انواع اتوبوس بین شهری

چندین سال پیش تنها اتوبوس های مسافر بری بین شهری در داخل ایران، اتوبوسهای معمولی بودند که امکانات و خدمات خاصی نداشتند، اما این روز ها مسافران میتوانند با خرید بلیط آنلاین اتوبوس از سایت های معتبر، مدل و نوع اتوبوس خود و حتی صندلی که قرار است روی آن بنشیند را از قبل انتخاب نمایند، و از سفر خود لذت ببرند.
در اینجا با انواع اتوبوس بین شهری در ایران بیشتر آشنا می شویم.

  • تعداد بازدید: 23055
  • ارسال در تاریخ: ۷ دی ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

محل تبلیغات شما

  • تبلیغات بنری گردشگری و اصناف مرتبط با آن
  • این جایگاه مناسب شماست اگر به فروش بیشتر فکر می کنید

معرفی اتوبوس های مسافربری ایران

ممکن است چندین سال پیش سفر  با اتوبوس را تجربه کرده باشید و از انتخاب خود پشیمان باشید، اما این روز ها آنقدر تنوع اتوبوس های مسافر بری زیاد شده است وامکانات و خدمات آنها فرق کرده است که اگر یک بار دیگر سفر با اتوبوس را تجربه کنید، پشیمان نخواهید شد.
همانطور که از اسم اتوبوسهای VIP پیداست امکانات و خدمات بیشتری به مسافران خود ارائه میدهند، اتوبو سهای VIP از اتوبوس های معمولی بزرگترند و صندلی های کمتری دارند، تا هم فضای بیشتری برای آسایش مسافران باشند و هم صندلی ها بزرگتر رو راحتتر باشند. تنها تفاوت اتوبوس های معمولی با اتوبوس های VIP شاید همین راحتی مسافران باشد چرا که از لحاظ فنی تفاوت چندانی با هم ندارند و هر دو مدل اتوبوس ساخت شرکتی مشترک اند.
برخی از اتوبوس های VIP امکان خواباندن صندلی رادارند تا مسافران بتوانند حین استراحت کردن یا خوابیدن صندلی را تبدیل به تخت خواب کنند، بنابراین ما به شما پیشنهاد میدهیم هزینه یبیشتر این اتوبوس ها را متقبل شوید اما سفری خاطره انگیز و راحت را تجربه کنید.

تصاویر انواع اتوبوس ولوو

تاریخ انتشار:۱ آبان ۱۳۹۸

تصاویر انواع اتوبوس اسکانیا

تصاویر انواع اتوبوس اسکانیا

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸

اتوبوس های معمولی

تعداد صندلی ها در اتوبوسهای معمولی از 38 صندلی تا 50 صندلی در بعضی اتوبوس ها که معمولا اتوبوس ها از شرکت ولوو هستند، آنچه که مشخص است هرچی تعداد صندلی ها بیشتر باشد، فضا برای مسافران اتوبوس و در نتیجه راحتی و آسایش آنها کمتر خواهد بود. ممکن صندلی های اتوبوس های معمولی راحتی مدنظر مسافران را نداشته باشد و شاید تنها بتوانید کمی آنها را به عقب ببرید اما امکان خواباندن صندلی های اتوبوس های معمولی را ندارید. اگرجزو آدم های بد خواب باشید اتوبوسهای معمولی نمیتواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد، چون هم اوضاع صندلی هایتان خوب نیست هم بدنه ی اتوبوس عایق نیست صدای موتور اتوبوس باعث بد خواب شدن شما بشود.


از مزایای اتوبوس های معمولی میتوان به مانیتور هایی که ابتدا و اواسط اتوبوس ها تعبیه شده است اشاره کرد، سیستم تهویه مناسب، سیستم سرمایش و گرمایش مناسب، جعبه ی کمک های اولیه و کپسول آتش نشانی از امکاناتی است که مسافران اتوبوس های معمولی میتوانند استفاده نمایند. با توجه به امکانات کمتر اتوبوس های معمولی نسبت به اتوبوس هایvip طبیعتا هزینه ی سفر با این مدل از اتوبوس ها کمتر خواهد بود و اگر شما به دنبال سفری کم هزینه تر هستید اتوبوس های معمولی گزینه ی مناسبی برای شما است.

انواع اتوبوس

اتوبوس های VIP

اتوبوس ها ی vip  ساخت شرکت های اسکانیا، ولوو، بنز، باگی و مان هستند که خدمات رسانی و امکانات سفر با اتوبوس را به کلی تغییر داده اند. تعداد صندلی های اتوبوس های vip  از 20 تا صندلی شروع میشود، که این کم بودن تعداد صندلی ها باعث میشود مسافران فضای بیشتر و صندلی های بزرگتر را داشته باشند، از دیگر مزیت های اتوبوس های vip ارائه ی امکانات رفاهی و خدماتی بیشتر است، بیشتر اتوبوس های vip  در ایران اتوبوس های اسکانیا است.
اتوبوس های vip به دلیل بدنه ی عایق و موتور بی صدا مشکلات سر و صدا برای مسافران را به همراه ندارد، به دلیل اینکه چرخ های اتوبوس با بدنه ی اتوبوس فاصله دارند مسافران، ضربه وتکان را متوجه نمیشوند.
از دیگر امکانات این اتوبوس میتوان به تهویه مناسب، سیستم گرمایش و سرمایشی مناسب، آفتابگیر برقی، یخچال، پرده، جعبه ی کمک های اولیه و همچنین  سیستم صوتی وتصویری مثل اتوبوس ها معمولی در اختیار مسافران است، و مسافران میتوانند فیلمی که پخش میشود را تماشا کنند اما با این تفاوت که مانیتور به پشت صندلی روبرویی شما نصب است و هر زمان که نخواستید میتوانید با کنترل مانیتور را خاموش نمایید، سیستم صوتی هم بالای سر شما قرار دارد و میتوانید آن را برای خود تنظیم کنید، همه چیز بسته به دلخواه مسافر قابل تغییر است.
در بین اتوبوسهای VIP در داخل کشور شاید بتوان گفت اتوبوس مان از همه بهتر است چرا که هم کیفیت بهتری دارد و هم سیستم تهویه بهتری دارد وبا وجود اینکه نسبت به دیگر اتوبوس های VIP دیگر تعداد صندلی بیشتری دارد اما فضا برای راحتی مسافران بیشتراست، اتوبوس های باگی به دلیل سه محوره بودنشان بالاو پایین و تکان های کمتری دارد و به دلیل بدنه ی کشیده ای که دارد 50 صندلی را در خود جای میدهد و جزو اتوبوس ها ی با کیفیت و راحت محسوب میشود.
این روز ها شرکت های مختلفی به ساخت اتوبوس های معمولی و VIP میپردازند. بیشتر این تولیدکنندگان جزو بهترین تولید کنندگان اروپایی اند که با تاسیس نمایندگی در داخل ایران هم فعالیت میکنند.

شرکت های تولید کننده ی اتوبوس در ایران

اتوبوس اسکانیا : از مشهور ترین و بزرگترین تولید کنندگان خودرو های سنگین و مسافر بری در ایران است که به دلیل قیمت مناسب و هزینه ی نگهداری کم در ایران فعالیت میکند، شرکت های ماموت و عقاب افشان از نمایندگان این اتوبوس در ایران اند.
انواع اتوبوس

انواع اتوبوس اسکانیا

اتوبوس مارال 4212 : اتوبوس های مارال از کیفیت متوسط برخوردارند و برای مسافرت های کوتاه مناسب اند. ویژگی هایی که دارد آن را به استاندارد امنیتی بسیار نزدیک کرده است.ترمز ضد قفل،سامانه کنترل لغزشی، ترمز الترونیک و کنترل پایداری از ویژی های اتوبوس مارال است که در دو مدل اتوبوس های VIP  و اتوبوس های معمولی هستند.

اتوبوس مارال 4214lx : بیشتر بودن طول این اتوبوس وسه محوره بودن این مدل اتوبوس به نسبت مدل قبلی تنها تفاوتشان است، ظرفیت این نوع نسبت به نوع قبلی بیشتراست و دو مدل اتوبوس های vip  واتوبوس های معمولی را دارد.

اتوبوس درسا : این مدل از اتوبوس ها مناسب برای سفر های طولانی مدت است، مسافران بسیار احساس راحتی و آسایش میکنند. اتوبوس های درسا انواع اتوبوس های vip  اتوبوس های معمولی را دارند.

انواع اتوبوس های ولوو

شرکت ولوو در ساخت خودرو های سنگین فعالیت دارد. تریلی و کامیون واتوبوس از محصولات شرکت ولوو هستند. نمایندگی مونتاژ اتوبوس هاس ولوو در ایران را شرکت رانیران برعهده دارد.

  • اتوبوس های توریستی B12 : معمولی و 44 صندلی
  • اتوبوس های توریستی B12BOGIE : معمولی 44 صندلی
  • اتوبوس های توریستی B12TX : معمولی 44 صندلی
  • اتوبوس های توریستی B9R : معمولی 44 صندلی
  • اتوبوس های توریستی VIP B9R : از نوع vip25 صندلی

اتوبوس های مان

در تولید اتوبوس های vip  و اتوبوس هاس معمولی فعالیت میکند، حتی رانندگان هم بسیار از این نوع اتوبوس ها راضی هستند، از جدیدترین اتوبوس های وارد شده به کشور هستند و در همین مدت کم از نظر مسافران جزو راحتترین اتوبوس ها از لحاظ نرمی صندلی هستند.


این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع: مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info