سفر دسته جمعی تو تابستون کجا بریم؟

سفر دسته جمعی تو تابستون کجا بریم؟  اکثر ما درکتاب‌های تاریخ خوانده‌ایم که ایران چهارفصل است و مملو از پدیده‌هایِ شگفت‌انگیز! احتمالاً به رشت، گرگان و تبریز سر زده باشید؛ امّا همان خاطرات را ...

  • تعداد بازدید: 367
  • ارسال در تاریخ: ۲۱ تیر ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۲۱ تیر ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

اکثر ما درکتاب‌های تاریخ خوانده‌ایم که ایران چهارفصل است و مملو از پدیده‌هایِ شگفت‌انگیز! احتمالاً به رشت، گرگان و تبریز سر زده باشید؛ امّا همان خاطرات را اگر دسته جمعی به یاد می‌سپردیم، چه حال و هوایی می‌داشت؟ فرقی ندارد، چه با دوستان خود باشیم و چه خانواده، این تجربه‌‌های دسته‌جمعی است که زندگی را لذت‌بخش می‌سازد! آن هم در تابستانی پر از تفریحات رنگارنگ! پس بیایید همین حالا، وَن را از تهران بگیریم و ایران‌گردی کنیم!

در امتداد ساحل دریای خزر؛ خطه‌ی شمال!

شمال ایران به واسط دریای خزر و رشته کوه البرز، آب و هوای معتدلی دارد؛ علی‌رغم آن‌که تغییرات اقلیمی به‌روی این منطقه هم تاثیر گذاشته ولی مثلاً در رامسر هنوز هم می‌توانید با فاصله‌ی ناچیزِ نیم ساعت هم به دریا برسید و هم به کوه و جنگل. یا با عزیزان‌تان سیر و سیاحتی در شهرهای جذابی مثل رشت و انزلی داشته باشید. قایق‌سواری در یک سفر دسته جمعی با دوستان و خانواده را مجسم کنید، و یا اتراق‌کردن‌‌هایی که چاشنی‌اش کلی شوخی و خنده‌ست و می‌توان در آن اوقات خوشی را تجربه کرد. تفرجگاه‌هایی که هم می‌توان غذاهای محلی لذیذشان را چشید، و هم در سواحلِ چند هزارساله‌اش تنی آسود. اجاره ون و زدن به دل جاده، حکایت به یاد ماندنی‌ای است که اگر مزه‌اش را بچشید، آخرین‌بار نخواهد بود.

گرگان و گنبدکاووس؛ شهرهای چهارفصلی!

سوار وَن شوید و بروید سمت گرگان، شهری که به خاطر شگفتی‌های طبیعی‌اش پاتوق خانواده‌هاست. اگر هم وقت داشتید، سری بزنید به پارک ملی گلستان که گیاهان و جانوران متنوعی در آن وجود دارد. در طی مسیر، روستای توریستی زیارت را هم فراموش نکنید که توِ این هوای گرم آب تنی زیر آبشارش بسیار لذت‌بخش است. اگر کمی برویم سمت شرق استان، می‌توانیم زیر سایه‌يِ برج حیرت‌انگیز گنبدکاووس چشم رو هم بگذاریم. احتمالاً بدانید که این سازه، یکی از میراث جهانی یونسکوست، که به‌خاطر طراحی منحصربه‌فرد معماری و اهمیت تاریخی‌اش دنیایی را مجذوب خود کرده است. چنان‌که از بالای این برج باشکوه، می‌توان مناظر خیره کننده‌ای را از اطراف ثبت کرد. در نهایت، با همراهی دوستان یا خانواده هم هزینه سفر دسته جمعی را تقسیم می‌کنید، و هم کلی تجربه‌ی خاطره‌انگیز را می‌سازید.

تبریز و دریاچه ارومیه؛ زیبایی‌های فریبنده!

تبریز شهر بازارهای پُر جنب و جوش! همانطور که احتمالاً بدانید، مجموعه بازار تاریخی تبریز در فهرست یونسکو ثبت شده است. اگر مایل باشید که به آن‌جا سفری داشته باشید. پیشنهاد ما سفر دسته جمعی با ون خواهد بود که با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان هم دوستان را جمع کرد و هم مقدمات اجاره ون را برای یک سفر به یادماندنی ترتیب داد. تصوّر کنید به جای آن‌که آخر هفته را در تهران یا شهرتان بمانید، آخر هفته را در ارگ تاریخی تبریز می‌گردید!! سفر با اجاره ون به دریاچه ارومیه، دریاچه‌ای که روزی یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شور جهان بود، چیزهای زیادی به‌مان می‌آموزد، این‌که چطور بشر با دستکاری طبیعت و نادیده گرفتن علم، یکی از زیبایی‌های فریبنده جهان را می‌خشکاند!

استان چهارمحال و بختیاری: دیار آداب و رسوم و طبیعت

کم‌تر پیش آمده، کسی سفر دسته‌جمعی به استان چهارمحال و بختیاری داشته باشد. امّا این اشتباه را ما هم نباید تکرار کنیم، مناظر بکر و خیره کننده‌ای در انتظارمان است، منظره‌هایی که جملگی در کوه‌های زاگرس و دره‌های مسحورکننده‌اش پنهان مانده‌اند. کمی پیش بروید، شهرهای ریز و درشت را بگذرانید و از شهر دیدنی کوهرنگ دیدن کنید، جایی که می‌توان فعالیّت‌های مهیجی انجام داد، از پیاده‌روی گرفته تا کوهنوردی و قایقرانی در رودخانه. در همان حوالی می‌توان، کمی از مدرنیته و تلفن همراه فاصله گرفت و در فرهنگ عشایری محلی غوطه‌ور شد. شگفت انگیز نیست که به ملاقات فرهنگ‌های تازه و کلی آدم جوراجور در بیاییم که انتظارمان را می‌کشند؟ در عوض ما بند می‌کنیم به سفرهای انفرادی و سفر با هواپیما! انگار با خودمان قرار گذاشته‌ایم جزئیات را نادیده بگیریم!

جمع‌بندی

یکی از بهترین تفریحات تابستانی در ایران سفر با اجاره ون است. چرا که این آزادی عمل را به ما می‌دهد تا جاذبه‌های متنوع سرزمین مادری‌مان را با جزئیات بیشتر، در کنار دوستان و خانواده بگذرانیم. خواه سفر در امتداد خط ساحلی دریای خزر باشد، و یا پیک‌نیک در بادگیرهای کوه‌های زاگرس، راحتی و انعطاف‌پذیری سفر دسته ‌جمعی با ون، تجربه‌ی سفر گروهی باارزش و فراموش نشدنی‌ای را رقم می‌زند که از هزینه سفر دسته جمعی ما هم می‌کاهد. 

نوعی ایران‌گردی با ماشین که هم گرمای مهمان نوازی ایرانی را به‌مان می‌چشاند و هم در زیبایی‌های طبیعی غوطه‌ورمان می‌سازد؛ در همان تاریخ و فرهنگ غنی کشوری پهناور و پر فراز و نشیب! امّا چطور یک ون کرایه کنیم؟ اگر به دنبال یک شرکت درجه یک می‌گردید که هم قابل اطمینان باشد و هم کیفیت خدمات‌دهی بالایی داشته باشد، سعادت رنت همان گزینه‌ای است که طی تجربیات که داشته متناسب با نیازمندی‌های شما خدمت‌رسانی می‌کند. ارائه‌یِ ون‌های باکیفیت و تمیز و اجاره ون با راننده و بدون راننده بخشی از خدماتی که این شرکت ارائه می‌کند. چنان‌که تاکنون توانسته رتبه 1 جلب رضایت مشتریان را از وب‌سایت‌های معتبر تریپ ادوایزر و گوگل ریویوز به دست آورد.
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info