تلفن شکایت از آژانس های هواپیمایی

سفر با هواپیما همیشه سرگرم کننده نیست. ممکن است اوضاع مطابق میل ما پیش نرود و با مشکلاتی مانند تاخیر در پرواز، عدم رزرو هتل در تورهای مسافرتی، کیفیت پایین خدمات داخل هواپیما، دریافت وجه بیشتر بلیط و ... رو به رو شویم.

  • تعداد بازدید: 13879
  • ارسال در تاریخ: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

نحوه شکایت از آژانس هواپیمایی

قطعا مواجه شدن با مشکلات در فرودگاه حس عصبانیت را در ما بیدار می کند و باعث خراب شدن سفرمان می شود. در این صورت واجب است از آژانس هواپیمایی که از آن بلیط خریدید،  شکایت کنید. اما بهتر است ابتدا کمی دست نگه دارید و با تماس با ایرلاین مربوطه مشکل خود را بیان کنید و به آژانس هواپیمایی فرصت دهید آن را حل کند. اگر در فرودگاه از پروازتان جا ماندید یا با مشکلاتی در خصوص وزن چمدان و میزان اضافه بار رو به رو شدید، کافی است از نمایندگان شرکت های هواپیمایی کمک بگیرید تا به شما کمک کنند مشکلتان را رفع کنید.

شکایت از ایرلاین


اگر باز هم مشکل شما حل نشد، وقت شکایت کردن است. اکثر مسافرانی کـه در پروازهای خود با  تاخیرهای طولانی مدت یا ارائه نشدن خدمات مناسب مواجه میشوند، بهترین راه را ماندن در هواپیما و پیاده نشدن، تا زمانی که به حق و حقوق خود برسند، میدانند ولی باید گفت که این کار نه تنها بهترین راه نیست، بلکه بدترین تصمیم ممکن در زمینه رسیدن به حقوقشان است، چرا که براساس قانون، مسافر در این صورت  مرتکب جرم میشود و همین موضوع باعث ایجاد مشکل برای وی میشود.
مسافران در این حالت بهترین کاری  که میتوانند انجام دهند، دوری از هر گونه تنش و برخورد با مسئولان و کادر پرواز شرکت هواپیمایی و پیگیری موضوع از طریق مراجع قانونی است. این افراد میتوانند ضمن شکایت حقوقی در دادگاه و ثبت شکایت به صورت الکترونیک، حقوق خود را از طریق تماس با شماره های شرکت های هواپیمایی پیگیری کنند. 
یادتان نرود برای اثبات مشکل خود عکس بگیرید یا نشانه ها را یادداشت کنید.

طی چند مرحله ممکن است به نتیجه مورد نظر خود برای شکایت برسید 
ابتدا مدارک مربوطه را مستند کنید هر نوع مدرکی مانند فیش پرداخت عکس از بلیط فاکتور و غیره....
اگر در شهرستان هستید باید به سازمان میراث فرهنگی شهر خود مراجعه نمایید
برای مشکل شما کمیته شکل خواهد گرفت سپس بعد از شنیدن اظهارات شما و مشخصات آژانس مراحل بعدی انجام خواهد شد

حدودا بعد از 20 روز و ثبت در دفتر خانه سازمان تاریخی برای بررسی شکایت شما مشخص و با شما تماس خواهند گرفت.
در پایان هم رای صادر خواهد شد که به شما و آژانس ابلاغ میشود.
آدرس سازمان میراث فرهنگی تهران: خیابان کریمخان زند خیابان استاد  نجات الهی نبش کوچه مرشد

شماره تلفن های شرکت های هواپیمایی به منظور ثبت شکایات

ردیفشرکت هواپیماییشماره تماس
1شرکت هواپیمایی ایران ایر021-46624491
2شرکت هواپیمایی ماهان021-48380
3شرکت هواپیمایی آسمان021-61106566
4شرکت هواپیمایی معراج021-63266
5شرکت هواپیمایی قشم021-47991415
6شرکت هواپیمایی کیش021-48681407
7شرکت هواپیمایی تابان021-44668277
8شرکت هواپیمایی زاگرس021-44084571
9شرکت هواپیمایی کاسپین021-48063338
10شرکت هواپیمایی آتا021-4855
11شرکت هواپیمایی ایران ایرتور021-89317813-14
12شرکت هواپیمایی سپهران021-44908353
13شرکت هواپیمایی ساها021-66020043
14شرکت هواپیمایی پویا021-66063166
15شرکت هواپیمایی وارش021-44668529
16شرکت هواپیمایی کارون021-61023330
17شرکت هواپیمایی نفت ایران021-44661075
18انجمن شرکت‌های هواپیمایی021-44042417

نظرات کاربران

ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • امیرایرانمنش جمعه ۲۵ شهریور
    سلام بلیت پرواز خریداری کردم ۳تا۷روز مانده کنسلی زدم رفت وبرگشت ولی متعاسفانه ۶۰درصد از مبلغ کل بلیت رفت وبرگشت کسر کردندند باتوجه به اینکه ۶۰درصد درصورتی هستش نیم ساعت به پرواز کنسل بشه نه ۳تا۵روز اعلام شده به آژانس لطفا راهنمایی فرمایید هواپیمایی آسمان وزاگرس بوده پرواز
  • Vesal ghasemi سه شنبه ۴ مرداد
    البته که تمام شرکت های هواپیمایی غیر مسئول و لابی کن هستن، در واقع همه ارگان ها و قبول کنیم ما خودمونم دنبال اینیم که بی نوبت ، بریم برسیم به مقاصد خودمون در حالیکه حق ما تضییع میشه. من در تاریخ ۴ مرداد پرواز ایران ایرتور ساعت ۲۲:۴۵ از تهران به مقصد مشهد داشتم که طی یک پیامک اطلاع دادن که پرپازتون به ساعت ۲:۱۵ صبح افتاده و تاخیر دارید . توجه کنید این پرواز چهاااااااااار ساعت تاخیر خورد و من تصمیم گرفتم پای پرواز برم با یک شرکت دیگه ترمینال ۴ کاسپین ساعت ۲۳:۴۵ پرواز داشت و من ساعت ۲۰:۰۰ رفتم به دفترشون و اعلام کردم متقاضی این پرواز هستم گفتن تا ساعت ۲۳ باز نمیکنم لاین رو برید تماس بگیرید ساعت ۲۱ تماس گرفتم مسئولشون گفتن نداریم تیکت ساعت ۲۲ رفتم حضوری دیدم ۱۱ نفر ایستادن و کارتاشونو دادن و ثبت کردن و ۱۰ نفرشون آقا بودن و من اعتراض کردم که چرا منو ثبت نکردین از همه زودتر اومدم گفتن اینا سهمیه شرکتن😒 و با تلفنشون به یکنفر تایید میداد که کار اونو راه میندازه خلاصه اینکه من اینجا اعلام کردم تا بگم این دو شرکت بطرز نفرت انگیزی بس مسئولیت و بی تعهدن و بلاخره اومدم که با پرواز ابتدایی خودم س
  • حمید رضا کشوری دوشنبه ۳ مرداد
    با سلام، شکایت از مسول شرکت هواپیمایی قشم در استان بوشهر دروغ، کلاهبرداری، فحاشی و ضرر و زیان، خرید و فروش بلیط توسط مسول پرواز بنده ساعت ۱۰ از بوشهر در تاریخ سوم مرداد ماه هزار چهارصد یک بلیط پرواز داشته ام به تهران شکایت از آقای محمد رضا نوروزی مدیر پرواز هواپیمایی قشم ایشان بلیط بنده و دو نفر دیگر که کنسل کردند و جلوی خودمان به کسی دیگر فروختند، دلیل ایشان این بود که خانم باردار هستند و بعد از بی ادبی و فحاشی به بنده به ما گفتند که شما را با پرواز شرکت پویا ساعت ۲ به تهران میفرستم، من تا ساعت دو در فرودگاه بوشهر بودم، بعد از اینکه به شرکت پویا مراجعه نمودم، مسول پرواز آن به بنده میگوید که آقای نوروزی به شما دروغ گفته است و شما را سر کار گذاشته که به خانه برود، در حال حاضر هیچ کس پاسخکویی بنده نیست، واقعا مسول پرواز باید بلیط خرید و فروش کند.
  • اسدی سه شنبه ۱۴ تیر
    ما دو سری پرواز اصفهان به تهران در دو تاریخ متفاوت از ایرلاین وارش خریدیم ۹ و ۲۳ تیر، هر دوتا رو یکهفته قبل از پرواز باطل کردن، تماس گرفتم با ایرلاین میگه پرواز بیشکک به تهران رو جایگزین کردیم و چون اصفهان به تهران متقاضی کمتری داره این پرواز رو باطل کردیم، کاری نمیتونم براتون انجام بدم، میخواهید شکایت کنید.
  • امیر محرابی چهارشنبه ۱۸ خرداد
    هواپیمایی کاسپین بعد از کنسلی تاخیر بیش از دو ساعت بعد از ۴۰ روز پول را برگشت نمیدهد ،میگن نمیدیم،واقعا عین دزدی از مسافرهاست.پول خودمونو گرفتن نمیدن،کاسپین افتضاحه افتضاح
  • مریم دوشنبه ۹ خرداد
    تور کیش از سایت علی بابا خریدم. بعد از چند روز تماس گرفتن که پرواز رفت 5 ساعت تاخیر داره و پرواز برگشت هم کلا کنسل شده. (هواپیمایی تابان - هر دو پرواز) و 1.600.000 تومان هم بابت 3 نفر اضافه تر گرفتن. واقعا مسخره ست. واقعا متاسفم برای هواپیمایی تابان .
  • نقی پور شنبه ۷ خرداد
    با سلام از نامی گشت در بلوار فروش شرق بلیط دبی و تور خریدم هزینه ترانسفر پرداختم ولی ترانسفر نیامد مجبور شدن خودم ۹۰ درهم معادل ۷۲۰ هزار تومان به تاکسی فرودگاه بپردازم ‌. ضمنا شماره ترمینال فرودگاه را در بلیط ننوشته بود بعد چند بار زنگ زدن یک شماره لیدر داد که گفت مسافر من نیستی .برو شکایت کن .شاید کسی زبان انگلیسی بلد نباشد یا پول تاکسی تا فرودگاه نداشته باشد .مسافر را رها می کنند بی ترانسفر
  • محمد پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت
    باسلام اينجانب درتاريخ ١٤٠١/٢/٢٩ازعلى بابا اينترنتى براى تاريخ ١٤٠١/٢/٣١بليط هواپيماخريدم ازتبريز براى تهران متاسفانه توسايط اشتباه شده تاريخ بليط براى ١٤٠١/٣/٣١ ثبت شده ٢دقيقه بعدزنك زدم كه اشتباه شده تاريخ بليط ميفرمايند بليط بايد گنس كنم ٥٠/مبلغ كسر ميشه بهد يك بليط ديگه بگيريد ايا اين منصفانه هست من ٥٠/درصد هزينه بدم
  • رضا زنگنه پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت
    کلاهبرداری شرکت الی گشت، من دیروز از سایت شرکت الی گشت بلیط هواپیما خریدم، همه چیز عالی پیش رفت، قیمت مشخص بود من هم مشخصات مسافرین را وارد کردم و کلا دو یا سه دقیقا طول کشید و برای پرداخت مبلغ بلیط ها دکمه پرداخت را زدم و وارد درگاه پرداخت بانکی شدم و پرداخت صورت گرفت ولی بعد از پرداخت وجه بلیط صادر نشده و اعلام شد که مشکل فنی پیش آمده و با پشتیبانی تماس بگیرید، حالا پول از حساب من برداشته شده و از بلیط خبری نیست، پشتیبانی که مدعی بود 24 ساعته پاسخگو می باشد ، با کلی مشکل و تماسهای پی در پی با شماره های مختلف بالاخره موفق به برقراری تماس با پشتیبانی شدم و اعلام شد که قیمتها افزایش یافته و شما برای صادر شدن بلیط باید ما به تفاوت را مجددا پرداخت کنید، یعنی در فاصله چند دقیقه ای تا تکمیل مراحل خرید قیمتها افزایش یافته بود، اگر اینظور است پس چرا اجازه دادند من وارد مرحله پرداخت شوم و از حساب من مبلغ را برداشت کردند، !!! من خواستم که پول مرا پس بدهند ولی متاسفانه پول مرا هم به بهانه های مختلف پس نداده اند!!! ساعت کاری ما تمام شده! ساعت کاری بانک تمام شده! در خواست شما در حال پیگیری است ! و
  • یلدا فرهنگ یکشنبه ۷ فروردین
    سلام ، یلدا فرهنگم و در تهران زندگی میکنم ، در تاریخ 1401/01/05 در سایت علی بابا به اجبار برای ساعت 21:40 پرواز تهران به اهواز در 1401/01/07 به مبلغ 935000 تومان خریداری کردم و حق انتخابم بین این ساعت و 22:35 بود ولی باتوجه به تنهایی و غریب بودن شهر اهواز و رسیدن دیر هنگام برای تهیه ماشین ( مقصدم به شهر دیگر دو ساعت زمان میبرد) مجبور به انتخاب اولی شدم. روز بعد 1401/01/06 در ساعت15:47 (بعد از ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز) از علی بابا پیام آمد که پرواز شما به ساعت 22:35 تغییر کرد(هردو پرواز رو در این ساعت گذاشتن) و به اجبار کنسل کردم. و جواب پرسنل محترم علی بابا فقط همدردی و همدلی بود ، من به اجبار رفتار و زیرکی غیر حرفه ای شما بلیطم رو کنسل کردم و شما حق کسر و جریمه مبلغ بلیطم رو ندارید.
  • شاهو سه شنبه ۲ فروردین
    سلام و عرض ادب خدمت مدیر عامل هواپیمایی ایران ایرتور بنده مسافر هواپیمایی ایران ایرتور مورخه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ مسیر شیراز تبریز به شماره پرواز B9911 بودم که متاسفانه هیچ خدماتی در پرواز انجام نشد و حتی از دادن یک ماسک بی ارزش هم خبری نبود در صورتی که مسافر تمام این هزینه ها را در زمان خرید بلیط پرداخت نموده است. متاسفانه با اعتراض مسافرین سرماندار پرواز اعلام نمودند که دستور از مدیر عامل شرکت بوده. متاسفم برای شرکت هواپیمایی که با مسافرینش این برخورد نسنجیده و ناشایست را انجام میدهد.قطعا برخورد هواپیمایی پایینتر از اتوبوس های ترمینال بود. امیدوارم مدیری که سواد ندارد و از حقوق مسافر بیخبر است از پذیرفتن چنین پست و مقامهایی خودداری فرمایند
  • رسول یکشنبه ۲۲ اسفند
    پرواز ۱۷:۳۰ تاریخ ۱۴۰۰۱۲۱۳ تهران به کیش هواپیمایی تابان شش ساعت تاخیر داشت و هیچکس پاسخگو نیست حتی تلفنهای این سایت هم قطعه
  • اکرم جمشیدزاده سه شنبه ۱۷ اسفند
    با سلام در مورخه 1400/12/7 پرواز به استانبول با هواپیمایی معراج داشتم در قسمت بازرسی کاپشن نو جا مانده و متاسفانه هر چی پیگیری کردیم نتیجه ای نگرفتیم در در مورخه 1400/12/15 موقع بازگشت باز با هواپیمایی معراج متاسفانه چمدان ما کلا داغون و با چرخ شکسته یعنی از جا کنده شده تحویلمان دادند و بعد از پیگیری فرمی پر شد و متاسفانه با شماره ای که داده بودند تماس گرفتیم با کمال بی ادبی فرمودند که حتما باید حضوری بریم و گوشی رو قطع کردند و از انجایی که ما همان روز به شهرستان برگشتیم نتوانستیم هیچ کاری انجام دهیم و فک کنم اخرین باری باشد که با این هواپیمایی مسافرتی انجام دهیم. با این بی مسئولیتی و بی برنامگی
  • شهرام مرادی نیا دوشنبه ۱۶ اسفند
    بنده در مورخ 1400/12/07 اقدام به خرید بلیط از مستر بلیطکردم و پول از حساب بنده کسر گردید اما بلیط صادر نشد بعد پبگبری به بنده اعلام نموده که بلیط افزایش قیمت خورده و باید مابه التفاوت پرداخت کنید من مخالف افزایش قیمت بلیط شدم و خواستار عودت مبلغ شدم متاسفانه بعد از گذشت 10 روز هنوز مبلغ عودت نشده هر چه پیگیری هم میکنم میفرمایند که همین الان واریز میکنم
  • مرضیه وثوق نهر چهارشنبه ۲۷ بهمن
    شرکت معراج پرواز تهران به کیش بیست ویک بهمن ۱۴۰۰ساعت بیست وده دقیقه رو کنسل کرد ولی وجه روکامل برنگردوند
  • خانم عالی پنج شنبه ۷ بهمن
    سلام، یکی از اقوام بلیط سفر زیارتی به کربلا گرفتند. در روز آخر طی آزمایش مشخص شد که کرونا دارند و سفرشون کنسل کردن بصورت آنلاین الان آژانس هواپیمایی هیچ وجهی بابت استرداد بلیط کنسلی تقبل نمیکنه، چیکار میشه کرد؟؟؟؟؟؟
  • صرامی شنبه ۲۵ دی
    سلام بنده تور دونفره از اهواز به مشهد از پیک خورشید گرفته ام بلیط هواپیما رفت و برگشت میشود 2754 هزارتومان هزینه هتل بشری(اتاق دونفره رویال) برای سه شب از26دی ماه تا 29 دی ماه برای مشتری معمولی و رزرو تلفنی میشود 2190هزارتومان (شخصا با رزواسیون هتل تماس تلفنی همان زمان گرفتم و قیمت را برای مشتری معمولی و آزاد استعلام نمودم.) روی هم 4میلیون و 944هزارتومان میشود. جمعا باید حدود 5میلیون تومان از بنده گرفته شود ولی متاسفانه از بنده 5 میلیون و 440 هزار تومان گرفته شد. اعتراض هم کردم مولی کسی جوابگوی درست نبود. فقط گفته میشد نمیخواهید نگیرید. چون جناب آقای طالبی زاده محترم هم تشریف نداشتند. بابت چیه چیزی 500 هزارتومان از بنده بیشتر اخذ شده است. ضمن اینکه قیمت هتل مطمئنا برای آژانس کمتر میگردد. مگر ترانسفر چقدر میشود. ممنونم اگر پیگیری شود. صرامی 09169161330
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info