لیست پارک های مشهد

معمولا وقتی که به کلانشهر ها فکر میکنیم ممکن است اولین فکری که به ذهن خطور کند شلوغی، ترافیک و... باشد. یکی از کلانشهر های مهم ایران مشهد است که به عنوان پایتخت معنوی ایران نیز شناخته میشود. مشهد دارای جمعیت زیادی است و بدیهی است که این شهر زیبا نیازمند تفریحگاه های مناسب است تا شهروندان برای استراحت به این اماکن مراجعه کنند.

  • تعداد بازدید: 2894
  • ارسال در تاریخ: ۱۵ آذر ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۲۲ آذر ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 8 دقیقه

یکی از این اماکن تفریحی پارک ها می باشند که هر شهری به آن ها نیاز دارد. قرار گرفتن پارک ها در شهر باعث می شود در کنار به وجود آمدن یک منظره زیبا و دلنشین، مکانی برای دوری از ازدحام شهر و آلودگی باشد و مدتی را در کنار درختان سرسبز، گیاهان، انواع گل ها و پرندگان گذراند. مشهد یکی از شهر های بزرگ است و رتبه بالایی هم در آلودگی هوا و شلوغی دارد اما در کنار این موارد حدود 1106 هکتار از مساحت شهر مشهد از بوستان ها، پارک ها و فضای سبز تشکیل شده است که مقدار قابل توجه ای است.

معرفی کلیه پارک های مشهد

مشهد دارای تعداد قابل توجهی پارک، بوستان و پارک های جنگلی می باشد. بوستان های جنگلی مساحت بیشتری نسبت به پارک ها دارند و در کنار پارک ها بخشی از فضای سبز سطح شهر را تشکیل میدهند. پارک های جنگلی هم به دو بخش پارک های جنگلی طبیعی و پارک های جنگلی دست ساز تقسیم میشوند که هر کدام از آن ها پوشش گیاهی خاصی دارد. پارک های جنگلی طبیعی از پوشش گیاهی مختلفی برخوردارند اما پارک های جنگلی دست ساز معمولا از درختان سرو، بادام کوهی، اقاقیا و زرشک تشکیل شده است. در ادامه لیست پارک های دیدنی مشهد را مشاهده میکنید و میتوانید به طور خلاصه با هر کدام از آن ها آشنا شوید.

پارک خورشید مشهد

یکی از زیباترین پارک های مشهد پارک خورشید مشهد است که با وسعتی حدود 400 هکتار عنوان بزرگترین پارک کوهستانی مشهد را به خود اختصاص داده است. این پارک ارتفاع بیشتری نسبت به سطح شهر دارد و منظره زیبایی را هنگام پیاده روی به وجود می آورد مخصوصا هنگام شب که میتوان شهر زیبای مشهد را در شب تماشا کرد.

پارک خورشید مشهد

پارک کوهسنگی مشهد

از پارک کوهسنگی مشهد میتوان به عنوان یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین پارک های مشهد نام برد. از نکات جالب این پارک دیدنی مشهد میتوان به این اشاره کرد که با پیاده روی کوتاهی میتوان از شهر به دل کوه رفت. پارک کوهسنگی درختان زیادی دارد که در فصول مختلف سال مانند پاییز منظره ای زیبا را به ارمغان می آورد.

پارک کوهسنگی مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد با حدود 70 هکتار وسعت، در کنار پارک خورشید یکی از بزرگترین پارک های شهر مشهد میباشد. همچنین این پارک یکی از بهترین پارک های مشهد است که از گونه های مختلف گیاهی تشکیل شده است چرا که این پارک در ابتدا بخشی از فضای سبز طبیعی مشهد بود و سپس به پارک جنگلی وکیل آباد تبدیل شد. از جمله درختان این پارک میتوان به درختان چنار، کاج، افرا و اقاقیا اشاره کرد که قسمت عمده ای از درختان پارک وکیل آباد، این درختان هستند.

پارک وکیل آباد مشهد
عکس مشهد

مشهد پایتخت گردشگری ایران

  • تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷
عکس مشهد

سوغات مشهد

  • تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸

پارک هفت حوض مشهد

یکی از بهترین مکان ها برای تفریح در دل طبیعت، پارک هفت حوض مشهد میباشد. این پارک در جنوب شرقی مشهد و در دامنه کوه های خلج واقع شده و از زیباترین پارک های این شهر خوش آب و هوا به حساب می آید. جالب است بدانید که علت نام گذاری این پارک به دلیل حوضچه های طبیعی که در مسیر آب های جاری که از دل کوه به وجود آمدند میباشد.

پارک هفت حوض مشهد

کوه پارک مشهد

کوه پارک مشهد یک پارک کوهستانی است که در ارتفاعات جنوبی مشهد قرار دارد و جنگلی دست ساز و مصنوعی در آن در حال احداث است. از این کوه پارک یه عنوان یکی از ریه های تنفسی کلانشهر مشهد نام برده میشود و دارای درختچه ها و درخت های بسیار زیاد و چندین آبشار مصنوعی بزرگ و کوچک که در این پارک در حال ساخت میباشند.

این کوه پارک در تاریخ 26 تیر 1399، با بیش از 2 میلیون متر مربع یعنی معادل 250 برابر یک زمین فوتبال و حدود 3 برابر پارک ملت افتتاح شد.

کوه پارک مشهد

پارک مینیاتوری مشهد

همانطور که از نام این پارک مشخص است جاذبه های مشهد و سایر مناطق کشور را در مقیاس کوچک تر در دل خود جای داده است. در این بوستان زیبا میتوان بسیاری از جاذبه های ایران مانند پل خواجو، آرامگاه فردوسی، باغ شازده کرمان و بسیاری از جاذبه های دیدنی کشور را مشاهده کرد که در نوع خود بسیار جالب است.

پارک مینیاتوری مشهد

پارک جنگلی طرقبه مشهد

این پارک زیبا در منطقه جنوب شرق مشهد واقع شده است و دارای پوشش گیاهی متنوعی میباشد. پارک جنگلی طرقبه که به کمپ مسافرتی غدیر نیز شهرت یافته مساحتی حدود 180 هکتار دارد. قسمت زیادی از پارک جنگلی طرقبه از درختان اقاقیا، نارون، افرا، سرو، سپیدار و... تشکیل شده است.

پارک جنگلی طرقبه مشهد

باغ ملی مشهد

این پارک که 40 هزار متر مربع مساحت دارد یکی از قدیمی ترین پارک های مشهد است و تاریخ تاسیس آن به سال 1345 بر میگردد. گرچه در گذشته در این پارک برنامه های اجتماعی و فرهنگی برگزار میشد اما در حال حاضر این پارک بیشتر به یک پارک محلی تبدیل شده است و به دلیل مجاورت به مرکز شهر، یکی از جاذبه های گردشگری مشهد محسوب میشود.

باغ ملی مشهد

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد با مساحتی حدود 72 هکتار و بیش از 35 هزار درخت، در قسمت غربی شهر مشهد واقع شده است و از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های این شهر زیبا میباشد چرا که قدمت آن به سال 1343 بر میگردد. پارک ملت بسیار محبوب میباشد و یکی از علت های محبوبیت آن وجود شهربازی وسیع و وسایل بازی مدرن و جذاب آن است. چرخ فلک پارک ملت هجدهمین چرخ و فلک مرتفع دنیا است.

پارک ملت مشهد

پارک پردیس قائم مشهد

این پارک در شمال شهر مشهد واقع شده و مساحتی بالغ بر 17 هکتار دارد. در این پارک میتوان گونه های متنوع گیاهی مشاهده کرد و از وجود درختان و فضای سبز آن لذت برد.

پارک پردیس قائم مشهد

پارک ارم مشهد

یکی دیگر از پارک های مشهد پارک ارم میباشد که در سال 1386 در منطقه پنجتن مشهد ساخته شده است. پارک ارم مشهد حدود 17 هکتار وسعت دارد و به دلیل مجاورت این پارک با حرم امام رضا (ع) و وجود شهربازی، دریاچه و آبنما مورد توجه گردشگران و زائران قرار گرفته است.

پارک ارم مشهد

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما در مساحتی حدود 2400 متر در طبقه چهارم مجتمع وصال واقع در منطقه گردشگری سپاد مشهد قرار گرفته است. این پارک اولین و متفاوت ترین پارک موضوعی ایران و سومین پارک موضوعی سفر به درون انسان در جهان میباشد. این پارک جذاب بخش های مختلفی دارد که عبارتند از شبیه ساز زمین لرزه، واقعیت مجازی، عصب سنج، بازی های تعاملی، افلاک نما، جانور شناسی، فرار از لیزر ماز، دیرینه شناسی، شبیه ساز پرواز، اتاق روبان صورتی، ماشین زمان، زمین شناسی و بدن انسان و انسان شناسی است.

از جمله امکاناتی هم که این پارک در اختیار بازدید کنندگان قرار میدهد میتوان به آتلیه عکاسی (عکس های سه بعدی)، نمازخانه، فروشگاه، کافی شاپ، صندوق امانات، آبسردکن، نرم افزار واقعیت افزوده و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

پارک علمی پروفسور بازیما
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info