بلیط هواپیما لحظه آخری چیست و چه مزیتهایی دارد؟

زمانی که صحبت از لحظه آخر به میان میآید، ذهن اکثر افراد درگیر ساعتهای محدودی میشود. اما باید بگوییم که از زمان فروش این بلیط ها تا وقت صعود هواپیما، معمولا 24 ساعت زمان در اختیار مسافران قرار میگیرد تا خود را به فرودگاه برسانند.

  • تعداد بازدید: 590
  • ارسال در تاریخ: ۲ مرداد ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۲ مرداد ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

بلیط هواپیما لحظه آخری امکانی است که توسط شرکتهای هواپیمایی برای مسافران تعریف میشود. این سرویس تاثیر زیادی در سود 2 طرفه بین شرکتهای فروش بلیط و مسافرها دارد. برای پرداختن به این تفاوتها در این مقاله با ما همراه باشید تا به این سوال مهم پاسخ دهیم که بلیط های هواپیمای لحظه آخری چه هستند و چه مزیت هایی را در اختیار افراد قرار میدهند.

همه چیز درباره بلیط هواپیما لحظه آخری

زمانی که صحبت از لحظه آخر به میان میآید، ذهن اکثر افراد درگیر ساعتهای محدودی میشود. اما باید بگوییم که از زمان فروش این بلیط ها تا وقت صعود هواپیما، معمولا 24 ساعت زمان در اختیار مسافران قرار میگیرد تا خود را به فرودگاه برسانند.
این بلیط
ها معمولا محدود هستند و در تعداد پایینی به فروش میرسند. اما توجه داشته باشید که قیمت آنها متغیر است و با توجه به تعداد صندلی های خالی در نظر گرفته میشود. به طوری که اگر تقاضای خرید بلیط در یک پرواز پایین باشد، شرکتهای ایرلاین با تعریف یک تخفیف ویژه روی بلیط ها این فرصت را فراهم میکنند تا علاوه بر خودشان، مسافران این پروازها نیز سود کنند.

زمان فروش بلیط لحظه آخری

فرض کنید که بلیط های هواپیما تهران به مشهد توسط شرکت های ایرلاین به فروش نرسیده باشد و این مجموعه ها تا زمان پرواز مدت زیادی در اختیار ندارند. در چنین حالتی این شرکتها مجبور به فروختن بلیط ها با قیمت پایین تری هستند.
به این ترتیب نه تنها ایرلاین ها به هدف موردنظرشان میرسند، بلکه مسافرها فرصت این را دارند تا سفر مقرون به صرفه تری داشته باشند. همچنین لازم به ذکر است که در چنین شرایطی، سوخت هواپیماهایی که با صندلیهای پر شده از مسافر صعود میکنند، هدر نمیرود و در هزینه های کلی نیز صرفه جویی خواهد شد.

آیا بلیط هواپیما لحظه آخری همان چارتر است؟

درست است که بلیط های لحظه آخری نوعی چارتر محسوب میشوند، اما توجه داشته باشید که چارترها توسط شرکت های دیگر خریداری و اجاره شده و بعد از آن برای فروش در اختیار مسافرها قرار میگیرند. این در حالی است که بلیط هواپیما لحظه آخری توسط شرکت های هواپیمایی فروخته میشوند.
با این حال بهتر است بدانید که حتی چارترکننده ها در برخی مواقع قادر به فروش تمام صندلیهای اجاره کرده خود نیستند و در لحظه آخر و زمانی که فرصت زیادی تا پرواز هواپیما باقی نمانده، تخفیف ویژه ای رو روی بلیط های باقیمانده خود تعریف میکنند.

آیا میان خدمات بلیط های معمولی با لحظه آخری تفاوتی وجود دارد؟

خیلی از افراد بر این باور هستند که با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری، قادر به دریافت خدماتی مشابه با کسانی که بلیط های معمولی را با قیمت واقعیشان خریداری کرده اند وجود ندارد. به این دسته از افراد باید بگوییم که چنین باوری اشتباه است. زیرا علت فروش این بلیط ها با قیمت ارزانتر، به وجود آوردن یک پیشنهاد سودآور برای هر 2 طرف است.
پس در صورت خرید بلیط های هواپیما لحظه آخر، شما هیچ تفاوتی با مسافرهایی که بلیط را با قیمت عادی خریداری کرده اند نخواهید داشت. بنابراین خدمات و سرویس هایی که به شما تعلق میگیرد، مشابه بقیه مسافرین خواهد بود.

مزایای خرید بلیط های هواپیما لحظه آخری

درصورتیکه به هر دلیلی قادر به خرید بلیط هواپیما در زمان درست نباشید، بلیط های لحظه آخری این امکان را برای شما به وجود می آورند تا نه تنها در سریعترین زمان ممکن پرواز کنید، بلکه هزینه را نصف قیمت بقیه متقبل شوید. 
البته لازم به ذکر است که میزان تخفیف تعریف شده روی بلیط های لحظه آخری متغیر است و بستگی به میزان صندلی های خالی هواپیما و تصمیم های شرکت های ایرلاین دارد.

خرید بلیط های لحظه آخری چه معایبی دارد؟

انواع پروازهای لحظه آخری هیچ اهمیتی به سن کودک نمیدهند و خلاف آنچه در رابطه با فروش بلیط های سیستمی وجود دارد، این متدها حتی از کودکان 2 تا 12 سال نیز، قیمت بلیط یک فرد بالغ را دریافت میکنند.
علاوه بر این باید گفت که عدم استرداد بلیط از دیگر معایبی است که برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری تعریف میشود. دقت داشته باشید که در صورت خرید این بلیط ها، اگر به هر دلیلی پشیمان شوید و قصد پس دادن آنها را داشته باشید، امکان بازگشت وجه برایتان وجود نخواهد داشت. 
به این ترتیب یا مجبور به رفتن به سفری میشوید که در حال حاضر شرایط آن را ندارید، یا باید از کل هزینه هایی که برای بلیط پرداخت کردهاید، چشم پوشی کنید.
لازم به ذکر است که علاوه بر موارد گفته شده، دسترسی به چنین بلیط هایی کار آسانی نیست. زیرا احتمال اینکه برای پروازهای موردنظر شما چنین تخفیفی را تعریف کرده باشند، کم است.
پس به عنوان آخرین عیب این روش میتوان نتیجه گرفت که عدم در دسترس بودن آن، نوعی ریسک محسوب میشود و کسانی که برای بهره مندی از مزیت های آن، اقدام به خرید بلیط نکنند، ممکن است قادر به خرید هیچ صندلی خالی در پرواز موردنظرشان نباشند.

روش های خرید بلیط های لحظه آخری

برای خرید بلیط لحظه آخری، روش های حضوری و آنلاین زیادی وجود دارد که معمولا با درنظر گرفتن اینکه مراجعه به شرکت های فروش بلیط نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی دارد، افراد استفاده از پلتفرم های آنلاین را ترجیح میدهند.
علت این است که با ورود تکنولوژی به زندگی افراد، دیگر هیچ نیازی به انجام کارهای روتین و وقتگیر وجود ندارد. به همین دلیل اکثر مردم، اقدام به استفاده از پلتفرم های آنلاینی مثل اسنپ تریپ کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن از مزایای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری بهره مند شوند.

جمع بندی

بلیط هواپیما لحظه آخری برای زمان هایی تعریف میشود که تعداد زیاد و قابل توجهی از صندلی های یک هواپیما خالی باشند و بلیط آنها به فروش نرسیده باشد. در چنین شرایطی شرکت های ایرلاین تصمیم میگیرند که با تعریف یک تخفیف ویژه روی بلیط ها یک سود 2 طرفه ایجاد کنند.
کسانی که قصد خرید این بلیط ها را دارند، باید بدانند که هیچ تفاوت خدماتی برای مسافرهایی که هزینه بلیط را کامل پرداخت کرده اند، با کسانی که تخفیف شامل حالشان شده است، وجود ندارد. 
به همین دلیل اگر برای سفرهای داخلی و خارجی خود به دنبال بهره مندی از شرایط بلیطه ای لحظه آخر هستید، با مراجعه به پلتفرم های آنلاینی نظیر اسنپ تریپ، در کمترین زمان ممکن بلیط موردنظرتان را خریداری کنید.

سوالات متداول

بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟
بلیطی که به خاطر به فروش نرسیدن تعداد زیادی از صندلی ها، با تخفیفهای ویژه فروخته میشود را، بلیط لحظه آخری میگویند.

آیا بلیط لحظه آخری همان چارتر است؟
بلیط لحظه آخری در زیرمجموعه چارتر قرار میگیرد. اما مفهومی متفاوت با اجاره کردن کامل بلیط ها دارد.

قیمت بلیط های لحظه آخری چقدر است؟
قیمت این بلیط ها معمولا پایینتر از حد معمول است. اما اینکه تخفیف تعریف شده روی آنها چقدر باشد، بستگی به تصمیم شرکتهای هواپیمایی دارد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info