معروف ترین اقامتگاه های بوم گردی در شیراز

چه با تور به شیراز سفر کنید چه با ماشین شخصی، در هر صورت به مکانی برای ماندن و استراحت کردن در این شهر نیاز خواهید داشت. اکثر تورهای شیراز هتل را برای اقامت انتخاب می‌کنند.
اما عده ای مسافران به دلایل شخصی ماندن در هتل را دوست ندارند، پس به سراغ اقامتگاه های محبوب می‌روند. اگر شما هم جزو آن دسته افراد هستید، این مقاله را از دست ندهید.

  • تعداد بازدید: 2752
  • ارسال در تاریخ: ۴ خرداد ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۱۸ تیر ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

شهر باستانی شیراز شهر عشق و ادب است و خاستگاه اولین نمونه باغهای ایرانی و مهمان نوازی و گرمی مردم آن است. شیراز بسیاری از جاذبه های تاریخی و باستانی و شهرهای قدیمی امپراتوری فارس و همچنین شکوه ملتی مانند تخت جمشید و پاسارگاد را نشان می‌دهد. اگر در فصل بهار که عطر گلها، به ویژه شکوفه های درخت پرتقال هوا را پر کرده است، به این شهر زیبا سفر کنید، می‌توانید نکات برجسته شهر فرهنگی شیراز را کاملا احساس کنید.

در مرحله دوم، شما باید از باغ های فوق العاده جذاب آن که بسیار زیبا و چشم نواز هستند بازدید کنید. پس از بازدید از شیراز شما یک تجربه شگفت انگیز از مکانهای مذهبی افسانه ای این شهر که به صورت رنگارنگ نقاشی شده خواهید داشت. در نهایت، معماری شگفت انگیز این جاذبه‌ها چیزی است که واقعاً هر بازدید کننده ای را مجذوب خود می‌کند، خصوصاً افرادی که معماری و سبک های مختلف معماری را به طور حرفه ای مطالعه می‌کنند. اقامتگاه های بوم گردی در شیراز که ماندن در آن‌ها را به هتل ترجیح می‌دهید!

اقامتگاه بوم گردی عمارت هفت رنگ

اقامتگاه بوم گردی عمارت هفت رنگ

همان طور که از نام این اقامتگاه پیداست، رنگی بودن عمارت اولین چیزی است که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. قدمت این عمارت به دوره پهلوی اول برمی‌گردد و در شهرک قدیمی شیراز و نزدیک حرم آستانه واقع شده است. این عمارت در سال 2018 بازسازی شده و اخیراً به عنوان هتل مورد استفاده قرار گرفته است. این عمارت دارای معماری سنتی ایرانی با اتاق های زیبا است. عمارت هفت رنگ دارای 12 اتاق با بیش از 30 تختخواب و شامل یک کافه و رستوران است.

آدرس: شیراز - سه راه آستانه - خیابان جنب پارکینگ بین الحرمین به سمت مسجد علمدار - نبش کوچه 84

اقامتگاه بوم گردی سی راه

اقامتگاه بوم گردی سی راه

اقامتگاه بوم گردی سی راه

اگر دوست دارید هنگام بازدید از پایتخت هخامنشی شیراز، یک مکان اقامتی سنتی را تجربه کنید، اقامتگاه سی راه یک انتخاب مناسب محسوب برای شما می‌شود. این اقامتگاه بوم گردی از 15 تخت در 6 اتاق با انواع و اندازه های مختلف تشکیل شده است که مهمانان می‌توانند اتاقشان را با توجه به تعداد و نیازهای خود انتخاب کنند. یک حیاط دنج و دلپذیر با یک استخر کوچک زیبا در وسط، مکان خوبی برای گذراندن اوقاتی با کیفیت و نوشیدن یک چای داغ و صحبت با همراهان است. اقامتگاه سی راه به عنوان میراث ملی به ثبت رسیده است و شما با انتخاب این مکان برای اقامت خود ترکیبی از عشق و تاریخ را احساس خواهید کرد. کافی شاپ واقع در پشت بام نیز نوشیدنی‌ها و دسرهای خوشمزه ای را برای مهمانان فراهم می‌کند.

آدرس:‌ شهر شیراز، سه راه نمازی-به سمت شاهچراغ-گذر تاریخی سنگ سیاه-پشت ارامگاه بی بی دختران-کوچه موزه ی مشکین فام

اقامتگاه بوم گردی ماه منیر

اقامتگاه بوم گردی ماه منیر

اقامتگاه بوم گردی ماه منیر

اقامتگاه بوم گردی ماه منیر

اقامتگاه سنتی ماه منیر یک خانه سنتی بسیار دنج در قسمت تاریخی شیراز است. فضای اقامتگاه بسیار دوستانه است و میزبانان تمام تلاش خود را می‌کنند تا مهمانانشان احساس کنند در خانه خود هستند. خانه سنتی ماه منیر شیراز انواع اتاق‌ها شامل اتاق های دو تخته، سه تخته، چهار تخته و پنج تخته را داراست. در این خانه سنتی می‌توانید امکاناتی شامل یخچال، حمام و سرویس بهداشتی را در اتاق خود مشاهده کنید. علاوه بر این Wi-Fi پرسرعت رایگان در دسترس شما است تا بتوانید تجربه سفرتان را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید. صبحانه های رایگان و خوشمزه این اقامتگاه را از دست ندهید.

آدرس:‌ شیراز – خیابان زند – کوچه هفتم – فرعی ۷/۸

اقامتگاه سنتی ترنجستان شیراز

اقامتگاه بوم گردی ترنجستان

اقامتگاه مسکونی ترنجستان خانه ای باستانی در شیراز است که قدمت آن به بیش از 150 سال و به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی برمی گردد.. این اقامتگاه در زمینی به مساحت 250 متر مربع ساخته شده است و در طبقه زیر زمین، همکف و طبقه اول واقع شده است و در مجموع 7 اتاق با سرویس بهداشتی جداگانه دارد. قرارگیری خانه سنتی ترنجستان در خیابان لطف علی خان زند، دسترسی گردشگران به قوام نارنجستان و خانه زینت الملک، مسجد زیبا و معروف نصیرالملک را آسان می‌کند. اقامتگاه سنتی ترنجستان دارای تخت، کافی شاپ و رستوران سنتی ایرانی است که می‌تواند بهترین فرصت را برای تجربه طعم های غذاهای خانگی ایرانی برای همه مهمانان فراهم کند. مهمانان عزیزی که به دنبال فرصتی برای دوری از زندگی روزمره هستند، می‌توانند طعم زندگی به سبک سنتی را در اقامتگاه سنتی ترنجستان تجربه کنند.

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نارنجستان قوام.

اقامتگاه بوم گردی سووشون

اقامتگاه بومگردی سووشون

اقامتگاه بوم گردی سووشون

اقامتگاه سووشون شیراز ایران خانه ای قدیمی و منحصر به فرد است که در منطقه تاریخی شیراز واقع شده است. اقامتگاه سووشون که 120 سال پیش ساخته شده است روزی محل زندگی مردم بود. در نهایت دختر و فرزند بزرگ صاحبخانه تصمیم گرفتند که این خانه بی نظیر را در اختیار مسافران و توریست هایی قرار دهند که عاشق سبک زندگی محلی و علاقه مند به تجربه چیزهای جدیدی هستند. مانند خانه های قدیمی ایرانی، خانه سنتی سووشون نیز دارای اتاق هایی با پنجره های بزرگ و رنگی است. همچنین شما در اقامتگاه در سووشون یک حیاط وسیع با یک استخر در وسط خانه مشاهده می‌کنید. در حیاط اطراف استخر نیز تخت هایی برای نشستن و لذت بردن قرار دارد. این اقامتگاه که فعالیت های خود را از سال 2016 آغاز کرده، دارای رستوران های داخلی و خارجی است. این سبک از اقامتگاه برای زندگی رباتیک امروزی مناسب است. اقامتگاه سووشون دنج است، بنابراین شما می‌توانید بدون داشتن افکار مزاحم در آنجا لذت ببرید.

اقامتگاه سووشون دارای اتاق متفاوت با امکانات مختلف است. برخی از اتاق های آن حمام دارند برخی از آن‌ها نه. خوابگاه سووشون دارای 4 اتاق با ظرفیت 20 گردشگر است. همه اتاق‌ها دارای سیستم تهویه هوا و سیستم گرمایشی هستند. سووشون به مکان های تاریخی مانند: خانه قوام، مسجد زینت الملک، بازار و مسجد وکیل نزدیک است.

آدرس: استان فارس، شهر شیراز، خیابان لطفعلی خان زند – کوچه کناری نارنجستان قوام – انتهای کوچه

اقامتگاه بوم گردی لوتوس

اقامتگاه بوم گردی لوتوس

اقامتگاه بوم گردی لوتوس

اقامتگاه لوتوس ساختمانی با قدمت بیش از 200 سال است وسط منطقه مسکونی شیراز است. اگر چه این اقامتگاه تمامی امکانات برای راحتی مسافران را دارد اما قیمت آن بسیار مناسب است. فضای نشیمن راحت هم در حیاط کنار استخر و هم در کافه پشت بام، این امکان را برای برقراری ارتباط با دوستان و سایر مسافران فراهم می‌کند. این اقامتگاه هشت اتاق دارد که همگی دارای حمام اختصاصی هستند. صبحانه، سرویس اتاق روزانه، اینترنت پرسرعت و خدمات حمل و نقل از فرودگاه نمونه ای از امکانات اقامتگاه لوتوس هستند.

آدرس:‌ شیراز – خیابان لطفعلی خان زند – کوچه ۱۲.۲

اقامتگاه بوم گردی همایونی

اقامتگاه بوم گردی همایونی

اقامتگاه بوم گردی همایونی

اقامتگاه بوم گردی همایونی

اقامتگاه همایونی یک خانه قاجاری است که در قلب شیراز واقع شده است و بسیاری از جاذبه های گردشگری در فاصله کوتاهی از آن قرار دارند. حوض کوچکی در وسط حیاط این اقامتگاه سنتی، فضای لذت بخشی را برای استراحت مهمانان ایجاد کرده است. یک پشت بام دنج مناسب برای مجالس دوستانه وجود دارد که در آن جا نوشیدنی های محلی سرو می‌شود.

اقامتگاه همایونی با صبحانه همراه است که در حیاط و پشت بام سرو می‌شود. مهمانان همچنین می‌توانند از Wi-Fi پرسرعت و چای رایگان در طول روز بهره مند شوند. همه اتاق‌ها دارای حمام اختصاصی و پنجره هایی هستند که رو به حیاط باز می‌شوند. آشپزخانه اقامتگاه نیز شامل ظروف و تجهیزات لازم است که در تمام طول روز در دسترس همه مهمانان قرار دارد. این اقمتگاه 10 اتاق در دو طرف حیاط دارد.

آدرس: شیراز – خیابان لطفعلی خان زند – کوچه ۱۲ – فرعی ۱۲.۲ – بن بست اول

 تصاویر اقامتگاه های سنتی شیراز

عکس اقامتگاه های سنتی شیراز

عکس اقامتگاه های سنتی شیراز

عکس اقامتگاه های سنتی شیراز

عکس اقامتگاه های سنتی شیراز

ما در مقاله تلاش کردیم بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز را به شما معرفی کنیم. فرقی نمی‌کند کدام اقامتگاه را انتخاب کنید. در هر صورت مردم مهمان نواز شیراز با روی باز از شما استقبال خواهند کرد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info