سفر کربلا و دیدار از اماکن زیارتی کربلا

کربلا از شهرهای زیارتی شیعیان در عراق و از ثروتمندترین شهرهای عراق است. شهر کربلا علاوه بر وجود حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس اماکن زیارتی دیگر دارد که بیشتر آن به واقعه کربلا مربوط می شود, خیمه گاه و تل زینبیه  از آن جمله است.
تورهای زیارتی مانند تور کربلا و تور نجف ، در ایام به خصوصی از سال بسیار شلوغ و پر طرفدار هستند و  که سفر با تور مسافرتی کربلا به صرفه تر می باشد. "های هالیدی" در سفر کربلا چه با تهیه بلیط کربلا و چه سفر با تور کربلا همراه با شما خواهد بود.

  • تعداد بازدید: 2090
  • ارسال در تاریخ: ۸ آبان ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

تور کربلا

در زبان عربی به کربلا کربلاء نیز میگویند که یکی از شهر های زیارتی کشور عراق است و جزو شهرهای جنوبی کشور عراق است که در حاشیه غربی رود فرات قرار دارد و به خاطر وجود حرم مطهر امام حسین (ع) و برادر ایشان حضرت ابولفضل (ع) هر سال افراد زیادی برای خرید تور کربلا از طریق آژانس های مسافرتی به این شهر محبوب شیعیان سفر میکنند. فاصله کربلا تا پایتخت عراق یعنی بغداد 97 کیلومتر است. همانطور که میدانید به دلیل هم مرزی کشور عراق با ایران افراد علاقه مند میتوانند علاوه بر راه هوایی از طریق مرز های زمینی نیز به این شهر مذهبی سفر کنند . در نتیجه سفر از طریق زمینی ارزان قیمت تر و مقرون به صرفه تر است. وافرادیکه علاقه مندند با تور  زمینی به کربلا سفر کنند میتوانند از مرزهای شهر های چزابه و شلمچه در استان خوزستان و مرز خسروی در 20 کیلومتری شهرستان قصر شیرین و در176 کیلومتری غرب استان کرمانشاه و مرز مهران  در استان ایلام که از  مرز های مجاز زمینی کربلاست وارد مرزهای خاکی عراق شوند و خاطرات به یادماندنی و لحظه های خوشی را برای خود رقم بزنند.

تور کربلا

حرم امام حسین (ع) در کربلا

بنای بلند حرم امام حسین (ع) زیبایی و هنر اسلامی را به نمایش می گذارد آینه کاری های تحسین برانگیز بر دیوار ها و سقف که از هر زاویه ای نور را باز تاب می نماید. جلوه های زیبا در معماری چلچراغ های زیبا و کتیبه های گران سنگ قرآنی که بر در و دیوار حرم است نظاره می کند. ضریح امام حسین (ع) پوشیده از طلاست زیبایی منحصر به فردی دارند پیشینه کربلا به قبل از اسلام برمی گردد پس از فتوحات اسلامی قبائلی در اطراف کربلا و نزدیک رود فرات زندگی می کردند. شیعیان در مناسبت های گوناگون از سراسر جهان برای زیارت به این شهر می آیند.
اوج سفر به کربلا و تور کربلا در ایام عزا داری محرم و صفر به ویژه در مراسم پیاده روی اربعین است. پس از شهادت امام حسین و یارانش در واقعه عاشورا در دهه محرم و تدفین پیکر آنان در کربلا شیعیان برای زیارت قبر امام حسین (ع) راهی کربلا شدند. واقعه  کربلا فاجعه تاریخ اسلام است مراسم سوگواری گسترده ای برگزار می کنند. وقتی در مورد کربلا سخن می شنویم قلب آدم پر از ناراحتی و درد و اندوه می شود ولی از یه طرف وقتی شجاعت ها ی امام و یارانش و گذشتن از جان و مال و فرزندان خود به خاطر حفظ دین را می شنویم احساس شعف و غرور می کنیم و به شیعه بودن خود میبالیم و تاثیری که حادثه کربلا بر فکر و اندیشه مردم جهان داشته است بسیار است.

سفر به کربلا

عظمت قیام و فداکاری امام و یارانش باعث شده تا همه مردم جهان راجع به این نهضت بزرگ اظهار نظر بسیاری داشته باشند. و حتی کتابهایی درمورد این واقع  نوشته اند. واقع کربلا باعث پیدایش آیین های شیعه در کربلا نظیر ساخت حسینیه ها. ساخت مهر و تسبیح از تربت کربلا و تعزیه شده است. تربت کربلا معمولا خاک یا غباری است که از اطراف قبر امام حسین برداشته می شود و مورد احترام شیعیان است.
تعزیه نمایش مذهبی که در شهر کربلا رواج دارد و هدف از این نمایش تاریخی به تصویر کشیدن واقع کربلا و سختی ها و وفاداری ها از خودگذشتگی های امام و یارانش است. یک نمایش خوب باعث می شود که تک تک کسانی که این نمایش ها را اجرا می کنند به اعماق قلب کسانی که این نمایش ها رو تماشا می کنند نفوذ کند و تاثیر عمیقی بگذارد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info