امارات یا عمان ! معرفی دو کشور برای مهاجرت کاری

کشورهایی که برای مهاجرت ایرانیان برای کار مناسب هستند, شامل امارات و عمان هستند. محبوبیت کشورهای عربی به دلیل دستمزدهای بالاست و ارزش نرخ ارزی آنها, بسیار به منفعت کارکنان ایرانی است.

  • تعداد بازدید: 5339
  • ارسال در تاریخ: ۷ بهمن ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

محل تبلیغات شما

  • تبلیغات بنری گردشگری و اصناف مرتبط با آن
  • این جایگاه مناسب شماست اگر به فروش بیشتر فکر می کنید

شرایط کار در کشورهای عربی

مهاجرت کاری به کشورهای همسایه به دلیل نزدیکی به ایران برای رفت و آمد بسیار مورد توجه نیروهای کار ایرانی قرار دارد. افراد جویای کار برای تغییر سرنوشت زندگی و کاری خود اقدام به مهاجرت می کنند تا شرایط بهتری برای زندگی خود و خانواده شان ایجاد کنند. از آنجایی که این موضوع می تواند در سرنوشت و آینده ی شما بسیار تاثیرگذار باشد بهتر است که با آگاهی تمام و تکمیل اطلاعات خود تصمیم گیری نمایید.
گام اول برای مهاجرت کاری بررسی مدارکتان برای مهاجرت است. شما باید به دقت تمامی مدارک شغلی, تحصیلی, هویتی و مالی خود را جمع آوری و ترجمه نمایید. پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه از اعتبارش را داشته باشد. در نظر داشته باشید که برای سفر به دبی نیاز به ویزا دبی دارید.

ویزای کاری دبی

ویزای کار دبی

نرخ بیکاری در امارات زیر 3 درصد است. یعنی شما می توانید با کمی جستجو شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. البته در دبی اکثر مهاجرین دو شغله هستند و برای تامین نیازهای خود به شغل دوم روی می آورند. قوانین کار در امارات به طرز سختگیرانه ای اجرا می شود و هرگونه تخلف به عنوان نیروی کار خارجی می تواند موجب اخراج شما از امارات شود. فرصت های رشد و درآمد زایی در زمینه های ساخت و ساز و گردشگری در دبی بسیار زیاد است و شما شاهد ایرانیان زیادی در دبی خواهید بود.
سوابق کاری خود را به صورت سابقه بیمه ای و یا نامه کاری گردآوری نمایید. نامه تمکن مالی و تکمیل فرم های سفارت و همچنین بیمه مسافرتی از دیگر نیازمندی های اقدام برای درخواست ویزای کاری هستند.

با خرید از "های هالیدی" از کارگزار مستقیم ویزا می گیرید.09353303023
ویزای کاری جاب آفر: آسانترین راه اخذ ویزای کار این است که با ثبت نام در سایت های کاریابی بین المللی به جستجوی فرصت های شغلی موجود در شهر و کشور مدنظرتان باشید. یک رزومه انگلیسی و یا حتی عربی با جزییات مورد استاند می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای ساختن رزومه کاری می توانید از قالب های آماده رزومه ساز استفاده کنید و فایل رزومه خود را ذخیره نمایید تا برای شرکت های هدف خود ارسال نمایید.

پس از تایید و مصاحبه و توافق شرکت مدنظر برای شما درخواست شغلی ارسال می نماید که می توانید از طریق آن برای اخذ ویزای خود اقدام نمایید. البته کارفرمای شما برای استخدام شما به اداره کار و مهاجرت امارات توضیح خواهد داد.  به همین راحتی!

ویزای جاب سیکر: در این روش شما می توانید با تقبل هزینه سفر یک بار به کشور مدنظر سفر کنید و به مدت 6 ماه به دنبال فرصت شغلی مناسب با شرایطتان باشید. و در نهایت پس از پیدا کردن شغل می توانی ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید. متاسفانه در حال حاضر امارات این نوع ویزا را برای ایرانی ها صادر نمی کند. اما می توانید برای پیدا کردن کار در عمان از این روش استفاده نمایید.

ویزای کار عمان

ویزای کار عمان

کشور عمان نیز با توجه به در حال رشد بودن می تواند گزینه خوبی برای مشاغل ساختمانی و خدماتی باشد. البته که مشاغل آی تی و پزشکی نیز جایگاه ویژه ای در عمان دارند. ویزای کاری عمان به صورت ویزای 2 ساله صادر می شود. اخذ ویزای کاری عمان بسیار راحت است و سختی های امارات را ندارد. عمان از نظر رشد شهری همچنان بافت بومی خود را حفظ کرده و می توان گفت که از نظر فرهنگی بسیار جای مناسبی برای ایرانیان است. 

پروژه های ساخت و ساز و همچنین وجود شرکت های صنعتی و نفتی باعث ایجاد بازار بزرگی برای متخصصین و کارگران درعمان شده است. میزان حقوق در عمان بالاست و شما می توانید بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید و یا برای توسعه شغلتان سرمایه گذاری کنید. هزینه زندگی در عمان پایین است و همچنین شما مجبور به پرداخت مالیات زیادی نیستید. و می توانید پس از مدت زمان کوتاهی ویزای همراه برای خانواده تان اخذ نمایید. اینها از مزایای کار در عمان هستند. برای کاریابی در عمان بهترین گزینه استفاده از سایت های کاریابی بین المللی در داخل ایران و یا درخواست آنلاین برای درخواست شغل در سایت های مخصوص عمان مانند سایت کاریابی رید و یا سیار و ... هستند.

ویزای کاری کشورهای عربی

شرایط دریافت ویزای کاری کشورهای عربی

برای اجازه کار در کشورهای عربی نیاز به یک کارفرما دارید که در وهله اول درخواست استخدام شما را به اداره کار و مهاجرت ارائه دهد. در واقع پس از ارسال دعوتنامه کاری از طریق کارفرما شما می توانید برای ویزای کاری اقدام کنید. البته اگر قصد راه اندازی بیزینس و یا ثبت شرکت داشته باشید مراحل متفاوتی را باید طی نمایید که نیاز به اطلاعات بیشتر و همکاری با موسسات ثبت شرکت را دارید.

از شرایط عمومی کار در کشورهای عربی موارد زیر هستند:

  • شرایط سنی برای کار در کشورهای عربی از 21 سال سن تا 50 سال سن است.
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا دیگر مدارک مورد تایید مورد نیاز است.
  • تسلط به زبان انگلیسی برای مکالمه و یا زبان عربی از ملزومات شماست.
  • مدارک تحصیلی و دانشگاهی و یا فنی حرفه ای مرتبط با شغل مورد نیازتان نیز ضروری می باشد.
  • عدم اعتیاد و بیماری خاص دیگر مانند هپاتیت و یا ایدز, که در معاینات پزشکی مشخص می شود.
  • شما باید حداقل 5 سال سابقه کار و سابقه بیمه مرتبط با شغل مدنظر را داشته باشید.
کارگری در کشورهای عربی

کارگری در کشورهای عربی

کشورهای عربی مانند دبی و عمان به دلیل ساخت و سازهای زیاد نیازمند مهندسین ساخت و ساز و معماری و همچنین کارگران ساختمانی و تاسیساتی زیادی هستند. از آنجایی که تفاوت دستمزدها در ایران و این کشورها بسیار زیاد است، بسیاری از کارگران و نیروهای خدماتی رو به سوی مهاجرت کاری ویژه کارگران می آورند. جذب سریع نیروهای کاری با جای خواب و شرایط مطلوب بسیاری از کارگران را به سمت این کشورهای در حال توسعه می کشاند.

ارزانترین کشور عربی برای زندگی

در کل زندگی در کشورهای عربی هزینه بر است. اما باید توجه داشته باشید که درآمد شما هم به همان میزان می تواند به نسبت تخصصتان, پاسخگوی نیاز شما برای زندگی و پس انداز باشد. هزینه اقامت در کشورهای عربی بیشترین دغدغه افراد جویای کار است. هزینه اقامت در دبی بسیار بالاست و اینکه شما بخواهید به تنهایی و بدون همخانه در دبی محلی را برای خود اجاره کنید بسیار هزینه بر خواهد بود. اکثر مهاجرین در دبی برای اقامت خود به صورت اشتراکی محل اقامتشان را اجاره می کنند تا در هزینه هایشان پس انداز نمایند.

راه دیگر برای کاهش هزینه ها این است که شما به دنبال شغلی باشید که به شما محل اقامت و یا حتی خورد و خوراک ارائه دهد. بسیاری از موقعیت های شغلی در عمان دارای محل اقامت و هزینه خورد و خوراک است. در صورتیکه برای کار در دبی ابتدا باید به دنبال همخانه مناسب خود باشید. البته اگر شرایط مالی مناسبی داشته باشید می توانید از امکانات سکونتی و اقامتی بسیار بالای دبی و همچنین عمان استفاده نمایید و اقامتی مستقل و با آسایش را تجربه کنید.

شرایط کار در کشورهای عربی

پیشرفته ترین کشور عربی

قطعا امارات اولین کشور عربی در فهرست پیشرفته ترین کشورهای عربی است. امارات دارای رتبه هجدهم جهانی از نظر پیشرفت می باشد. صنعت توریسم در رشد دبی بسیار تاثیر گذار بود و با وجود برج های سر به فلک کشیده و جاذبه های مصنوعی و دست ساز بی نظیر, کمتر کسی است که بتواند چشم بر زیبایی های دبی ببندد. حاکم دبی در مدت زمان کوتاهی این شهر را تبدیل به یکی از قطب های گردشگری محبوب در آسیا و همچنین جهان کرده است. سطح بالای امکانات زندگی و امنیت بالا باعث جذب گردشگران زیادی به امارات می شود.

استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info