توجه به اینکه این پل در اصل برای کار مطالعه و احداث سد به طور موقت ساخته شده است، از استانداردهای لازم برای عبور و مرور افراد برخوردار نیست و عبور از آن بسیار خطرناک است. مسئولان میراث فرهنگی استان اردبیل نیز در مورد استفاده و عبور و مرور از این پل هشدار داده اند و از گردشگران خواسته اند به هیچ عنوان از روی این پل عبور نکنند.

پل معلق دره خزینه

پل معلق دره خزینه

یکی از زیباترین و شگفت انگیز ترین دره های ایران، دره خزینه در استان لرستان است. دره خزینه جاذبه ای منحصر به فرد است و در اواسط جاده پل دختر به اندیمشک و در جوار روستایی با همین نام قرار دارد. شکل گیری این دره طی سالیان دور و دراز و بر اثر فرسایش انجام گرفته است. یکی از جاذبه های مهم این دره وجود پل معلقی به طول 112 متر و ارتفاع 85 متر و عرض دهانه 80 متر است که بلندترین پل ایران و خاورمیانه نیز میباشد. تجربه ایستادن بر روی این پل 85 متری که با استفاده از چهار طناب کابلی و اتصال چوب های روسی ساخته شده و با وجود رودخانه خروشان کرخه در زیر آن هیجانی وصف نشدنی دارد.

نکته: این پل در سال 97 توسط افرادی ناشناس تخریب شد.

پل معلق مجموعه گردشگری نمک آبرود

پل معلق مجموعه گردشگری نمک آبرود

شهرک توریستی نمک آبرود بخش های مختلف توریستی شامل زیپ لاین، سورتمه، باشگاه تیراندازی، تله کابین، شهر بازی، کارتینگ و... را در خود جای داده است. یکی از این بخش های جذاب و البته ترسناک و هیجان انگیز پل معلق نمک آبرود است و به هیچ عنوان مناسب افرادی که از ارتفاع میترسند نمیباشد. این پل در قله دیو حمام واقع شده و 150 متر طول و 45 متر ارتفاع دارد. عرض کم این پل باعث شده تنها ظرفیت عبور یک نفر را دارا باشد و البته این نکته را هم باید مد نظر داشت که این پل خطرناک نیست و از ایمنی های لازم برخوردار است.

برای رسیدن به این منطقه و تجربه عبور از این پل میتوانید با استفاده از تله کابین خط دوم نمک آبرود خود را به این منطقه برسانید. پل معلق نمک آبرود علاوه بر ظاهر ترسناکش منظره ای بسیار زیبا را برای بازدید کنندگان پدید می آورد.

پل معلق هیر

پل معلق هیر

یکی از شهرهای خوش آب و هوای استان اردبیل هیر است که دارای طبیعتی منحصر به فرد، بکر و تماشایی است. یکی از جاذبه های گردشگری شهر هیر بدون شک پل معلق تمام شیشه ای هیر است. بله تمام شیشه ای! پل معلق هیر اولین پل تمام شیشه ای و قوسی شکل ایران و جهان است که مهندسان ایرانی آن را ساخته اند و تمام قطعات شیشه ای و کابل های فلزی آن در ایران ساخته شده است. این پل حدود 200 متر طول دارد و ارتفاع آن از سطح زمین حدود 100 متر و عرض آن 120 سانتی متر میباشد. نکته بسیار جذاب این پل کف تمام شیشه ای آن است که در طول تمام مسیر میتوانید رود پر از آب هیر چایی را در زیر پاهایتان مشاهده کنید و تا رسیدن به آن طرف پل دنیایی از هیجان و ترس را تجربه کنید. ضخامت شیشه هایی که بر روی آن ها قدم میزنید تنها 3 سانتی متر است که هیجان عبور از آن را چند برابر میکند.

همچنین در کنار پل معلق هیر امکانات تفریحی و رفاهی دیگری مانند استخر، زیپ لاین، بگ جامپ، صخره نوردی، ترامپولین، فواره ی موزیکال و... برای گردشگران فراهم شده است تا علاوه بر عبور از پل معلق فرصت تفریحات هیجان انگیز دیگری را نیز داشته باشند.

image

معرفی کاخ ها و عمارت های شیراز

    شیراز یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران است و دارای تاریخی غنی و البته هنر میباشد.

    پل معلق کوه صفه اصفهان

    کوه صفه یک مجموعه تفریحی در اصفهان است که تفریحات بسیاری مانند بولبنگ، زیپ لاین، تله کابین، بناهای تاریخی و... را در خود جای داده است. یکی از این تفریحات هم پل معلق کوه صفه میباشد که در طول مسیر به مقصد فکر نمیکنید بلکه تمام فکر و حواستان به گذرگاه متحرکی است که از آن در حال عبور هستید میباشد. طول این پل 110 متر میباشد و ارتفاع آن از سطح زمین به 45 متر میرسد. در کنار عبور از پل معلق کوه صفه میتوانید از زیپ لاین این مجموعه هم استفاده کنید و از ارتفاع 60 متری از زمین مسیر 165 متری را با استفاده از زیپ لاین طی کنید تا هیجان مضاعفی را تجربه کرده باشید.

    پل معلق آسمان تهران

    پل معلق آسمان تهران

    در نهایت به پل معلق آسمان تهران میرسیم پلی که به عنوان نخستین پل معلق پایتخت از آن نام برده میشود. پل معلق آسمان تهران در فاز دو بوستان نهج البلاغه قرار دارد و از پارکینگ بوستان نهج البلاغه تا پارک پردیسان ادامه دارد. طول این پل زیبا 285 متر و عرض آن 2 متر است و ارتفاعی بالغ بر 65 متر دارد. همچنین از این پل به عنوان طولانی ترین پل کابلی عابر پیاده در خاورمیانه در کنار پل مشگین شهر یاد میشود.

    با قدم زدن بر روی این پل میتوانید برج میلاد و برج آزادی را ببینید و اگر خوب گوش کنید میتوانید صدای آبپاش های بوستان را هم بشنوید. پل معلق آسمان یکی از جذاب ترین و جالب ترین جاذبه های گردشگری تهران به شمار میرود و توریست های ایرانی و خارجی بسیاری برای بازدید از این پل اقدام میکنند. محلی که پل در آن ساخته شده بسیار دیدنی است و چشم انداز منحصر به فردی را برای بازدیدکنندگان پدید می آورد تا علاوه بر هیجان عبور از این پل مرتفع و طولانی از مناظر هم لذت ببرند پس اگر به دنبال یک تجربه جذاب در پایتخت هستید این پل گزینه مناسبی است.

    نظرات کاربران
    ثبت نظر مشاهده نظر ها
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
    استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
    شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info