بهترین زمان سفر به یزد

بهترین زمان سفر به یزد از شروع اسفند تا اوایل اردیبهشت است که هوا بسیار معتدل و با میانگین دمای 16 درجه میباشد.البته که فراموش نکنیم شهر یزد در فصل پاییز بسیار دیدنی و با هوای معتدل هم میتواند زمان مناسبی برای سفر کردن باشد.

  • تعداد بازدید: 729
  • ارسال در تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

یزد نخستین شهر خشتی دنیا است که آب و هوای گرم و خشک و کویری دارد و به دلیل منطقه جغرافیایی میانگین دما در بیشتر مواقع سال 16 درجه میباشد. این شهر بادگیر مساحتی حدود 180 کیلومتر مربع دارد. شهر یزد به دلیل قدمت تاریخی و جاذبه های گردشگری که دارد سالانه گردشگران خارجی از سراسر جهان به این شهر سفر میکنند. ما در این مقاله سعی داریم شما را با بهترین زمان سفر کردن به شهر قنوت و قنات آشنا کنیم.

کی بریم یزد؟

همانطور که گفتیم یزد آب و هوایی خشک و گرم دارد که در فصل تابستان میانگین دما 30 تا حداکثر 40 درجه میرود.پس پیشنهاد ما به شما این است که برای سفر به یزد، فصل تابستان از اسفند تا اواسط سال را انتخاب نکنید.

بهترین زمان سفر به یزد از شروع اسفند تا اوایل اردیبهشت است که هوا بسیار معتدل و با میانگین دمای 16 درجه میباشد. البته که فراموش نکنیم شهر یزد در فصل پاییز بسیار دیدنی و با هوای معتدل هم میتواند زمان مناسبی برای سفر کردن باشد.

پس در کل پیشنهاد ما فصل بهار و پاییز است. در بهار بوی عطر گل در فضا میپیچد و سرسبزی طبیعت خیره کننده میشود. سعی کنید اصلا در فصل تابستان سفر نکنید، زیرا بخاطر گرمای طاقت فرسا و خشکی که دارد  ممکن است اذیت کننده باشد. زمستان هم به دلیل سرد تر شدن دمای هوا و خشکی موجود ممکن است مطابق میل شما نباشد. بیشترین زمانی که ایرانیان به یزد سفر میکنند، ایام نوروز و بهار است.

سفر به یزد در زمان خلوت سال

اگر تصمیم دارید به یزد سفر کنید، بهتر است در فصول بهار و پاییز که هوا معتدل تر است  و طبیعتا هزینه های سفر به خصوص هتل و اقامتگاه و بلیط هواپیما به صرفه تر میشود، سفر کنید. جالب است بدانید یزد در ایام نوروز و اوایل فروردین در شلوغ ترین حالت خود قرار دارد و گردشگران زیادی به آنجا سفر میکنند. پس اگر دنبال خلوت ترین زمان سفر به یزد هستید و گرما آنقدر برای شما اذیت کننده نیست، فصل تابستان گزینه مناسبی برای شماست. ارزان ترین و خلوت ترین زمان سفر به یزد، فصل تابستان است، زیرا بسیاری از اهالی خود یزد، در این زمان به علت گرمای طاقت فرسا به شهرهایی که خنک تر است سفر میکنند.

فصل سفر به یزد

یزد در ایام نوروز

علاقه گردشگران به سفر در این روزها به دلیل آب و هوای معتدل و مطبوع و احوال بهاری شهر و طراوت طبیعت است. اما باید هزینه ی گزاف هتل و اقامتگاه ها را به دلیل تقاضای زیاد مسافران را هم در نظر بگیرید.از دیگر مشکلات سفر در این زمان، صفوف طولانی و ازدحام مردم برای ورود به جاذبه های گردشگری است که حوصله و صبر زیادی میطلبد.

از مراسمات خاص و دیدنی یزد، نخل گردانی در روزهای تاسوعا و عاشورا است. در نخل گردانی یزد، اتاقی چوبی مثل تابوت را درست میکنند و با پارچه های سبز و مشکی میپوشانند و چند تکه آیینه روی آن قرار میدهند تا شبیه تابوت امام حسین(ع) باشد و آن را روی شانه عزاداران میگذراند و در شهر میچرخانند.

بهترین زمان سفر یزد از نظر هزینه اقامتگاه

اگر قصد سفر در ایام شلوغ سال مثل فروردین ماه را دارید ممکن است با کمبود اقامتگاه و هزینه چند برابر نسبت به دیگر فصول مواجه شوید. پس اگر میخواهید سفر مقرون به صرفه تری داشته باشید، بهتر است در فصول بهار و تابستان و روزهایی که مناسبت های تقویمی نداشته باشد که گردشگران کمتری در آن زمان میروند، سفر کنید. 

هتل سنتی کهن، هتل پارسیان صفائیه، هتل داد و هتل مماشیر الممالک یزد، از هتل های مشهور یزد میباشند که میتوانید اوقات خوشی درآنجا با خانواده سپری کنید، اما بهتر است قبل از سفر به یزد هتل خود را رزرو کنید.

فصل سفر به یزد

بهترین فصل سفر به یزد

قصد داریم در این بخش از مقاله با بررسی تمام فصول، شما را در تصمیم گیری در بهترین زمان سفر به یزد راهنمایی کنیم.

سفر به یزد در فصل بهار

شهر بادگیری یزد در فصل بهار، زیبایی خیره کننده ای دارد که وجود آب و هوای معتدل جذابیت آن را دو چندان میکند. در فصل بهار، دیگر از گرمای طاقت فرسا خبری نیست و میتوانید به راحتی از خیابان ها و جاذبه های گردشگری یزد لذت ببردید. نا گفته نماند، بهترین ماه از فصل بهار، اردیبهشت است، زیرا میانگین دما معمولا 16 درجه میباشد و از ازدحام گردشگران نوروزی هم خبری نیست.فصل بهار، بهترین موقع برای سفر به این شهر دوست داشتنی میباشد.

سفر به یزد در تابستان

ترجیحا سعی کنید که در فصل تابستان به یزد سفر نکنید. زیرا همانطور که میدانید، آب و هوای گرم و خشک یزد ممکن است به شدت اذیت کننده باشد و میانگین دما تا 30 تا 40 درجه باعث خشکی هوا و پوست میشود. پیشنهاد ما برای شما انتخاب فصل دیگری است.

سفر به یزد در فصل پاییز

یکی از بهترین فصل ها برای سفر به یزد، پاییز است. طبیعت یزد در فصل خزان پاییز به شدت زیبا و خیره کننده میشود، در کل رنگ بندی شهرستان یزد در چهار فصل ایران انکار نشدنی است. آب و هوا در طول روز صبح با باد خنکی آغاز میشود گویی بهار است، ظهر ها تابستان را تجربه خواهید کرد، و عصر را با باران پاییزی و دلنشین و شب با باد خنک و سردی که می وزد به سر میبرید.کویرنوردی در فصل پاییز را با چشم انداز بی نظیر و آب و هوای فوق العاده اصلا از دست ندهید.

سفر به یزد در زمستان

باید بگوییم سفر کردن به یزد در زمستان بسیار بهتر از تابستان است. با وجود سرمای خشکی که دارد اما لذت بخش و قابل تحمل است. گاها دمای هوا به منفی یک درجه هم میرسد که سرد تر میشود. اما اگر مصمم به سفر در زمستان هستید، ماه اسفند گزینه بهتری است.

نتیجه گیری بهترین زمان سفر به یزد

یزد بسیار شهر زیبا و پر از جاذبه های طبیعی با بافت قدیمی و دلنشینی است که همیشه مقصد توریستی گردشگران در تمام سال میباشد. اگر میخواهید به یزد سفر کنید، بهتر است در فصل بهار،پاییز و زمستان اقدام کنید و قبل از سفر اقامتگاه ها و آب و هوا را بررسی کنید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info