راهنمای سفر به استانبول با قطار

سفر به استانبول با قطار مزایای فراوانی دارد. زمانی که به سفر با قطار به استانبول فکر می کنم، به یاد نوشته ها و کتاب پائولو کوئلیو می افتم که در ترکیه و در قطار نوشته شده است. اگر حس ماجراجویی عمیقی داشته باشید، قطعا تور استانبول با قطار را انتخاب خواهید کرد. مخصوصا که در مکانی راحت و امن می نشینید و براحتی می توانید کتاب بخوانید.

  • تعداد بازدید: 4051
  • ارسال در تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۸ آبان ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

سفر به استانبول با قطار یا سفر با ماشین شخصی

شما با هر وسیله نقلیه از جمله خودرو شخصی، هواپیما، اتوبوس و در نهایت قطار می توانید به استانبول بروید و هر کدام از آنها مزایا و معایب خود را دارند. سفر با خودرو شخصی به شما فرصتی می دهد تا هر زمان که می خواهید متوقف شوید، یک شب را در هتل بمانید و برنامه زمانی خود را دنبال کنید. شاید علاقه داشته باشید که شهرهای در مسیر را دیدن کنید. اما یکی از ایرادات سفر با خودرو شخصی داشتن گواهینامه بین المللی و دیگری خستگی بیش از حد در رانندگی می باشد. نشستن طولانی مدت در خودرو شخصی قطعا شما را خسته می کند. در بعضی مسیرها و جاده ها خطر در کمین نشسته است و سفر با خودرو شخصی ممکن است برای شما اتفاقات ناگواری را رقم بزند. اما سفر به استانبول با قطار مزایای فراوانی دارد که در ادامه آن را یادآور می شویم و مسیر حرکت را برای شما بازگو خواهیم کرد تا براحتی در مورد خرید تور و سفر با قطار به استانبول تصمیم گیری کنید.

مزایای سفر به استانبول با قطار

تور استانبول با قطار

چمدان بیشتر در سفر به استانبول با قطار

داشتن چمدان بیشتر اولین مزیت سفر با قطار به استانبول است. مسافرت با قطار، کشتی یا هواپیما معمولاً برای مسافرت به مسافتهای طولانی است. اگرچه، مزیت سفر با قطار این است که می تواند حمل و نقل قطعات بزرگتر و سنگین تر را نسبت به هواپیماها تسهیل کند. حتی اگر ابعاد چمدان ها بزرگ باشد. عموما افراد برای خرید و بیزینس به استانبول سفر می کنند. استانبول یکی از شهرهای صنعتی جهان است و به دلیل نزدیکی به ایران، تاجران ایرانی بیشتری به آنجا برای خرید می روند. پس اگر گزینه حمل و نقل کالاهای بیشتر و سنگین برای مسافران توسط قطار حل شود، این وسیله امن ترین و مطمئن ترین وسیله برای سفر به استانبول است.

تور استانبول با قطار

لذت بردن از مسیر و زمان در سفر زمینی به استانبول

در سفر با قطار به استانبول از زمان بیشتری استفاده کنید. زمانی که شما به جای اتومبیل و سایر وسایل نقلیه با قطار مسافرت می کنید، فرصتی برای کار یا انجام فعالیت های دیگر دارید. می توانید مناظر شمال ایران و ترکیه را تماشا کنید، کتاب بخوانید، بنویسید، طراحی کنید. با سایر مسافران که هرگز با آنها ملاقات نکرده اید، صحبت کنید. اگر مسافرتی خانوادگی دارید، می توانید در جمع خانواده بنشینید و صحبت کنید و خوردنی های خوشمزه را در کمال امنیت نوش جان کنید.

تور استانبول با قطار

امنیت در سفر به استانبول با قطار

امنیت حرف اول را در زندگی انسان می زند. بیشتر ما تلاش برای حفظ امنیت داریم، قطار امن ترین وسیله سفر در حال حاضر است. حتی با اینکه یکی از معایب آن آهسته بودن و دیر رسیدن به مقصد است، اما امنیت می تواند این عیب را پوشش دهد. شما با قطار به استانبول ۲ روز در راه خواهید بود اما قطعا سفر مهیجی را تجربه خواهید کرد که یکی از آنها در مسیر وان به آنکاراست. 

تور استانبول با قطار

سفر به استانبول با قطار ارزان است

صرفه جویی در هزینه های سفر در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی جامعه توسط هر خانواده ایرانی رعایت و انجام می شود. هزینه رفت و برگشت به استانبول و دیگر شهرهای ترکیه به ندرت به بیش از ۵/۱ میلیون تومان می رسد در ضمن شما می توانید پس از سفر به وان یا شهرهای دیگر ترکیه با قطار، با پرواز داخلی ترکیه و با قیمت بسیار پایین با هواپیما به استانبول بروید.
امروزه هزینه هواپیما به شهرهای ترکیه به طور سرسام آوری رو به افزایش است.

تور استانبول با قطار

راحت بودن سفر در تور استانبول با قطار

از دیگر مزایای سفر با قطار به استانبول شما می توانید پاهای خود را دراز کرده و یا اگر نوزاد دارید در راهروی قطار با کالسکه قدم بزنید. فضای قطار باز است و برای سفر خانواده ها بسیار مناسب می باشد. کودکان شما می توانند در قطار بازی کنند و یا حتی به این ور و آن ور بروند. قطعا در سفر با قطار به استانبول خستگی و کلافگی به سراغ کودکان شما نخواهد آمد.
از دیگر مزایای سفر با قطار به استانبول آن است که شما می توانید در ۲ روز سفر خواب راحت را در قطار تجربه کنید.

تور استانبول با قطار

مسیرهای سفر به استانبول با قطار

مسیر قطار تهران به آنکارا و ساعت حرکت قطار تهران به آنکارا

شما از سه مسیر با قطار به استانبول می رسید، اولین مسیر از تهران به آنکارا می باشد. این قطار هفته ای یکبار و در ساعت ۹:۳۰ شب به مقصد آنکارا مسافر می برد و شما می توانید از آنجا به هر شهر ترکیه که مد نظرتان است بروید.
حرکت از تهران به شهرهای شمال غربی کشور است و آخرین شهری که در ایران به آن می رسید تبریز است. مرزی که عموما اتوبوس ها نیز به مقصد استانبول از آن عبور می کنند، مرز رازی است و قطارها نیز عموما از این مرز به سمت ترکیه می روند. اولین شهر ترکیه که به آن می رسید وان است و باید در آنجا پیاده شده و توسط کشتی به تات وان بروید که سفر مهیج و جذابی خواهد شد. سفر با قطار به استانبول این مزیت را دارد که شما می توانید، کشتی سواری نیز کنید. پس از رسیدن به تات وان شما از نو سوار قطار داخلی ترکیه می شوید و به سمت آنکارا خواهید رفت. در آنکارا با هواپیما و یا دوباره با قطار داخلی ترکیه به استانبول خواهید رسید.

آژانس های مسافرتی بسیاری تور استانبول و یا تور ترکیه را ارائه میدهند که می توانید برای سفر به استانبول با آنها مکاتبه کنید: 
تور استانبول
پرواز مستقیم استانبول

مسیر قطار تبریز به وان و تاریخ حرکت قطار تبریز به وان

یکی دیگر از راه های رسیدن به استانبول سفر به شهر تبریز با اتوبوس و یا قطار و یا هواپیماست. شاید دوست داشته باشید شهر زیبای تبریز را بگردید و از آنجا با قطار به وان بروید. ایرانیان بی شماری برای خرید به وان می روند، قیمت ها آنجا بسیار پایین است. از شهر زیبای وان با قطار داخلی و یا فرودگاه داخلی ترکیه به استانبول می توانید سفر کنید.
حرکت قطار از تهران به آنکارا در روزهای چهارشنبه و بازگشت آن نیز در همان روز خواهد بود. اما حرکت قطار به سمت وان در روزهای دوشنبه و بازگشت آن در روز سه شنبه هر هفته می باشد.

استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info