چرا در یزد و اصفهان اقامتگاه بوم‌گردی رزرو کنیم؟

حالا که چمدان‌ها را بسته، برای سفر برنامه‌ریزی کردید و فهرست بهترین چیزهایی که می‌خواهید در تعطیلات در یزد و اصفهان ببینید و تجربه کنید، آماده است باید به سراغ رزرو محل اقامتی بروید که حسابی لذت‌بخش باشد، پس در رأس برنامه‌ریزی‌های سفر رزرو اقامتگاه بوم‌گردی را اضافه کنید.

  • تعداد بازدید: 1393
  • ارسال در تاریخ: ۷ شهریور ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۷ شهریور ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

خوشبختانه در یزد، اصفهان و دیگر شهرهای تاریخی ایران انواع اقامتگاه بوم‌گردی پیدا می‌شود که می‌تواند تجربه‌ای جدید و تنوعی از محل سکونت در سفر باشد. در ادامه بیشتر درباره رزرو اقامتگاه‌های بوم‌گردی یزد و اصفهان صحبت کردیم تا بتوانید در سفر به این شهرها بهترین انتخاب را داشته و از تجربه‌های متفاوت لذت ببرید.

رزرو اقامتگاه بوم‌گردی یک تجربه فرهنگی است!

رزرو اقامتگاه‌های بوم‌گردی کمک می‌کنند تا فرهنگ محلی را از همان ابتدای سفر به‌خوبی حس کنید. اقامتگاه‌های یزد و معماری متفاوت ساختمان‌های قدیمی که بیشترشان بادگیر دارد یا اقامتگاه‌های اصفهان با اندرونی و بیرونی هم اقامتی لذت‌بخش در سفر است و هم شما را بیشتر با مردم و سبک زندگی، تاریخچه شهر و معماری آن آشنا می‌کند.

اقامتگاه سهروردی

یکی از بناهای تاریخی اصفهان در بافت تاریخی شهر و به جای مانده از اواخر صفویه و اوایل قاجاریه، اقامتگاه سهروردی اصفهان است. برای رزرو اقامتگاه بوم گردی سهروردی در جاباما اصفهان بهتر است که چند روز زودتر از تاریخ سفر اقدام کنید تا بتوانید بهترین و بزرگ‌ترین اتاق‌ها را رزرو کنید وگرنه با شهرتی که این اقامتگاه 400 ساله دارد، خیلی زود اتاق‌های آن پر می‌شود. این اقامتگاه سنتی به‌منظور احیا خانه‌های تاریخی اصفهان پس از بازسازی در خردادماه سال 1398 افتتاح شد. اقامت در آن تجربه‌ای متفاوت است که با معماری جالب و فضای سنتی، حسی نوستالژیک را برایتان به ارمغان می‌آورد.
این اقامتگاه دسترسی خوب و راحتی به مراکز تاریخی شهر دارد و به همین خاطر گردشگران  بسیاری در آن اقامت می‌کنند. اقامتگاه سنتی سهروردی اصفهان  دارای امکانات داخلی مدرن  است که بر اساس استانداردهای بین‌المللی تهیه شده‌ است.  
این اقامتگاه 9 باب اتاق دارد که هرکدام  به نام یک شخصیت ادبی مشهور است و داخل هر اتاق می‌توانید آثار مربوط به همان شخصیت ادبی را مطالعه کنید. تمامی این اتاق‌های سنتی مجهز به سرویس بهداشتی و سرویس کف‌خواب علاوه بر تخت هستند در ضمن فضای داخلی هم حیاط بزرگی دارد  که در وسط آن حوضی به همراه فواره‌های آب‌نما قرار گرفته و باعث زیباتر شدن آن شده است. در این حیاط از مهمانان و مسافران  برای وعده عصرانه میزبانی می‌کنند تا همگی بتوانند از آرامش، سکوت و فضای بی‌نظیر آن لذت ببرند.

مشخصه‌ای که بیش از همه در این اقامتگاه برای مسافران جالب‌توجه است، فضای سنتی اتاق‌ها، ترمه روی تخت، ساعت خاتم‌کاری روی دیوار، پنجره‌ای که قدمتی به‌اندازه ساختمان اصلی دارد و برای محافظت با شیشه پوشیده شده، درب‌های چوبی دو لنگه‌ای با کلون و کوبه آویزان در ورودی اتاق، حمام اتاق با درب چوبی دو لنگه‌ای که نقاشی‌های زیبای سنتی ایرانی دارد و همگی فضایی دلنشین را برای اقامت رقم زده است.
اگر رفت‌وآمد از پله مشکلی برایتان ندارد، می‌توانید در یکی از  دو اتاق بالایی هتل اقامت داشته و از فضای مسرت‌بخش ایوان و تخت آن هم استفاده کنید. همان‌طور که گفته شد حیاط هتل سنتی سهروردی اصفهان دارای حوض زیبایی است که در یکی از راهروهای آن مشابه موزه اشیای قدیمی و عتیقه را به نمایش گذاشتند.

اقامتگاه بوم‌گردی سهروردی در فاصله بسیار نزدیکی از مسجد سید اصفهان و بازارچه قدیمی بیدآبادی قرار گرفته و مسافران عزیز می‌توانند با قدم‌زدن از  این مسجد قاجاری زیبا و بازارچه بازدید کنند.
مزایا و امکانات اقامتگاه سنتی سهروردی اصفهان شامل یخچال، تلویزیون، رستوران و کافی‌شاپ، اینترنت، سرویس فرنگی و ایرانی، پارکینگ، نمازخانه و تلفن در اتاق می‌شود.

هتل بوتیک شهرزاد یزد

یزد، شهر زیبای کویری و البته اولین شهر خشتی جهان است که همیشه مقصدی محبوب برای سفر به‌خصوص در پاییز و زمستان است. این شهر با بادگیرها و خانه‌های خشتی جذابش معروف است، کوچه‌های آجری مرموز در بخش قدیمی‌اش گویی پیچ‌وخمی واقعی در دل تاریخ را ساخته که گم‌شدن در آن به همان اندازه که جذاب است، اجتناب‌ناپذیر هم است. در کنار این جذابیت‌ها باید بازدید از برج‌های بزرگ و مخروطی زرتشتی، آتشکده‌ای هزار‌ساله و پشت‌بام‌های مسحور کننده را اضافه کرد که این شهر را منحصربه‌فرد می‌کنند.

اگر قصد سفر به یزد را دارید و به دنبال اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی  هستید؛ اقامتگاه بوتیک شهرزاد برای رزرو می‌تواند گزینه خوبی باشد زیرا قدمتی کهن دارد و با معماری متفاوتش گردشگران را مجذوب خود می‌کند.
اقامتگاه بوتیک شهرزاد در بلوار بسیج یزد، نزدیک آب‌انبار قدیمی رستم گیو و داخل کوچه جهانی قرار دارد که بعد از رزرو لوکیشن دقیق برایتان ارسال می‌شود. این اقامتگاه با معماری منحصربه‌فردش قدمتی نزدیک 600 سال دارد و در سال 1398 بازسازی شده است.

اقامتگاه بوتیک شهرزاد دارای 9 اتاق با امکانات مناسب، به‌صورت یک تخته تا پنج تخته است. باتوجه‌به تعداد نفرات، می‌توانید اتاق مورد علاقه‌تان را حداقل یک‌ هفته پیش از سفر رزرو کنید. فضای داخل اتاق‌ها سنتی چیده شده که فوق‌العاده حس و حال خوبی را به همراه  دارد ولی متاسفانه به دلیل ساختار معماری اقامتگاه و برهم‌نزدن معماری داخلی، سرویس بهداشتی به‌صورت اختصاصی داخل اتاق‌ها ساخته نشده است.

امکانات بوتیک هتل شهرزاد و دسترسی به دیدنی‌های یزد

امکانات این اقامتگاه شامل اینترنت پرسرعت، حمام و سرویس بهداشتی عمومی، جعبه کمک‌های اولیه، فروشگاه صنایع‌دستی، آشپزخانه مشترک، سیستم سرمایشی اسپیلت و سیستم گرمایشی رادیاتور، میز سنتی به همراه آینه، تخت‎‌های سنتی و صبحانه رایگان است که به‌صورت سلف‌سرویس برای میهمانان مهیا شده است.

فاصله هتل تا برخی از جاهای دیدنی یزد با خودرو به شکل زیر است. البته درصورتی‌که نیاز به اطلاعات بیشتر هم داشته باشید، می‌توانید از پذیرش پرسیده یا درخواست تاکسی و خودرو دربست بدهید.

  • آتشکده معروف زرتشتیان یزد 10 دقیقه
  • باغ زیبای دولت‌آباد 10 دقیقه
  • زندان اسکندر و محله امیر فهادان یزد 10 دقیقه
  • دخمه تاریخی زرتشتیان 15 دقیقه
  • مسجد تاریخی و جامع یزد 10 دقیقه

رزرو اقامتگاه بوتیک شهرزاد یزد فقط و فقط از جاباما

حالا که با این اقامتگاه زیبا آشنا شده‌اید؛ برای رزرو بوتیک هتل شهرزاد یزد، تنها سایت جاباما به شما امکان رزرو می دهد. چرا که این بوتیک هتل ها از بوتیک هتل های اختصاصی جاباما بزرگترین منبع رزرواسیون اقامتگاه های بوم گردی است و به راحتی می توانید رزرو آنی و قطعی انجام دهید.

چرا اقامتگاه در سفر مهم است؟

فرقی ندارد که برنامه سفری آرام برای استراحت دارید و یا قرار است حسابی خوش بگذرانید و روزهایی پر از فعالیت سرگرم‌کننده را تجربه کنید، در هر صورت باید در پایان روز مکانی راحت و تمیز برای استراحت داشته باشید، به همین دلیل است که انتخاب محل اقامت مهم است.
برخی از مردم تا زمانی که اتاقشان تمیز، دنج و مقرون‌به‌صرفه باشد، اهمیتی نمی‌دهند که در کجا واقع شده است. علاوه بر این، آن‌ها گاهی اوقات مکانی را انتخاب می کنند که بسیار دور از مرکز شهر و مکان‌های توریستی باشد. در این شرایط مجبور هستند هزینه و زمان زیادی برای رفت‌وآمد بدهند یا سراغ وسایل حمل‌ونقل عمومی بروند. از طرف دیگر، مسافرانی هم هستند که ترجیح می‌دهند محل اقامت را بر اساس موقعیت مکانی انتخاب کنند. آن‌ها بدشان نمی‌آید که کمی بیشتر هزینه کنند و در عوض اقامت راحتی داشته باشند.

با این‌حال، رزرو اقامتگاه راحت، تمیز، شیک و عالی همیشه به پول بیشتری نیاز ندارد، بلکه لازمه‌اش کمی جستجو، بررسی و مقایسه امکانات و قیمت‌ها در وبسایت است. پس قبل از رزرو اقامتگاه، متل یا مهمانخانه، بررسی کنید آیا امکانات یا خدماتی را که برای شما مهم هستند، دارند یا خیر! همچنین موقعیت مکانی و دسترسی هرکدام را بررسی کرده و سپس برای تجربه‌ای دلنشین و متفاوت از اقامت در شهرهای تاریخی اقامتگاهی را که بیشتر دوست دارید، رزرو کنید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info