بهترین زمان سفر به ایروان چه زمانی است؟ و نکات دیگر درباره سفر به ارمنستان

بهترین زمان سفر به ایروان چه زمانی است؟ و نکات دیگر درباره سفر به ارمنستان
ایروان پایتخت کشور ارمنستان به دلیل نزدیکی به ایران و هزینه‌های نه چندان بالا یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری شناخته می شود.

  • تعداد بازدید: 1216
  • ارسال در تاریخ: ۵ آبان ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۵ آبان ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

ایروان پایتخت کشور ارمنستان به دلیل نزدیکی به ایران و هزینه‌های نه چندان بالا یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری شناخته می‌شود. جایی که به داشتن فرهنگ و طبیعت ناب مشهور است و جاهای دیدنی متنوعی دارد. ولی آنچه که سفر به ارمنستان را دلپذیرتر می‌کند، سفر در فصل مناسب است. در این مقاله از سفرمارکت به شما خواهیم گفت که بهترین زمان سفر به ایروان کی است. همواره به یاد داشته باشید که برای رزرو بلیط هواپیما ایروان خود می‌توانید روی کمک ما حساب کنید.

سفر به ایروان

کشور ارمنستان کجاست؟

ایروان پایتخت کشور ارمنستان یکی از آرام‌ترین کشورهای منطقه است. این منطقه از جمله اولین سرزمین‌ها در طول تاریخ است که پذیرای دین مسیحیت بوده و امروزه می‌توان کلیساهای زیادی در آنجا دید. به همین دلیل بناهای مذهبی دین مسیحی در این کشور اولین جاذبه های توریستی ارمنستان به شمار می‌آیند. وجود تاریخ چهار هزار ساله ارمنستان باعث شده تا مثل یک کتاب تاریخی مصور حرف‌های زیادی برای گردشگران داشته باشد. ارمنستان در گذشته‌های دور جز قلمرو ایران محسوب می‌شد، ولی به واسطه عهدنامه ترکمن چای از کشورمان جدا و سپس مستقل شد. امروزه این کشور در حال گسترش اقتصاد خود است و از طریق نساجی، صنایع فلزی، توریسم و غیره کسب درآمد می‌کند. همچنین در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا با جذب دانشجو مهاجران تحصیل‌کرده را به خود جذب کند.

آب و هوای ارمنستان و ایروان

شاید از خود بپرسید که آب و هوای ارمنستان و پایتخت آن چگونه است؟ این کشور به دلیل قرار گرفتن در کوهستان آب و هوایی سرد و معتدل دارد. به همین دلیل در زمستان شاهد بارش برف در این منطقه هستیم. همچنین در اواخر بهار و اوائل تابستان دمای هوا معتدل شده و لذت‌بخش می‌شود. ارمنستان را می‌توان کشوری چهار فصل دانست که در تمام روزهای سال می‌توان به آن سفر کرد. ولی باید از قبل لوازم و البسه مناسب فصل را در نظر گرفت.

بهترین زمان سفر به ایروان

معمولا به دلیل سرمای شدید و یخبندان در زمستان این فصل را برای سفر به ارمنستان پیشنهاد نمی‌کنیم. ولی می‌توان گفت که بهار و اواخر تابستان زمانی عالی برای راهی شدن به این کشور است. زیرا نه سرما آزارتان می‌دهد، نه گرمای آنجا. البته ناگفته نماند که فصل تابستان در این کشور بسته به سلیقه افراد می‌تواند زمانی مناسب سفر باشد. زیرا دمای هوا در این مدت مطلوب است و می‌توان در فستیوال‌های گوناگون آنجا به راحتی شرکت کرد. به همین دلیل در تابستان نیز مسافران ماجراجو زیادی راهی ارمنستان می‌شوند.

فستیوال های معروف ارمنستان

فستیوال های ایروان

حال که صحبت از فستیوال های کشور ارمنستان شد خوب است تا با رویدادهای مشهور این سرزمین کوهستانی آشنا شویم. یکی از مشهورترین جشن‌های ارمنستان جشن آب است که در میان ایرانیان نیز طرفداران زیادی دارد. این جشن در هشتم ژوئیه برگزار می‌شود و به فستیوال وارداور معروف است. در این جشن افراد به رسم قدیم به یکدیگر آب می‌پاشند که البته در گذشته به عنوان تطهیر شناخته می‌شد. ولی امروزه بهانه‌ای برای شادی و فرار از گرمای تابستان است. از دیگر جشن‌های ایروان می‌توان به جشن رنگ اشاره کرد که در اواسط ماه ژوئیه برگزار می‌شود. در این روز شرکت‌کنندگان در فضای باز به یکدیگر رنگ می‌پاشند و حسابی تفریح می‌کنند. جشن جاز، فستیوال دلمه، جشنواره شاه توت و فستیوال سینمایی زردآلوی طلایی از دیگر رویدادهای معروف ارمنستان شمرده می‌شوند که در بین مردم این کشور محبوب‌اند.

دیدنی های ایروان

دیدنی های ایروان

اکنون که با بهترین زمان سفر به ایروان، آب و هوا و رویدادهای آن آشنا شدیم، بد نیست تا درباره جاذبه‌های آنجا بیشتر بدانیم. ایروان جاذبه‌های مختلفی دارد که هرکدام در نوع خود تماشایی است. میدان جمهوری یکی از این دیدنی‌ها است که در بین گردشگران پرطرفدار است. این میدان تا قبل از فروپاشی شوروی به میدان لنین مشهور بود و مجسمه لنین در آنجا نگهداری می‌شد ولی بعد از آن به میدان جمهوری ارمنستان تغییر یافت. در اطراف این میدان بناهای قدیمی وجود دار که با سنگ‌های سفید ساخته شده‌اند و جذابیت خاصی به شهر داده‌اند. همچنین فواره‌های و نورپردازی آنجا باعث ایجاد فضایی عالی برای عکاسی شده است. کلیسای جامع سنت گریگور از دیگر جاذبه های گردشگری ایروان است که به کلیسا جامع شهرت دارد. این بنای مذهبی از سه کلیسا کوچک تشکیل شده که همچنان از آن‌ها استفاده می‌شود. پارک عشاق، موزه تاریخ ارمنستان، کلیسای کاتولیک، سالن اپرا تئاتر، موزه هنر و موزه اربونی از دیگر دیدنی های ایروان به شمار می‌آیند که در تور ارمنستان مورد بازدید قرار می‌گیرند. 

تفریحات ورزشی ایروان

ارمنستان و شهر ایروان به دلیل داشتن طبیعت بکر و کوه‌های بلند جان می‌دهد برای طبیعت‌گردی. لذا می‌توان آنجا را بهشت کوهنوردانی دانست که از راه دور و نزدیک به ارمنستان سفر می‌کنند. همچنین وجود کوه‌های مرتفع باعث شده تا این منطقه مناسب تفریحاتی مانند صخره‌نوردی، اسکی، پاراگلایدر و اسنوبرد شود. به همین دلیل امکانات خوبی برای ماجراجویان در این ناحیه توسط دولت در نظر گرفته شده است.

کجا اقامت کنیم؟

اگر همراه با تور ارمنستان راهی ایروان می‌شوید لازم نیست نگران محل اسکان خود باشید. ولی اگر قصد دارید تا به صورت انفرادی راهی شوید باید از قبل از عزیمت محل اسکان خود را تعیین کنید. یکی از بهترین هتل های ایروان هتل دولوکس نام دارد. این مرکز اقامتی در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی خوبی به جاذبه‌های گردشگری دارد. همچنین به دلیل داشتن خدمات رفاهی قابل قبول مانند رستوران بین المللی، حمام اختصاصی و اتاق‌های بزرگ مورد توجه مسافران زیادی قرار می‌گیرد. هتل بوتیک ایروان یکی دیگر از مراکز اقامتی این شهر است که خدمات خوبی مانند سونا، ترانسفر، خشک شویی، سالن جلسات و غیره در اختیار گردشگران قرار می‎دهد و محبوبیت خاصی دارد. از دیگر هتل های ایروان می‌توان به هتل کاسکاد، المپیا، هتل سوئیت اپرا، هتل سیتی سنتر و هتل پاریس اشاره کرد که با امکانات خوبشان مسافران را راضی نگه می‌دارند.

سوغات ایروان

اگر روزی بخت با شما یار شد و به ایروان سفر کردید، خرید شکلات را فراموش نکنید. قهوه و شکلات یکی از لذیذ‌ترین سوغات این سرزمین است که با کیفیت خوبش شهرتی جهانی دارد. همچنین زیورآلات دست ساز مردم ارمنستان می‌تواند صنایع دستی محبوبی برای بانوان باشد. مربا و میوه‌های خشک نیز از دیگر سوغات ایروان و حتی کشور ارمنستان به  شمار می‌آید که طعم خوبی دارند.

سفر با تور یا سفر انفرادی؟

اکنون شاید این سوال برایتان به وجود آید که برای سفر به ایروان بهتر است با تور همراه شد و یا انفرادی رفت؟ در پاسخ به شما می‌گوییم که تور ارمنستان به دلیل داشتن خدمات کامل و مقرون به صرفه بودن می‌تواند گزینه مناسبی باشد. تور ایروان معمولا شامل، بلیط اتوبوس، راهنمای گردشگری، وعده‌های غذایی، گشت شهری، رزرو هتل، ترانسفر، بیمه مسافرتی و میان وعده است که با قیمتی مناسب در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. ولی اگر بخواهید به صورت انفرادی راهی شوید، هزینه‌های شما به دلیل آشنا نبودن با هتل‌ها، مسیر، جاذبه‌ها و غیره بیشتر خواهد شد. همچنین شاید مجبور شوید بلیط هواپیما و یا اتوبوس خود را با هزینه‌ای بیشتر بخرید. لذا همواره به گردشگران توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهند بدون دغدغه به سفر بروند، تور را انتخاب کنند.

چند نکته برای سفر به ایروان

  • در سفر به این سرزمین از تماشای جاذبه‌های ثبت جهانی شده مانند صومعه‌های ساناهین، گغارد وآثار باستان شناسی زوارتنوتس غافل نشوید.
  • ایروان طبیعت زیبایی دارد که دیدن آن در فصل بهار به هر ماجراجویی پیشنهاد می‌شود.
  • غذاهای محلی ارمنستان مانند دلمه و خوراواتس (نوعی خوراک کبابی) را حتما امتحان کنید.
  •  در سفر به ایروان و ارمنستان سری هم به دریاچه سوان بزنید و از طبیعت باشکوه آن دیدن نمایید.
  • اگر به قصد طبیعت‌گردی و کوهنوردی راهی ارمنستان می‌شوید، بهترین زمان سفر به ایروان فصل بهار است.

کلام پایانی

در این مقاله به بهترین زمان سفر به ایروان پرداختیم تا اگر تصمیم سفر به آنجا را دارید، بتوانید بهتر برنامه‌ریزی کنید. همچنین فراموش نکنید که قبل از سفر اطلاعات دقیق درباره جاذبه‌های توریستی، فستیوال‌ها، هتل‌ها و غیره کسب کنید تا در طول سفر اذیت نشوید. اگر قصد رزرو بلیط هواپیما دارید، سفرمارکت در کنار شماست تا بهترین‌ها را تقدیمتان کند. همچنین می‌توانید متنوع‌ترین تورها را از ما بخواهید و لحظاتی به‌یادماندنی رقم بزنید.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • امیر جمعه ۷ آبان
    خداراشکر دیگه بعد از کرونا میتونیم با تور به ایروان هم سفر کنیم و یکم حالم دلمون روبه‌راه بشه... اخ دیگه از دنیای مجازی و انلاین فاصله بگیریم
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info