در پاتایا کجا برویم؟

پاتایا یکی از مشهورترین و محبوب ترین مناطق توریستی در تایلند و یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی در جهان به شمار می رود. همه ساله تعداد زیادی از گردشگران برای ریلکس کردن و لذت بردن از نور خورشید یا قایق سواری کردن به این شهر افسانه ای وجزایر اطراف آن سفر می کنند.

  • تعداد بازدید: 1994
  • ارسال در تاریخ: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۳۰ مهر ۱۳۹۸

موقعیت پاتایا

pattaya

تایلند در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد. شهر پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک قرار گرفته است. شهر پاتایا با بازدید بیش از ۵٫۵ میلیون توریست در سال، یکی از مهم ترین مناطق توریستی کشور تایلند به حساب می آید. پاتایا به دلیل وجود انواع تفریحات گوناگون روزانه و شبانه شهرت جهانی دارد.تور پاتایا یکی از پرطرفدارترین تورها از بین انواع تور تایلند است.

پاتایا را بیشتر بشناسید.

پاتایا، یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی تایلند است که با پایتخت جذاب و پرهیاهوی این کشور، یعنی بانکوک فاصله ای ۱۰۰ کیلومتری دارد. بسیاری پاتایا را تنها به جهت تفریحات آبی و ساحلی اش می شناسند، اما باید بدانید که درون شهر نیز جاذبه های گردشگری متفاوتی شما را به خودش جلب خواهد کرد. از آن جمله می توان به مراکز خرید به روز و مجلل، بازار شناور و سنتی، معابد بودایی، پارک های آبی و موزه های هنری مختلفش اشاره کرد.

این شهر جمعیتی در حدود ۱۰۷,۴۰۶ نفر را در خودش جای داده و وسعتی برابر با ۲۲.۲ کیلومتر مربع دارد. شهر پاتایا، منطقه شهری خودگردان بوده و مرکز منطقه شهری پاتایا، "چنبوری" در نظر گرفته می شود. همان طور که می توان حدس زد، یکی از عمده درآمدهای این شهر ساحلی، از تور گردشگری منطقه به دست می آید. در انتها باید بدانید که پاتایا با شهرهایی چون سن پترزبورگ روسیه، چیمکند قزاقستان، ووهان، چینگ دائی و ژانگجیاجی چین قرار داد خواهرخواندگی دارد.

برترین جاذبه های گردشگری پاتایا، تایلند

مینی سیام (Mini Siam)

pattaya

در مینی سیام، ماکت هایی از آثار باستانی کشور های مختلف جهان با اندازه کوچک گرده هم جمع آوری شده است. بناهایی چون برج ایفل، کاخ کرملین، کاخ الیزه، برج پیزا، طاق نصرت، کاخ پادشاهی تایلند وهم چنین تخت جمشید که همه به دست هنرمندان تایلندی ساخته شده است و در مینی سیام به معرض نمایش عموم گذاشته شده است.

معبد پناهگاه مذهبی حقیقت پاتایا(Sanctuary of Truth Pattaya)

pattaya

با فاصله ی اندکی از شمال مرکز پاتایا، معبد زیبا و بینظیر حقیقت قرار گرفته است که با ساختاری بر لبه ی دریا به همراه مناظری دلفریب و مجسمه های بودا و هندو خودنمایی می کند. این بنای ۱۰۵ متری یکی از بهترین آثار ساخته شده از چوب به شمار می رود و منعکس کننده دیدگاه قدیم، دانش کهن، حکمت و فلسفه شرقی است. نمایش دلفین ها از جمله سرگرمی های معروفی است که در پناهگاه مذهبی حقیقت اجرا می شود. از این مکان مقدس همه روزه از ساعات ۸ تا ۱۸ می توان بازدید کرد.

سایت های هالیدی همه روزه به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به مسافران عزیز می باشد.

باغ نانگ نوچ (Nong Nooch Tropical Botanical Garden)

pattaya

باغ نانگ نوچ در زمینی به مساحت ۲٫۴ کیلومترمربع واقع شده است. مناظر شگفت انگیز این پارک می تواند به راحتی گردشگران را در گردش یک روزه سرگرم کند. سالن برگزاری نمایش، رستوران ها و پارک های گیاه شناسی مختلفی در باغ نانگ نوچ وجود دارند. قدم زدن در پارک گیاه شناسی این باغ مانند سفری به دور دنیاست؛ زیرا می توانید در آنجا باغ فرانسوی قرن هفدهم، باغ استون هنج و باغ رنسانس اروپایی را مشاهده کنید. همچنین در بخش دیگری از این باغ می توانید گونه های خاص کاکتوس، گیاهان ساکولنت (گیاهان گوشتی)، ارکیده، نخل های استوایی، بُن‌سای (درخت‌ریزه‌) و توپیاری (هنر ساخت اَشکال مختلف با هرس شاخ‌ و برگ درختان یا بوته‌ها)‌ را نیز ببینید.

دنیای زیر آب پاتایا (Pattaya Underwater World)

pattaya

یکی از بزرگ ترین آکواریوم های جهان که در حقیقت بزرگ ترین و مجهز ترین آکواریوم در آسیای جنوب شرقی می باشد که در قسمت جنوبی شهر ساحلی پاتایا قرار دارد. دنیای زیر آب پاتایا شامل یک تونل شیشه ای بزرگ به طول صد متر است که می توانید با قدم زدن در این تونل بالغ بر 4 هزار آبزی را مشاهده نمایید. این آکواریوم یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پاتایا است که می تواند سرگرمی خوبی برای فرزندان شما باشد و از جمله جاذبه هایی است که مخصوص خانواده ها طراحی و ساخته شده است.شما می توانید با انتخاب یک تور ترکیبی و یا یک تور گردشگری مناسب سفری به یاد ماندنی را برای خود و خوانواده تان رقم بزنید.

کوه بودا پاتایا (Pattaya Buddha Mountain)

pattaya

در ضلع شمالی " کوه خائو چی چان " می توان تصویری بزرگ از بودا را دید که در حقیقت این تصویر ، بزرگ ترین تصویر حک شده از بودا در سراسر دنیا است. این تصویر بودا 109 متر ارتفاع دارد که به وسیله هنرمندی تایلندی که بسیار با ذوق و استعداد بوده که به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد پادشاه حکاکی شده و جالب است بدانید که این حکاکی با لیزر انجام شده است. خارج از شهر و نزدیک به کوه بودا منطقه ای سرسبز و بکر وجود دارد که شما علاوه بر پیاده روی می توانید فیل سواری هم بکنید.

لطفاٌ جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای مسافرتی و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت www.hiholiday.ir مراجعه نمایید.

جزیره مرجانی پاتایا (Coral Island Pattaya)

pattaya

<

در تور پاتایا حتما باید از جزیره مرجانی که در هفت کیلومتری جنوب غرب این شهر قرار دارد دیدن کنید چرا که این جزایر مرجانی از جمله زیباترین جزیره های مرجانی دنیا به شمار می روند. لازم به ذکر است که در آب های این جزیره ها به راحتی می توانید شنا کنید چرا که کوسه ها به جزایر مرجانی نزدیک نمی شوند. در این جزیره می توانید با قایق کف شیشه ای در آب های جزیره به گشت و گذار بپردازید و اطلاعات زیادی در مورد این مرجان ها و چگونگی تشکیل آن ها کسب نمایید ، اگر به غواصی علاقه دارید این جا بهترین منطقه برای این کار است.

موزه بطری های شیشه ای پاتایا (Pattaya The Bottle Art Museum)

pattay

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پاتایا و تایلند ، موزه بطری‌های شیشه‌ای پاتایا است که در تور تایلند باید حتما از آن دیدن کنید ، در این موزه جالب می توان بالغ بر 300 مدل از آثار هنری و دستی را دید که همگی در داخل بطری های شیشه ای قرار دارند. جالب است بدانید که تمامی این آثار هنری را یک مجسمه ساز آلمانی به نام " پیتر بدلایس " خلق کرده است ، دیدن ماکت های مینیاتوری، آثار توریستی جهان ، کلیساها ، معابد ، کاخ ها و کشتی ها می تواند تجربه بسیار جالبی در سفرتان به تایلند باشد. با انتخاب یک تور ارزان هزینه های سفر خود را کاهش دهید و در عین حال سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

معبد وات فرا یایی (Wat Phra Khao Yai)

pattaya

مجسمه ی ۱۸ متری بودای بزرگ، در بالاترین نقطه ی تپه ی پراتومناک، بین ساحل پاتایا و ساحل جومتین و در میان درختان به چشم می خورد. مجسمه ی بودا، بزرگ ترین مجسمه در این منطقه است و از نقاط دیدنی تایلند محسوب می شود. این معبد در دهه ی ۱۹۴۰ میلادی ساخته شده است. در آن زمان پاتایا تنها یک روستای ماهیگیری بود. بودای بزرگ درمیان تورهای مسافرتی تایلند محبوب است و بسیاری از گردشگران برای تماشای طراحی پیچیده ی این مجسمه و معبد به اینجا می آیند. علاوه بر گردشگران، افراد بومی نیز برای عبادت به این معبد می آیند. با وجود شلوغی این معبد، تاج های زیبای گل و بوی خوش عودهای در حال سوختن شما را ترغیب می کنند تا به دنبال کشف سایر دیدنی های این معبد بروید. مجسمه های کوچک تر بودا، مناظری از ساحل جومتین و عمارت کلاه فرنگی (نوع خاصی از معماری) که در آن موزاییک های رنگ شده ی جذابی روی دیوار نصب شده اند، از سایر جاذبه های معبد وات فرا یایی هستند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info