بلیط ترانزیت چیست؟

احتمالا هنگام رزرو بلیط، اسم پرواز ترانزیت بارها به چشمتان خورده است. ما در این مقاله سعی داریم دو نوع پرواز مستقیم و با توقف را بررسی کنیم.
سایت رزرو بلیط "های هالیدی"، یکی از شرکت های هواپیمایی است که با انواع پرواز داخلی و خارجی، مستقیم و ترانزیت تا پایان سفر در کنار شماست.

  • تعداد بازدید: 997
  • ارسال در تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۶ فروردین ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

اگر بلیط ترانزیت رزرو کرده اید، میدانید که پرواز شما از مبدا سفر تا مقصد به صورت مستقیم نیست و در بین راه در فرودگاهی دیگر توقف دارد. این توقف ممکن است 30 دقیقه تا 24 ساعت باشد. جالب است بدانید< در صورت خرید بلیط ترانزیت، در فرودگاه دوم از شما درخواست ویزای ترانزیت میشود. معمولا پرواز های ترانزیت، مدت زمان طولانی دارند تا به مقصد نهایی برسید.

با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا راجب بلیط ترانزیت، بیشتر آشنا شویم.

پرواز ترانزیت، به چه بلیط هایی گفته میشود؟

اگر زیاد اهل مسافرت باشید، حتما با این اصطلاح آشنایی کامل دارید، اما اگر به خوبی اطلاعات کافی ندارید، پرواز ترانزیت به پرواز هایی گفته میشود که در طول سفر از مبدا شهر شما تا مقصد کشور دیگر، در یک یا دو فرودگاه توقف زمانی دارید و هواپیما و شماره پرواز را عوض خواهید کرد.

در سفر های ترانزیتی، شما از هواپیمای اول پیاده میشوید به فرودگاه و سالن ترانزیت میروید تا ساعاتی را استراحت کنید تا به ادامه پرواز برسید.

بعضی از فرودگاه های بین المللی و بزرگ خدمات رفاهی مناسب مثل هتل، استراحتگاه، رستوران، فروشگاه و باشگاه و... را در اختیار مسافران خود قرار میدهند تا در زمان استراحت اوقات خوشی را تجربه کنند.

اما توجه داشته باشید که در طول توقف، تمام بارهای خود را از هواپیمای اول خارج و به هواپیمای بعدی تحویل دهید.

بهتر است بدانید گاها در پرواز های به صورت مستقیم هم ممکن است، هواپیما به دلیل مشکلات فنی یا سوخت گیری در فرودگاهی دیگر توقف کند، مخصوصا اگر سفر طولانی باشد.پس حتما قبل از پرواز، از شرایط بلیط ترانزیت خود از آژانس هوایی مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنید.

پس با توجه به بررسی های بالا، ما صرفا پرواز ترانزیت نداریم، بلکه فرودگاه یا سالن ترانزیت داریم.برای مثال برای پرواز از ژاپن به مقصد ، فرودگاه توقف و ترانزیت شما، فرودگاه سنگاپور است.

انواع ویزای ترانزیت

پرواز ترانزیت

ویزای ترانزیت کوتاه مدت

همانطور که میدانید ویزای کوتاه مدت ترانزیت یک تا دو ساعته از همان فرودگاه ترانزیت صادر میشود، تا شما زمانی که در فرودگاه تا پرواز بعدی استراحت میکنید بتوانید از آن استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که با ویزای کوتاه مدت حق خروج از فرودگاه را ندارید.

ویزای ترانزیت بلند مدت

تفاوت زمانی آن با ویزای کوتاه مدت، دو الی سه روز است که شما میتوانید با توجه به زمانبندی پرواز بعدی حتی از فرودگاه خارج شوید و هتل رزرو کنید. درباره ویزای کشوری که میخواهید در آن توقف داشته باشید حتما تحقیق کنید، زیرا برخی از آنها ویزای کوتاه مدت را تایید نمیکنند.

معمولا هزینه ویزای ترانزیت شینگن برای هر فرد بالغ 80 یورو، و افراد زیر 12 سال 40 یورو و کودکان زیر 6 سال، رایگان صادر میشود.

درباره زمان پرواز اول تا دوم، باید به این نکته توجه داشته باشید که بین دو پرواز فاصله زمانی حداقل 2 ساعت و حتی در فرودگاه های بزرگ تر 3 ساعت وجود داشته باشد.

مطمئن شوید که در سالن ترانزیت، فرودگاه به هیچ وجه عوض نشود. زیرا با ویزای کوتاه مدت شما حق خروج از فرودگاه ندارید و ممکن است به مشکل بخورید و در ورود و خروج مشمول به پرداخت جریمه شوید.

لازم است بدانید پرواز توقف دار با دو پرواز تفاوت دارد. ممکن است شما بخواهید پرواز تهران استانبول و سپس استانبول به پاریس را رزرو کنید. در این صورت شما دو پرواز را انتخاب کرده اید. دو پرواز از تهران استانبول شما باید چمدان های خود را از هواپیمای اول خارج کنید به فرودگاه برگردانید و به هواپیمای دوم استانبول پاریس تحویل بار دهید. اما در پرواز ترانزیت، چمدان های شما از مبدا تا مقصد حتی با وجود توقف در مسیر تحویل داده میشود.

پرواز ترانزیت چیست

تفاوت هزینه پرواز ترانزیت و مستقیم

احتمالا این سوال هم برای شما پیش آمده که آیا هزینه پرواز ترانزیت با پرواز مستقیم تفاوت دارد؟ باید بگوییم بله، هزینه پرواز ترانزیت به دلیل توقف در فرودگاه دوم نسبت به پرواز به صورت مستقیم کمتر است.شما به راحتی میتوانید قبل از رزرو بلیط از سایت آژانس های هواپیمایی هزینه بلیط ها را بررسی کنید.

انواع مدل های پرواز

اولین نوع پرواز، پرواز بدون توقف در مسیر است، یعنی شما از مبدا شهر خود تا مقصد شهر یا کشوری دیگر بدون وقفه سفر میکنید اما در پرواز مستقیم، ممکن است به دلایل نقص فنی یا سوخت گیری یک الی دوبار در مسیر توقف کنید.اما کل پرواز خود را با یک هواپیما طی خواهید کرد.در پرواز نوع سوم یا ترانزیتی، شما از مبدا سوار هواپیما میشوید تا فرودگاه دوم توقف میکنید و بار خود را تحویل میگیرید و ساعاتی در سالن ترانزیت منتظر میمانید تا سوار هواپیمای بعدی شوید و بار خود را دوباره تحویل میدهید.

محدودیت بار پرواز ترانزیت

ممکن است این سوال برای شما که قصد سفر با پرواز ترانزیت داشته باشید پیش آمده باشد، آیا پرواز ترانزیت محدودیت بار دارد؟

شما در کلاس پرواز اکونومی، هر فرد میتواند تا مجموع 20 کیلوگرم بار را تحویل دهد.درکلاس پرواز نوع دیگر نرخی محدودیت کمتر است و شما میتوانید تا مجموع 25 کیلوگرم بار تحویل دهید که این وزن در کلاس های بیزینسی و تجاری به 20 کیلو گرم تغییر میکند.حتما میدانید شما مجاز هستید تا وزن 7 کیلوگرم بار را با خود به کابین ببرید

جمع بندی پرواز ترانزیت

اگر قصد سفر به کشوری دیگر دارید و با وجود زمان محدود نمیتوانید بلیطی مناسب از پرواز های مستقیم پیدا کنید، از پرواز های ترانزیت استفاده کنید. با توقف حداکثری تا 24 ساعت در مسیر، استراحت خواهید کرد و خستگی راه کمتر میشود و سفر مقرون به صرفه تری را تجربه میکنید.در سفرهای ترانزیتی نیاز به ویزا دارید که در فرودگاه بسته به مدت زمان انتظار تا پرواز بعدی صادر میکند.در سالن ترانزیت باید بار های خود را بگیرید و به هواپیمای بعد تحویل دهید

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info