بهترین کمپینگ های اطراف تهران

در نزدیکی شهر تهران، طبیعتی بکر در انتظار شماست. بنابراین کمپینگ در اطراف تهران می تواند سرگرم کننده و فراموش نشدنی باشد. در ادامه با برخی از مناطق دیدنی تهران مناسب برای کمپینگ بهاری و نکات امنیتی آن آشنا می شویم.

  • تعداد بازدید: 349
  • ارسال در تاریخ: ۱ اسفند ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۱ اسفند ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 7 دقیقه

بهترین کمپینگ های اطراف تهران در فصل بهار

با سفر به طبیعت و دوری چند روزه از شهر و زندگی روزمره، ذهن و روح انسان آرامش بیشتری پیدا می کند. یکی از زیباترین فصول سال، فصل بهار است که طبیعت بسیار شاداب و سرسبز است، بنابراین چادر زدن در دل طبیعت در فصل بهار بسیار دلپذیر است. کمپینگ در بهار، منبع خوبی برای آرامش و تماشای طبیعت و غرق شدن در زیبایی آن خواهد بود.

دشت آرزو در دماوند کجاست؟

دشت آرزو دماوند

طبیعت دماوند یکی از بهترین گزینه‌های کمپینگ در اطراف تهران است و سرسبزی دشت‌های آن شور تازه‌ای برای زندگی را در رگ‌هایتان جاری می‌کند. دشت آزو در منطقه دماوند بهترین انتخاب برای طبیعت گردی و علاقه مندان به سفرهای کمپینگ است. این منطقه نمایی 360 درجه را پیش روی شما قرار می دهد و رنگ سبز دشت و آبی آسمان هنرمندانه در کنار هم قرار می گیرند تا ذهن را تازه کنند. این دشت پوشیده از زیباترین گل های بهاری یعنی گل لاله است. نکته جالب این است که طول عمر گل لاله بسیار کوتاه است و تنها در اردیبهشت و فقط در مناطق نیمه کوهستانی می توان آن را یافت.

آدرس دشت آزو در دماوند: فاصله دشت آزو تا شمال شرق تهران حدود 100 کیلومتر است. ابتدا باید وارد جاده دماوند شوید و سپس در جاده هراز ادامه دهید. پس از عبور از رودهن، پلور و آب اسک به خیابان نوا در سمت راست خیابان هراز می رسید. به بزرگراه نوا بپیوندید و در نهایت پس از تقریباً 10 کیلومتر به مقصد برسید.

روستای افجه کجاست؟

روستای افجه کجاست

روستای زیبا، سرسبز و دلپذیر افجه در دامنه رشته کوه البرز در 30 کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد. این روستا یکی از مناطق دیدنی نزدیک تهران است و با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، آب و هوای مطبوع، دشت‌های سرسبز، باغ‌های میوه، کوچه‌ها و خانه‌های قدیمی و درخت چنار ۴۰۰ ساله، به یکی از بهترین مکان‌های اطراف تهران تبدیل شده است. طبیعت گردی در روستای افجه در فصل بهار و تماشای درختان گل‌دار و چشمه‌ها و آبشارهای آن سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم می‌زند.

 آدرس روستای افجه: ایران، تهران، شهرستان شمیرانات، منطقه لواسانات، 5 کیلومتری لواسان

کمپینگ در توچال

کوهنوردی توچال

منطقه توچال یکی از زیباترین مناطق شهر تهران برای فعالیت های مختلف است. کمپینگ یکی از تفریحات پرطرفدار توچال است و چندین گروه در این استراحتگاه چادر می زنند. اگر به پیاده روی علاقه دارید، می توانید با پای پیاده به استراحتگاه برسید، در حالی که اگر علاقه ندارید می توانید تا نزدیکی آن رانندگی کنید و برای کمپینگ آماده شوید. منظره فوق العاده توچال به گونه ای است که می توانید تمام مناطق تهران را ببینید و لذت ببرید. استفاده از پیست اسکی توچال نیز یکی از فعالیت هایی است که افراد در زمان حضور در پیست انجام می دهند .

 آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان والنجک.

روستا و دریاچه لزور

دریاچه لزور

فصل بهار بهترین زمان برای رفتن به روستا و دریاچه لزور و چادر زدن در اطراف این دریاچه است. این دریاچه در شمال شرقی تهران و در مرز بین استان های تهران و مازندران قرار دارد. دریاچه لزور به سد سیاه نیز معروف است. سد سیاه آب و هوای مطبوعی دارد و گزینه خوبی برای کمپینگ در اطراف تهران محسوب می شود. 

آدرس دریاچه لزور: تهران، فیروزکوه، روستای ارجمند، روستای لزور

دریاچه تار و هویر

 دریاچه تار و هویر

دریاچه هویر در مناطق کوهستانی دماوند قرار دارد و به دلیل کوهستانی بودن آب و هوای خنکی دارد. دریاچه هویر در فاصله حدود 500 متری دریاچه تار قرار دارد.از تفریحات دریاچه تار و هویر می توان صید ماهی ،چتربازی ، پاراگلایدر ،شنا، قایقرانی ،آفرود سواری  و دوچرخه سواری را نلم برد. بسیاری از گردشگران این مکان را برای شبگردی در تهران انتخاب می کنند، مناطق اطراف دریاچه تار و هویر بهترین گزینه برای سفر به تهران در بهار و تابستان است.

 آدرس: استان تهران شرقی، دماوند، بخش مرکزی، ابرشیه دهستان، روستای هویر

روستای امامه

روستای امامه

روستای امامه یکی از زیباترین روستاهای تهران است که با ورود به این منطقه احساس می کنید وارد بهشت ​​شده اید. طبیعت سرسبز، رودخانه پر آب و درختان بلند این منطقه زیبایی خاصی به محیط اطراف این روستا بخشیده است و اگر می خواهید یک کمپینگ شگفت انگیز را تجربه کنید روستای امامه فشم می تواند انتخاب مناسبی باشد. روستای امامه در یک قدمی کوه قرار دارد و می توانید از آن برای کوهنوردی و چادر زدن استفاده کنید.

 آدرس: برای رسیدن به روستای امامه از بزرگراه شهید بابایی وارد جاده لشکرک شوید و به سمت جاده فشم حرکت کنید و سمت راست خروجی روستای امامه را تا روستا ادامه دهید.

روستای شهرستانک

روستای شهرستانک

روستای شهرستانک یکی از مقاصد کمپینگ تهران است و طبیعت زیبایی دارد. این شهر در استان البرز، منطقه کرج و در ۶۵ کیلومتری شمال تهران واقع شده است. زیبایی این منطقه در تمام فصول چشمگیر است. این شهر با رودخانه های زلال و سرسبزی فراوان یکی از مقاصد جذاب طبیعت گردی و سفرهای سبک کمپینگ است و انتخاب بسیاری از گردشگران طبیعت گردی است. 

آدرس: پس از عبور از کرج باید جاده چالوس را نیز طی کنید. پس از گذر از آسارا، ماهان و درده به دو راه می رسید و از آنجا با رعایت تابلوها به روستای شهرستانک می رسید.

روستای افجه

روستای افجه

روستای افجه در منطقه شمیرانات یکی از بهترین مقاصد تهران محسوب می شود. افجه شهری است کوهستانی و سردسیر و دشت هویج آن بسیار معروف است. این منطقه دارای پوشش گیاهی زیبایی است و ردیف درختان گیلاس، گردو و ... وجود دارد. فاصله این شهر تا تهران حدود 45 کیلومتر است و در شمال شرقی پایتخت قرار دارد.

آدرس: می توانید از اتوبان بابایی وارد جاده لشکرک شدوید و مسیر را تا روستای افجه ادامه دهید.

دارآباد کجاست؟

پیاده روی در داراباد

دارآباد در شمالی ترین نقطه تهران واقع شده است. بام تهران نیز در این منطقه قرار دارد. اگر به دنبال یک کمپینگ عالی در تهران هستید، دارآباد را به شما پیشنهاد می کنیم. دار آباد یکی از مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی است که به توچال منتهی می شود.خوشبختانه در دارآباد بیشتر مسیر با ماشین طی می شود.

 آدرس: تهران، دارآباد، انتهای بزرگراه امام علی شمالی، بزرگراه مجدی. دارآباد

دیدنی های دربند

زیبایی های دربند

جدا از رستوران های رنگارنگ و غرفه های لواشک های خوشمزه، دربند مسیری عالی برای پیاده روی به حساب می آید. ارتفاعات دربند بهترین گزینه برای کمپینگ در اطراف تهران خواهد بود. دربند نیز یک مقصد عالی برای پیک نیک وکمپ در تهران محسوب می شود.

 آدرس: تهران، میدان تجریش، میدان دربند

دره اوشان فشم

دیدنی های فشم

اوشان یک منطقه ییلاقی بزرگ در شمال شرق تهران است. شهرستان فشم در فاصله 20 کیلومتری شرق تهران قرار دارد. از ابتدای جاده لشگرک پس از حدود 30 دقیقه به میدان اصلی فشم می رسید. به همین دلیل بسیاری از گردشگران اوشان را به صورت هفتگی یا ماهانه برای کمپ انتخاب می کنند. فاصله کم با تهران، امکانات عالی، آب و هوای مطبوع و محیط کمپینگ مناسب و امن، دره اوشان را به یکی از بهترین مناطق کمپینگ تهران تبدیل کرده است. 

آدرس: تهران، جاده لشگرک، دره اوشان

روستای کن سولقان

روستای کن سولقان

اگر در غرب تهران زندگی می کنید می توانید به دره کن بروید. کن یکی از ییلاقات غرب تهران است. رودخانه خروشان کن نیز از این منطقه می گذرد. در کنار رودخانه و در میان دشت های وسیع، مکانی عالی برای کمپ زدن در اطراف تهران خواهید یافت. همچنین در حوالی کن می توانید برای ارائه خدمات به روستای کن سولقان تهران مراجعه کنید.

آدرس: برای رفتن به کن سولقان از بزرگراه آبشناسان وارد بلوار کوهسار شده و در انتهای بلوار وارد جاده کن سولقان شوید.

روستای سنگان

روستای سنگان 

یکی از مکان های مناسب برای کمپینگ، روستای سنگان است. روزهای بهاری بهترین زمان برای رفتن به شهر زیبای سنگان است زیرا می توانید از مناظر زیبا و هوای بهاری آن جا لذت ببرید. در این شهر زیبا و دلپذیر دو آبشار و یک درخت چنار چند صد ساله وجود دارد که این چنار در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

آدرس: 20 کیلومتری شمال غرب تهران، بخش کن، روستای سنگان

کردان کجاست

ویلای کردان

کردان روستایی توریستی با آب و هوای فوق‌العاده در نزدیکی شهر کرج است که مدت‌هاست به مقصد مورد علاقه شهروندان تهرانی در آخر هفته تبدیل شده است. کردان یکی از آن شهرهای جذاب با فعالیت های هیجان انگیز و مفرح است که علاوه بر جاذبه های طبیعی و آثار باستانی دیدنی، هر آنچه از یک جاذبه گردشگری انتظار دارید را دارد. مرز و امتداد رودخانه کردان می تواند محل مناسبی برای برپایی چادر و کمپ در اطراف تهران باشد. می توانید در ارتفاعات این شهر به کوه نوردی و کمپینگ بپردازید.

طبیعت کردان آدرس: برای دسترسی به روستای کردان که در غرب شهر کرج قرار دارد، ابتدا باید به این شهر بروید. از کرج باید ابتدا اتوبان را طی کنید و به سمت قزوین حرکت کنید. پس از طی 20 کیلومتر به تابلوی خروجی روستای کردان می رسید.

روستای آهار

روستای آهار

روستای آهار در منطقه رودبار قصران یکی دیگر از مقصدهای اطراف تهران با آب و هوایی خوب برای سفرهای یک روزه و کمپینگ است. روستای آهار با رودخانه های فراوان و مناظر طبیعی خارق العاده اش می تواند مقصدی فوق العاده برای سفرهای آخر هفته و کمپینگ در تهران باشد. به طور خلاصه آب و هوای مساعد کوهستانی و طبیعت رنگارنگ و رویایی آهار این روستا را به مکانی بسیار جذاب برای گذراندن وقت و کمپ تبدیل کرده است. 

آدرس:برای رسیدن به روستای اهر ابتدا باید بزرگراه شهید بابایی را طی کنید. این جاده را تا ورودی جاده لشگرک دنبال کنید. از ابتدای این جاده تا شهرستان اهر حدود 33 کیلومتر فاصله است. وقتی به کلانتری انتهای این خیابان رسیدید باید به سمت فشم بروید. پس از عبور از حاجی آباد و اوشان و قبل از فشم باید از جاده فرعی دره بهشت ​​در پیش بگیرید. در ادامه این مسیر به شهر اهر خواهید رسید.

برغان کجا بریم؟

برغان کرج کجاست

برغان واقع در شهرستان ساوجبلاغ و در 13 کیلومتری شهر کرج در استان البرز، روستایی دیدنی بین دو رودخانه سنج و شاهرود است. روستای برغان علاوه بر مناظر طبیعی جذاب، دارای جاذبه های تاریخی فراوانی از جمله آتشگاه کرج، قلعه ایلخانی و امامزاده چهل دختر است. علاوه بر بازدید از این مکان های تاریخی، اگر به اسب سواری علاقه مند هستید، می توانید به یکی از دو باشگاه سوارکاری حاضر در این مکان بروید.

 آدرس:برای رسیدن به شهر برغان راه های مختلفی وجود دارد. ابتدا می توانید از تهران وارد اتوبان تهران - کرج شوید. از آنجا به سمت قزوین ادامه دهید تا به کردان برسید. پس از طی مسافت 20 کیلومتری باید وارد اتوبان کردان - برغان شوید. در این مسیر پس از گذر از چند شهر به برغان می رسید.

تنگه واشی تهران کجاست

تنگه واشی تهران

تنگه واشی در نزدیکی فیروزکوه قرار دارد. اگر اهل ماجراجویی هستید و از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار هستید، می توانید از کمپینگ و پیک نیک در دل کوه لذت ببرید. تنگه واشی از دو تنگه تشکیل شده است. بین این دو تنگه، دشتی وسیع و دیدنی قرار دارد. می توانید در دل این دشت پر از گل های رنگارنگ از آرامش طبیعت لذت ببرید. فراموش نکنید که به دلیل آب و هوای سرد آن  فقط در اواخر بهار و تابستان می توانید در تنگه واشی کمپ بزنید. 

آدرس: در جاده فیروزکوه ادامه دهید تا به جاده فرعی واشی در سمت چپ جاده برسید. روستای جلیزجند در این مسیر، کمی جلوتر قرار دارد. با ورود به این روستا و پیاده روی تا انتها به ورودی واشی می رسید. پس از رسیدن به ورودی باید ماشین خود را در یک پارکینگ مشخص پارک کنید و پیاده تا تنگه ادامه دهید. بد نیست بدانید فاصله تهران تا واشی حدود دو ساعت است.

روستای فیلبند

روستای فیلبند

چند سالی است که روستای فیلبند بخاطر وجود ابرها و کمپینگ، شهرت زیادی پیدا کرده است. فیلبند را اکثر دوستداران طبیعت می شناسند. این روستا به روستای ابرها نیز معروف است. زیرا آنقدر بالاست که ابرها زیرپایتان هستند.فاصله تهران تا فیلبند 170 کیلومتر است.

 آدرس: استان مازندران، جنوب بابل، بخش بندپی غربی، روستای فیلبند

دشت لار دماوند

دشت لار

دشت لار بدون شک معروف ترین مقصد کمپینگ تهران است. دشت لار با مساحت تقریبی 70 هزار هکتار بخشی از پارک ملی لار است. پارک ملی لار به قدری بزرگ است که بخش هایی از آن در استان مازندران و برخی دیگر در استان تهران قرار دارد. این مقصد گردشگری دارای جاذبه های طبیعی بسیاری از جمله چهار رودخانه، یک دریاچه (مصنوعی)، یک آبشار، یک غار و از همه مهمتر دشت لاله است. علاوه بر طبیعت زیبا، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در پارک ملی لار، آن را به یکی از بهترین مقاصد کمپینگ تهران برای دوستداران ورزش تبدیل کرده است.

آدرس: آدرس: مازندران، آمل، بخش لاریجان و در فاصله 2 ساعتی تهران

های هالیدی

بررسی امکانات و امنیت کمپینگ

بسته به مکان و منطقه انتخاب شده، امکانات مختلفی برای طبیعت گردی و کمپینگ در دسترس است. برخی از کمپینگ ها دارای امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، برق، فضای آتش سوزی و پارکینگ هستند. اما برخی مکان های دیگر فقط دارای فضاهای باز برای کمپینگ و پیاده روی هستند و امکانات ذکر شده را ندارند. قبل از رفتن به هر کمپینگ، بهتر است اطلاعات کافی در مورد منطقه جمع آوری کنید تا بدانید چه خدماتی در آنجا وجود دارد. در نظر داشته باشید که در هر صورت بهتر است آب و غذای کافی و وسایل لازم برای استفاده در طول سفر به همراه داشته باشید. از آنجایی که کمپینگ ها معمولا در فضای باز و دور از شهر هستند، بهتر است امنیت خود را در آنجا تضمین کنید. برای این کار می توانید از روش های زیر استفاده کنید: 

درون چادر هرگز وسائل اشتعال‌زا روشن نکنید.
 انتخاب مکان مناسب برای کمپ به اطمینان از ایمنی شما در طول اقامت کمک می کند.
کمپینگ شبانه  در نزدیکی رودخانه می تواند جان شما را تهدید کند. شب ها حیوانات وحشی برای نوشیدن آب به رودخانه می آیند و این برای شما خطرناک است.
استفاده از وسایل امنیتی مانند قفل کیف، رمز تلفن همراه، لامپ، چراغ قوه و غیره. به اطمینان از ایمنی شما کمک خواهد کرد.
همراهی دوستان در سفر و کمپینگ، امنیت بیشتری به شما می دهد.
توجه به محیط و مشاهده وضعیت اطراف کمپ به شما کمک می کند تا از وضعیت امنیتی منطقه ای که در آن هستید مطلع شوید و در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهید.
رعایت آداب و قوانین کمپینگ به شما کمک می کند تا در سکوت و آرامش با دیگران آرامش بیشتری داشته باشید و از مشکلاتی مانند دزدی و ... جلوگیری کنید.
به طور کلی، احتیاط و توجه به ایمنی در کمپینگ ها به شما کمک می کند از سفر خود لذت بیشتری ببرید.

طبیعت زیبای اطراف تهران

سخن آخر

در کل مناطق زیبا و دیدنی زیادی در اطراف تهران وجود دارد که بهترین مکان برای کمپ زدن است. با انتخاب مکان مناسب و رعایت قوانین کمپینگ، می توانید از طبیعت زیبای این مناطق لذت ببرید و سفرهای خاطره انگیزی داشته باشید، همچنین شما می توانید در سایت های هالیدی تورهای اطراف تهران را رزرو کنید و از کمپینگ های گروهی لذت ببرید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • مهین شنبه ۱۲ اسفند
    مرسی خیلی خوب بود.
    • admin
      شنبه ۱۲ اسفند پاسخ
      سپاس از توجه شما
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info