زمان ثبت نام لاتاری و شرایط آن

در 4 اکتبر 2023 مصادف با 12 مهر 1402 وزارت امور خارجه ایالات متحده ، دوره ثبت نام برای قرعه کشی لاتاری یعنی اقامت داِئمی قانونی آمریکا را باز کرد و در 7 نوامبر 2023 مصادف با 16 آبان به پذیرش ثبت نام ادامه خواهد داد.ثبت نام به صورت آنلاین است و برای همه متقاضیان رایگان است.

  • تعداد بازدید: 463
  • ارسال در تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۱ آبان ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 3 دقیقه

وزارت امور خارجه آمریکا نتایج قرعه کشی لاتاری 2025 را در 4 می 2024 اعلام خواهد کرد و بعد از قرعه کشی، کارت سبز (یعنی اقامت دائم قانونی) را در اختیار مهاجران پذیرفته شده قرار می دهد. دولت آمریکا هر ساله از طریق قرعه کشی لاتاری به ۵۵۰۰۰ نفر از افراد  شرکت کننده از طریق قرعه کشی، گرین کارت اعطا می کند. مجری برگزاری و ثبت نام برنامه لاتاری آمریکا مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا یا KCC است. متقاضیان باید شرایط تحصیل و تجربه کاری خاصی نیز داشته باشند.

شرایط متقاضیان ثبت نام لاتاری

علاوه بر ثبت نام آنلاین، متقاضیان قرعه کشی باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

1. سن بالای ۱۸ سال داشته باشند.
2. حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشند.
3. برای افرادی که دارای مدرک تحصیلی نیستند باید سابقه کاری با حداقل 2 سال دوره آموزشی در پنج سال گذشته را داشته باشند.
4.در یکی کشورهایی که توسط وزارت امور خارجه به عنوان نرخ پایین مهاجرت به ایالات متحده از لحاظ تاریخی شناسایی شده اند، متولد شده باشد.

افرادی که در کشورهایی با نرخ مهاجرت تاریخی بالا به ایالات متحده متولد شده اند، واجد شرایط ثبت نام در لاتاری نیستند. متقاضیان باید در یکی از کشورهایی که توسط وزارت امور خارجه فهرست شده، متولد شده باشند.این کشورها به عنوان نرخ پایین مهاجرت تاریخی به ایالات متحده شناسایی شده اند. برای سال 2025، افراد متولد شده در کشورهای زیر واجد شرایط نیستند:

بنگلادش، برزیل، کانادا، جمهوری خلق چین (شامل سرزمین اصلی و هنگ کنگ)، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، هائیتی، هندوراس، هند، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، کره جنوبی، ونزوئلا، ویتنام

در مقایسه با سال 2024، تنها تغییر واجد شرایط بودن برای لاتاری سال 2025  این است که افراد از بریتانیا و مناطق وابسته به آن اکنون واجد شرایط شرکت هستند. علاوه بر این، حتی اگر فردی در کشوری متولد شده باشد که برای قرعه کشی سال 2025 واجد شرایط نباشد، ممکن است همچنان بتواند که بر اساس کشور محل تولد همسرش یا پدرش در شرایط محدود ثبت نام کند.

نحوه ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام باید وارد سایت ثبت نام لاتاری آنلاین برای لاتاری آمریکا به نشانی https://dvprogram.state.gov/ شوید. در نهایت پس از ثبت نام باید شماره تاییدیه دریافت کنید، به شما شماره تاییدیه ای به نام Confirmation Number داده می شود، این شماره را در جایی یادداشت کنید یا ذخیره کنید. 

از 4 می 2024، هر ثبت‌کننده باید به به صفحه وضعیت شرکت‌کننده در سایت لاتاری برود و برای دیدن نتایج قرعه کشی با استفاده از شماره تأییدیه منحصربه‌فرد خود،وضعیت را بررسی کند.

ثبت نام لاتاری

نکاتی برای ثبت نام لاتاری

  • اگر فرزندتان بالای ۲۱ سال سن دارد، باید به تنهایی ثبت نام کند و نمیتواند زیر مجموعه شما باشد.
  • شما باید همسر و تمام فرزندان زیر 21 سال که ازدواج نکرده اند را در فرم ثبت نام به عنوان همراه وارد کنید.
  • تمامی ثبت نام کنندگان باید عکس دیجیتال داشته باشند.
  • عکس  مربوط به قرعه کشی لاتاری باید مربعی و ابعاد آن ۵ سانت در ۵ سانت یا ۶۰۰ پیکسل در ۶۰۰ پیکسل با زمینه سفید باشد.
  • رزولوشن عکس ۳۰۰ dpi باشد.
  • فرمت فایل jpg باشد.
  • حجم عکس حداکثر ۲۴۰ کیلو بایت (KB) باشد.
  • فرد در تصویر کاملاً رو به دوربین باید باشد، طوری که سر و شانه ها دیده شود و از فاصله دور عکس گرفته نشود.
  • برای ثبت نام لاتاری، به مدرک زبان یا حتی آشنایی به زبان انگلیسی نیازی ندارید.
  • برای ثبت نام لاتاری، داشتن پاسپورت الزامی نمی باشد.
  • در مرحله اول ثبت نام Lottery آمریکا، شما به کارت پایان خدمت سربازی نیازی نخواهید داشت.

شرط عدم سوءپیشینه نیز الزامی می باشد.

برنده شدن در لاتاری به منظور گرفتن گرین کارت آمریکا یعنی گرفتن ویزای اقامت دائم در آمریکاست. دارنده گرین کارت مانند هر شهروند آمریکایی میتواند آزادانه در این کشور زندگی و کار کند و یا به تحصیل خود ادامه دهد. ثبت نام در لاتاری را به علت حجم بالای ترافیک، به روزهای آخر موکول نکنید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info