سفرنامه سفر زمینی به وان

سفر با هواپیما به شهر وان تنها مختص به سفرهای داخلی است و فقط در زمان نوروز این فرصت مهیا می شود که بتوانید با هواپیما به وان پرواز کنید. اما مسیر دیگری نیز با هواپیما به وان وجود دارد، باید به شهر استانبول سفر کنید و از آنجا با هواپیما به وان بروید. اگر در پی سفری اقتصادی هستید، سفر با اتوبوس به وان بسیار برای شما اقتصادی تر و ساده تر خواهد بود.

• تعداد بازدید: 3770
  • ارسال در تاریخ: ۹ دی ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۹ اسفند ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

درباره تور زمینی وان

برای شما که در پی رفتن به سفری ارزان و عالی هستید، سفر با اتوبوس به وان ترکیه بسیار مناسب و خاطره انگیز است. من در یک خانواده ترک متولد شدم. علاقه خانواده مادری من به شهرهای کشور ترکیه و باکو بسیار زیاد است. ما همیشه عاشق سفر کردن هستیم به همین دلیل سفر اقتصادی را در بیشتر مواقع انتخاب می کنیم.
سفر با اتوبوس به وان برای ما یک سفر اقتصادی محسوب می شود. همیشه به دنبال این بودم که یک سفر لذت بخش و آرام را در حالی تجربه کنم که بتوانم به کارهای اداری و بیزینسی خود برسم. در نتیجه مسیری را که برای سفر انتخاب کردم، سفر با اتوبوس به وان بود. امکان سفر با هواپیما نیز به شهرهای ترکیه وجود دارد، اما من به شما پیشنهاد می کنم سفر با اتوبوس به وان را امتحان کنید.

تور زمینی وان

مسیر سفر با اتوبوس به وان

از آنجایی که من خانواده تبریزی دارم، عموما سفر ما از شهر تبریز شروع می شود. اما من در تهران ساکن هستم به همین دلیل در آغاز سفری به شهر تبریز دارم. اگر شما سفر با اتوبوس به وان را انتخاب کردید، اول باید به تبریز سفر کنید. مسیر سفر به تبریز با اتوبوس حدودا نه ساعت به طول می انجامد. تبریز نیز دیدنی های بی نظیر خودش را دارد. توصیه می کنم قبل یا بعد از سفر به وان، حتما به شهر شعر و ادب، تبریز نیز سر بزنید.
مسیر سفر با اتوبوس به وان از شهر تهران به سمت کرج و پس از آن قزوین و بعد زنجان و در آخر تبریز خواهد بود. از تبریز باید به سمت مرزهای ایران حرکت کنید. باید انتخاب کنید که از کدام یک از مرزهای ایران قصد عبور و سفر به وان را دارید. ما به دلیل اینکه مستقیما سفر با توبوس به وان را خریداری کرده بودیم، از مرز رازی به سمت وان حرکت کردیم.
سفر ما از تهران در ساعت ۷ شب آغاز شد به این دلیل که ۹ ساعت فاصله تا تبریز داشتیم و پس از آن نیز ۳ ساعت تا مرز رازی به طول می انجامید. ما باید قبل ۲ ساعت قبل از باز شدن مرز در آنجا می بودیم. مرز رازی از ۹ صبح تا ۵ عصر باز و فعال است، پس ما در ساعت ۷ صبح به مرز رازی رسیدیم. برای گشت زنی و استراحت پیاده شدیم و اجازه دادیم تا زمان باز شدن مرز فرا برسد تا بتوانیم، در بهترین زمان وارد کشور ترکیه بشویم.

تور زمینی وان

از مرز رازی تا شهر وان ساعت ۱ الی ۱:۳۰ زمان مورد نیاز است. اگر قصد داشتید از مسیرهای دیگر به شهر وان بروید، ۲ مرز دیگر نیز فعال و باز هستند. مرز سرو به انگلیسی Sreo همیشه باز است و محدودیت زمانی ندارد. اما ایرادی که وجود دارد اینست که مسیر شما به شهر وان طولانی تر خواهد شد. اگر قصد سفر با اتوبوس به وان را دارید و مرز سرو را انتخاب کردید قطعا از تبریز به سمت ارومیه باید حرکت کنید. مسیر شما طولانی تر خواهد شد به این دلیل که از تبریز تا ارومیه ۳ ساعت زمان شما صرف خواهد شد. از ارومیه تا مرز سرو شما نیم ساعت زمان صرف خواهید کرد و از مرز پس از طی ۴ ساعت به شهر وان خواهید رسید.

ورود به شهر زیبای وان

پس از ورود به شهر  زیبای وان ما متوجه شدیم که قیمت اجناس در این شهر به طرز شگفت انگیزی پایین است. طبیعت در این شهر بی نظیر است. این شهر در منطقه ای سبز و حاصلخیز قرار دارد. این شهر تاریخی، با شکوه و مملو از سایت های دیدنی  است. در ضمن مراکز خرید وان از هم فاصله چندانی ندارند و براحتی می توانید در شهر به گشت و گذار و پیاده روی بپردازید.
ما دقیقا در زمان ناهار به این شهر رسیدیم و پس از رزرو هتل در وان و چیدمان و باز نمودن چمدان ها برای ناهار به داخل شهر رفتیم. غذاهای ترکیه بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. سفر با اتوبوس به وان فرصت مناسبی برای لذت بردن از شهر زیبای ترکیه و چشیدن غذاهای لذیذ آنجاست. پس از ناهار ما چای با باقلوا خوردیم، این عادت ترک هاست که پس از غذا چای با شیرینی می خورند و استدلال آنها هم اینست که باعث هضم غذا می شود.
در طی سفری چهار روزه که به وان داشتیم از دیدنی های وان آن مانند: جزیره آکتامار Akdamar Island، دریاچه زیبای وان دیدن کردیم. قلعه وان نیز یکی از زیباترین مناطق گردشگری شهر محسوب می شود. در این جزیره زیبا یعنی آکتامار یک کلیسا نیز قرار دارد.
در مورد نام این جزیره داستان ها و افسانه های زیادی روایت کرده اند. می گویند که یک چوپان فقیر عاشق دختر صاحب جزیره است. او هر شب برای دیدن عشق خود به جزیره شنا می کرد. اما پدر دختر با این عشق موافق نبود. او می دانست که دخترش مشعل را در ساحل قرار می دهد تا پسر را راهنمایی کند. پدر دخترک مشعل را در مکان های مختلف ساحل جا به جا می کند، پسر خسته و غرق می شود. آخرین فریاد او آه، تامار بود! بنابراین نام جزیره به آکتامار شهرت دارد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info