جاهای دیدنی رامسر از تله کابین تا کاخ

شهرهای شمالی کشور اغلب به دلیل موقعیت جغرافیایی و طبیعت سرسبز، همواره مورد توجه مردم برای گذران تعطیلات بوده است. رامسر نیز به عنوان یکی از شهرهای شمالی، با طبیعت چشم نواز و مکان‌های دیدنی متعدد، یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای سفر است. اگر به این شهر سفر کنید قطعا پی خواهید برد که چرا رامسر را عروس شهرهای ایران می‌نامند.

  • تعداد بازدید: 990
  • ارسال در تاریخ: ۴ دی ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۴ دی ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

برای تماشای جاهای دیدنی رامسر از قله‌های مخروطی، باغهای پرتقال، مزرعه های چای تا آبشارها، غارها، چشمه‌ها، دریاچه‌ها، جنگل‌ها و آبهای‌گرم معدنی موجود در این شهر، قطعا به سفری چند روزه نیاز خواهید داشت. پس همراه ما باشید تا تعدادی از این مکان‌ها را باهم مرور کنیم.

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر از جمله زیباترین مسیر انتقالی کابلی گردشگری در شهر رامسر، یا بهتر بگوییم در ایران است. این سفر رویایی از ساحل دریا شروع شده و با گذر از میان جنگل به قله‌های البرز ختم می‌شود. این تله‌کابین با سرعت سه متر در ثانیه، در زمانی حدود دوازده دقیقه شما را دو کیلومتر جا به جا می‌کند. ظرفیت هر کابین چهار نفر با حداکثر وزن ۳۲۰ کیلوگرم و تعداد کل کابین‌ها ۵۴ عدد است. منظره‌های خارق العاده ای را که از بالا شاهد آن هستید، شگفت‌زده‌تان خواهد کرد. از یک سو دریا، از یک سو کوه‌های بلند که در میان درختان و پوششی سبز، پنهان شده‌اند، مزارع و باغ هایی که از دیدن‌شان خسته نمی‌شوید. در نهایت توده‌های کوچک ابر، که با گذر از آنها به پایان تله کابین گردی خود می‌رسید. در قسمت ایستگاه، امکاناتی مانند بوفه، رستوران، فست فود، سرویس بهداشتی، فروشگاه خرید صنایع دستی و چند آلاچیق برای تکمیل گردشتان فراهم است.

تله کابین رامسر

این مجتمع تفریحی با عنوان بام سبز رامسر نیز شناخته می‌شود و علاوه بر تله کابین، از جاذبه‌های گردشگری دیگری همچون کارتینگ، شهربازی، زیپ لاین و پل معلق، پینت بال، شهربازی بزرگسالان نیز برخوردار است. اگر مایلید تمام زمان خود را صرف بازدید از جاهای دیدنی رامسر کنید و فقط برای استرحات به اقامتگاه خود بازگردید، می توانید رزرو هتل ارزان در رامسر را در برنامه سفر خود قرار دهید. پارک جنگلی هزار پله رامسر یا پارک ایل میلی، پیست موتور چهار چرخ و کشتی تفریحی مایا نیز از جمله تفریحات اطراف تله کابین رامسر است که می توانید آن را تجریه کنید. کلوپ دریایی با تفریح هایی چون جت اسکی، پاراسیلینگ، اسکی روی آب، قایق‌سواری با قایق‌های تندرو، شاتل دریایی و غیره نیز از جمله مواردی سرگرم کننده شما خواهد بود.
آدرس: کیلومتر ۵ غرب رامسر، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر
قیمت تله کابین رامسر: قیمت بلیط را می‌توانید در سایت رسمی مجموعه مشاهده کنید.

آب گرم رامسر

وقتی با هدف گردشگری از جاهای دیدنی رامسر، به منطقه های درمانی این شهر نیز برخورد می کنید، قطعا با یک تیر چند نشان زده‌اید‌. در رامسر چندین منطقه آب گرم وجود دارد که از جمله میتوان از چشمه آب گرم سنگ بن، چشمه های آب گرم سادات شهر، مادر شاه، عزیز گرما، سنا، محمود گرما و بسیاری دیگر نام برد. برای رسیدن به این آبگرم‌ها می‌توانید از محلی ها یا جستجوی گوگل، آدرس آنها را جویا شوید. خواص درمانی این آبگرم ها را مواردی چون رفع خستگی، بهبود دردهای عضلانی و سیاتیک، درمان دردهای جوارح داخلی مانند کلیه، بیماریهای پوستی و حتی کاهش وزن معرفی کرده اند. از جاهای دیدنی رامسر در زمستان که لذتی مضاعف می بخشد، تنوع آبگرم های موجود است. پس از یک گردش حسابی با اقامت در هتل پارسیان آزادی رامسر که در نزدیکی بسیاری از مجموعه‌های تفریحی این شهر است، میتوانید به امکانات رفاهی از جمله چشمه آب گرم دسترسی آسانی داشته باشید.

روستای جواهرده رامسر

از دیگر جاهای دیدنی رامسر که از معروفیت بسیار زیادی برخوردار است، می‌توان به جواهرده رامسر اشاره کرد. این روستا با گذر از جاده‌ای زیبا و غرق در مه، شما را به رویایی ترین سفر زندگی‌تان خواهد برد. قرارگیری این روستا در ارتفاعات ۲۰۰۰ متری رشته کوه البرز، تنها راه رسیدن را عبور از یک جاده پرپیچ و خم جنگلی مهیا می‌کند. قطعا شنیدید طرف بر روی ابرها راه میرود. شاید اغراق نباشد اگر در جواهرده، به همچین تجربه ای بی نظیری دست پیدا کنید. دلیل این امر میزان بالای ارتفاع روستا و نزدیکی به سطح ابرها خواهد بود. در ضمن به دلیل فراوانی گردشگران داخلی و خارجی در این مکان بسیاری از امکانات تفریحی و رفاهی موجود می‌شود. از دیدنی های جواهرده میتوان به مسجد آدینه با قدمت هفتصد ساله، مقبره شاه یحیی، گورهای تاریخی گبری با قدمت سه هزار ساله، پارک جنگلی، دریاچه قو و آبشارهای فصلی و دائمی نام برد.  ورودی روستای جواهرده بسته به زمانی که به آن سفر می‌کنید متغیر است.
آدرس: جنوب رامسر، بلوار امام خمینی به سمت لات محله، ۹ کیلومتر بعد از لات محله

روستای جواهرده

جنت رودبار رامسر

جنت رودبار معروف به بهشت پنهان، به عنوان یکی از متمایزترین جاهای دیدنی رامسر، در توابع بخش دالخانی قرار گرفته است. موقعیت کوهستانی این مکان، باعث شده که از نظر آب و هوا، زیبایی و گردشگری در شرایط بسیار عالی است. جنگلهای هیرکانی، آبشارهای متعدد، کوههای بلند با پوشش گیاهی وسیع، دشتهای ییلاقی، مه های خنک، رودخانه خروشان ضمن وجود حیات جانوری متنوع، دلیلی برای رونق گردشگری در جنت رودبار رامسر شده است.
آدرس: شهرستان رامسر،بخش مرکزی، روستای جنت رودبار

قلعه مارکوه رامسر

قلعه مارکوه از جمله قلعه‌ های زیبای شهر رامسر است که از جمله مهم‌ترین آثار تاریخی و معماری ایران محسوب می‌شود. این قلعه که در گذشته با هدف استراتژیک بنا شده، دربرگیرنده‌ی مناظر شگفت‌انگیزی از البرز تا دریای خزر است. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی این بنا، چشمه های آب گرم آن نیز از شهرت ملی برخوردار است. سعی کنید دیدن از این قلعه را برای روز برنامه ریزی کنید چرا که وضعیت روشنایی مناسبی برای شب ندارد. قلعه مارکوه از جمله جاهای دیدنی رامسر در تابستان است، چرا که به دلیل موقعیت کوهستانی، امکانات مناسب زمستانی ندارد.
آدرس: استان مازندران، کتالم، جاده‌ تلارسر

کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر از جاهای دیدنی رامسر است که پیشینه تاریخی آن به زمان پهلوی اول می‌رسد. ساخت این کاخ در باغی وسیع و سرسبز، در کنار موزه هایی از جمله موزه حمام قدیم، موزه اسناد، کاخ شاه، موزه مردم‌شناسی رامسر و موزه بین‌المللی عاج، سبب جذب گردشگران داخلی و خارجی شده است. کاخ مرمر که پیش‌تر استراحتگاهی برای خاندان سلطنتی بود، امروزه با نام موزه تماشاگه خزر نیز شهرت یافته است. این باغ مملو از گیاهانی است که شهرت جهانی دارند.
آدرس: رامسر، میدان انقلاب، خیابان رجایی

کاخ مرمر رامسر

بلوار معلم

بلوار معلم رامسر یا کازینوی سابق یکی از جذاب ترین خیابانهای رامسر است که می توانید دلنشین ترین خیابان گردی را برای شما داشته باشد. این خیابان توریستی که از یک سو به کوه ها و جنگلهای البرز و از سوی دیگر به دریا ختم می شود، از زیباترین بلوارهای شهری ایران برای پیاده روی محسوب می‌شود. علاوه بر گردش روزانه، بلوار معلم به عنوان یکی از جاهای دیدنی رامسر در شب هم بسیار جذاب و خاطره انگیز است.اگر به عکاسی علاقه مند هستید، میتوانید در این مسیر بهترین‌ها را به تصویر بکشید.

سخن آخر

 شهرهای شمالی تماما زیبا و خاطره انگیز هستند. علی الخصوص رامسر که نگین مازندران است. اما اگر مایلند از سایر شهرهای این استان نیز دیدن کنید، رزرو هتل ونوس پالاس چالوس، می تواند گزینه گزینه مناسبی برای شما باشد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info