تفاوت اتوبوس وی آی پی با اتوبوس معمولی

در گذشته هنگام خرید بلیط اتوبوس انتخاب های زیادی وجود نداشت ولی در حال حاضر با ورود اتوبوس های متنوع و پیشرفته به ناوگان اتوبوسرانی شما حق انتخاب نوع اتوبوس خود را دارید. در حال حاضر بخش اعظمی از سفرهای داخلی با اتوبوس انجام می پذیرد و شما به راحتی با چند کلیک میتوانید بلیط آنلاین اتوبوس خود را از سایت مربوطه تهیه نمایید. در اینجا تفاوت های بین اتوبوس های معمولی و اتوبوس های وی آی پی را بررسی می کنیم.

  • تعداد بازدید: 59827
  • ارسال در تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۸ تیر ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

محل تبلیغات شما

  • تبلیغات بنری گردشگری و اصناف مرتبط با آن
  • این جایگاه مناسب شماست اگر به فروش بیشتر فکر می کنید

اتوبوس وی آی پی (VIP)

انواع اتوبوس

اتوبوس وی آی پی (VIP) در واقع برند خاصی از اتوبوس نیست بلکه به اتوبوس هایی گفته می شود که تعداد صندلی کمتری دارد و شما فضای بیشتری در اتوبوس دارد و سفری راحت تر خواهید داشت. اتوبوس های وی آی پی می تواند از نوع اسکانیا، بنز یا ولوو باشد. اتوبوس های وی آی پی در دو نوع اتوبوس های وی آی پی 25 نفره و اتوبوس های وی آی پی 22 نفره هستند که صندلیهایشان حالت تخت شو دارند و شما میتوانید در طول مسیاتوبوس های وی آی پی  خوابی آسوده داشته باشید.

قیمت بلیط اتوبوس VIP

قیمت بلیط اتوبوسی وی آی پی نسبت به اتوبوس های ساده یا همان کلاسیک، طبعا به دلیل امکاناتی که دارند بالاتر است، اما خبر خوب این است که اختلاف قیمت خیلی زیاد نیست و اگر مسیری طولانی در پیش دارید شک نکنید که انتخاب اتوبوس های وی آی پی به نفع شما خواهد بود.

تفاوت اتوبوس وی آی پی و اتوبوس معمولی

اتوبوس وی آی پی
اتوبوس وی آی پی

اتوبوس های وی آی پی (VIP)

اتوبوس های وی آی پی (VIP) دارای 22 الی 25 صندلی بزرگ و تخت شو هستند که تا 145 درجه به سمت عقب تنظیم می شوند و در یک ردیف از اتوبوس صندلی های تک نفره و در طرف دیگر صندلی های جفت قرار دارند و شما فضای کافی برای استراحت دارید. علاوه براینکه در بخش پایین صندلی ها یک زیرپایی قرار دارد که باعث راحتی بیشتر شما می شود.
اتوبوس های وی آی پی (VIP) دارای مونیتورهای شخصی است که در طول سفر حسابی شما را سرگرممی کنند که شما می توانید از طریق آن ها میتوانید موسیقی گوش بدهید و یا از بازیها و فیلم هایش لذت ببرید. سیستم گرمایشی و سرمایشی این اتوبوس ها به درستی کار می کند و شما میتوانید از یخچال و دیگر تجهیزات داخل اتوبوس مثل وای فای و شارژر گوشی استفاده کنید.

انواع اتوبوس
اتوبوس معمولی

اتوبوس های معمولی یا کلاسیک

اتوبوس های معمولی دارای 40 الی 44 صندلی هستند که در هر ردیف از اتوبوس یک جفت صندلی وجود دارد و صندلی ها حالت تخت شو نیستند. و اینکه اتوبوس های معمولی از قیمت پایین تری برخوردار هستند. اتوبوس های معمولی دارای دو نمایشگر در ابتدا و وسط اتوبوس دارند که در طول مسیر میتوانید با دیدن فیلم سرگرم شوید. البته سلیقه شما در انتخاب فیلم اعمال نخواهد شد!

اتوبوس های معمولی دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی نیز می باشند. و یکی از معضلات استفاده از اتوبوس های معمولی صدای موتور است که هنگام خواب حتما نظتان را جلب خواهد کرد. در نتیجه اگر مسیرتان کوتاه است با توجه به ارزان تر بودن اتوبوس های معمولی گزینه ای مناسب هستند.

پایانه های مسافربری بین شهری نقش مهمی در صنعت گردشگری و سیستم حمل و نقل در کشور ایفا میکنند. در اینجا لیست کاملی از اسم ها و شماره تلفن های شرکت های اتوبوسرانی ،از اتوبوس های ایران پیما که یکی از قدیمی ترین شرکت های حمل و نقل است تا اتوبوس های مدرن رویال سفر ،برای شما گردآوری شده است.
شما ممکن است بنا به هر دلیلی بخواهید بلیط اتوبوسی را که تهیه کرده اید کنسل کنید. همانطور که میتوانید بلیط اتوبوس خود را بصورت آنلاین تهیه نمایید، امکان کنسل کردن و استرداد بلیط اتوبوس خود را بصورت آنلاین نیز دارید. در اینجا نحوه کنسل کردن بلیط اتوبوس را گام به گام دوره می کنیم.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • رامین حسینی شنبه ۲۳ اردیبهشت
    با سلام بلیط فروش شهر بوکان به اسم هادی ملا رحیمی در قبال دریافت پول کالاهای قاچاق از جمله دستگاه گنجیاب و سایر اقلام قاچاق از طریق ایران پیما به کل شهرهای ایران ارسال میکنه حتی بهش تذکر هم دادیم گفتن هیچ کس هیچ غلطی نمیتونه بکنه خواهشان پیگیری کنید
    • سعید
      جمعه ۲۰ بهمن پاسخ
      غلط کرده. به حفاظت اطلاعات ۱۱۳ زنگ بزن تا باهاش برخورد کنن.
    • جمال
      پنج شنبه ۲۸ دی پاسخ
      خایه مال و سگگگ گایییید
    • علیرضا غلام پور
      دوشنبه ۶ آذر پاسخ
      چرا اینجا میگی اینو 😅 زنگ بزن حفاظت اطلاعات
    • مهدی
      یکشنبه ۲۹ مرداد پاسخ
      تو چته حالا؟؟
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info