شرایط حمل حیوانات با هواپیما همراه با هزینه ها

از دغدغه های سفر با هواپیما برای کسانی که دارای حیوانات خانگی هستند این است که چطور همسفرشان را با خود حمل کنند.
در این مقاله راه های حمل حیوان خانگی در هواپیما و همچنین شرایط و هزینه های آن را به اطلاع شما می رسانیم.

  • تعداد بازدید: 31528
  • ارسال در تاریخ: ۴ بهمن ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

محل تبلیغات شما

  • تبلیغات بنری گردشگری و اصناف مرتبط با آن
  • این جایگاه مناسب شماست اگر به فروش بیشتر فکر می کنید

مسافرانی که دارای حیوان خانگی هستند قطعا هنگام سفر به این موضوع فکر کرده اند که چطور می توانم حیوان خانگیم را با خود به سفر ببرم. در سفر با وسیله شخصی قطعا مشکل کمتری برای حمل حیوان خود دارید چون می توانید در طول مسیر هر جایی که نیاز بود خودرو خود را متوقف کنید و با کمی گشت و گذار و پیاده روی به همراه حیوان خانگیتان به استراحت بپردازید. 

اما به غیر از سفر با ماشین شخصی, می توان گفت بهترین راه سفر در این شرایط در مسافت های طولانی فقط هواپیما می باشد. از آنجایی که مدت زمان پرواز خیلی کوتاه تر از انواع دیگر سفر است پس با آرامش بیشتری می توانید سفر کنید. همچنین شرکت های هواپیمایی شرایط خوبی برای نگهداری حیوانات خانگی در نظر گرفته اند و می توانید با خیالی آسوده در مقصد همسفر خود را تحویل بگیرید.

شرایط حمل حیوان خانگی در پرواز

راه های حمل حیوان خانگی در هواپیما

برای اینکه بتوانید حیوان خانگی خود را با خود حمل کنید دو راه وجود دارد:

AVIH کد 

هنگام رزرو بلیط هواپیما خودتان می توانید درخواست حمل حیوان خانگی خود را نیز ثبت کنید. در این مرحله به شما یک کد داده می شود که برای حمل حیوان شماست. در این روش شما برای حیوان خانگیتان بلیط می گیرید اما این به معنی حمل آن به کابین نیست و شما باید در فرودگاه حیوان خود را به بخش بار تحویل دهید.

در این روش شما باید حیوان خود را به بخش بار تحویل بدهید. حداکثر 2 قلاده سگ یا 2 قلاده گربه و یا تا 10 پرنده می توانید با خود حمل کنید. در واقع به بار تحویل دهید.

CARGO

روش دیگر این است که در فرودگاه به بخش کارگو مراجعه کنید و مشخص نمایید تحویل گیرنده حیوان در مقصد چه کسی خواهد بود. با این روش هم می توانید همسفرتان را با خودتان به سفر ببرید و یا اینکه به تنهایی به دست تحویل گیرنده برسانید. در نظر داشته باشید که سه ساعت پیش از پرواز در فرودگاه باشید تا بتوانید با خیالی آسوده به کارهایتان برسید.

متاسفانه ایرلاین های داخلی محدودیت در فضا و سایز جابجایی حیوانات دارند. همچنین از بین این ایرلاین ها متاسفانه تعداد کمی فضای گرم و به دور از فشار هوا داشته و برای حیوانات مناسب نیستند.

اگر قصد سفر در فصل تابستان هم دارید حتما نوع پرواز برای حیوان خانگی را شب زمانی که دمای هوا کمی خنک تر شده است انتخاب کنید.
البته کابین ویژه حیوانات برخی از ایلاین ها دمای هوای کنترل شده و مناسبی دارد اما همیشه باید دوراندیشی کرد.
تمامی این موضوعات بستگی به مدل هواپیما دارد یعنی در هواپیما مدل BAE امکان پذیرش حیوان وجود ندارد.پس در انتخاب مدل هواپیما در خرید بلیط توجه کنید.
 

مدارک لازم برای حمل حیوان خانگی به هواپیما

مدارک واکسیناسیون و گذرنامه حیوان از مدارکی هستند که پیش از انتقال به کارگو باید ارائه دهید.
توصیه میکنیم که گواهی سلامت حیوان خود را پیش از سفر از یک مرکز دامپزشکی دریافت کنید چون اکثر کشورها در بدو ورود معاینه و قرنطینه حیوانات را انجام می دهند.
اصل برگه پرداخت کرایه حمل و تکمیل فرم مخصوص انجام امور موجود زنده را نیز باید همراه مدارک خود داشته باشید.
بر روی باکس حیوان خود مشخصات و شماره موبایل قرار دهید تا در صورت بروز مشکل سریعا به شما اطلاع داده شود.

شرایط حمل حیوان خانگی در پرواز

هزینه حمل حیوان خانگی با هواپیما

هزینه حمل حیوان خانگی در پرواز بر اساس وزن و نوع حیوان و همچنین وزن قفس برآورد می شود. در پروازهای بین المللی هزینه حمل حیوان خانگی از 80 دلار شروع می شود و به 200 دلار هم می رسد.
در پروازهای داخلی نیز وزن حیوان بسته به نوع و وزن و همچنین وزن قفس محاسبه می شود.

در صورتی که به غیر از حیوان خانگیتان بازهم اضافه بار دارید، می توانید از مقاله شرایط و هزینه های اضافه بار برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده نمایید.
پرندگان خانگی: وزن کامل پرنده بهمراه قفس × 04 = (.......kg) مقدار اضافه بار مسیر
حیوانات اهلی و خانگی: وزن کامل حیوان بهمراه قفس × 02 = (.......kg) مقدار اضافه بار مسیر

نکات مهم درباره سفر هوایی با حیوانات خانگی

  • قفس مناسب حیوان خود را از قبل تهیه کنید تا حیوان خانگیتان به آن عادت کند.
  • ساعت و روز پروازتان را طوری در نظر بگیرید که شرایط آب و هوایی بهتر باشد.
  • قوانین مرتبط به ایرلاینی که از آن بلیط تهیه کرده اید را از قبل مطالعه نمایید. چون قوانین ایرلاین های مختلف در مورد حمل حیوانات خانگی در پرواز متفاوت است.
  • شما اجازه استفاده از قلاده برای حیوانتان در طول پرواز در قفس را ندارید.
  • قفس حیوان دارای منافذ مناسب برای تهویه هوا و تنفس باشد. قفس دارای قفل باشد و چرخدار نباشد.
  • ابعاد مناسب برای قفس در نظر بگیرید.
پیشنهاد میکنیم در طول سفر به حیوان خود داروی آرام بخش ندهید زیرا در ارتفاعات بالا می تواند برای حیوان خطر جدی داشته باشد.البته تاثیر این دارو بیشتر در حیوانات پیر یا دارای بیماری ممکن است منفی باشد.داروهای گیاهی آرام بخش مخصوص حیوانتان به آن کمک میکند تا از پس استرس سفر بر بیاید.
حیواناتی که سن بالای دارند و یا بیماری قلبی دارند را از سفر با هواپیما دور نگه دارید.
در باکس حیوانتان کمی آب قرار بدهید البته به گوشه ای از باکس بچسبانید.
قبل از پرواز به حیوان خود غذا ندهید.تکان های هواپیما باعث تهوع حیوان شما میشود.بهتر این است روز قبل حیوان خود را سیر کرده و در روز پرواز فقط اجازه خوردن آب به آن دهید.
پیشنهاد میکنیم یکی از لباس هایتان که بوی تن شما را میدهد در باکس حیوان قرار دهید تا حیوان کمتر دچارت ترس شود.
در مسیر های طولانی میتوانید از اسپری هایی که آرامش بخش حیوانات مانند سگ یا گربه است را داخل باکس حیوان بزنید.

شرایط حمل بار حیوانات در هواپیمائی ماهان
شرایط حمل بار حیوانات در هواپیمائی وارش

هزینه پرندگان خانگی = وزن کامل پرنده بهمراه قفس (تا 10 کیلو به میزان 10 کیلو بیشتر از آن زن واقعی) * 4 * مقدار اضافه بار مسیر
هزینه حیوانات اهلی و خانگی = وزن کامل حیوان بهمراه قفس * 3 * مقدار اضافه بار مسیر
این هزینه جدا از مقدار بار مجاز رایگان مسافر در هر مسیر و کلاس پروازی است و هر مسافر در صورت نداشتن بار همراه نیز موظف به پرداخت این هزینه بعنوان کرایه حمل می باشد.
مدارک مورد نیاز
قفس مناسب:
قفس باید به اندازه ای باشد که حیوان بتواند در آن بایستد و دارای منافذ تهویه باشد در صورت بیشتر بودن وزن با سن یا سن باید در قفس های جدا گانه سفر نمایند. حیوان مادر و حداکثر سه فرزندش در صورتی که از سن بچه ها بیش از 12 هفته نگذشته باشد و هر کدام بیش از 2 کیلو وزن نداشته باشند و به راحتی در یک قفس قرار گیرند امکان حمل ندارند.
شناسنامه و کارت واکسیناسیون
ضمنا هر مسافر حداکثر 1 قلاده سگ یا گربه یا 5 قطعه پرنده تزئینی میتواند حمل نماید و سن مناسب فرزندان سگ و گربه حداقل 10 هفته می باشد. سافر موظف است چند ساعت پیش از پرواز غذای سبک به حیوان دهد تا دچار ناراحتی نگردد و در صورت وجود پرواز بیش از 2 ساعت بمیزان کافی آب در قفس قرار دهد.
هواپیمائی وارش از پذیرش حیوانات وحشی و گرانقیمت و همچنین آبزیان ، جوجه پرندگان به صورت تنها ، پیله حشرات و حیوانات غیر خانگی به صورت روش همراه معذور و فقط با دارا بودن تمامی مدارک ذکر شده و رعایت شراط حمل و نقل بارنامه بضورت غیر همراه امکان پذیر میباشد.


نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • امیر یکشنبه ۲۵ تیر
    سلام بچه ها من 3 تا گربه ی رگدال داشتم میخاستم که فوری بفرستم استانبول با سایت icargonet.ir فرستادم در همون زمانی که میخاستم و با بهترین و کم ترین قیمت کارم و انجام دادن
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info