مشهدگردی با یک تور عالی

شهر مشهد از محبوب‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. مشهد در سرتاسر دنیا به‌عنوان پایتخت معنوی ایران معرفی می‌شود. وجود مرقد هشتمین امام شیعیان، امام رضا (ع) باعث شده تا در هر زمان از سال این شهر زیبا مملو از زائر و مسافر باشد. همچنین مشهد بعد از تهران، با جمعیتی بیش از ۲ میلیون نفر دومین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

  • تعداد بازدید: 1453
  • ارسال در تاریخ: ۱۴ تیر ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۱۴ تیر ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

شهر زیبای مشهد همیشه یکی از اولین مقاصد مسافران بوده است. این شهر با داشتن مکان‌های گردشگری فراوان و همچنین بازارهای اصیل و قدیمی، برای هر مسافری تبدیل به یک شهر خاطره‌انگیز می‌شود. برای اینکه در سفر به مشهد بتوانید به همه‌جا سر بزنید، بهتر است که با رزرو تور مشهد و همراه شدن با یک تور مشهدگردی از سفر خود لذت ببرید.

برای سفر به این شهر دوست‌داشتنی باید با مکان‌های گردشگری آن آشنا شوید. در ادامه این مطلب با محبوب‌ترین جاذبه‌های مشهد آشنا می‌شویم.

پارک کوه سنگی

پارک کوه سنگی، معروف‌ترین پارک مشهد در میان مسافران و گردشگران شهر مشهد است. تاریخچه این پارک زیبا به قبل از دوران صفویه برمی‌گردد. طی سال‌های متمادی این پارک ساخته شد و بخش‌های جدیدی به آن اضافه شد. این پارک سرسبز دارای دو تکه سنگ بسیار بزرگ است که به رشته‌کوه‌های بینالود تعلق دارند. به همین علت به آن پارک کوه سنگی گفته می‌شود.

در پارک کوه سنگی آرامگاه افراد معروفی مانند میرزا ابراهیم رضوی و شیخ اسدالله یزدی وجود دارد. همچنین در قسمت کوهپایه این پارک مقبره چند شهید گمنام هم مشاهده می‌شود. مجسمه‌های درون این پارک قدمت تاریخی دارند. در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی، این مجسمه‌ها از طرف شهردار میلان، یکی از شهرهای ایتالیا به این پارک هدیه شد. این مجسمه‌های زیبا تماماً کار دست هنرمندان ایتالیایی است. البته قابل‌ذکر است که بعد انقلاب تعدادی از این مجسمه‌ها برداشته شد و برای آنها جایگزینی نصب شد.

پارک کوه سنگی دارای بخش‌های تفریحی متعددی است. در این پارک شما می‌توانید به بازدید از موزه بزرگ خراسان بروید. معماری زیبای این موزه و وجود اشیای تاریخی باارزش درون آن باعث شده تا مسافران از آن استقبال زیادی داشته باشند. وجود رستوران‌ها و کافه‌های عالی در کوه سنگی باعث شده تا مسافران دغدغه غذای خود را نداشته باشند. پارک کوه سنگی در خیابان کوه سنگی مشهد قرار دارد. این پارک نزدیک به ۱۵ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. در یک تور مشهدگردی عالی می‌توانید به این پارک سر بزنید.

حمام مهدی قلی بیگ

دومین مکانی که در این مطلب به شما معرفی می‌شود، حمام مهدی قلی بیگ است. تاریخچه این حمام زیبا به دوران صفویه برمی‌گردد. جذابیت و محبوبیت این حمام به‌خاطر معماری آن و مهم‌تر از همه، نقاشی‌های زیبایی است که روی دیواره‌ها و سقف حمام مشاهده می‌شود. نقاشی‌های هر بخش از سقف حمام یک داستان جالب را روایت می‌کند.

این حمام از بخش‌های مختلفی مانند رخت‌کن، هشتی و گرم‌خانه تشکیل شده است. در زمان‌های گذشته هر بخش مخصوص به کار خاصی بوده است. برای مثال قسمت هشتی فضایی است که رخت‌کن و بخش اصلی حمام را به هم ارتباط می‌دهد. حوض آب سرد درون هشتی که برای جلوگیری از سردرد استفاده می‌شده، نمای بسیار زیبایی دارد. حمام مهدی قلی بیگ در ضلع غربی صحن جامع رضوی واقع شده است. دسترسی به این حمام بسیار راحت است؛ بنابراین در سفر خود به مشهد بازدید از این حمام را فراموش نکنید.

خانه تاریخی داروغه

این خانه تاریخی زیبا یکی از مکان‌هایی است که به‌خاطر نداشتن شهرت، خلوت‌تر از مکان دیگری است. خانه تاریخی داروغه به دوران قاجار متعلق است. معماری خاص این خانه باعث شده تا در میان بازدیدکنندگان محبوبیت زیادی داشته باشد. استفاده از کاشی‌هایی با ترکیب رنگ‌های زیبا و همچنین به‌کاربردن تزیینات مخصوص در قسمت‌های مختلف خانه، جذابیت آن را دوچندان کرده است.

حوض این خانه با داشتن کاشی‌های  فیروزه­ای جلوه بسیار زیبایی به حیاط این خانه بخشیده است. در ساخت خانه داروغه مشهد از معماری‌های متفاوتی الهام گرفته شده است. در حقیقت معماری آن ترکیبی از معماری روسی، ایرانی و اسلامی است. ترکیب این معماری‌ها جذابیت زیادی به آن داده است. این خانه زیبا در نزدیکی خیابان نواب صفوی شهر مشهد قرار دارد. در تور مشهد بازدید از این خانه را به ذهن خود بسپارید.

پارک جنگلی وکیل‌آباد

یکی از مکان‌هایی که در آن آرامش به‌وضوح جریان دارد، پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد است. فضای مرتب پارک برای صرف یک نهار یا شام بسیار مناسب است. در بخش جنگلی این پارک تخت‌های چوبی برای نشستن خانواده‌ها وجود دارد. مهم‌ترین بخش این پارک جنگلی، دریاچه زیبای آن است. دریاچه جذابی که در این پارک قرار دارد باعث شده تا یک فضای بسیار دوست‌داشتنی ایجاد شود. در کنار مسیر دریاچه صندلی‌هایی برای نشستن وجود دارد تا نهایت لذت را از این فضا ببرید.

علاوه بر دریاچه، بخش باغ‌وحش این پارک نیز زیبایی خاص خود را دارد. در این باغ‌وحش حیوانات مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها بازدید کنید. در پارک جنگلی زیبای وکیل‌آباد یک شهربازی بسیار هیجان‌انگیز وجود دارد که شما از دور می‌توانید چرخ‌وفلک مرتفع آن را مشاهده کنید. پارک وکیل‌آباد مشهد در خیابان وکیل‌آباد قرار دارد. در نزدیکی این پارک رستوران‌های بسیار خوبی قرار گرفته‌اند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سخن پایانی

در سفر به شهر زیبای مشهد، گردش از بخش‌های مختلف آن را فراموش نکنید. شما می‌توانید با همراه شدن با یک تور مشهدگردی، از تمام جاذبه‌های مشهد دیدن فرمایید. با انتخاب یک تور مناسب آژانس مسافرتی سه کلیک در شهر مشهد گردش کنید و از مکان‌های کمتر دیده شده، بازدید کنید. در این مطلب جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری مشهد به شما معرفی شده است.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info