اطلاعات پرواز فرودگاه مشهد

اطلاعات پرواز فرودگاه هاشمی نژاد مشهد: 199
شماره تلفن فرودگاه مشهد: 05133100000 / شماره تماس جهت اطلاع از پروازهای فرودگاه مشهد: 05133400020

  • تعداد بازدید: 4000
  • ارسال در تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 4 دقیقه

معرفی فرودگاه مشهد

اهمیت شهر بزرگی مانند مشهد و تثبیت آن به عنوان پایتخت مذهبی ایران باعث شده است که سالانه تعداد زیادی مسافر به این شهر سفر کنند. فرودگاه هاشمی نژاد مشهد یکی از شلوغ ترین فرودگاه های ایران است و از نظر ترافیک هوایی بعد از فرودگاه مهرآباد دومین فرودگاه پرتردد است تا جایی که از حجم پروازهای فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز بیشتر است. این فرودگاه برای اولین بار در سال 1330 برای مقاصد نظامی تأسیس شد.امروزه در این فرودگاه هم پرواز های داخلی و هم بین المللی صورت می گیرد.

 با توجه به اهمیت فرودگاه مشهد که بزرگترین فرودگاه شرق کشور محسوب می شود و وجود حرم امام رضا (ع) پروازهای زیادی از شهرها و کشورهای دیگر وارد این فرودگاه می شود. روزانه بیش از 200 پرواز در این فرودگاه انجام می شود، تردد سالانه فرودگاه هاشمی نژاد معادل 8 میلیون مسافر است که حجم قابل توجهی است .کد یاتا فرودگاه مشهد MHD و کد ایکائو این فرودگاه OIMM می باشد. بنابراین با توجه به اینکه مشهد شهری مذهبی است حجم بالای سفر به این شهر منطقی است.

آدرس فرودگاه بین‌المللی هاشمی نژاد مشهد

این فرودگاه در جنوب شرقی مشهد و در فاصله 8 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است که از طریق بلوار غدیر و بلوار جمهوری می توانید به آن دسترسی داشته باشید. فرودگاه هاشمی نژاد مشهد حدود 10 کیلومتر با حرم امام رضا (ع) فاصله دارد.

روش های دسترسی به فرودگاه مشهد

روش های مختلف حمل و نقل از جمله مترو خط یک، ایستگاه اتوبوس خط 77 از فلیک آب (هر 20 دقیقه)  و تاکسی های فرودگاه  به مسافران این امکان را می دهد که به راحتی به فرودگاه بین المللی مشهد برسند. 

خط یک مترو از فرودگاه مشهد تا پارک وکیل آباد امتداد دارد. برای رسیدن به فرودگاه می توانید از ایستگاه های بلوار وکیل آباد (مانند سیدرضا، هاشمیه و پارک ملت) با خط یک مترو مشهد به سمت فلسطین، شریعتی و ... بروید. رسیدن به فرودگاه با مترو بسیار آسان است. زیرا ایستگاه اتوبوس در مجاورت فرودگاه داخلی قرار دارد و از ایستگاه قطار تا سالن فرودگاه داخلی حدود 5 دقیقه پیاده روی طول می کشد.

برای زیارت حرم نیز می توانید در ایستگاه بسیج فرودگاه پیاده شوید و با تاکسی به سمت حرم در بلوار امام رضا بروید. همچنین می توانید در ایستگاه شریعتی سوار خط 2 شوید و در ایستگاه میدان شهدا پیاده شوید. در ترمینال شهدا نزدیک این ایستگاه می توانید با اتوبوس خط 50 یا تاکسی به حرم برسید.

اطلاعات پرواز فرودگاه مشهد

پروازها ی داخلی فرودگاه مشهد

پروازهای داخلی اصلی مشهد به تهران چندین بار در روز انجام می شود و سایر مقاصد عبارتند از: 

مشهد به اصفهان، اهواز، رشت، کرمانشاه، شیراز، ساری، تبریز، کیش، کرمان، بندرعباس 

در حال حاضر روزانه پروازهای داخلی و خارجی زیادی از این فرودگاه به مقاصد مختلف انجام می شود که مهم ترین پرواز داخلی تهران- مشهد و بالعکس است. در سایت های هالیدی می توانید با پشتیبانی 24 ساعته بلیط هواپیما تهران به مشهد و سایر مقاصد را به صورت آنلاین خریداری کنید.

پروازهای خارجی فرودگاه مشهد

از جمله پروازهای خارجی فرودگاه هاشمی‌نژاد می‌توان به استانبول، آنتالیا ، دبی، تفلیس، نجف، بغداد، مسقط اشاره کرد.

ترمینال ها فرودگاه مشهد

این فرودگاه دارای سه ترمینال مختلف برای پروازهای داخلی و پروازهای خارجی است.

ترمینال 1 به پروازهای داخلی اختصاص دارد، مساحت آن تقریباً 38 هزار متر مربع با ظرفیت چند صد نفر است. این ترمینال بزرگترین ترمینال فرودگاه مشهد است و در ضلع شرقی فرودگاه قرار دارد. بخش پذیرش پروازهای داخلی در ضلع شرقی این ترمینال قرار دارد، در حالی که پذیرش بلیط هواپیما، تحویل چمدان ها و عملیات پرواز در ضلع غربی این ترمینال قرار دارد.

 ترمینال 2 برای پروازهای بین المللی تعبیه شده است. این ترمینال دارای مساحت تقریبی 21600 متر مربع است.

ترمینال 3 برای پروازهای خارجی ورودی مشهد است، در روزهای اوج سال از این ترمینال برای پروازهای خروجی نیز استفاده می شود. بیشتر پروازهایی که از حج وارد می شوند در این ترمینال است.

فرودگاه مشهد

خدمات فرودگاه بین المللی مشهد 

از جمله خدمات فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد می توان به  پارکینگ های طبقاتی با ظرفیت بیش از 100 خودرو، خدمات ترافیک هوایی، دفتر اجاره خودرو بدون راننده، دفاتر فروش بلیط، خدمات مربوط به افراد کم توان،خدمات اورژانس، رستوران ها، نمازخانه ها، دفاتر فروش بلیط، آرایشگاه ها، انبار و انبار چمدان، راهروها، کمدهای لباس، بسته بندی چمدان، اموال گمشده، چرخ دستی چمدان، خدمات CIP، خدمات اضطراری، خدمات بانکی، خدمات تلفنی، اینترنت رایگان، رزرو هتل، راهنمای تور و اطلاعات، فروشگاه رایگان و فروشگاه ها و غرفه های مختلف هدیه و سوغات اشاره کرد.

طبق مقررات گمرکی، مسافران ورودی می توانند بدون پرداخت عوارض، کالاهایی به ارزش 80 دلار وارد کنند. همچنین ارز تا سقف 10000 دلار و معادل ارز آن مجاز به ورود به کشور است و مبالغ بالاتر باید به گمرک اظهار شود.

شماره های ضروری فرودگاه هاشمی نژاد مشهد

  • اطلاعات پرواز: 199
  • شماره تلفن فرودگاه مشهد: 05133100000
  • شماره تماس جهت اطلاع از پروازهای فرودگاه مشهد: 05133400020
  • شماره تماس امانات: 33400543
  • شماره تماس تاکسیرانی فرودگاه مشهد: 33400253
  • شماره تماس بخش گمرکی فرودگاه: 33400221
  • پلیس فرودگاه:33400070
  • شماره تلفن حراست فرودگاه: 0513340070
  • شماره تلفن خدمات CIP فرودگاه: 091209028002
  • شماره تلفن پارکینگ تاکسی و فرودگاه: 05133400253
  • وب سایت فرودگاه www.mashhad.airport.ir
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info