سفر به چین سرزمین عجایب

اگر اهل سفر هستید و علاقمند هستید به شهری مدرن با آسمان خراش های زیبا سفرکنید، سفر به چین انتخاب خوبی برای شماست.
در ادامه زیباترین جاهای چین، عجایب کشور چین و جاذبه های طبیعی چین، را معرفی خواهیم کرد و سپس درباره چگونگی سفر به چین, اخذ ویزای چین, تور چین و بلیط چین شما را راهنمایی میکنیم تا لذت سفر به یکی از تمدن های باستانی جهان، را تجربه کنید.

  • تعداد بازدید: 2872
  • ارسال در تاریخ: ۲ آبان ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۲ آبان ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 30 دقیقه

دیدنی های چین

تور چین

چین دارای جاذبه های طبیعی شگفت انگیز شهرهای تاریخی زیبا قلعه های باستانی که فرهنگ و تمدن چین و اندیشه و فلسفه کهن چین را به توریست معرفی می کند. جاذبه های گردشگری چین همواره مورد توجه گردشگران بوده است.
از جهتی دیگر شهر شانگهای چین با آسمان خراش های مدرن که قطب اقتصادی جهان است و اگر می خواهید حال وهوای سفر به نیویورک را تجربه کنید باید بگوییم این شهر بسیار از نظر شباهت نزدیک به نیویورک است و عده ای آن را نیویورک شرق می نامند.
این شهر به علت اینکه مرکز اقتصادی جهان است همواره مورد توجه تاجرین بوده است.

جاذبه های تاریخی چین

قبل از سفر به چین بهتر است لیستی از جاذبه های گردشگری تاریخی آن بدانید. دیدنی های تاریخی چین شامل شهرهای تاریخی، معابد پارک ها و دیگر مکان های تاریخی است. که به بعضی از پربازدیدترین دیدنی های تاریخی چین اشاره می کنیم

دیوار چین

تور چین

معروف ترین مکان تاریخی چین و معروف ترین جاذبه گردشگری آسیا و از بی نظرین ترین جاذبه های گردشگری جهان می باشد. دیوار چین برای حفاظت چین در برابر جنگ ها ساخته شده است. طول دیوار چین به صورت مقطعی در طی در سلسله های مختلف ساخته شده است که در واقع طول این دیوار تاریخی ۲۱۱۶۶٫۱۸ کیلومتر می باشد و طول کنونی بیشترین بخش باقیمانده ان 8851 کیلومتر که از سلسله مینگ به جا مانده است که از 9 شهر میگذرد.

شهرهای تاریخی چین

داکسو : شهری با عمری بیش از 2000 سال که دارای بازهای قدیمی سنگفرش شده و معابد تاریخی می باشد. قدم زدن در کوچه های آن شما را به قرن ها قبل می برد گویی در سفر زمان به سر می برید.
گویلین : شهری شگفت انگیز که در دره ای کنار رودخانه واقع شده که علاوه بر تاریخی بودن آن جز جاذبه های طبیعی چین همبه شمار می آید که از مهمترین شاخصه های آن  درختان معطر آن است.
پینگ یائو : شهری زیبا دارای بافت تاریخی با خیابان های باریک و دیوار تاریخی ان که از میراث یونسکو به شمار می آید.
شهر ممنوعه : امکان ندارد گردشگری قصد سفر به چین را کرده باشد اما نام این مکان تاریخی را نشنیده باشد. شهر ممنوعه چین از عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آسیا می باشد. . این شهر در کلیت خود از موزه های چین به شمار می آید زیرا مجموعه از معابد کاخ ها و خانه های چوبی و بناهای دست نخورده و باغ و رودخانه است که به وسیله دیوار قدیمی احاطه شده است.

معابد قدیمی چین

تور چین

اگر بخواهیم نامی دیگر به چین بگذاریم آن سرزمین معابد است. معابد تاریخی زیبا و معماری باشکوه از شاخصه های گردشگری چین به شمار می آید.

  • معبد لاما
  • معبد جاد بودا
  • معبد زنگ بزرگ
  • معبد آسمانی
  • معبد مینگ

دیگر جاذبه های تاریخی چین

تور چین

جاذبه های تاریخی چین نه تنها جاذبه های تاریخی آسیا که از مکان های شگفت انگیز جهان هم به شمار می آیند. تعدادی از آن ها را در اینجا به شما معرفی می کنیم.

  • قصر تابستانی پکن
  • میدان تیان من
  • پارک بی های
  • سالن 9 اژدها و 5 اژدها
  • مجسمه بودای چین
  • پل مارکوپولو
  • باغ یویوان

جاذبه های طبیعی چین

تور چین

چین به دلیل وسیع بودن و موقعیت جغرافیایی دارای جاذبه های طبیعی متنوع می باشد. که بهترین مکان برای توریست ها با سلایق گوناگون است. مناطق کوهستانی چین که معروف ترین آن اورست است همیشه مرکز توجه کوهنوردان و صعود به اورست مقصود کوهنوردان است.
چین مناطق کوهستانی دیدنی چون منطقه کوهستانی تیانزی و پارک جنگلی ژانگجیاجی است منطقه تیانمن مسیر حفاظت شده کوه هواشان است. جاذبه های طبیعی چین صحراها جنگل های بارانی و ساحل های آفتابی و مسیر جاده ابریشم و.... است. در پایین به پربازدید ترین جاذبه های توریستی چین در دل طبیعت می پردازیم.

  • آبشار هئوانگ گوژو
  • بیابان تَکله‌مکان
  • دریاچه نامتسو

جاذبه های گردشگری مدرن چین

تور چین

چین از نظر معماری مدرن و ساخت بناهای منحصر به فرد از اولین ها در جهان است. بناهای مدرن چین از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جهان به شمار می آید. در اینجا به پربازدید ترین مکان های گردشگری مدرن چین اشاره می کنیم.

  • پارک المپیک
  • بنای کهکشان سوهو
  • مرکز ملی هنرهای نمایشی
  • کنارگذر دی باند
  • برج مخابراتی چین
  • موزه ملی چین
  • دیزنی لند شانگهای

موزه های چین

تور چین

چین دارای موزه های متعددی که تاریخ چین را در خود قرار داده است که از انتخاب های گردشگران بوده است. اگر علاقمند هستید که درباره تمدن چین بدانید یا به شناخت فرهنگ و تاریخ یک سرزمین علاقه دارید موزه های چین را از دست ندهید.

سوغات چین

سوغات اصلی چین که کالایی تجاری و انتخاب محبوب گردشگران سراسر جهان می باشد ابریشم است. کارخانه بزرگ بنای گردشگری است که گردشگران علاوه بر بازدید برای خرید سوغات به انجا می روند. برای خرید در چین همیشه بازارهای چین در دسترس است اما اگر می خواید علاوه بر خرید از بازارگردی خود لذت ببرید پیشنهاد ما خیابان نانجینگ را به شما معرفی می کنیم که از معروف ترین خیابان های چین می باشد.

بهترین زمان سفر به چین

تور چین

همانطور که در بالا اشاره کردیم چین دارای مناطق آب و هوایی گوناگون بخاطر وسعت جغرافیایی و قرارگیری آن در کنار کوه ها و جنگل های نیمه استوایی و رود زرد و دریای چین و آب های آزاد است. به همین دلیل بستگی دارد به اینکه تور چین شما مربوط به کدام مناطق کشور چین است و یا بالعکس در چه فصلی آماده سفر هستید که بر مبنای آن نوعتور چین خود را انتخاب می کنید. یا اگر حتی قصد دارید تنها با گرفتن ویزا و بلیت هواپیما مانند یک ماجراجو راهی سفر چین بشوید که بهتر است قبل از آن منطقه مورد نظرتان را با زمان سفر خود منطبق کنید. در اینجا ما راهنمایی مختصری به شما می کنیم.
اگر مقصد تور چین شما پکن و یا شانگهای و شهرهای اطراف آن است زمستان ها برای سفر به تور چین  مناسب تر است زیرا آب و هوای معتدلی دارد.
اگر علاقمند به اسکی هستید می توانید بعد از گشت و گذار در آب و هوای دلپذیر پکن و شانگهای در زمستان به وسیله قطار ماشین یا هواپیما به دامنه های کوهستان های شهر یخی هاربین بروید و در فستیوال یخ هاربین شرکت کنید.
اگر علاقمند به بازدید از جاده ابریشم هستید بهتر هست در بهار و تابستان به تور چین سفر کنید و بعد از آن میتوانید آسمان آبی تبت را در ماه های گرم تجربه کنید اما بهتر است در این فصل به پکن و شانگهای و جنوب شرق چین نروید زیرا باران های موسمی و سنگین تابستانی ممکن است برنامه سفر شما را مختل کند. به طور کلی شهریور و مهر و آبان برای تور چین به مناطق توریستی چین مناسب تر است.

چیزهای که قبل از سفر به چین بهتر است بدانیم

اگر می خواید لذت سفر خود را دوچندان کنید بهتر است قبل از آن اشنایی مختصری با  خلق و خو و قوانین و فرهنگ مقصد سفر خود داشته باشید.

آداب و رسوم اخلاقی مردم چین

تور چین

نکاتی که برای رفتن به تور چین باید درباره فرهنگ مردم چین بدانید به شما کمک می کند تا سفری لذت بخش که به دانستنی های مردم شناسی شما اضافه می کند داشته باشید.
تمدن چین در کنار تمدن مصر تمدن ایران و تمدن هند از بزرگترین و کهن ترین تمدن های بشری می باشد. و همین باعث شده در مواجهه با فرهنگ چینی به نکاتی عجیب آداب و رسومی جالب جشنواره های جذاب اندیشه و فلسفه کهن برخورد کنید و آشنایی با غذای چینی با فرهنگ غذایی مردم چین و آشنایی با پوشش ها و لباس های سنتی چینی گریم مردم چین زیورآلات و عقاید مذهبی مردم چین سفری شگفت انگیز و اسرار آمیز را برای تور چین شما به ارمغان بیاورد.
چین بعد از هند دارای تنوع قومی مذهبی می باشد که دارای 56 اقلییت قومی است. چینی ها مردمی گروه محور اند و همچون شرقی ها دارای خصوصیت خانواده دوستی می باشند.
چین دارای هنر و فرهنگ عرفانی است کونگ فو هنر رزمی برخاسته از فرهنگ و اندیشه عرفانی چینی است. فیلسوفانی چون کنفسیوس و لائتسه از فیلسوفان جهانی به شمار می روند.

آداب و معاشرت در چین (چگونه با چینی ها دوست شویم؟)

تور چین
  • چینی ها در احوالپرسی مراتب احترام را رعایت می کنند. ابتدا از افراد مسن شروع می کنند و در برخوردهای خود معمولا به زمین نگاه می کنند. دارای عقاید گوناگون هستند، پس در بخورد با آن ها باید تا حدودی با آن ها آشنایی داشته باشد. مثلا بعضی آداب که برای ما نشانه دوستی است ممکن است معنی دیگری در فرهنگ چینی ها داشته باشد.
  • اگر خواستید به خانه یک چینی بروید و یا به یک دوست چینی هدیه بدهید از گل استفاده نکنید زیرا برای آن ها نشانه اندوه و فقدان است ودر خاکسپاری ها کاربرد دارد.
  • چینی ها به غذا بسیار علاقمند اند. پس اگر خواستید روز دوستانه ای را با یک چینی سپری کنید می توانید او را به یک رستوران دعوت کنید و یا پیشنهاد یک شام در مکان عمومی را به او بدهید.
  • مردم چین به سنت ها و رسوم خود بسیار اهمیت می دهند . پس اگر خواستید دل یک چینی را ببرید، در ابتدا باید به آشنایی با رسوم آن ها و سلایق و تاریخ آن ها علاقه نشان بدهید و از گفتگو درباره سنت ها مراسم دینی و لباس های و غذاهای سنتی آن ها با هیجان لذت ببرید.

قوانین و مقررات کشور چین

تور چین

در ابتدا باید بدانید که برای تور چین خود به یک کشور کمونیستی سفرکرده اید. البته اضافه کنیم که دین های اسلام و مسیحیت هم جز ادیان به رسمیت شناخته شده در چین می باشد. برای سفر به چین اگر با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید مشکلی نخواهید داشت. بیشتر مردم چین با زبان انگلیسی هم می توانند گفتگو کنند البته این را در نسل جوان و سپس میانسال چین خواهید یافت.
قبل از تور چین خود وی پی ان بر روی گوشی خود نصب کنید تا برای دسترسی به با برنامه های اجتماعی به مشکل برنخورید. بعضی از این برنامه ها ممکن است بدون وی پی ان قابل دسترس نباشند. برای زمان هایی که خارج از هتل خود هستید و قصد گشتن در مکان های دیدنی چین را دارید بهتر است لوازم بهداشتی ضروری مانند صابون همراه خود داشته باشید، چون ممکن است در صورت نیاز پیدا کردن به استفاده از سرویس بهداشتی عمومی با نبود صابون و یا کاغذ توالت مواجه شوید.

برای سفر به چین چطور اقدام کنیم؟

برای سفر به چین شما می توانید برای تور چین خود اقدام کنید که آژانس گردشگری هالیدی گرفتن ویزای چین و رزرو بلیت هواپیما و رزرو هتل را به عهده می گیرد تا شما بدون اتلاف وقت و یا دردسر افتادن برای هریک از موارد مورد نیاز سفر به چین از تور چین خود لذت ببرید، و یا چنانچه می خواهید سفری ماجراجویانه را تجربه کنید می توانید برای ویزای چین و یا بلیط چین و رزرو هتل در چین به صورت جداگانه به آژانس گردشگری هالیدی مراجعه کنید. و در پایان اضافه کنیم که کارشناسان هالیدی برای راهنمایی سفر به چین همواره آماده خدمات رسانی به گردشگران هستند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info