کاخ های اصفهان

شهر تاریخی اصفهان در مرکز ایران قرار دارد.این شهر در دوره پادشاهی صفویان رونق زیادی گرفت.تعدادی از بناهای تاریخی شهر اصفهان به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده است.این شهر به خاطر داشتن معماری ایرانی زیبا،مساجد و مناره های بی همتا مشهور می باشد.

  • تعداد بازدید: 28035
  • ارسال در تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

کاخ عالی قاپو

کاخ عالی قاپو ساختمانی واقع در ورودی دولتخانه صفوی و در ابتدا از نظر ظاهری شکلی ساده داشته است که به مرور زمان و در مدت سلطنت شاه عباس صفوی طبقاتی به آن اضافه شد و در زمان سلطنت شاه عباس دوم ایوان ستوندار به آن افزوده شد.این ساختمان در ضلع غربی میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف الله قرار دارد.ارتفاع آن 48 متر و 6 طبقه با پله های مارپیچ به یکدیگر راه دارند.
آدرس کاخ عالی قاپو:اصفهان- میدان امام (نقش جهان)
تلفن: 03132225958
ساعت بازدید از کاخ عالی قاپو اصفهان: 09:00 الی 18:00
کاخ عالی قاپو کاخ عالی قاپو

تالار تیموری

تالار تیموری در جنوب خیابان استانداری و در مجموعه دولت خانه صفوی قرار دارد. زمان ساخت این بنا مشخص نیست ولی با توجه به نوع معماری و نام تالار مربوط به دوره تیموریان است.به گفته برخی مورخان تیمور لنگ پس از حمله به ایران از نظر علاقه ای که به هنر داشته دستور ساخت این کاخ را می دهد.

آدرس تالار تیموری : اصفهان، خیابان استانداری (صوراسرافیل)، عمارت تیموری
ساعت بازدید از کاخ عالی قاپو اصفهان: 09:00 الی 16:30
تالار تیموری  

کاخ هشت بهشت

این بنا در دوران صفویه و به دستور شاه صفی دوم ساخته شد.این بنای دو طبقه با طاق های زیبا و تزئینات فراوان بعنوان شاهکار معماری صفوی شناخته شده است.تاریخ ساخت این بنا در سال 1080 قمری شروع شده است.

آدرس کاخ هشت بهشت اصفهان: اصفهان- چهار باغ- خیابان هشت بهشت
تلفن پاسخگویی : 03132225958
ساعت بازدید از کاخ هشت بهشت اصفهان: 09:00 الی 17:30

هشت بهشت

کاخ چهارباغ

کاخ چهارباغ، کاخ سرپوشیده، یا عمارت رکیب خانه از جمله بناهای بافت قدیم اصفهان به شمار می رود که در اوائل قرن یازدهم هجری مقارن با سلطنت شاه عباس اول ساخته شد. این عمارت در دوران قاجار پس از تغییراتی به عنوان خانهٔ حاکم اصفهان، از جمله ظل السلطان استفاده گردید. در زمان پهلوی ابتدا محل اقامت فرماندار و سپس اداره ثبت احوال اصفهان بود. کاربری کنونی این ساختمان موزهٔ هنرهای معاصر اصفهان است.

تلفن پاسخگویی : 03132222172
ساعت بازدید: 09:00 الی 22:00

کاخ چهار باغ کاخ چهار باغ

کاخ چهل ستون

کاخ چهل ستون اصفهان از بناهای تاریخی اصفهان است. کاخ چهل ستون که بالغ بر ۶۷۰۰۰ متر مربع مساحت دارد، در دوره شاه عباس یکم احداث آن آغاز شد و در وسط آن عمارتی ساخته شده بود. شاه عباس اول، کوشکی درمیان باغ بنا نهاد که این کوشک هسته اولیه کاخ را تشکیل داد که تالار میانی کاخ چهل ستون و غرفه های چهار گوشه آن را در بر می گرفت. در سلطنت شاه عباس دوم، ساختمان تکمیل شد و در ساختمان موجود مرکزی، تغییرات کلی داده شده است و تالار آینه، تالار ۲۰ ستون، دو اتاق بزرگ شمالی و جنوبی تالار آینه، ایوانهای طرفین سالن پادشاهی و حوض بزرگ مقابل تالار با تمام تزیینات نقاشی و آئینه کاری و کاشی کاری دیوارها و سقفها افزوده شده است. تالار مرکزی کاخ که اختصاص به میهمانان خارجی و شخصیت های کشورهای دیگر داشت حاوی نقاشی هایی است که وقایع تاریخی دوران های مختلف را بیان می دارند.

آدرس کاخ چهل ستون اصفهان : اصفهان- خیابان استانداری- کاخ موزه چهلستون
تلفن پاسخگویی : 03132220181
ساعت بازدید از کاخ چهل ستون اصفهان - باغ های ایرانی: 09:00 الی 18:00

کاخ چهل ستون کاخ چهل ستون

سرعین اردبیل
سرعین اردبیل
  • تاریخ انتشار 20 خرداد 1399
سرعین اردبیل شهری کوچک با مساحت بیش از 1 میلیون و 280 هزار متر مربع می باشد که ارتفاع آن از سطح دریا 1650 متر می باشد و به دلیل داشتن چشمه های ابگرم بسیار معروف می باشد.شهر سرعین در 25 کیلومتری جنوب شهر اردبیل یکی از مناطق زیبا و سرسبز گردشگری به شمار می آید.
معرفی کاخ های تهران
معرفی کاخ های تهران
  • تاریخ انتشار 19 خرداد 1399
کاخ های زیبای تهران را میتوان یادگاری دوران قاجار نامید. کاخ هایی با معماری بی نظیر و سلطنتی که روح و روان بازدیدکنندگان را نوازش می دهد. کاخ های تهران مقصد گردشگران خارجی و ایرانی مسافران تهران است. بسیاری از این آثار ارزنده تاریخی ویران شده اند و یا در دوران حکومت پهلوی ساخته و مرمت شده اند. معروفترین کاخ های تهران شامل کاخ نیاوران, کاخ سعدآباد, کاخ گلستان و عمارت مسعودیه می شود. در اینجا شاهد لیست کاخ های تهران خواهید بود.
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info