هرمز کجاست ؟

بدون شک تمام جزایر خلیج فارس زیبایی و خصوصیات مختص به خود را دارا هستند و انتخاب بین آنها کار سختی است. در اینجا به توضیح در مورد جزیره هرمز می پردازیم. هرمز به دلیل مجاورتش با جزیره قشم کلید خلیج فارس هم نامیده میشود. جزیره هرمز از مناطق دیدنی قشم محسوب میشود ولی سفر به این جزیره زیبا و بکر خود نیاز به صرف وقت مجزا و اقامتی چند روزه است.

  • تعداد بازدید: 1867
  • ارسال در تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۱ آذر ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 8 دقیقه

درباره جزیره هرمز

تصور کنید که تنهایی یا با جمعی از دوستان میخواهید به یکی از مجموعه جزایری که در خلیج فارس وجود دارد سفر کنید. در سفر به هرمز هم از سفرتان و اقامت در آنجا لذت میبرید و هم طبیعت بکر و منحصر به فرد آن خاطره ایی خوش برای شما به جا می گذارد. برای اینکه خودتان را به این جزیره بکر و زیبا و هزار رنگ برسانید ابتدا باید خود را به بندرعباس یا قشم برسایند و از آنجا عازم این جزیره زیبا شوید.
در ابتدا بسته به تصمیتان تا قشم یا بندر عباس را هم از راه هوایی هم از راه زمینی با اتوبوس یا اتومبیل شخصیتان میتوانید بروید و از آنجا با کشتی های مسافرتی خودتان را به مقصد برسانید، پس از رسیدن به هرمز و پیاده شدن از کشتی در همان ابتدا افرادی اتاق ها و محل های سکونت بومگردی را به شما پیشنهاد میدهند که میتوانید پس از بازدید یکی از آنها را انتخاب کنید یا مکانی مناسب در کنار ساحل را پیدا کرده و در آنجا به برپایی چادر و کمپینگ بپردازید و شبها از روشن کردن آتش در کنار ساحل نیلگون خلیج فارس و دیدن آسمان پر ستاره خلیج فارس لذت ببرید و شب به یاد ماندنی را سپری کنید.

جزیره هرمز

دیدنی های جزیره هرمز

جزیره هرمز با توجه به وسعت کم از مناظر و شگفتیهای طبیعی بسیاری برخوردار است که به آنها اشاره میکنیم. در اطراف جزیره جاده ای وجود دارد که در وسط آن کوه ها و صخره هایی وجود دارند که با توجه به خاک سرخ رنگش منظره ایی خارق العاده به وجود آورده و دیدن آن خالی از لطف نیست.

غار الهه نمک فیروزه ایی

غار الهه نمک فیروزه ای

محلی زیبا و بکراست که دیواره های نمکی آن با طیف های گسترده ای از رنگها پوشیده شده و منظره ای بی بدیل را با گذشت زمان به وجود آورده است.

موزه دکتر احمد نادعلیان

جزیره هرمز

این موزه گنجینه‌ای از آثار این هنرمند است، که در محله قدیمی‌ شهر هرمز قرار دارد. آثار هنری دکتر نادعلیان در عرصه‌ بین‌المللی شناخته و در بیش از چهل کشور دنیا پراکنده شده‌ است. از آثار موزه می‌توان به کارهای مشترک دکتر نادعلیان و زنان بومی ‌جزیره اشاره کرد. استخوان‌ها و بقایای موجودات دریایی از جمله نهنگ نیز در موزه به نمایش درآمده‌اند که دیدنی و خالی از لطف نیست.

معرفی کاخ های تهران
معرفی کاخ های تهران
  • تاریخ انتشار 19 خرداد 1399
کاخ های زیبای تهران را میتوان یادگاری دوران قاجار نامید. کاخ هایی با معماری بی نظیر و سلطنتی که روح و روان بازدیدکنندگان را نوازش می دهد. بسیاری از این آثار ارزنده تاریخی ویران شده اند و یا در دوران حکومت پهلوی ساخته و مرمت شده اند. معروفترین کاخ های تهران شامل کاخ نیاوران, کاخ سعدآباد, کاخ گلستان و عمارت مسعودیه می شود.

قلعه پرتغالی ها هرمز

قلعه پرتقالی های هرمز

این قلعه سنگی قرمز رنگ در درون شهر واقع شده که از زمان استعمار پرتقالی ها در ایران به جا مانده است و جنبه تاریخی آن اهمیت دارد.

ساحل قرمز جزیره هرمز

ساحل قرمز هرمز

بر خلاف اسم این ساحل، خود ساحل فقط از ماسه معمولی پوشیده شده است. اما تپه‌های اطراف آن قرمز زیبا و عمیق هستند ومواد معدنی موجود در خاک این ساحل رنگ‌های جالبی مانند زرد، سرخ و سفید را پدید آورده‌اند و آهن موجود در آن باعث ایجاد رنگ قرمز شده است و آب های موجود در ساحل آن به جای رنگ آبی با رنگ قرمز تیره خود را به ساحل شنی هرمز میغلتانند.

خانه های سنگی هرمز

خانه سنگی هرمز

همانطور که از اسم این مکان مشخص است یک طاق طبیعی در سنگ بنا شده است. ساحل در اینجا نیز زیبا و آرام است. با بازدید از این مکان زیبا حتما محو آرامش محیط خواهید شد.

ساحل سنگ مرغان

ساحل سنگ مرغان

یکی از زیباترین سواحل جزیره محسوب میشود و با توجه به خاک سرخ رنگ و آرامش ساحل خلیج فارس خاطره ایی زیبا برایتان به جا خواهد گذاشت.

دره رنگین کمان هرمز

دره رنگین کمان هرمز

این دره‌ یکی از شگفتی‌های هرمز محسوب میشود ، تقریبا کل جزیره از کوههای رنگی پوشیده شده است. این دره از بخش‌ها و کوه‌هایی به رنگ‌های مختلف زرد، سفید، قرمز، آبی، نارنجی و… تشکیل می‌شود که تلفیق این خاک‌های رنگی در کنار ‌یکدیگر صحنه فوق‌العاده زیبایی را به وجود آورده است.

فاصله تهران تا مشهد
فاصله تهران تا مشهد
  • تاریخ انتشار 18 آبان 1399
شهر مقدس مشهد در شمال غرب کشور واقع شده و مرکز استان خراسان رضوی است. کلانشهر مشهد به علت موقعیتی که دارد از بیشتر شهر های ایران فاصله زیادی دارد و برای سفر به آن میتوان از وسایل نقلیه متفاوتی مانند خودرو، قطار، اتوبوس و یا هواپیما استفاده کرد.

دره مجسمه ها

دره مجسمه ها

این دره را کنار جاده می‌توانید ببینید. با قدم زدن انواع سنگ‌هایی را می‌بینید که با فرسایش در اثر باد، باران و عوامل مختلف شکل‌های مختلفی مانند سر گوسفند، دیگری مرغ و حتی اژدها دیده می‌شود را به خود گرفته اند طوری که حتی در ابتدا فکر میکنید به وسیله دست ساخته شده اند. به هر حال تقریبا با قدم زدن مسافتی حدود چند صد متر میتوانید اشکال و مجسمه های ساخت دست طبیعت را مشاهده کنید.

غارهای دریایی هرمز

غارهای دریایی هرمز

یکی از مناطق بسیار زیبا و رویایی در جزیره میتوان به غارهای دریایی آن اشاره کرد که در جنوب و جنوب غربی جزیره واقع شده و چشم‌اندازهای بکر با صدای آرامش‌بخش موج‌ها و تابش نور گرم آفتاب، مکانی مناسب برای استراحت در دل طبیعت و عکاسی در جزیره هرمز به‌ شمار می‌روند.

فرش خاکی قرمز

جزیره هرمز

این فرشهای زیبا و چشم نواز نمادی از تمدن ‌تقریبا هزار ساله جزیره هرمز است که تاریخ این جزیره را از دوران باستان تا به امروز نشان می‌دهد و استعدادها، سنت‌ها، تاریخ، اجتماع و فرهنگ آن را معرفی می‌کند. این فرش ها را هنرمندان با استفاده از خاک جزیره و به اشکال و طرح های مختلف بر روی ساحل میگسترانند.

مراکز خرید جزیره هرمز

جزیره هرمز

در هرمز هیچ مرکز خریدی وجود ندارد و شما میتوانید واقعا وقت خود را صرف طبیعت گردی و استفاده از آرامش ساحلی و آثار باستانی و دیگر جذابیتهای این جزیره بینظیر کنید. تنها میتوانید از صنایع دستی کاملا بومی منطقه دیدن یا خرید نمایید.

رستوران های جزیره هرمز

جزیره هرمز

برای صرف غذا در جزیره هرمز هیچ مکانی وجود ندارد و هیچ رستوران یا کافه ایی در ان وجود ندارد، بیشتر مجموعه‌ای از اتاق‌های خانه‌ی مردم هستند که غذا را برای افراد محلی تهیه می‌کنند. غذا در این مکان‌ها بسیار ارزان است و شما به راحتی می‌توانید سفارش دهید. همچنین چند مغازه ساندویچ فروشی وجود دارد که فلافل و" بندری "را با ترکیبی از سوسیس و سس تند سرو می‌کنند.

در نهایت سفر به جزیره هرمز و پیاده روی در ساحل آرام آن سفری بسیار دلنشین و خاطره انگیز در مکانی بکر با آرامشی بینظیر را برای شما به ارمغان می آورد که خاطره آن از ذهنتان پاک نخواهد شد.

جزیره هرمز
جزیره هرمز
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info