بهترین کافه‌ های تهران

کافه های تهران بهترین مکان برای قرارهای عاشقانه، خانوادگی و دوستانه به شمار می رود و در فضای سرشار از آرامش از مشتریان پذیرایی می شود. شهر تهران کافه های بیشمار و متنوعی دارد که در دو نوع روباز و کلاسیک افتتاح شده اند.

  • تعداد بازدید: 3110
  • ارسال در تاریخ: ۸ دی ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

امروزه نسل جوان علاقه بسیار زیادی به کافه گردی و پیدا کردن مکانی مناسب برای گفتگو یا قرارهای عاشقانه و دوستانه، جشن های تولد و سالگرد ازدواج دارند. محیط کافه های سرپوشیده به گونه ای است که دارای تنوع منو و غذاها و نوشیدنی های خوشمزه و باکیفیت می باشد. کافه های روباز نیز طرفداران بسیار زیادی در بین کافه گردان دارد. به دلیل گسترش زندگی آپارتمان نشینی در تهران مردم حضور در کافه های روباز را به فضای بسته ترجیح می دهند. البته در فصل های سرد سال کافه های کلاسیک جذابیت و مشتریان بیشتری دارند.  در گذشته شما را با رستوران های تهران آشنا کردیم و در این مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین کافه های تهران بپردازیم.

فهرست مطالب کافه های تهران

  • معرفی کافه های شمال تهران 
  • معرفی کافه‌ های غرب تهران
  • معرفی کافه های بام لند تهران
  • معرفی کافه های مرکز تهران
  • معرفی معروفترین کافه در شرق تهران
  • معرفی کافه های کلاسیک تهران

معرفی کافه های شمال تهران

کافه گودو یاس

کافه گودو یاس

یکی از کافه‌ های روباز جذاب و دیدنی در شهر تهران کافه گودو یاس است که در خیابان محمدی و بن بست گل یاس قرار دارد. این کافه حیاط بزرگی دارد و یک طرف حیاط یک فولکس قورباغه ای زرد رنگ پارک شده است‌. دکوراسیون فضای داخلی کافه را طوری چیده اند که حس نوستالژی به مشتریان القا می کند و خاطرات خوش گذشته با حضور در کافه گودو برای آن ها زنده می شود. در این کافه می توان ناهار، شام و صبحانه سرو کرد. در منوی کافه انواع و اقسام غذاهای ایرانی و نوشیدنی های متنوع وجود دارد.

کافه چای بار

کافه چای بار

کافه چای باز یکی از کافه های سرسبز در بلوار اندرزگو و خیابان سلیمی شمالی در تهران است و در ساختمان کلاه فرنگی در باغ انجمن خوشنویسان قرار دارد. در این کافه هم فضای باز وجود دارد و هم فضای بسته. در صورت تمایل در هریک  از این آن ها می توانید حضور داشته باشید. وجود یک جوی آب در وسط حیاط کافه حس و حال آرامش بخشی به فضا بخشیده است. در منوی این کافه صبحانه های ایرانی، آمریکایی، فرانسوی، میان وعده هایی مثل ساندویچ، فلافل، کباب، پنکیک و نوشیدنی های سنتی، قهوه، چای و دمنوش وجود دارد.

کافه ریبار

کافه ریبار

کافه ریبار یکی از کافه های روباز تهران است که در خیابان ولیعصر، زعفرانیه و موزه زمان قرار دارد. این کافه دارای چیدمان و دکوراسیونی دلنشین و زیبا است و بهترین مکان برای دیدارهای دونفره و استراحت است. منوی این کافه جزء کامل‌ ترین منوها محسوب می شود و شامل حلیم، مربا، آب میوه طبیعی، عدسی، پیتزا، برگر، کباب یونانی، دسر و غیره است‌. سالاد سزار و پنه آلفردو کافه ریبار بسیار معروف می باشد.

کافه گراند حیاط

کافه گراند حیاط

کافه گراند حیاط یکی از کافه های معروف در خیابان پاسداران تهران است که یک تراس بسیار زیبای پر از گلدان دارد و با ارائه غذاهای با کیفیت  و قلیان توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب کند. در منوی این کافه انواع ساندویچ، سالاد، نوشیدنی‌های سرد و گرم مانند چای ماسالا، اسپرسو، شربت خیار سکنجبین غیره وجود دارد. اگر با خودرو شخصی به این کافه مراجعه کنید، ممکن است که به خاطر شلوغی زیاد نتوانید به راحتی جای پارک پیدا کنید.

معرفی کافه های غرب تهران

کافه ماستا

کافه ماستا

کافه ماستا کافه‌ ای در بازار سنتی ستارخان است که نام آن در واقع ما سه تا است و باعث تداعی حس دوستی و صمیمیت در ذهن می شود‌. دکوراسیون ساده و چوبی به همراه پرده های سنتی و رنگی با فضایی دنج و آرام این کافه را از کافه های دیگر متمایز کرده است. در منوی کافه ماستا کوکو سبزی، املت، بستنی، کیک، دمنوش ها، قهوه و غیره وجود دارد. بخش موسیقی در این کافه در کنار دکوراسیون زیبای آن لحظات خاطره انگیزی برای مشتریان رقم می زند.

کافه قصر یخ

کافه قصر یخ

کافه قصر یخ دو واقع در شهرک غرب تهران بخش جداگانه دارد، به صورتی که یک بخش آن شبیه کافه های دیگر است اما بخش دیگر آن در همه فصل های سال حتی در فصل تابستان نیز میزها و نیمکت های سردی دارد. برای رفتن به قصر یخی حتما باید از قبل مبلغی را برای رزرو بپردازید تا آن را با دستگاه های خنک کننده سرد کنند. برای ورود به قصر یخی باید لباس مخصوص بپوشید. در منوی کافه یخ نوشیدنی های گرم، قهوه، بستنی، دسر، چای و دمنوش  وجود دارد.

کافه ویونا

کافه ویونا

کافه ویونا در منطقه سعادت آباد واقع شده است و یکی از کافه های معروف تهران به شمار می رود. البته این کافه در نقاط مختلف تهران نیز دارای شعبه است و کارکنان حرفه ای آن در حال خدمت رسانی به مشتریان هستند. در منوی این کافه نوشیدنی های گرم و سرد، بستنی، ساندویچ، لاته، کیک نوتلا، سیمیت تخم مرغ و صبحانه های لذیذ دیده می شود. قیمت ها در این کافه گران است و برای رفتن به این کافه ممکن است جای پارک پیدا نکنید.

کافه راک

کافه راک

کاف راک یکی از کافه های تهران است که در شهرک غرب قرار دارد و دکوراسیون جذاب آن پر از تصاویر و عکس های هنرمندان مشهور است. این کافه بهترین مکان برای علاقه مندان موسیقی راک می باشد. در سقف کافه راک یک گیتار بزرگ و ست کامل درام مشاهده می شود. یکی از بخش های این کافه روباز است و افراد سیگاری می توانند سیگار خود را در آنجا بکشند. منوی این کافه شامل شیک های متنوع، آیس نات چاکلت، بلوز راک، بیف راک، سالاد گاردن، فیله مرغ، صبحانه های گرم، صبحانه های سرد، نوشیدنی های سرد و گرم و غیره است.

معرفی کافه های بام لند تهران

کافه شمرون

کافه شمرون

یکی از کافه های معروف تهران در مجموعه بام لند قرار دارد،‌ کافه شمرون است. این کافه شعبه های زیادی در تهران دارد و جزء کافه های بررگ به شمار می رود. این کافه هم فضای روباز و هم فضای سر پوشیده دارد. در منوی کافه شمرون ساندویچ مرغ و بادمجان،‌ پیتزا پپرونی،‌ ساندویچ مرغ پستو، املت قارچ اسفناج، استیک مرغ،‌ نوشیدنی های مختلف و غیره وجود دارد.

کافه ایلی

کافه ایلی

کافه ایلی به دریاچه چیتگر بسیار نزدیک است. فضای داخلی این کافه مجموعه تجاری بام لند زیبایی فوق العاده ای دارد. در محیط روباز این کافه می توان از دیدن دریاچه چیتگر لذت برد. این محیط با استفاده از لوازم گرمایشی در فصول سرد سال نیز قابل استفاده است. در منوی کافه ایلی نوشیدنی های گرم و سرد، کیک ها، دسرها، ساندویچ ها و سالادهای متنوعی وجود دارد.

کافه دوکاتی

کافه دوکاتی

کافه دوکاتی یکی دیگر از کافه های معروف تهران در بام لند است که افراد علاقه مند به موتورسواری به این کافه مراجعه می کنند تا در محیطی با المان های مخصوص موتورسواری لحظات خاطره انگیزی در این کافه سپری کنند. کافه دوکاتی دارای دو بخش روباز و سرپوشیده است. در منوی کافه می توانید انواع ساندویچ، صبحانه های ایرانی و خارجی، سالادهای متنوع،  دسر و نوشیدنی سفارش دهید.

معرفی کافه های مرکز تهران

کافه روحی

کافه روحی

کافه روحی در همه نقاط تهران دارای شعبه است و معروفترین کافه روحی تهران در باغ نگارستان واقع در میدان بهارستان این شهر واقع شده است. برای استفاده از خدمات کافه روحی باید مبلغی را به عنوان ورودی به باغ نگارستان پرداخت کنید و با بازدید از این محیط بسیار زیبا برای صرف غذاهای باکیفیت و خوشمزه به ‌این کافه بروید. تمام غذاهای موجود در منوی کافه روحی از قیمت های بسیار مناسبی برخوردار هستند. میز و صندلی های کافه در فضای دل انگیز باغ چیده شده اند.‌ در منوی کافه نوشیدنی های ایرانی و خارجی، سینی املت، صبحانه سرد، کیک، املت، کشک بادمجان، آش جو، کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی و غیره مشاهده می شود.

کافه نزدیک کتاب

کافه نزدیک کتاب

کافه نزدیک کتاب یکی از بهترین کافه های موجود در منطقه کریم خان زند تهران است و یک کافه روباز با محیطی بزرگ و دنج دارای میزهای و صندلی هایی در بالکن است و صدای موسیقی در کافه پخش می شود. یکی از ویژگی های جالب کافه نزدیک کتاب این است که افراد سیگاری و غیر سیگاری در محیط های جداگانه ای حضور پیدا می کنند. این کافه دارای منوی قهوه متنوعی می باشد و طرفداران قهوه بیشتر به آنجا مراجعه می کنند. چیزکیک، هویج کیک، سالاد گوشت، سوپ روز، ساندویچ فیله پارمزان، ساندویچ رست بیف و غیره وجود دارد. قیمت غذاهای این کافه متوسط است.

کافه سفال آنسو

کافه سفال آنسو

همانطور که از نام کافه سفال آنسو مشخص است فضای داخلی این کافه با ظروف سفالگری و هنرهای اصیل ایرانی درآمیخته است. این کافه در خیابان ورشوی تهران در یک خانه قدیمی دارای حوض و آب نمایی کوچک در وسط حیاط است و به مشتری ها حس خوبی انتقال می دهد. در این کافه حتی می توانید چند دقیقه سفالگری کنید. در منوی کافه سفال آنسو نوشیدنی های گرم و سرد، سالادها، دسرها، املت قارچ، کره، مربا، عسل، سوسیس تخم مرغ و غیره ارائه شده است. پس از صرف غذا و نوشیدنی در این کافه می توانید از فروشگاه محصولات هنری آن نیز بازدید داشته باشید. کلاس های آموزشی خوشنویسی، نقاشی، نویسندگی و غیره در این کافه برای همه مشتریان بیست دقیقه به صورت رایگان برگزار می شود.

کافه بارکارا

کافه بارکارا

یکی از کافه های باصفا و زیبای تهران که در خیابان انقلاب این شهر واقع شده است، کافه بارکارا نام دارد. این کافه در یک ساختمان قدیمی با دکوراسیون سنتی افتتاح شده است و در بین تهرانی ها طرفداران زیادی دارد.‌ وجود حوض آبی رنگ،‌ توپ های قدیمی پلاستیکی، تلفن های قدیمی، تلویزیون سیاه و سفید و لوازم دیگر در دکوراسیون داخلی کافه بارکارا یک فضای نوستالژی ایجاد کرده است. مه پاش این کافه باعث خنک شدن محیط می شود. استفاده از وسایل گرمایشی محیط کافه را در فصول سرد سال گرم نگه می دارد. در منوی کافه بارکارا برگر، انواع سالاد، پیش غذا و نوشیدنی های مختلف وجود دارد.

معرفی معروفترین کافه در شرق تهران

کافه رستوران پادنا

کافه رستوران پادنا

کافه رستوران پادنا معروفترین کافه در شرق تهران است که دارای دو بخش روباز و سرپوشیده در محدوده چهارراه سرسبز قرار دارد. افراد سیگاری در محیط روباز این کافه به راحتی می توانند سیگار بکشند. در منوی کافه پادنا نوشیدنی هایی مانند لاته، آیس آمریکانو، چای ماسالا، کارامل ماکیاتو، اسموتی، ماکتیل، چای و دمنوش، کیک، دسر، نوشیدنی های سنتی، ساندویچ، چیزبزگر، پاستا، پیتزا ایتالیایی، سالاد، استیک و غیره وجود دارد.

معرفی کافه های کلاسیک تهران

کافه روبرتو

کافه روبرتو

کافه روبرتو یکی از کافه های کلاسیک در شمال تهران است که دکوراسیونی مدرن و زیبا دارد. فضایی مناسب برای قرارهای دو نفره است و آشپزخانه کافه بدون دیوار است. کشیدن سیگار در کافه روبرتو ممنوع می باشد. پرطرفدارترین قسمت منوی این کافه لاته، آمریکانو و تست فرانسوی کاراملی نمکی است. شیرینی و کیک های این کافه نیز طرفداران بسیار زیادی دارد.

کافه دارچین

کافه دارچین

کافه دارچین یک کافه کلاسیک زیبا و دوست داشتنی در شمال پایتخت است که فضای داخلی دنجی و آرامی دارد. مهم ترین ویژگی این کافه ارائه منوی صبحانه و پیدا شدن راحت جای پارک برای ماشین مشتریان است. در منوی کافه دارچین  چای، دمنوش، شیک، بستنی، شربت، اسپرسو، املت کلاسیک، صبحانه انگلیسی و غیره وجود دارد.

کافه ژیوا

کافه ژیوا

کافه ژیوا به دلیل داشتن یک منوی صبحانه خاص طرفداران زیادی در شهر تهران دارد. قیمت بسیار مناسب، برخورد عالی کارکنان با مشتریان، پخش موسیقی، ممنوع نبودن مصرف سیگار، پیدا شدن جای پارک و دسترسی راحت با وسیله نقلیه عمومی از مهمترین مزایای کافه ژیوا به شمار می روند‌. کسانی که برای کار با لپ تاپ یا مطالعه کردن دنبال مکانی دنج و آرام هستند، می توانند به کافه ژیوا مراجعه کنند. در منوی این کافه نوشیدنی های گرم و سرد، پنه آلفردو، چیزبرگر، کیک و غیره وجود دارد.

کافه لمیز

کافه لمیز

کافه لمیز یکی دیگر از کافه های کلاسیک معروف شهر تهران که در چهار راه ولیعصر این شهر واقع شده است. بسیاری از افراد برای نوشیدن قهوه های خوشمزه به این کافه مراجعه می کنند. منوی این کافه شامل اسپرسو، کارامل ماکیاتو، قهوه دمی، کاپاچیلو، کیک و غیره با قیمت مناسب است. چیدمان و دکوراسیون این کافه دارای نمای آجری با گلدان های زیبا و دارای کتابخانه ای بزرگ است.

دیگر کافه های معروف تهران

کافه چارسو: این کافه در محله ونک واقع شده و با طراحی زیبا و مدرن، محلی ایده آل برای دیدار با دوستان یا خانواده است. منوی گوناگونی از نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه ارائه می‌دهد.

آروما کافه: یکی دیگر از کافه‌های معروف تهران است که در مناطق مختلف شهر شعبه دارد. آروما کافه به عنوان یک زنجیره کافه، بهترین نوشیدنی‌ها و کیک‌های تازه را ارائه می‌دهد.

کافه نشاط: این کافه در منطقه شهرک غرب واقع شده و با فضایی دلنشین و آرام، برای دیدارهای دوستانه و کاربردی مورد علاقه است. نوشیدنی‌های متنوع و منوی سالم و خوشمزه از ویژگی‌های آن است.

پاتیو کافه: این کافه در منطقه نیاوران واقع شده و دارای یک فضای باز زیبا و باغ‌باغچه‌ای است که در آن می‌توانید از نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

مارکت‌کافه: واقع در منطقه ونک، این کافه با طراحی زیبا و مدرن و فضای باز مورد توجه قرار می‌گیرد. نوشیدنی‌های خاص و منوی متنوع غذا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کافه ملکوت: این کافه در منطقه ونک قرار دارد و با فضایی زیبا و منحصر به فرد، جذابیت بسیاری دارد. منوی غذا و نوشیدنی متنوعی دارد و برای صرف چای و قهوه در کنار دوستان یا خانواده بسیار مناسب است.

کافه آرام: یک کافه دلنشین و آرام در منطقه نیاوران که با طراحی شیک و مدرن مورد توجه قرار می‌گیرد. فضایی آرام و دلنشین را برای لذت بردن از نوشیدنی‌ها و دسرهای خوشمزه فراهم می‌کند.

کافه موزیک: این کافه در منطقه جردن قرار دارد و با موسیقی زنده و فضای راحت و دوستانه، محبوبیت زیادی دارد. مکانی برای صرف نوشیدنی‌های گرم و سرد در کنار شنیدن موسیقی زنده است.

کافه لووی: واقع در منطقه زعفرانیه، این کافه با طراحی خاص و دکوراسیون منحصر به فرد، جذابیت بسیاری دارد. منوی متنوع و محصولات با کیفیت را ارائه می‌دهد.

کافه شبنم: یک کافه معروف و سنتی در منطقه تجریش است. فضای سنتی و دلنشینی را برای لذت بردن از نوشیدنی‌ها و تجربه اصالت فراهم می‌کند.

کافه دیروز: واقع در منطقه شهرک غرب، این کافه با طراحی خاص و فضای دلنشین، برای لذت بردن از نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه بسیار محبوب است.

نتیجه گیری

در این مقاله شما را با برخی از کافه های مشهور شهر تهران مانند کافه گودو یاس، کافه چای بار، کافه ریبار، کافه گراند حیاط، کافه ماستا، کافه قصر یخ، کافه ویوتا، کافه راک، کافه شمرون، کافه ایلی، کافه دوکاتی، کافه روحی، کافه نزدیک کتاب، کافه سفال آنسو، کافه بارکارا‌،‌ کافه رستوران پادنا، کافه روبرتو، کافه دارچین، کافه ژیوا و کافه لمیز آشنا کردیم‌. البته تعداد کافه های تهران از تعداد کافه هایی که در این مقاله معرفی شد بیشتر است اما مطالعه ویژگی همه کافه های تهران از حوصله خوانندگان خارج است. به همین دلیل ترجیح دادیم که معرفی برخی از آن ها بسنده کنیم. امیدواریم از خواندن این مطلب کمال استفاده را برده باشید.

این فقط چند نمونه از کافه‌های محبوب تهران هستند. در شهر بزرگی مانند تهران، بسیاری از کافه‌های خوب و متنوع وجود دارند که همه به سلیقه‌ها و نیازهای مختلف پاسخ می‌دهند. برای انتخاب بهترین کافه برای خود، می‌توانید به نظرات و تجربیات دیگران، امتیازات آن‌ها و نوع محصولاتی که ارائه می‌دهند توجه کنید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info