فاصله تهران تا مشهد

شهر مقدس مشهد در شمال شرق کشور واقع شده و مرکز استان خراسان رضوی است. کلانشهر مشهد به علت موقعیتی که دارد از بیشتر شهر های ایران فاصله زیادی دارد و برای سفر به آن میتوان از وسایل نقلیه متفاوتی مانند خودرو، قطار، اتوبوس و یا هواپیما استفاده کرد. در این مقاله "های هالیدی" به بررسی کلی سفر از تهران به مشهد میپردازد پس با ما همراه باشید.

  • تعداد بازدید: 3529
  • ارسال در تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۱ شهریور ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

سفر به مشهد با اتوبوس

یکی از روش های معمول برای سفر به مشهد استفاده از اتوبوس می باشد. البته سفر با اتوبوس، میتواند علاوه بر مزیتی مانند قیمت بلیط ارزانتر نسبت به هواپیما یا مشاهده مناظر طبیعی، نکات منفی بسیاری مانند فاصله زمانی بیشتر، خستگی راه بیشتر و غیره را داشته باشد. برای سفر به مشهد با اتوبوس میتوان به صورت اینترنتی بلیط اتوبوس مشهد را تهیه و در تاریخ مقرر سفر خود را آغاز کرد. همچنین اتوبوس های مشهد از تمام پایانه های تهران، یعنی پایانه شمال، جنوب، شرق، غرب و بیهقی حرکت میکنند.

فاصله تهران مشهد

سفر به مشهد با هواپیما

یکی دیگر از روش های سفر به مشهد، سفر با هواپیما میباشد که علاوه بر تمام مزیت هایش میتواند برای افرادی که قصد مشاهده مناظر طبیعی را دارند یا در مسیر توقف داشته باشند و حتی در شهر های مسیرشان گردش داشته باشند جذابیت نداشته باشد. اما به صورت کلی اگر تحمل مسیر طولانی را ندارید و دوست دارید هرچه سریع تر به مشهد برسید، سفر با هواپیما گزینه مناسبی است و البته گرانترین روش برای سفر میباشد. با تهیه بلیط هواپیما و سفر شدن به هواپیما حدودا 1 ساعت و 30 دقیقه بعد میتوان در فرودگاه مشهد پیاده شد.

فاصله تهران به مشهد

سفر به مشهد با قطار

برای سفر به مشهد میتوان سفر ریلی را هم انتخاب کرد. سفر با قطار میتواند یکی از مناسب ترین روش های سفر به مشهد باشد. چرا که علاوه بر قیمت کمتر نسبت به هواپیما، راحتی بیشتری نسبت به اتوبوس دارد. در طول سفر نیز میتوان با مشاهده مناظر طبیعی از درون کوپه از سفر خود لذت برد همچنین مدت زمان رسیدن به مشهد از تهران بوسیله قطار حدود 11 ساعت میباشد.

فاصله تهران به مشهد

فاصله کیلومتری و زمانی تهران تا مشهد

یکی از سوالاتی که همواره برای مسافران پیش می آید فاصله کیلومتری و زمانی تا مقصد میباشد. فاصله تهران تا مشهد با اتوبوس حدود 900 کیلومتر میباشد و اگر در طول مسیر هیچگونه توقفی انجام نشود حدود 9 ساعت زمان رسیدن تا مشهد میباشد. این فاصله با قطار هم حدود 926 کیلومتر و مدت زمان رسیدن به مقصد هم حدود 7 تا 11 متغیر میباشد. همچنین راحت ترین روش ممکن برای رسیدن به مشهد که هواپیما میباشد هم فاصله ای حدود 724 کیلومتر و مدت زمانی بین 80 تا 120 دقیقه دارد.

جاده های ممکن و مسیر های ممکن سفر به مشهد

اگر بوسیله خودرو و از مسیر سمنان به مشهد حرکت کنید به اولین شهر زیبا و گردشگری یعنی گرمسار میرسید و گرمسار جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی مانند غار نمکی گرمسار، کارخانه پنبه، تپه های جاکال، آب انبار گرمسار و غیره را دارا میباشد. میتوان مدتی را جهت بازدید و گردش از دیدنی های شهر گرمسار اختصاص داد. پس از طی کردن مدتی از مسیر به شهر سمنان میرسید و سمنان هم جاذبه هایی مانند موزه گرمابه، مسجد جامع سمنان و غیره دارد که در نوع خود بسیار جذاب هستند. شهر های بعدی به ترتیب دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور هستند و پس از نیشابور حدود 2 ساعت بعد به مشهد میرسید. نیشابور شهری بسیار جذاب میباشد و در آن میتوان از جاذبه هایی مانند آرامگاه عطار، خیام و یا دهکده چوبی دیدن کرد. در هر کدام از شهر های تاریخی این مسیر میتوان به بازدید از جاذبه های آن ها پرداخت و مدتی را هم برای برای گردش به آن ها اختصاص داد.

بلیط اتوبوس تهران مشهد

بلیط اتوبوس تهران مشهد

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸

سفر به مشهد مقدس هم به صورت زمینی و هم هوایی صورت می پذیرد. از آنجایی که سفر با اتوبوس از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است, طرفداران بسیاری نیز دارد.

مسیر بعدی با خودرو از جاده شمال به مشهد میباشد و از شهر های رودهن، بابل، قائمشهر، ساری، بهشهر، گلوگاه، بندرگز، گرگان، آزادگان، مینودشت، بجنورد، شیروان، قوچان و چناران میگذرد و البته حدود 3 ساعت فاصله را دورتر میکند. این مسیر بسیار مناظر طبیعی بسیار زیبایی مانند جنگل ها و گذر از کنار دریا را دارد. قطار هم در ایستگاه های سمنان، شاهرود، نقاب و نیشابور توقف میکند.

بهترین راه سفر از تهران به مشهد

اینکه بهترین راه  برای رسیدن به مشهد کدام است بستگی به مسافر دارد که دوست دارد از چه مسیری سفر کند. برخی مسیر عمدتا کویری سمنان و برخی هم مسیر سبز شمال را ترجیح میدهند و اما مسیر سمنان جاذبه های تاریخی بسیاری دارد و علاوه بر آن فاصله زمانی کوتاه تری را هم نسبت به مسیر شمال دارد. در مسیر سمنان میتوان از شهر های تاریخی مانند نیشابور نام برد که بسیار زیبا و دیدنی است. مسیر شمال هم دارای طبیعتی سرسبز میباشد و البته فاصله زمانی بیشتری را باید نسبت به مسیر سمنان در جاده سپری کرد.

استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info