دریاچه نجف کجاست

نجف سومین شهر مذهبی جهان اسلام و یکی از شهرهای بسیار مهم در کشور عراق است. نجف اشرف پیش از آشکار شدن مدفن امام علی (ع) چندان شهر پیشرفته و چشمگیری نبود اما در حال حاضر رشد بسیار زیادی داشته است و مقصد زیارتی بسیاری از مسلمانان از سراسر دنیا می باشد. جالب است بدانید در نجف دریاچه ای بسیار زیبا وجود دارد که به بحر النجف معروف است.

  • تعداد بازدید: 11013
  • ارسال در تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

دریاچه نجف

دریای نجف
دریاچه نجف

مرکز استان نجف شهر نجف است که زمانی محل سکونت حضرت ابراهیم (ع) و پیامبر اکرم بوده است. سرزمین پهناور  نجف در دامنه های کشور عراق قرار دارد و زمین نجف پوششی از شن و ریگ دارد که در مصالح ساختمانی از آنها استفاده می کنند. نجف دارای آب و هوایی بسیار گرم در تابستان و سرد و استخوان سوز در زمستان است و در مجموع آب و هوای مناسبی ندارد.
شهر نجف در گوشه یک صحرا در چند کیلومتری غرب رود فرات قرار دارد  و دریاچه نجف دریاچه ای در مغرب فرات به طرف عربستان است. ارتفاع شهر نجف هفتاد متر از دریا است و در زمان توفان نوح نجف مکانی بلند بوده که حضرت ابراهیم به آن پناه برده است. اگر از درب خروجی حرم امام علی (ع) خارج شوید و بر لب تپه ای بایستید با صحنه ای دور از انتظار روبرو می شوید و آن دریاچه ای بسیار وسیع و با عظمت است که نخل های خرما مانند کمربندی سبز ساحل آن را پوشانده اند. پیشنهاد میکنیم که در تور نجف خود از دریاچه نجف و دیگر دیدنی های تاریخی نجف دیدن نمایید.

معروف ترین اماکن دیدنی نجف

شهر نجف اشرف علاوه بر اینکه مامن امام اول شیعیان است و از جنبه های مذهبی فراوانی برخوردار است، دارای اماکن دیدنی شگفت انگیز دیگری نیز هست که آگاهی از آنها خالی از لطف نیست.

دیدنی های نجف
قبر حضرت آدم و حضرت نوح : یکی از دیدنی ترین اماکن نجف زیارت قبر حضرت آدم و نوح است. حضرت آدم بیشترین زمان عمر خود را در شهر کوفه سپری کرده اند و در اواخر عمر خود در کوفه پس از ساختن کعبه از دنیا رفتند. و حضرت نوح نیز پس از پایان یافتن طوفان نوح در نجف به خاک سپرده شدند.

برج نمرود: برج نمرود یکی از اماکن تاریخی و گردشگری در نجف است. برج نمرود از آجر ساخته شده و روایت است که حضرت ابراهیم را از برج نمرود به آتش افکنده اند. برج نمرود از آثار باستانی شهر بابل شناخته شده است.

قبرستان وادی السلام: قبرستان وادی السلام در بخش شمالی حرم امیرالمومنین واقع شده است و بزرگترین قبرستان دنیا محسوب می شود. روایت است که قبرستان وادی السلام محل رجعت بسیاری از پیامبران در روز رجعت می باشد.

اماکن زیارتی و دیدنی نجف اشرف

قبرستان وادی السلام
مسجد حنانه, مسجد الراس, موضع الصبعین, مقام صاحب  الزمان, مسجد سهله, مسجد عمران بن شاهین, 
مسجد الخضرا, آرامگاه حضرت هود, آرامگاه شیخ طوسی, مقام زین العابدین, بیت امام خمینی (ره), آرامگاه کمیل, مدرسه سید یزدی, حسینیه صحن شریف, مدرسه آیت الله بروجردی, مسجد شیخ انصاری, کتابخانه علوی, 
آرامگاه محمد مهدی طباطبایی, ایوان العلما, تکیه بکتاشیه, مسجد جواهری, کتابخانه امیر المومنین, کتابخانه آیت الله حکیم, مدرسه قوام, مدرسه بخاری, مدرسه مهدیه, مدرسه قزوینی, مدرسه صدراعظم.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • Flifene شنبه ۱۶ دی
    IPG IEF fractions were analysed by nLC MALDI TOF TOF and nLC Q TOF, quantifying 830 proteins Supplementary Data 1 3 creator of viagra
  • ابراهیم جمعه ۵ دی
    سلام، به نظرم بعضی قسمت های متن خالی از اشکال نیست. مثلا ایتکه نجف سکونتگاه پیامبر اکرم بوده. یا اینکه "در زمان توفان نوح نجف مکانی بلند بوده که حضرت ابراهیم به آن پناه برده است!" کمی عجیب است.
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info