معرفی فرودگاه بین المللی شیراز

شیراز جزو جاهایی از کشورمان است که فرودگاه بین المللی دارد. اگر می‎خواهید در مورد فرودگاه بین المللی شیراز بیشتر بدانید تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

  • تعداد بازدید: 231
  • ارسال در تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۲۹ آذر ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

شیراز مرکز استان فارس است که در جنوب غربی ایران قرار دارد. شهر شیراز پر از مکان‎های دیدنی و تاریخی بوده و شهر شعر و ادب ایران به حساب می‎آید. از باغ ارم و آرامگاه سعدی و حافظ تا تخت جمشید و ارگ کریمخان زند در این شهر زیبا قرار دارند و جزو شهرهایی از ایران محسوب می‌شود که سالیانه گردشگران زیادی را از سرتاسر ایران و حتی جهان به سمت خود جذب می‎کند.

فرودگاه بین المللی شیراز، دومین فرودگاه مجهز ایران

اولین فرودگاه شهر شیراز در سال 1308 احداث شد و به دلیل اینکه باندهای فرودگاه کوچک بودند، تصمیم به ساخت فرودگاه جدیدی گرفته شد که در حال حاضر به فرودگاه بین المللی شیراز یا شهید دستغیب معروف است. این فرودگاه در سال 1340 احداث گردید  و بعد از 5 سال بهره برداری شد و ظرفیت آن از 4 میلیون نفر به 10 میلیون نفر افزایش پیدا کرد. این فرودگاه پس از فرودگاه امام خمینی دومین فرودگاه نظامی-مسافربری ایران از نظر تجهیزات پیشرفته است.

در حال حاضر فرودگاه بین المللی شیراز، دو باند پرواز و دو ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. همچنین این فرودگاه ارائه ویزای فرودگاهی-توریستی را برای شهروندان برخی کشورها نیز امکانپذیر کرده است و این مسافران می‏توانند در کمترین زمان ممکن ویزای توریستی با اعتبار دو هفته داشته باشند. کشورهایی که در حال حاضر می‎توانند این ویزا را دریافت کنند شامل آمریکا، کانادا، بریتانیا، اردن، افغانستان، پاکستان، عراق، بنگلادش، کلمبیا و سومالی می‎‏شوند. 

کدام ایرلاین های داخلی و خارجی در این فرودگاه فعال هستند؟شرکت‎های هواپیمایی داخلی که در فرودگاه بین المللی شیراز پرواز دارند شامل ماهان ایر، قشم، کیش ایر، سپهران، آسمان، ایران ایر، ایران ایرتور، تابان، زاگرس، نفت ایران، کاسپین و معراج می‌شوند. از شرکت‎های هواپیمایی خارجی نیز می‎توان به قطر ایرویز، ایر عربیا، کرندون ایرلاینز، فلای دبی و تیلویند ایرلاینز اشاره کرد. 

به طور کلی این فرودگاه 13 مسیر پروازی مختلف دارد که هر دو پرواز داخلی و خارجی را پوشش می‎دهد. پروازهای داخلی بیشتر به سمت تهران، اصفهان، مشهد، اهواز، کرمانشاه، بندرعباس، بوشهر، کیش و قشم صورت می‌گیرد و پروازهای خارجی به کشورهایی چون ارمنستان، سوریه عمان، امارات، قطر، ترکیه و بحرین انجام می‎شود.

فرودگاه بین المللی شیراز چه امکاناتی دارد؟ 

از آنجایی که این فرودگاه از فرودگاه‎های مهم ایران محسوب می‌شود، امکانات زیادی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. این امکانات شامل موارد زیر است:


  • اگر با خودروی شخصی خود به فرودگاه می‎روید می‎توانید از پارکینگ اختصاصی فرودگاه استفاده کنید.
  • اگر باید مدت زمان زیادی را در فرودگاه منتظر باشید، می‎توانید از خدمات سالن VIP که شامل اینترنت رایگان، رستوران و ... است، بهره ببرید.
  • اگر به دنبال مکانی برای اقامت هستید، می‎توانید هتلی که در فرودگاه است را رزرو نمایید.
  • درصورت نیاز به تبدیل ارز خارجی به ریال می‎توانید از صرافی‎های فرودگاه این کار را انجام دهید. 
  • در هر دو ترمینال‎، کافه و رستوران موجود است و می‎توانید انواع غذاها را سفارش بدهید.
  • غرفه‎ های فروشگاهی برای خرید انواع سوغاتی شیراز وجود دارد.
  • خودپرداز تمام بانک‎ها در فرودگاه موجود است و می‎توانید کارهای بانکی خود را قبل از سفر انجام دهید.
  • برای افراد توان‌یاب خدماتی چون ویلچر و مسیر مخصوص این افراد وجود دارد. 

مسیرهای دسترسی فرودگاه به چه صورت است؟ 

از آنجایی که این فرودگاه در داخل شهر قرارد دارد، مسیر دسترسی به آن آسان است و شما می‎توانید از انواع وسایل نقلیه چون اتوبوس، مترو و تاکسی برای رفت و آمد به فرودگاه استفاده کنید. موقعیت کنونی این فرودگاه در میدان شهید دستغیب و در انتهای بلوار شاهچراغی قرار گرفته است. ایستگاه متروی شهید دستغیب نیز در نزدیکی فرودگاه قرار دارد.

بهترین سامانه برای خرید بلیط شیراز کجاست؟

 برای خرید بلیط شیراز تهران و مقاصد دیگری که از فرودگاه شیراز صورت می‎گیرد نیازمند یک مرجع معتبر هستید تا با خیال راحت در کنار خریدی آسان، بلیط شیراز تهران خود را ارزان و به صرفه تهیه نمایید. بهترین سامانه در حال حاضر فلای‌تودی است که پروازهای داخلی را به صورت صددرصدی پوشش می‎دهد. شما از طریق وبسایت و یا اپلیکیشن فلای‎تودی می‎توانید با کاربری راحتی که این سامانه دارد خرید خود را به راحتی انجام دهید.

راهنمای خرید پرواز شیراز تهران در فلای تودی

برای خرید پرواز شیراز تهران یا هر مقصد دیگری که از سمت شیراز مدنظر شماست می‎توانید وارد وبسایت فلای‌تودی بشوید و یا اپلیکیشن آن را دانلود کنید. پس از آن وارد بخش پروازهای داخلی شده و با انتخاب مبدا و مقصد و یک طرفه و دوطرفه بودن، نوع پرواز و همچنین تاریخ رفت و برگشت و تعداد مسافران، بر روی گزینه جستجو کلیک کنید تا تمام پروازهای شیراز به مقصد مدنظر شما را از ارزانترین نمایش دهد، پس از آن تنها با یک کلیک می‎‏توانید بلیط هواپیمای شیراز خود را به صورت آنلاین تهیه کنید. همچنین می‎توانید رزرو هتل خارجی و داخلی، بیمه مسافرتی و ترانسفر سفر خود را نیز از طریق فلای تودی انجام دهید.

از خدمات دیگر سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی می‎توان به پوشش کامل تمام بلیط‌های داخلی قطار، امکان دریافت خدمات ویزای توریستی به آسیا، اروپا، کانادا و...، خرید تورهای مسافرتی به محبوبترین مقاصد، بیمه مسافرتی و سرویس کِی‌کُجا برای خرید ارزانترین پروازهای داخلی و خارجی اشاره کرد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info