شهرها و روستاهای شمال مقاصد چهار فصل گردشگران

رشته کوه البرز و جنگل‌های هیرکانی در مجاورت دریای خزر اقلیمی متفاوت برای شهرهای شمالی خلق می‌کند، به طوریکه این منطقه را به مقصدی چهار فصل برای گردشگران تبدیل کرده است. از گنبد کاووس در شرق تا آستارا در غرب، شهرها و روستاهای کوچکی وجود دارد که بعضی کاملا بکر و بومی مانده و بعضی دیگر با ساخت و سازهای دهه‌های اخیر به منطقه‌ای لوکس تغییر شکل داده است.

  • تعداد بازدید: 2001
  • ارسال در تاریخ: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

مازندران به طور ویژه مقصدی برای آخر هفته‌های تهرانی‌ها انتخاب شده که با  طی کردن مسافتی کوتاه خودشان را به یک ویلا ساحلی یا کلبه جنگلی می‌رسانند. به فراخور هر فصل احتمالا تردد در جاده‌ها متفاوت می‌شود چرا که بعضی افراد ترجیح می‌دهند در زمستان سرد یا گرمای تابستان که هوا نسبتا شرجی می‌شود، راهی جاده نشوند. سایت اجاره ویلا و سوئیت هومسا به عنوان سامانه رزرو آنلاین و روزانه اقامتگاه سایت فعالیست که می‌تواند خیال شما را بابت اجاره انواع اقامتگاه از جمله سوئیت، ویلا، کلبه، آپارتمان مبله و اقامتگاه بوم‌گردی در اقصی نقاط ایران راحت کند.

گلستان سبز؛ سرزمینی با مردمی رنگارنگ

دیدنی های شمال

اجازه دهید در همین خطوط اولیه که از گلستان می‌نویسیم، طعم ترش اکبرجوجه را به خاطر بیاوریم و به سمت جنگل‌های علی آباد کتول حرکت کنیم. کوه‌هایی سبز با جنگل‌های انبوه و سر به فلک کشیده که حیوانات گوناگونی را نیز در آغوش خود می‌کشد. از بندر ترکمن و مردمان غیورش بگوییم که با لباس‌های قرمز و طرح‌های رنگارنگش، آداب و رسوم دیدنی و صنایع دستی جذابش مقصدی برای سلایق مختلف می‌شود. یا اصلا از دشت‌های ترکمن صحرا و کلاله یا شهر گرگان با تاریخ و بافت شهری مدرنی که همگی می‌تواند یک مقصد گردشگری تمام عیار را بسازد. اگر بخواهید در بهترین فصل به گلستان سفر کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم فروردین و بهار این خطه را از دست ندهید. اقامتگاه‌های گلستان از یک کلبه جنگلی تا یک آپارتمان لوکس و ویلایی ساحلی و غیره را شامل می‌شود که بنا به سبک و سیاق سفر، سلیقه و بودجه تعیین می‌گردد.

شهرهای محبوب مازندران کدامند؟

اگر از تهران راهی مازندران شوید احتمالا از منطقه سواد کوه عبور می‌کنید تا به شهر مد نظرتان برسید. منطقه کوهستانی و جنگلی سوادکوه با رودخانه‌ها و آبشارها، مقصدی جذاب برای اهالی طبیعت به شمار می‌آید که خیلی از تورهای یک یا دو روزه را در مناطق مختلف این منطقه تعریف می‌کنند. آمل، بابل، قائم شهر و ساری را می‌توان از شهرهای محبوب سال‌های دور دانست که خانواده‌های زیادی برای تعطیلات تابستان یا نوروز به آنها سفر می‌کردند. محمود آباد، نور، نمک آبرود، متل قو و رامسر از آن مقاصد ویلایی است که شماری از آن‌ها امکان اقامتی رویایی را به دریای خزر فراهم می‌کنند. برای اجاره ویلا و سوئیت در محمود آباد یا هر شهر دیگری کافیست در سایت هومسا آن را جستجو کنید و اقامتگاه دلخواه خود را متناسب با بودجه و در صورت وجود ظرفیت رزرو نمایید. اجاره آنلاین ویلا و سوئیت در متل قو در فصل‌های شلوغ احتمالا شما را به دردسر بیندازد، بنابراین پیشنهاد می‌دهیم قبل از رسیدن به مقصد حتما جایی برای اقامت خود و همراهانمان رزرو کنیم.

گیلان؛ استانی با طعم غذاهای رشت

دیدنی های شمال ایران

اگر از قزوین به استان گیلان وارد شویم، شهری که پشت سر می‌گذاریم، رودبار خواهد بود که با زیتون‌های خوشمزه‌اش معروف شده و بعد رشت بی مثال با آن بافت تاریخی، بازارهای محلی و غذاهای بی‌نظیر در دنیا! دو مسیر پیش روی ما احتمالا نوع سفر ما را متفاوت سازد. اگر به سمت خمام و بندر انزلی حرکت کنیم با مقاصدی لوکس و ویلاهای رنگارنگ ساحلی مواجه می‌شویم که چند روز اقامت در آنها می‌تواند خستگی زندگی شهری را ازتن بزداید. اما مسیر دیگر ما می‌تواند به سمت شفت، فومن، ماسال و بعد از آن منطقه سردسیری اسالم و ییلاقات تالش باشد. پراکندگی و اقلیم شهرهای گیلان با مازندران کمی متفاوت است، چرا که هر چه به سمت غرب حرکت می‌کنیم ارتفاع بیشتر می‌شود و به استان اردبیل و اقلیم سرد زاگرسی نزدیک‌تر می‌شویم. با این وجود طبیعت بکر و وحشی منطقه تالش چیزیست که انتظار ما را می‌کشد؛ به شرط آنکه احترام و صیانت از محیط زیست را به خوبی به خاطر بسپاریم. روستاهای استان گیلان با اقامتگاه‌های بوم‌گردی تجربه دیگری از سفر به این استان برای ما خلق می‌کند که بیشتر می‌تواند در طبیعت‌گردی و آشنایی با فرهنگ منطقه تعریف شود. اگر به ماسال سفر کردید برای اجاره روزانه ویلا در ماسال، اجاره کلبه جنگلی، ویلا ساحلی در بندر انزلی و آپارتمان در رشت هم‌چنان هومسا میزبان شماست.

کلام پایانی

گلستان، مازندران و گیلان؛ سه استان شمالی ایران از مقاصد محبوب و پرطرفدار محسوب می‌شود که معمولا هر چهار فصل سال می‌توان به آن سفر کرد. جنگل‌های هیرکانی، ساحل خزر، کوه‌های البرز و فرهنگ رنگارنگ این خطه سبز، میزبان گردشگران زیادی است. سفرهای یک روزه تا چندین هفته و حتی مهاجرت‌های فصلی که طی سال‌های اخیر موجب افزایش ساخت وسازهای شهری و روستایی شده، همگی کمک می‌کند تا تنوع طعم سفرهای شمال بیشتر و بیشتر شود. از یک طبیعت‌گردی بکر گرفته تا استراحت کوتاه در یک ویلا یا کلبه‌ای جنگلی! هومسا سامانه‌ای برای رزرو آنلاین و روزانه اقامتگاه در سراسر ایران است و شما را در سفرها همراهی می‌کند تا با خاطری آسوده میزبان اقامتگاه‌های خود را انتخاب کنید.

دیدنی های شمال ایران
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info