راه‌ های خرید ارزانترین بلیط هواپیما چیست؟

خرید بلیط هواپیما ارزان می‌تواند در کاهش بخش بزرگی از هزینه‌های سفر شما موثر باشد. در حال حاضر هزینه‌های سفر، بسیار افزایش یافته است و برای تهیه تدارکات آن باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنیم. در مقابل سفرهای زمینی نیز سختی‌های خود را دارند و در برخی از مواقع نمی‌توان تور زمینی را جایگزین تور هوایی کرد. اگر قصد سفر به شهرهای مختلف را دارید و می‌خواهید از هواپیما برای سفر استفاده کنید، در این مقاله به راه‌ های خرید ارزانترین بلیط هواپیما اشاره خواهیم کرد.

  • تعداد بازدید: 1039
  • ارسال در تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۱۳ دی ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

بلیط هواپیما ارزان را از کجا بخریم؟

بلیط هواپیما

برای رزرو بلیط هواپیما راه‌های بسیار زیادی وجود دارد. یکی از این راه‌ها مراجعه به آژانس‌های هواپیمایی و خرید بلیط به صورت حضوری است. اما راه آسان‌تر و بهتر، جستجو در سایت‌های اینترنتی و مقایسه قیمت بلیط‌های مختلف است. اما این روش ها الزاما منجر به خرید ارزانترین بلیط هواپیما نمی‌شود! چون هر کدام از آژانس‌ها و سایت‌های مسافرتی، قیمت‌های مختلفی برای یک پرواز ثابت و مشخص ارائه می‌دهند. پس چه باید کرد؟

بهترین پیشنهاد، مراجعه به یک بورس یا بازار فروش بلیط هواپیما مانند سفرمارکت است. چون در سایت و اپ سفرمارکت می‌توانید در میان هزاران تور و بلیط هواپیما ارائه شده، بلیط مورد نظر خود را انتخاب کنید. سفرمارکت یک موتور جستجو سفر است که این امکان را برای گردشگران فراهم می‌کند تا بتوانند خدمات و قیمت تور و بلیط‌های مختلف را با هم مقایسه کنند و در نهایت بهترین آن‌ها را انتخاب کنند.

سفرمارکت بستری برای عرضه و فروش بلیط ارزان هواپیما برای سفرهای داخلی و خارجی و تورهای داخلی و خارجی در فضایی رقابتی فراهم کرده است. همچنین امکان رزرو تور مسافرتی به صورت اقساطی یکی از مزیت‌های سفرمارکت است.

بلیط ارزان هواپیما را چه موقع خریداری کنیم؟

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در خرید ارزانترین بلیط هواپیما توجه به روز و ساعت رزرو بلیط است. معمولاً تجربه نشان داده است که بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما، ۴۰ الی ۵۰ روز قبل از پرواز است. اما تنها رعایت این نکته کافی نیست. گاهی بهتر است که برای پروازهای خارجی و برون مرزی از ۵ تا ۶ ماه زودتر اقدام به رزرو بلیط کنید تا در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شود. اگر خرید بلیط هواپیما را به روزهای آخر و نزدیک به زمان سفر موکول کنید، گاهی مجبور می‌شوید هزینه بیشتری نسبت به دیگر روزها برای خرید بلیط خود پرداخت کنید. در بعضی از موارد نیز ممکن است بلیطی برای سفر پیدا نکنید. به همین دلیل اگر قصد سفر در تعطیلات را دارید، حتماً از چند روز حتی چند ماه جلوتر اقدام به خرید بلیط کنید.

بلیط ارزان

روزهای هفته هم در تغییر قیمت بلیط هواپیما موثر هستند. برای نمونه در روزهای پایینی هفته مثل چهارشنبه و پنج‌شنبه به سمت مقاصد گردشگری مهم، رشد قیمت رخ می‌دهد و در روزهای آغاز هفته در مسیر برگشت این اوج‌گیری رخ می‌دهد. در نتیجه اگر بتوانید شما در سوی مخالف این موج سوار شوید، می‌توانید بلیط های ارزانتری به دست بیاورید. مثلا اگرمقصدتان جزیره کیش است، اگر روز جمعه سفرتان را آغاز کنید و در روز دوشنبه بازگردید، مجموعه هزینه خرید بلیط هواپیما برای رفت و برگشت، به ازای هر نفر در مقایسه با حالتی که پنج‌شنبه بروید و یکشنبه برگردید، تا ۶۰۰ هزار تومان کمتر می‌شود!

بلیط های لحظه آخری و چارتری

به هرکجای دنیا که سفر می‌کنید، بلیط‌های چارتری و لحظه آخری را از دست ندهید. این بلیط ها فاصله‌های زمانی کمی نسبت به روز پرواز دارند. به همین دلیل قیمت آن‌ها ارزان‌تر از سایر انواع بلیط است. استفاده از این بلیط‌ها تا حد زیادی در هزینه‌های شما صرفه‎جویی می‌کند.

در زمانی که به روزهای نزدیک پرواز نردیک می‌شویم، گاهی اوقات تمامی صندلی‌های هواپیما تکمیل نمی‌شوند و بخشی از آن‌ها خالی می‌مانند. به همین دلیل آژانس‌های هواپیمایی این بلیط‌ها را به عنوان بلیط‌های چارتری و لحظه آخری به مسافران ارائه می‌کنند.

بلیط‌های چارتری برای سفرهای خارجی بسیار مناسب هستند. اگر می‌خواهید از تورهای لحظه آخری استفاده کنید، باید همیشه پاسپورت و ویزا معتبر داشته باشید. بهتر است پیش از سفر از شرایط و هزینه های دریافت و تمدید پاسپورت یا گذرنامه باخبر شوید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که این سبک سفر برای سفرهای انفرادی مناسب است و خیلی ریسکی است!

به طور کلی این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که بلیط هواپیما چارتری را با بلیط‌های سیستمی از لحاظ قیمت و نوع خدمات مقایسه کنید. گاهی بلیط‌های چارتری از بلیط‌های سیستمی نیز گران‌تر محاسبه می‌شوند.

خرید بلیط هواپیما از منبع معتبر

اگر از سایت‌ها و آژانس‌های معتبر بلیط خریداری نکنید، به دردسر می‌افتید. برخی از تبلیغ‌ها پیرامون بلیط‌های ارزان، کذب هستند و در صورتی هم که واقعیت داشته باشند، ممکن است خدمات بی کیفیت و سطح پایینی ارائه دهند. به همین دلیل بهتر است جهت خرید بلیط به سایت‌ها و آژانس‌های معتبر مراجعه کنید. همه سایت‌ها و آژانس‌های حاضر در سفرمارکت، دارای نشان اعتماد الکترونیک ای‌نماد و مجوزهای مربوط به صنعت گردشگری از سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت گردشگری هستند. در نتیجه در زمان خرید از سفرمارکت، خیالتان از این بابت راحت باشد.

فرودگاه مقصد را در نظر بگیرید

همیشه در نظر داشته باشید که برخی از شهرهای مقصد ممکن است چندین فرودگاه داشته باشد. این موضوع بیشتر در سفرهای خارجی پیش می‌آید. گاهی اوقات پرواز از یک شهر به فرودگاه های مختلف یک شهر، قیمت متفاوتی دارد. معمولا فرودگاهی که از مرکز شهر دورتر است، قیمت بلیط هواپیما برای سفر به آن کمتر است. به همین دلیل همیشه باید فرودگاه مقصد را در نظر بگیرید.

فرودگاه‌های اصلی شهر، معمولاً خدمات و کیفیت بهتری دارند و به مراکز شهر نزدیک‌تر هستند. اما فرودگاه‌های فرعی می‌توانند در کاهش هزینه‌های شما موثر باشند. ولی هزینه‌‌های کرایه تاکسی از فرودگاه به شهر را باید در نظر بگیرید.

تخفیفات تامین‌کنندگان سفر را در نظر بگیرید

برخی از آژانس‌های هواپیمایی در برخی از روزهای سال تخفیفات ویژه‌ای در نظر می‌گیرند. این تخفیف شامل قیمت بلیط هواپیما، رزرو هتل، تور و ... می‌شود. برخی از سایت‌هایی که در سفرمارکت حضور دارند، با نشان ستاره مشخص شده‌اند و کدهای تخفیف عرضه‌شده در کمپین‌ها و جشنواره‌های فروش را می‌توان در زمان خرید بلیط هواپیما وارد کنند.

به امکانات ایرلاین و خدمات آن توجه کنید

برخی از هواپیماها در کلاس‌های بیزنس و فرست کلس، امکانات و خدمات ویژه‌ای را برای مسافران خود در نظر گرفته‌اند که این موضوع سبب گران شدن بلیط هواپیما می‌شود. به عنوان مثال برخی از هواپیماها جایگاه ویژه‌ای را برای برخی از مسافران خود در نظر می‌گیرند که روی بلیط هواپیما قید می‌شود. برخی دیگر از ایرلاین‌ها نیز میزان بار مجاز بیشتری دارند و مسافران می‌توانند بار بیشتری با خود به سفر ببرند. تمامی این امکانات سبب افزایش قیمت نهایی بلیط هواپیما می‌شود.

در این مطلب به راه‌ های خرید ارزانترین بلیط هواپیما اشاره کردیم. با رعایت چند نکته ساده می‌توان در بخش بزرگی از هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کرد. آسان‌ترین روش اینست که به جای اینکه در سایت‌ها و آژانس‌های مسافرتی جستجو کنید از موتور جستجوی سفرمارکت بهره ببرید تا همه قیمت‌ها برای بلیط های یکسان را ببینید و ارزانترین گزینه را انتخاب کنید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info