اخذ پاسپورت دوم چیست؟

اخذ پاسپورت دوم به چه شکل است و برای این کار باید چه فرایندی را طی کرد؟ چگونه بدون نیاز به مهاجرت و یا سرمایه گذاری در کشورهایی مانند آمریکا و یا کانادا، میتوان به راحتی به اکثر کشورهای دنیا سفر کرد؟ همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت و دلایل این کار را برایتان نقل کنیم.

  • تعداد بازدید: 623
  • ارسال در تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

کمی درباره دومینیکا

همسود (مشترک‌المنافع) دومینیکا نام رسمی کشور دومینیکاست که یک کشور جزیره­ای در نزدیکی قاره آمریکای جنوبی به شمار می­رود. این جزیره برای اولین بار توسط دریانورد معروف یعنی کریستف کلمب در روز یکشنبه کشف شد و به همین خاطر نام یکشنبه به زبان لاتین بر روی آن گذاشته شد. 

زبان رسمی این کشور انگلیسی است. این کشور در سال 1978 میلادی اعلام استقلال و جدایی از بریتانیا را کرد. دلار کارائیب شرقی واحد پول رسمی کشور­های شرق دریای کارائیب است که دومینیکا هم از آن استفاده می­کند. جمهوری دومینیکن و دومینیکا دو کشور مستقل از هم هستند و توجه داشته باشید که نباید با یکدیگر اشتباه شوند.

مزایای اخذ شهروندی دومینیکا

اصلی ­ترین مزیت اخذ شهروندی دومینیکا سفر بدون ویزاست. یعنی شما برای سفر به دیگر کشور­ها با پاسپورت دومینیکا نیازمند اخذ ویزا از بسیاری کشور­ها نخواهید بود. از طرفی برای اخذ شهروندی دومینیکا شما به مدرک زبان احتیاج نخواهید داشت. این درحالی است که امروز برای گرفتن شهروندی بسیاری از کشور­ها مدرک زبان شرطی جدی و ضروری است. شما می­توانید برای تمامی اعضای خانواده خود بدون داشتن مدرک زبان پاسپورت بگیرید و از این بابت هیچ مشکلی نخواهید داشت.

اما درباره دومینیکا شرایط کاملا متفاوت است. با اخذ پاسپورت دومینیکا شما می­توانید بدون اخذ ویزا به بیش از 140 کشور دنیا در سراسر قاره ­ها سفر کنید. درصد بیشتر این 140 کشور را هم کشور­های اروپایی مثل ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، انگلستان، آلمان، هلند، سوئیس، یونان و ... تشکیل می­دهند.

دیگر مزایای پاسپورت دومینیکا

از مزایای اخذ شهروندی کشور دومینیکا می‌توان به اخذ آسان تر ویزا کانادا و آمریکا اشاره کرد. شما با داشتن پاسپورت دومینیکا می‌توانید آسان‌تر و راحت‌تر نسبت به اخذ ویزای کانادا و آمریکا اقدام کنید. روند اخذ ویزا به دلیل نبود سفارت کانادا و آمریکا در خاک ایران پروسه‌ای طولانی مدت و هزینه‌بر است. با این حال اخذ ویزای این کشورها با در دست داشتن پاسپورت دومینکا کوتاه‌تر طی خواهد شد.

شما بعد از دریافت پاسپورت دومینیکا شهروند این کشور هستید و این امتیاز به هیچ وجه از شما سلب نخواهد شد. این گذرنامه این امکان را به شما می­دهد که شهروندی این کشور را به نسل­ های بعدی خودتان هم انتقال دهید. اگر در خارج از دومینیکا درآمدی دارید در زمان حضور در این کشور نیازی نیست مالیات آن را پرداخت کنید. این تنها گوشه­ ای از مزایای پاسپورت دومینیکاست.

هزینه و شرایط اخذ پاسپورت

شما برای سرمایه­ گذاری در این کشور و شروع مراحل اخذ پاسپورت نیاز به حداقل 100هزار دلار امریکا سرمایه اولیه دارید. با این روش می­توانید از طریق برنامه سرمایه­ گذاری این کشور وارد پروسه اخذ شهروندی شوید. این کشور از سال 1993 برنامه توسعه خود را آغاز کرده و در این بین از علاقه­مندان به سرمایه­گذاری دعوت می­کند تا این کشور را به عنوان مقصد برای خود انتخاب کنند. یکی دیگر از مزایای شهروندی دومینیکا این است که شما با داشتن پاسپورت این کشور می­توانید در تمام کشور­های شرق دریای کارائیب سرمایه­ گذاری کنید که مزیت بزرگی برای تاجران و سرمایه گذاران است.

مراحل اخذ پاسپورت

اخذ پاسپورت کشور دومینیکا دارای مراحلی است که در ادامه شرح می­دهیم.

مرحله اول

باید نماینده­ای مجاز برای شروع مراحل کار خود انتخاب کنید چراکه این درخواست نمی­تواند از طریق شخص صورت بگیرد و حتما باید توسط نماینده­ای مجاز انجام شود.

مرحله دوم

باید مدارک خود را آماده و فرم‌های رسمی را پر کنید تا فرایند درخواست شما شروع شود. این کار با تماس با نماینده مجاز دولت دومینیکا امکان­پذیر است.

مرحله سوم

درخواست شما توسط مراکز مربوطه بررسی خواهد شد و در صورت تکمیل بودن مدارک و دارا بودن شرایط نتیجه مثبت آن به شما خواهد رسید. در غیر این صورت باید موارد اصلاحی را انجام دهید و دوباره برای این کار اقدام نمایید.

مرحله چهارم

در مرحله آخر و با پرداخت مبالغ مربوطه شما گواهی شهروندی صادر شده از طرف CBIU را دریافت خواهید کرد. این مورد به معنی پایان درخواست شما و اخذ شهروندی دومینیکاست.

سخن آخر

اگر قصد اخذ پاسپورت دوم را دارید شریف تریپ با بهترین خدمات در خدمت شماست. تیم شریف تریپ با سابقه­ای طولانی و اعتباری رسمی در مشاوره در زمینه  اخذ شهروندی دومینیکا یک سرمایه­ گذاری امن را برایتان به ارمغان خواهد آورد. تنها کافیست برای اطلاعات بیشتر سری به وبسایت مجموعه شریف تریپ بزنید. ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info