بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت

بسیاری از افراد جهت مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور از طریق ویزای تحصیلی اقدام می‌کنند. این متقاضیان برای این درخواست باید اطلاعات لازم را کسب کنند. آگاهی از دانشگاه‌های معتبر و همینطور بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت از جمله این اطلاعات به شمار می‌رود.

  • تعداد بازدید: 628
  • ارسال در تاریخ: ۸ مرداد ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۸ مرداد ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

در هر کشور دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی متعددی وجود دارد و در هر کدام از آنها رشته‌های گوناگونی ارائه می‌شود. برخی از دانشگاه‌های مقصد از اعتبار خوبی برخوردارند و بعضی دیگر معتبر نیستند.
در مورد رشته‌های تحصیلی نیز باید تحقیقات جامع و کاملی صورت گیرد. متقاضی با تحصیل و فارغ‌التحصیلی در برخی از رشته‌های دانشگاهی فرصت‌های شغلی مناسب و درآمد بالایی به دست می‌آورد؛ ولی بعضی از رشته‌ها این ویژگی را ندارند.

تحصیل در کانادا

بهترین رشته‌های دانشگاهی فرصت‌های شغلی خوبی فراهم می‌آورند و متقاضی می‌تواند بدون دغدغه و در کمال آرامش به ادامه تحصیل خود در کشورهای خارجی بپردازد.

این رشته‌های کاربردی و پرطرفدار نقش مهمی در اقتصاد و جامعه کشور مقصد دارند و به همین جهت دولت آن کشور بستر مناسبی برای فارغ‌التحصیلان آن رشته‌ها فراهم می‌آورد.
در این مطلب قصد داریم درباره رشته‌های تحصیلی پرطرفدار و کاربردی در دانشگاه‌های دبی و کانادا صحبت کنیم. رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان آنها در آینده بازار کار خوب و درآمدهای مناسبی دارند و با فعالیت در آنها می‌توانند زندگی خوب و مرفهی در خارج از کشور داشته باشند.

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در دبی

ایرانیان و بسیاری از مردم جهان به زندگی و تحصیل در دبی علاقمندند. به همین جهت به دنبال کسب اطلاع از بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت به دبی هستند.
کشور امارات که پایتخت آن شهر دبی است یک کشور پیشرفته و مدرن با نظام آموزشی باکیفیت محسوب می‌شود. به همین جهت بسیاری از افراد تحصیل در دبی را ترجیح می‌دهند. در دانشگاه‌های دبی رشته‌های تحصیلی مختلفی آموزش داده می‌شود و اغلب آنها بازار کار ایده‌آلی دارند. بنابراین متقاضیان تحصیل پس از فارغ‌التحصیلی درباره آینده شغلی خود دغدغه‌ای ندارند.
در دانشگاه‌های دبی رشته‌های تحصیلی مختلفی از جمله: مدیریت هتلداری، MBA، مهندسی نفت، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می‌شود.

تحصیل در دبی

شرایط تحصیل در دبی در خصوص رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بسیار مطلوب است. فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها به راحتی می‌توانند پس از اخذ مدرک خود مشغول به فعالیت شوند. درآمد دندانپزشکان در دبی بالا است و پزشکی و داروسازی نیز جزو مشاغل خوب در دبی به شمار می‌روند. حقوق و وکالت نیز در دبی رشته دانشگاهی خوبی به شمار می‌رود و وکلا درآمد خوبی دارند. 

یکی دیگر از بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت به دبی، رشته فناوری اطلاعات است. در دبی رشته فناوری اطلاعات از بازار کار خوبی برخوردار است و به دلیل اقتصاد پیشرفته امارات رشته کاربردی محسوب می‌شود. تحصیل در مهندسی نفت نیز برای علاقمندان مهاجرت به دبی یک گزینه مطلوب به شمار می‌رود؛ چرا که آینده شغلی و درآمد خوبی دارد. طرفداران رشته‌های شاخه مدیریت و تجارت هم در دبی زیاد هستند. رشته‌های مدیریت بازرگانی، تجارت بین‌الملل، بازاریابی و اقتصاد، تبلیغات و برندینگ برخی از زیرشاخه‎‌های مدیریت و تجارت محسوب می‌شوند. 
شاخه علوم کامپیوتر را نیز باید جزو بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت دانست؛ چرا که فارغ‌التحصیلان آن فرصت‌های شغلی مناسبی دارند.

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا نیز به دلیل کیفیت بالای دانشگاه‌ها و آینده شغلی خوب اغلب رشته‌های تحصیلی در این کشور مطلوب است. در این کشور دانشگاه‌های معتبر متعددی وجود دارد و رشته‌های گوناگونی در آنها تدریس می‌شود. در دانشگاه‌های کانادا نیز همانند دبی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری ارائه می‌شود. این رشته‌ها که جزو حوزه سلامت محسوب می‌شوند از اهمیت بالایی برخوردارند. اغلب فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها جایگاه خوبی دارند.

بهترین رشته های تحصیلی برای تحصیل در کانادا

یکی دیگر از بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا رشته علوم کامپیوتر یا IT است. این رشته در کانادا طرفداران زیادی دارد و رقابت فارغ‌التحصیلان آن در زمینه درآمد زیاد است. رشته مدیریت مالی نیز در دانشگاه‌های کانادا تدریس می‌شود و علاقمندان بسیاری دارد. این رشته به دلیل اقتصاد پویا و مترقی کانادا جزو بهترین رشته‌های تحصیلی این کشور به شمار می‌رود. 

یکی از کم هزینه‌ترین رشته‌های تحصیلی در کانادا MBA است. رشته MBA علاقمندان زیادی دارد و جزو بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. از جمله زیر شاخه‌های رشته MBA می‎‌توان به مدیریت سرمایه‌گذاری، Big Data و مشاوره مدیریت اشاره کرد. رشته‌های گروه مهندسی نیز در دانشگاه‌های کانادا طرفداران زیادی دارد. فارغ‌التحصیلان گروه مهندسی پس از اخذ مدرک خود فرصت‌های شغلی خوبی دارند. درآمد اغلب مهندسان در این کشور بالا است و زندگی مرفهی دارند. برخی از رشته‌های گروه مهندسی عبارتند از: مکانیک، الکترونیک، شیمی، ماشین آلات و صنایع.

بهترین رشته های تحصیلی برای تحصیل در دبی

جهت تحصیل در کانادا رشته‌های علوم و فیزیک نیز جزو بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت محسوب می‌شوند. مهندسی نفت و گاز، انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر از زیرشاخه‌های علوم و فیزیک هستند. فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها موقعیت‌های شغلی خوب و درآمد مناسبی دارند. رشته‌های علوم کشاورزی مانند: جنگلداری و زراعت نیز رشته‌های پرطرفدار و درآمدزایی در کانادا محسوب می‌شوند.

موسسه مهاجرتی ویزاگرد مشاور حرفه‌ای برای تحصیل در خارج از کشور

اگر شما هم علاقمند به مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور هستید؛ با کارشناسان موسسه مهاجرتی ویزاگرد مشورت کنید. ویزاگرد یک موسسه معتبر در زمینه مهاجرت و ویزا است. موسسه در سال 1398 به صورت یک دپارتمان تخصصی ویزا و مهاجرت فعالیت خود را آغاز کرده است و سالیان سال مشتریان خود را در امور مختلف مربوط به مهاجرت همراهی می‌کند. ویزاگرد با بهره‌گیری از کارشناسان خبره و آگاه خود و با هدف ارائه خدمات باکیفیت در صنعت مهاجرت، می‌تواند یک مشاور امین برای شما باشد. دانش و تجربه کارکنان این موسسه راهگشای تمام امور مهاجرتی است.

موسسه مهاجرتی ویزاگرد در اموری مانند: سرمایه‌گذاری، اخذ ویزا، اقامت، اخذ پاسپورت، تابعیت و شهروندی، کاریابی و تحصیل شما را یاری می‌کند. این مجموعه مشاوره مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله: دومینیکا، امارات، کانادا، لهستان، آمریکا، استرالیا و آلمان را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. کارشناسان این موسسه معتبر مهاجرتی متعهد هستند که رضایت کلیه مشتریان خود را به دست آورند. این گروه تا رسیدن به هدف نهایی مشاوره‌های لازم را به مراجعین خود ارائه می‌دهند. کارشناسان ویزاگرد وظیفه دارند که کلیه ابهامات و نگرانی‌های شما را در خصوص مهاجرت برطرف کنند. به عبارت دیگر برآورده کردن نیازها و خواسته‌های مراجعین، مهمترین اولویت این مجموعه است.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info