نکاتی که باید قبل از سفر به جام جهانی بدانید

پس از جام جهانی 2002 که به میزبانی مشترک کره جنوبی و ژاپن برگزار شد، با انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال در سال 2022، این کشور به سومین میزبان آسیایی تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد.

  • تعداد بازدید: 968
  • ارسال در تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۲۲ آبان ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

تیم ملی فوتبال ایران نیز در این رقابت‌ها حاضر است و میزبانی جام جهانی در خاورمیانه، فرصتی ایده‌آل را برای دوست‌داران تیم ملی فراهم کرده ‌است. به همین منظور قصد داریم راهنمای سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به صورت مختصر در اختیار شما قرار دهیم.
افرادی که قصد دارند بازی‌های تیم ملی ایران را از نزدیک تماشا کنند، پیش از سفر به جام جهانی قطر لازم است به نکاتی توجه نمایند، که قطعا به آن‌ها کمک خواهد کرد. پیش از اشاره به این نکات، نگاهی کوتاه به کشور قطر، میزبان جام جهانی 2022، خواهیم انداخت.

کشور قطر

قطر کشوری گرم‌سیری در شمال شرق عربستان می‌باشد که تابستان‌های بسیار گرمی دارد؛ به همین دلیل برخلاف معمول، جام جهانی قطر در پایان سال میلادی برگزار می‌شود.
میزبان جام جهانی 2022 کشوری بسیار کوچک در منطقه خاورمیانه با مساحت حدود 11500 کیلومتر مربع است، که بر اساس آخرین سرشماری تنها 2 میلیون و 790 هزار نفر جمعیت دارد.

نکات مهم در سفر به کشور قطر

برای حضور در قطر، لازم است به مواردی توجه داشت که در این کشور با مشکل مواجه نشوید. در این قسمت نکات مهم سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را عنوان می‌کنیم.

زبان مردم کشور

قطر کشوری با زبان رسمی عربی است، اما حدود 80 درصد از جمعیت این کشور را مهاجرین تشکیل می‌دهند و این موضوع باعث گوناگونی زبان‌ها در این کشور عربی شده است.

پوشش مناسب

قطر کشوری اسلامی با روحیات محافظه‌کارانه است، اما با این وجود حساسیت خاصی برای بازدیدکنندگان وجود ندارد. توجه داشته ‌باشید که خانم‌ها در مکان‌های عمومی باید دست خود را تا بازوها و پای خود را تا زیر زانو بپوشانند؛ همچنین آقایان در مکان‌های عمومی اجازه پوشیدن شلوارک و تی‌شرت‌های رکابی را ندارند.

موارد ممنوعه

همراه داشتن و نوشیدن انواع نوشیدنی‌های غیر اسلامی، هرگونه مواد مخدر و کتاب‌های مذهبی، مواردی است که در کشور قطر ممنوع است و با جریمه‌های سنگین مالی یا بازداشت در این کشور همراه خواهد بود.

سیم کارت

اپراتور قطر تل (Q-Tel)، با اپراتور همراه اول قراردادی دارد که بر مبنای آن از طریق فعال‌سازی سرویس رومینگ، می‌توانید از سیم کارت اعتباری خود در سفر به دوحه استفاده کنید. اگر تمایلی به این امر ندارید، دو اپراتور Vodafone و Ooredoo در کشور قطر سیم‌کارت‌هایی با آنتن‌دهی مناسب ارائه می‌کنند.

فرودگاه‌های قطر

قطر دو فرودگاه فعال دارد، که هردو در دوحه قرار دارند. فرودگاه بین‌المللی حمد با امکانات فراوانی مانند اینترنت وای‌فای رایگان برای مسافرین، سالن‌های غذاخوری و امکان تبدیل ارزها در فرودگاه، از سال 2014 و آغاز تاسیس خود، به عنوان فرودگاه اصلی کشور قطر فعالیت می‌کند. فرودگاه بین‌المللی دوحه نیز، که چندین سال بود برای پروازهای خارجی مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، برای میزبانی از مسافران جام جهانی مجددا بازگشایی شده است.

الزامات سفر به جام جهانی قطر

اگر قصد تماشای جام جهانی را دارید، نیازمند راهنمای سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستید. در ادامه به اقداماتی می‌پردازیم که برای این سفر به آن‌ها احتیاج خواهید داشت.

هایا کارت | Hayya Card

دریافت هایا کارت برای تماشاگران جام جهانی 2022، جزو مهم‌ترین اقدامات شمرده می‌شود. اما منظور از هایا (حیا)کارت قطر چیست؟ هایا کارت، کارتی دیجیتالی است که به عنوان مجوز همه کاره برای تماشاگران حاضر در جام جهانی فوتبال قطر 2022 عمل می‌کند. هواداران فوتبال باید پس از خرید بلیت‌های جام جهانی 2022 قطر، برای دریافت حیا کارت اقدام نمایند. حمل‌ونقل رایگان در طول زمان مسابقات، یکی از مزیت‌های این کارت است.
گفته می‌شود که تماشاگران جام جهانی 2022، که بلیت‌های بازی‌ها را خریداری کرده‌اند، در صورت همراه داشتن این کارت دیگر نیازی به ویزا ندارند.

مکان‌های دیدنی قطر

قطر با وجود وسعت اندک، مکان‌های تاریخی بسیاری دارد که نباید بازدید از آن‌ها را فراموش نمود. اگر سفر به جام جهانی قطر را انتخاب کرده‌اید، در کنار مراکز خرید این کشور از بازدید اماکن گردشگری غافل نشوید. بازار قدیمی سوق واقف، موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی، جزیره مصنوعی مروارید قطر و... نمونه‌هایی از این دسته هستند. همچنین پیاده‌روی در منطقه کورنیش دوحه و رانندگی در تپه‌های ماسه‌ای، از دیگر تفریحاتی است که در مدت‌زمان اقامت خود می‌توانید تجربه کنید.

صرافی‌ها و تبادل ارز

بدون شک بهترین راه برای تبدیل پول‌های خود، پیش از سفر است؛ اما اگر نتوانستید نیز نگران این مسئله نباشید، چراکه بسیاری از سوپرمارکت‌ها و رستوران‌های قطر دلار را قبول می‌کنند. همانطور که گفته ‌شد در فرودگاه بین‌المللی حمد نیز قابلیت تبادل ارز وجود دارد.

بلیت دوحه و محل اقامت

تنها نکته باقی‌مانده، خرید بلیت قطر و رزرو هتل برای دوران اقامت خود است. با توجه به نزدیک شدن به آغاز این رویداد، توصیه می‌شود که هرچه زودتر برای انجام آن اقدام نمایید.
اگر قصد خرید بلیت و رزرو هتل برای سفر به جام جهانی قطر را دارید، می‌توانید از خدمات آنلاین فلای تودی استفاده نمایید. خدمات آنلاین مجموعه فلای تودی برای مشتریان این امکان را فراهم می‌کند تا با صرفه‌جویی در وقت، اقدام به جستجو و مقایسه خدمات گردشگری نمایید. برای استفاده از این خدمات، می‌توانید به وبسایت فلای تودی مراجعه نمایید.

سخن پایانی

اگر قصد سفر به جام جهانی قطر را دارید، لازم است به نکاتی توجه کنید که در این نوشته بیان شدند. چگونگی زبان و پوشش مردم قطر، موارد ممنوعه در قطر، چگونی استفاده و خرید سیم کارت در این کشور، آشنایی با فرودگاه‌های کشور قطر، لزوم اخذ ویزا و دریافت هایا کارت برای جام جهانی، اهمیت صرافی‌ها و توجه به خرید بلیت و رزرو هتل جزو نکات مهم سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند.
اگر قصد دارید سفر خود را با خدمات مطمئن آنلاین فراهم نمایید، می‌توانید با مراجعه به وبسایب فلای تودی از خدمات این آژانس استفاده نماید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info