بهترین زمان برای رزرو پرواز خارجی

قیمت بلیط پرواز خارجی تحت تاثیر عوامل مختلفی است که در این میان می‌توانیم به کلاس پروازی، فاصله بین مبدا و مقصد، نوع ایرلاین، نوع بلیط و... اشاره کنیم. همچنین، زمان خرید بلیط نیز، قیمت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال در روزهایی از سال که میزان مسافرت و تقاضا برای سفر بیشتر است، قیمت بلیط هواپیما هم به‌طور نسبی افزایش پیدا می‌کند.

  • تعداد بازدید: 382
  • ارسال در تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۱ آبان ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 6 دقیقه

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

فرض کنید برای مثال مسافر  پرواز تهران استانبول  هستید. بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما برای شما می‌تواند به شرایط و عوامل مختلف بستگی داشته باشد:

بهترین روز هفته برای خرید بلیط هواپیما

بلیط هواپیما استانبول به تهران و دیگر پروازهای خارجی اغلب بر اساس میزان عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری می‌شوند. همچنین، شرکت‌های هواپیمایی ممکن است روش‌های قیمت‌گذاری متفاوتی داشته باشند که بسته به سیاست‌های خود، قیمت‌ها را در تاریخ‌ها و روزهای خاصی تغییر دهند.

اما به‌طور کلی، روزهای دوشنبه و سه شنبه به دلیل تقاضای کمتر، ممکن است بهترین زمان برای خرید بلیط‌ها باشند. در این روزها، شرکت‌های هواپیمایی به منظور جذب مسافران بیشتر، قیمت‌هایی را ارائه می‌دهند که اقتصادی‌تر از روزهای پرتردد است.

بهترین ساعت برای خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط در ساعات ابتدایی صبح نیز می‌تواند بهترین گزینه باشد. در این ساعت‌ها، بلیط‌‌ها معمولاً قیمت مناسب‌تری دارند و تقاضا برای آن‌ها کمتر است. همچنین، بلیط‌های خریداری شده در این ساعات تاخیر کمتری داشته و فرودگاه نیز خلوت‌تر خواهد بود. بنابراین تحویل بار و عبور از گیت نیز راحت‌تر است. اگر پرواز صبح خود را از دست بدهید، می‌توانید ساعات دیگری را در نظر بگیرید. اما باید مراقب باشید که برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که به موقع به فرودگاه برسید.

در پایان، توصیه می‌شود که قبل از خرید بلیط، با مطالعه و بررسی شرایط و سیاست‌های شرکت هواپیمایی مورد نظرتان، زمان مناسب خرید بلیط را تعیین کنید.

بهترین ماه برای خرید بلیط هواپیما

به‌طور کلی، ماه‌هایی که تقاضا برای سفر به مقصد مورد نظر کمتر باشد، قیمت بلیط نیز کمتر است. مانند فصل پاییز و زمستان که معمولاً افراد کمتری به سفر می‌روند. اما یک روش موثرتر برای پیدا کردن بلیط مناسب، بررسی تغییرات قیمت در طول زمان است.

شرکت‌های هواپیمایی ممکن است در طول سال تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه‌ای ارائه دهند که با مشاهده و مقایسه قیمت‌ها می‌توانید بهترین زمان برای خرید بلیط را انتخاب کنید.

اصطلاحات رایج در مورد بهترین زمان خرید بلیط پرواز خارجی

book a foreign flight


شناخت لو سیزن، های سیزن و دد سیزن کشور مقصد تاثیر زیادی را در هزینه نهایی سفر شما خواهد داشت. این اصطلاحات معانی مختلفی داشته و به عنوان اصطلاحات کاربردی باید آن‌ها را بشناسید:

dead zones، این اصطلاح به زمان‌هایی اطلاق می‌شود که تقاضا برای سفر کم‌ترین حد خود را داشته و در نتیجه هزینه بلیط‌ها نیز کمتر می‌شود. dead zones در برخی از مقاصد معمولاً در آذر و بعضی از آن‌ها در دی و بهمن هستند. همچنین بعد از تعطیلات نوروزی بهار را هم می‌توانید جزو این دوره قرار دهیم.
های سیزن به زمان‌هایی اشاره دارد که شهر مقصد از نظر آب‌وهوا و جاذبه‌های گردشگری در وضعیت خوبی قرار داشته و در نتیجه قیمت بلیط‌ها بیشتر است.
لو سیزن به زمان‌هایی اشاره دارد که آب‌وهوای شهر مقصد شرایط مناسبی نداشته و بنابراین مسافران کمتری به آنجا سفر می‌کنند.
در این زمان‌ها، بلیط‌ها با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شوند؛ به عنوان مثال، در فصل پاییز برای سفر به ترکیه و فصل زمستان برای سفر به روسیه، قیمت بلیط‌ها بسیار ارزان‌تر است.

ارزانترین بلیط را در لحظه آخر بخرید...

همه ما می‌دانیم که بلیط هواپیما لحظه آخری ارزان‌تر از بلیط‌هایی هستند که در زمان اصلی خود به فروش می‌رسند. اما باید چند نکته مهم را در زمان خرید آن‌ها در نظر بگیرید:

بلیط‌های لحظه آخری بیشتر در نوع چارتری وجود دارند. در بلیط‌‌های چارتری، احتمال وجود صندلی خالی بیشتر است زیرا چارترکننده همه صندلی‌ها را از قبل رزرو کرده و ممکن است تمامی آن‌ها پر نشوند.
قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری معمولاً ارزان‌تر از گزینه‌های دیگر است. همچنین، هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شویم، قیمت بلیط لحظه آخری کاهش می‌یابد (استثنا نیز وجود دارد).
خرید بلیط لحظه آخری برای افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند و زمان‌بندی خاصی برای سفر ندارند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما اگر برنامه‌ریزی قبلی و خیال آسوده برای سفر از نظرتان مهم است، بهتر است بلیط سیستمی را حداقل 21 روز قبل رزرو کنید.

در فصل‌های پرمسافر سال، صندلی‌های هواپیما به دلیل استقبال زیاد مسافران سریعاً خریداری می‌شوند و دسترسی به بلیط لحظه آخری به طور معمول دشوارتر است. بنابراین، اگر به دنبال خرید بلیط لحظه آخری هستید، بهتر است در فصل‌های کم‌مسافرتر سفر کنید.
برای اینکه امکان خرید بلیط لحظه آخری برایتان وجود داشته باشد، چمدان خود را از قبل آماده کنید و زمانی که بلیط مورد نظرتان را پیدا کردید، خرید خود را انجام دهید.

قیمت، همیشه مهم ترین فاکتور در خرید بلیط هواپیما نیست!!!

book a foreign flight


در این مطلب به معرفی زمان‌هایی که می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را تهیه کنید پرداختیم، اما در نظر داشته باشید که قیمت، تنها فاکتور مهم برای خرید بلیط هواپیما نیست و عوامل دیگری مانند خطوط هوایی، تعداد توقف‌ها و نوع کلاس پروازی نیز تاثیرگذار هستند. برای برخی افراد ممکن است قیمت اهمیت کمتری داشته باشد و خدمات و راحتی در پرواز را الویت خود قرار دهند. یا حتی گروهی ترجیح بدهند کلاس‌های پروازی با امکانات بالاتر و قیمت بیشتر را برای سفر خود انتخاب کنند.

برای تهیه بلیط سفر خود می‌توانید به صورت اینترنتی از طریق پلتفرم‌های مطمئن همچون اسنپ تریپ مراحل را انجام دهید. در خرید اینترنتی امکان مقایسه قیمت‌های مختلف در بازه‌های زمانی متفاوت وجود دارد و در نهایت شما بلیطی را تهیه خواهید کرد که قیمت آن از نظرتان مناسب‌تر است. همچنین در این روش خرید کلیه امکانات موجود در هواپیما و تمام اطلاعاتی که نیاز دارید را هم به دست خواهید آورد. اگر شما هم تجربه خرید بلیط ارزان با روش‌های گفته شده را داشته‌اید، حتماً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info