معرفی هواپیمای بوئینگ

بوئینگ یک شرکت هوایپمایی آمریکایی معروف است که در سال 1916 توسط شخصی به نام ویلیام بوئینگ تاسیس شد. این شرکت یکی از بزرگ ترین و پردرآمد ترین شرکت های کشور آمریکا است و از نظر صادر کردن کالا و خدمات، موفق ترین شرکت در این کشور شناخته می شود.

  • تعداد بازدید: 2812
  • ارسال در تاریخ: ۵ اسفند ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 12 دقیقه
شرکت هواپیما سازی بوئینگ در طول سال‌ های فعالیت خود در ساخت هواپیما های مختلف، چه در حوزه مسافربری و چه در حوزه های دیگر، خدمات بسیاری به بازارهای جهانی و فن آوری ارائه کرده است. بوئینگ همیشه یکی از بزرگ ترین نام ها در زمینه تولید هواپیما بوده است و در این زمینه توانسته به موفقیت های زیادی دست یابد. یکی دیگر از افتخارات شرکت هواپیمایی بوئینگ این است که به عنوان بزرگ ترین صادر کننده ی کالا و خدمات هواپیمایی در کل حوزه ی هوایی در قاره ی آمریکا و جهان می باشد. همچنین سهام شرکت هواپیمایی بوئینگ در بزرگ ترین بازارهای بورس جهان در بالا ترین حد ممکن معامله می گردد. هواپیمای بوئینگ

هواپیماهای بوئینگ در ایران

تجربه پرواز با هواپیما های بوئینگ در ایران به سال 1344 و هواپیمایی هما باز می گردد. در این سال بوئینگ 727 در مسیر تهران به بیروت به پرواز در آمد تا نخستین هواپیمای جت هما باشد که مسافران با آن سفر کرده اند. در واقع می توان گفت عصر طلایی هما با جت های بوئینگ کلید خورد. از آن پس بوئینگ در ناوگان هوایی ایران و ایر لاین های مختلف نیز وارد شد. جالب است بدانید که شرکت هواپیمایی هما، طولانی ترین خط هوایی بدون توقف جهان را با بوئینگ های  SP747 که درمسیر تهران به نیویورک پرواز می کرد را راه اندازی نمود.
بهره برداری شرکت هما از هواپیما های بوئینگ، همچنان ادامه داشت تا زمانی که در سال 1356 این شرکت شش فروند ایرباس مدل A300 را برای به کارگیری در مسیرهای محلی از شرکت اروپایی ایرباس خریداری کرد و به عنوان نخستین بهره بردار هواپیما های ایرباس در خاورمیانه نیز لقب گرفت.

هواپیمای بوئینگ

انواع هواپیماهای بوئینگ

شرکت هواپیمایی بوئینگ دارای مدل های مختلفی که شامل موارد زیر هستند، می باشند: 
بوئینگ 727, بوئینگ 737, بوئینگ 747, بوئینگ 757, بوئینگ 777

هواپیمای بوئینگ 727

بوئینگ های سری 727 که در سال 1963 ساخته شدند، هواپیما های جت مسافربری بزرگی بودند که سه موتور و بدنه ای نازک و متوسط داشتند. بوئینگ 727 یکی از نمونه های موفق و محبوب بوئینگ بود که نیاز به مهندس پرواز داشت در حالیکه امروزه در بیشتر هواپیما های مسافربری، وظایف مهندس پرواز را سیستم‌ های کامپیوتری انجام می ‌دهند. این هواپیما ظرفیت 163 تا 189 مسافر را داشته و همچنین به دلیل برد متوسط، قابلیت پرواز در مسیرهای بین المللی را نیز دارد. تولید هواپیما های این مجموعه در سال 1984 متوقف شد.

هواپیمای بوئینگ

هواپیمای بوئینگ 737

یکی از مشهور ترین و با سابقه ترین در میان هواپیما های شرکت بوئینگ، بوئینگ 737 می باشد. بوئینگ 737 از هواپیما های تک راه رویی است و برای طی مسافت های متوسط گزینه مناسبی به حساب می آید. این مدل بوئینگ که دارای دو موتور توربو فن است، اولین پرواز خود را در سال 1967 انجام داده است. بوئینگ 737 از گذشته تا کنون یکی از هواپیما های موفق و کاربردی بوده و توانسته است جایگاهی خوبی در میان هواپیما های مسافربری در جهان داشته باشد. شرکت بوئینگ تا به حال نزدیک به ده هزار فروند از این هواپیما را فروخته است. لازم به ذکر است که ساخت بوئینگ 737 هنوز هم ادامه دارد و تا به امروز چهار مدل از آن را عرضه کرده اند. دو مدل از معروف ترین هواپیما های بوئینگ 737، مدل های NG737  و 737MAX هستند که اصلی ترین تفاوت آن ها با یکدیگر، ظرفیت مسافر و فاصله صندلی هایشان می باشد. از این هواپیما ها در ایران نیز استفاده می شود.

هواپیمای بوئینگ


هواپیمای بوئینگ 747

بوئینگ 747 که شهرت بسیاری دارد، یکی از بزرگ ترین انواع هواپیما های مسافربری محسوب می شود. بوئینگ 747 پس از ایرباس 380، بزرگ ترین هواپیمای مسافربری جهان است که می تواند معادل 550 نفر مسافر را جا به جا نماید. بوئینگ 747، طولی معادل 70 متر دارد و طول بال آن 15.65 متر می باشد. وزن این هواپیما حدود 406 تن است و می تواند حدود 13 تن بار را حمل نماید. همچنین این هواپیما می تواند با یک بار سوخت گیری تا 12/700 کیلومتر پرواز کند. نام دیگر این مدل بوئینگ، جامبوجت است. جامبوجت 4 موتور دارد، و همانطور که گفته شد، با توجه به توانایی هایی که دارد می تواند برای مسافت های طولانی، گزینه ای مناسب محسوب شود.

هواپیمای بوئینگ

هواپیمای بوئینگ 757

یکی دیگر از هواپیما های مشهور شرکت بوئینگ، بوئینگ 757 نام دارد. بوئینگ 757 هواپیمایی است که اولین پرواز خود را در سال 1982 انجام داده است. در بین هواپیما های تک راه رویی شرکت بوئینگ که بوئینگ 737 هم در این رده قرار دارد، این مدل یکی از بزرگ ترین مدل ها محسوب می شود که می تواند تا حداکثر 240 نفر ظرفیت داشته باشد. هواپیمای بوئینگ 757 جزء پر سرعت ترین هواپیما های دو موتوره است که معمولا برای مسافت های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد.

هواپیمای بوئینگ 777

در میان هواپیما های غول پیکر، بوئینگ 777 یکی از هواپیما های معروف می باشد. این مدل از هواپیما های  بوئینگ برای اولین بار در سال 1995 به پرواز در آمد. در مدل های مختلف بوئینگ 777 فاصله بین دو بال آن بین 60 تا 64 متر است. بوئینگ 777 سرعت بسیار بالایی دارد. به طوری که توانسته است رکورد 945 کیلومتر بر ساعت را ثبت نماید. ظرفیت این هواپیما حدود 370 تا 396 نفر می باشد. از میان ایر لاین های ایرانی، شرکت ایران ایر دارای این نوع از هواپیما است. این هواپیما همچنین می تواند هر سه نوع کلاس پرواز را داشته باشد.

هواپیمای بوئینگ

خدمات شرکت هواپیمایی بوئینگ

در حال حاضر شرکت هواپیمایی بوئینگ، اولین و بزرگ ترین شرکت هواپیما سازی جهان در ساخت هواپیما های تجاری و دومین شرکت بزرگ در ساخت سیستم‌ های دفاعی جهان محسوب می شود. حوزه فعالیت های شرکت بوئینگ محدوده گسترده ‌ای از سیستم‌ها، محصولات و خدمات فضایی و دفاعی، طراحی، تولید و پشتیبانی هواپیما های تجاری، جنگنده ها، بمب ‌افکن‌ها، موشک‌ها، سفینه ‌های فضایی، ماهواره‌ ها، جنگ ‌افزارها و فناوری ‌های مختلف نظامی و دفاعی، را در بر می ‌گیرد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info