جذابترین یونیفرم مهمانداری برای کدام کشور است؟

مهمانداران و خدمه پروازی که ایرلاین‌های مختلف در سراسر جهان استخدام می‌کنند، نیاز به رعایت اصول و شرایط منحصر به فردی دارند. ازجمله این موارد، داشتن استایل مناسب، چهره خوب، آراستگی و خوش‌پوشی است.
البته نوع لباس به طراحی ایرلاین بستگی دارد و با توجه به اینکه نوع لباس و استایل مهمانداران تاثیر زیادی روی مسافران دارد، ایرلاین‌ها تلاش می‌کنند که به این موضوع اهمیت بدهند.

  • تعداد بازدید: 853
  • ارسال در تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۱۹ دی ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

ایرلاین‌ها به دنبال آن هستند که مسافران بعد از رزرو بلیط هواپیما و سوارشدن بتوانند فضایی خاص و همراه با آرامش را در محیط هواپیما تجربه کنند. یکی از روش‌ها برای رسیدن به این هدف، توجه به نوع یونیفرم مهمانداران و نحوه برخورد آن‌ها است. باوجوداینکه همه ایرلاین‌ها این موضوع را به‌خوبی می‌دانند و به آن اهمیت می‌دهند، اما برخی از آن‌ها توجه خاصی به استایل مهمانداران دارند و برای آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. با توجه به جذابیت این موضوع، در ادامه برخی از جذابترین یونیفرم‌های مهمانداری در جهان را باهم مرور می‌کنیم.

ایرلاین کانتاس استرالیا

مسافرانی که سوار هواپیماهای ایرلاین کانتاس می‌شوند، با یونیفرم‌هایی بر تن مهمانداران روبرو می‌شوند که به رنگ مشکی هستند و با خطوط رنگی نارنجی و صورتی در شانه لباس همراه شده است. یکی از طراحان لباس برتر در کشور استرالیا مارتین گرانت است که در تهیه و طراحی این لباس‌ها همکاری کرده است. کلاه و کفش‌هایی که مهمانداران می‌پوشند به رنگ مشکی است و در کنار یقه‌برگردان پیراهن به رنگ قرمز، هارمونی بسیار خوبی برقرار کرده است. درعین‌حال طراح تلاش کرده که به جزئیات دیگری نیز در لباس توجه کند تا جذابیت یونیفرم به بهترین شکل به نمایش داده شود. این لباس اولین بار در سال 2013 رونمایی شد و توسط این ایرلاین به کار رفته است.

خط هوایی اتحاد

ایرلاین عربی اتحاد نیز برای طراحی لباس خدمه پروازی خود به سراغ طراح معروف ایتالیایی اتوره بیلوتا رفته است تا بهترین گزینه را برای استایل خدمه خود انتخاب نماید. لباس‌های مهمانداران این ایرلاین شباهت زیادی به لباس‌های دهه 60 میلادی دارد و درعین‌حال با طراحی لباس‌های دوران مدرنیته لندن و نیویورک ترکیب شده است. 

باوجوداینکه بیشتر ایرلاین‌ها بیشتر از رنگ‌های تیره در لباس خدمه پروازی استفاده می‌کنند، اما این طراح با خلاقیت‌های خود، به سراغ رنگ‌های با درخشش زیاد رفته تا مسافران بعد از ورود به هواپیما با لباس‌هایی خاص و منحصر به فرد روبرو شوند.

لباس‌ها به رنگ بنفش تهیه شده و دامن‌های خمره‌ای و تنگ به صورت فاق بلند طراحی شدند. استفاده از این ترکیب کمک می‌کند که سنت و مدرنیته به‌خوبی باهم ترکیب شده باشند. همچنین رنگ بنفش به‌عنوان رنگی سلطنتی و مجلل محسوب می‌شود که خودنمایی زیادی دارد. ترکیب این رنگ همراه با قهوه‌ای، ظرافت و جذابیت زیادی دارد. علاوه بر آن لباس خدمه پروازی آقا نیز به صورت کت‌وشلوارهای خوش‌پوش تهیه شده و ظرافت ایتالیایی را به‌خوبی نمایش می‌دهد.

لباس ایرلاین هاینان

ایرلاین هاینان یک ایرلاین چینی است که در سال 1989 فعالیت خود را آغاز کرده است. این ایرلاین هم یونیفرم زیبایی برای مهمانداران خود طراحی کرده است. طراح این لباس‌ها لارنس ژو است و ایده‌ی جدید و مدرنی را در طرح خود پیاده کرده‌ تا مسافران بعد از رزرو بلیط هواپیما بتوانند با استایل زیبایی از خدمه پرواری روبرو شوند. در این لباس‌ها نقش‌ها و تصاویر سنتی چینی برای دیزاین لباس‌ها به کار رفته است. همچنین طرح لباس این شرکت اولین بار در سالن مد پاریس رونمایی شد و نظر بسیاری از علاقه‌مندان به مد و فشن را به خود جلب کرد. نکته جالب‌تر این است که طراحی این لباس با وسواس زیادی جلو رفته و حدود 2 سال به طول انجامیده است.

ایرفرنس، ایرلاین فرانسه

فرانسه به‌عنوان خانه مد و فشن در تمام جهان شناخته می‌شود. البته امروزه شهر نیویورک نیز حرف‌های زیادی در زمینه مد دارد، اما فرانسه هنوز هم جایگاه خود را در زمینه طراحی مد و فشن حفظ کرده است. ایرلاین ایرفرنس نیز تلاش کرده تا هنر طراحی لباس را به بهترین شکل در لباس خدمه پروازی خود به نمایش بگذارد. یونیفرم مهمانداران در هواپیمایی ایرفرنس طرح و رنگ مجلل و زیبایی دارد  و برای طراحی و دوخت آن‌ها ظرافت زیادی به کار رفته است. درعین‌حال طراحی لباس مهمانداران این شرکت هرسال بر عهده یکی از طراحان مشهور است تا خلاقیت و نوآوری در آن نمایان باشد. ازجمله طراحان مطرحی این ایرلاین، نینا ریچی و کریستوبال بالنسیگا است. همچنین لباسی که امروزه بر تن مهمانداران این ایرلاین دیده می‌شود توسط کریستین لاکرویکس طراحی شده و در آن دو رنگ قرمز و مشکی باهم ترکیب شدند تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

ایرلاین سنگاپور

کشور سنگاپور و ایرلاین بزرگ این کشور نیز اهمیت و وسواس زیادی به نوع لباس خدمه پروازی در نظر گرفته است.  همچنین جالب است بدانید که ایرلاین سنگاپور یکی از پنج شرکت هوایی بزرگ دنیا به حساب می‌آید و به همین دلیل حساسیت زیادی در فرم لباس‌های مهمانداران در نظر می‌گیرد. 

لباس‌ مهمانداران در این ایرلاین دارای رنگ و طرح‌های شاد است که بیانگر سنت و فرهنگ این منطقه از جهان است. علاوه بر آن در طراحی لباس‌ها، متدهای جدیدی در نظر گرفته شده که جذابیت آن را بیشتر می‌کند. همچنین شرکت پیر بالمین طراحی و تولید این یونیفرم‌ها را بر عهده گرفته است و چهار رنگ مختلف برای آن‌ها در نظر گرفته است.

ایرلاین امارات

کشور امارات هم تلاش زیادی انجام می‌دهد تا جاذبه‌های گردشگری در کشور خود را به بیشترین میزان برساند. یکی از این موارد، توجه به نوع و طراحی لباس خدمه پروازی است. این شرکت هواپیمایی لوکس و مجلل، مهمانداران شیک‌پوشی دارد و لباس‌های آن‌ها توسط طراح انگلیسی سیمون جرسی طراحی شده‌ است. 

البته طرح کلی این لباس‌ها‌ در سال‌های مختلف با تغییر زیادی روبرو نبوده و فقط و جزئیات کوچکی از آن‌ها در سال‌های اخیر تغییر پیدا کرده است. درعین‌حال در طراحی این لباس‌ها از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده شده و طراح به استفاده از اکسسوری‌هایی مانند کمربند مناسب، گردنبند و مواردی ازاین‌دست نیز اهمیت داده است. این اکسسوری‌ها به رنگ قرمز تهیه شدند تا خودنمایی و جذابیت بیشتری داشته باشند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info