غواصی در کیش

جزیره کیش دارای سایت ها و کلوپ های غواصی مختلفی است که برای همه سطوح غواصی از مبتندی تا پیشرفته طراحی و ساخته شده اند. به دلیل شرایط آب و هوایی گرم در جزیره کیش در تمام فصول امکان غواصی وجود دارد. در ادامه این مقاله "های هالیدی" به معرفی و بررسی غواصی در کیش و پاسخ به سوالات شما می پردازد.

  • تعداد بازدید: 5066
  • ارسال در تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۶ آبان ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

درباره غواصی در کیش چه می دانید؟

غواصی در کیش یکی از متنوع ترین تفریحات جزیره زیبای کیش است. گردشگری زیر آب های خلیج فارس در سواحل مرجانی جزیره کیش یک خاطره فراموش نشدنی را برای هر گردشگری رقم می زند. از کودکان بالای 8 سال گرفته تا بزرگسالان می توانند از این امکانات استفاده کنند. البته قبل از غواصی در آب های سواحل کیش مربیان مجرب آموزش های لازم را به شما می دهند پس جای نگرانی نیست.

غواصی در کیش

سایت های غواصی جزیره کیش

جزیره کیش سایت های غواصی بسیاری دارد و گردشگران جزیره کیش تقریبا میتوانند از تمامی آنها استفاده کنند وبه گشت و گذار در آب های مرجانی و گرم خلیج فارس بپردازند و همزمان به تماشای آبزیان گوناگون، از ماهی ها گرفته تا لاکپشت ها مشغول شوند.در ادامه "های هالیدی" به معرفی این سایت های غواصی میپردازد.

سایت غواصی بیگ رویال

این سایت در شرق جزیره کیش قرار دارد و در مد کامل بیشتر از 7 متر و در جزر کامل بکمتر از 4 متر عمق دارد و یکی از بهترین سایت ها برای غواصی است. اکوسیستم غنی و خیره کننده از انواع ماهی ها مانند هامور، ساردین، جاش، تون، اسکورپیون، دلقک و ریف شارک و همچنین سفره ماهیان را در خود جای داده است. انواع لابستر و لاک پشت های پوزه عقابی و پشت سبز، مرجان های طبقاتی و مغزی نیز در اسن سایت زیبا دیده می شود.

سایت غواصی ژوراسیک پارک

این سایت غواصی در عمق 12 متری شرق جزیره کیش واقع شده است. متاسفانه این سایت غواصی تخریب شده است.

سایت غواصی سازه ها

این سایت در جنوب شرق جزیره کیش واقع شده و از تعداد زیادی بلوک بتونی بزرگ هرم شکل و کروی برای زیست گاه آبزیان تشکیل شده است. این سازه ها در فاصله 2 مایلی جنوب شرقی جزیره کیش و دارای عمق 18 تا 20 متری میباشد.

غواصی در کیش
image

پارک های آبی کیش

    کیش یکی از قدیمی ترین جزیره های خلیج فارس است و سالهاست که مقصد گردشگری بسیار محبوبی در میان تورهای داخلی به شمار می رود. کیش از توابع بندر لنگه در استان هرمزگان و جزو بهترین مناطق دیدنی و تفریحی جنوب ایران است.

    سایت غواصی شاهی

    این سایت هم در جنوب شرقی جزیره کیش و مجاور سایت سازه ها قرار دارد و محیط ماسه ای به همراه مرجان های زیبایی دارد. عمق این سایت حدود 16 متر میباشد. شیر ماهی، سفره ماهی، شقایق و دلقک، لاک پشت، لوله ماهی، باراکودا و صدف ها از آبزیان این سایت غواصی هستند.

    سایت غواصی داما (کشتی مغروق)

    این کشتی باربری غرق شده در عمق 33 متری در فاصله 4 مایلی آب های جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. برای بازدید این کشتی در اعماق آب های خلیج فارس باید مهارت های لازم جهت ورود به بدنه کشتی را فرا گرفته باشد.

    سایت غواصی دشت جلبک ها

    این سایت در جنوب جزیره کیش قرار گرفته و دارای عمق 10 متر و مساحتی بالغ بر 900 متر مربع میباشد. این سایت سرشار از جلبک های دریایی است و علاوه بر آن آبزیان بسیاری مانند ماهی مرکب، سفره ماهیان، هامور، دلقک ماهی، خفاش ماهی و ستاره های دریایی زیبا در این سایت غواصی دیدده میشوند.

    سایت غواصی دشت ستاره ها

    این سایت در عمق 16 متری آب های جنوبی جزیره کیش قرار دارد. به علت دور بودن این سایت از ساحل، کمتر از آن بازدید میشود و نوعی امتیاز محسوب میشود. غواصی در این سایت به افراد مبتدی توصیه نمیشود.

    غواصی در کیش
    image

    مراکز خرید کیش

      بدون شک یکی از جذاب ترین بخش های سفر به کیش پاساژ گردی و خرید است. در این مقاله سعی شده به معرفی برخی از بهترین مراکز خرید کیش همچون مرکز تجاری کیش، بازار بزرگ ونوس، رویا مال، کوروش برند سنتر و بازار مرجان بپردازیم.

      سایت غواصی ساترن کرک

      این سایت 22 متر عمق دارد و در فاصله 3 مایلی سواحل جنوبی جزیره کیش واقع شده است. انواع مرجان، دسته های بزرگ باراکودا، کوسه های بلک تیپ در این عمق به چشم میخورند. غوواصی در سایت به افراد مبتدی توصیه نمیشود.

      سایت غواصی کشتی خرما (کشتی مغروق)

      این سایت غواصی روبروی پارک آبی کیش در جنوب جزیره کیش قرار دارد. میتوانید در این سایت از کشتی باری غرق شده که حامل بار خرما بوده دیدن کنید. همچنین میتوانید آبزیانی مانند گیش، ملوان ماهی، سرخو، هامور، انواع پروانه ماهی، فرشته ماهی و صدف ها را مشاهده کرد.

      سایت غواصی کنیون

      این سایت 16 متری در غرب جزیره کیش قرار دارد. انواع آبزیان از جمله کوسه های بلک تیپ، سفره ماهی ایگل ری، نرس شارک، شیر ماهی و انواع لاک پشت ها را میتوان در این سایت غواصی مشاهده کرد.

      سایت غواصی کشتی یونانی

      این کشتی در ساحل شرقی جزیره کیش و عمقی بالغ بر 4 تا 5 متر دارد. همچنین پروانه این کشتی در عمق 8 متری قرار دارد. ورود به داخل کشتی به دلیل پوسیدگی به هیچ عنوان توصیه نمیشود.

      کشتی غرق شده یونانی

      سایت غواصی کلبه هور

      این سایت در غرب جزیره کیش است و عمق آن تا 8 متر ادامه دارد. انواع صدف ها، لاکپشت ها و ماهی ها را میتوان در سایت غواصی مشاهده کرد. این سایت از برای غواصی بسیار مناسب و مساعد است.

      سایت غواصی سمبارون

      این سایت بسیار زیبا در فاصله 10 کیلومتری غرب جزیره کیش واقع شده و 16 تا 60 متر عمق دارد. انواع بی نظیر مرجان ها و آبزیان گله ای مانند شیر ماهی در این سایت غواصی به چشم میخورد. جریان آب در این منطقه نسبتا شدید است و باید احتیاط لازم را در نظر گرفت.

      سایت غواصی نورث کرک

      این سایت غواصی در شمال جزیره کیش قرار دارد و 9 متر عمق دارد. متاسفانه این سایت غواصی در دسترس نیست.

      سایت غواصی زوبیچ

      این سایت از ریف های مرجانی و عمق 5 متر در شمال جزیره کیش قرار دارد و مناسب افراد مبتدی نیز میباشد. ماهی های مختلفی مانند ملوان، راس، پروانه ماهی و گاهی سفره ماهی و لاک پشت در این سایت غواصی به چشم میخورد.

      غواصی در کیش

      سایت غواصی وانت مغروق

      این سایت یک تویوتا تک کابین در عمق 7 متری در فاصله 300 متری از ساحل جزیره کیش است که اکنون محل اسکان آبزیانی مانند پروانه ماهی، خفاش ماهی سرخو و بسیاری از ماهی های دیگر شده است. این سایت متاسفانه در دسترس نیست.

      سایت غواصی الدورادو

      این سایت در عمق 9 متری دریا قرار گرفته و به منظور جذب توریست 6 مجسمه در عمق دریا ساخته شده است. انواع ماهی ها مانند خنو، پروانه ماهی، جاش و بسیاری دیگر در اطراف این مجسه ها قابل مشاهده هستند.

      سایت غواصی رویال راک

      این سایت با عمق 10 متر و با فاصله 100 متری با ساحل قرار دارد. در این عمق صخره های گرانیتی بسیار زیبایی ریخته شده که حاصل ریخته شدن از یک کشتی طوفان زده است. انواع آبزیان نیز مانند طوطی ماهی، هامور، گیش، خفاش ماهی، دامسل، دسته های باراکودا و بسیاری از گونه های دیگر را میتوان در این سایت زیبای غواصی مشاهده کرد.

      غواصی در کیش

      سایت غواصی سیمرغ

      این سایت 10 متری در شرق جزیره کیش قرار دارد و دارای بستری شنی و مرجانی میباشد. دلقک ماهی، هامور، مارماهی سفید، کاردینال بخشی از از گونه های این سایت غواصی هستند.

      کلوپ های غواصی تفریحی در کیش

      گردشگران تور کیش میتوانند در این مراکز از قایق های تفریحی، قایق های تندرو، اسکی روی آب، جت اسکی،غواصی تفریحی، پدالو، پاراسل و سایر خدمات استفاده کنند. برخی از این مراکز که هر کدام خدمات متفاوتی را ارائه میکنند به شرح زیر است:

      • پردیس دریایی
      • دلفین دریایی
      • متحدان دریایی
      • اشین دیپ کورس غواصی
      • اسکله تفریحی دریایی
      • کیشران دریایی

      غواصی در کیش

      هزینه غواصی در کیش

      گردشگران کیش با توجه به نوع غواصی که انتخاب میکنند (معمولی و حرفه ای) هزینه مشخصی را بایستی پرداخت کنند. در حالت معمولی در یک بازه زمانی 20 دقیقه ای به همراه مربی مبلغی بالغ بر حدود 100 هزار تومان پرداخت میکنند. در حالت حرفه ای نیز در بازه زمانی 45 دقیقه و هزینه حدودی 150 هزار تومان میتوانند به غواصی و سیاحت در زیر آب بپردازند و لحظات خوشی را به ثبت برسانند.

      فیلم غواصی در کیش

      نظرات کاربران
      ثبت نظر مشاهده نظر ها
      • hamed پنج شنبه ۲۳ مرداد
        عالی
        • ali
          پنج شنبه ۲۳ مرداد پاسخ
          لطف دارین
      • Hanna چهارشنبه ۲۲ مرداد
        غواصی بهترین تفریح دنیا
        • ali
          پنج شنبه ۲۳ مرداد پاسخ
          یکی از بهتریناست قطعا
      استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
      شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info