چرا بلیط هواپیما نیست؟

علت کمبود بلیط هواپیما در مسیرهای پروازی داخلی چیست؟ از درخواست بالا برای تهیه بلیط سفرهای هوایی تا کمبود ناوگان هوایی و لغو پروازهای ایرلاین ها به دلیل جریمه سازمان هواپیمایی

  • تعداد بازدید: 6137
  • ارسال در تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 3 دقیقه

های هالیدی: با افزایش روز به روز تقاضا برای سفرهای هوایی در آستانه فصل تابستان، برای بسیاری از مسافران جای سوال است که چرا بلیط نیست؟ گذشته از موضوع کمبود ناوگان پرواز که مستلزم وجود 550 فرودند هواپیما است، در صورتیکه تنها 170 فروند هواپیمای فعال وجود دارد، دلیل دیگری نیز برای کمبود بلیط هواپیما وجود دارد.
لغو مجوز پروازهای ایرلاین‌های متخلف دلیل اصلی کم شدن بلیط هواپیما ست.

اطلاعیه سازمان هواپیمایی لغو پروازهای ایرلاین های مختلف

سازمان هواپیمایی درباره لغو مجوز پروازهای ۱۰ شرکت هواپیمایی در برخی مسیرها و همچنین لغو مجوز برخی شرکت‌های فروش خدمات سفر در اطلاعیه‌ای توضیح داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از حقوق مسافر و کنترل بازار فروش بلیت هواپیما در طول ماه‌های اخیر اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: در راستای حمایت از حقوق مسافر و رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین صنعت هوانوردی و همچنین تأکید و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت فروش چارتری بلیت در مسیرهای هوایی پرترافیک از مبدا و به مقصد تهران - مشهد- تبریز-اصفهان- شیراز- اهواز- بندرعباس) و نیز تخلف گران‌فروشی برخی از شرکت‌های هواپیمایی، اقداماتی از جمله لغو مجوز ۱۰ شرکت هواپیمایی در برخی از مسیرها به عمل آورد.

همچنین در چارچوب وظایف و مسئولیت‌های محوله در قالب قانون سازمان هواپیمایی کشوری و سایر قوانین و مقرارت موضوعه، نظارت‌های لازم در خصوص الزام رعایت مقرارت و بخشنامه‌های نرخی و سایر الزمات موضوعه صورت گرفته است.

در حوزه برخورد با تخلفات مربوط به دفاتر و سایت‌های فروش بلیت هوایی، پروانه فعالیت دفاتر دارای مجوز فروش الکترونیکی از این سازمان در چندین مورد تعلیق و در صورتی که دارای مجوز از این سازمان نبوده به مراجع صلاحیت‌دار به منظور برخورد با این دفاتر و سایت‌ها (دادسرای فرهنگ و رسانه، دادسرای عمومی و انقلاب ویژه فرودگاه‌های تهران و پلیس فتا) جهت انسداد سایت‌ها معرفی شده‌اند.

در خصوص شرکت‌های هواپیمایی نیز در دو حوزه تخلفات نرخی و پروازهای چارتری اقدامات بشرح ذیل انجام شده است: نخست در حوزه تخلفات نرخی، رصد مستمر و روزانه تمامی کانال‌ها و سیستم‌های توزیع و فروش در جهت انطباق با نرخ‌های نمایش داده شده و فروش رفته با نرخ‌نامه ابلاغی این سازمان انجام می‌گیرد و موارد تخلف به سازمان تعزیزات حکومتی جهت برخورد تعزیزاتی معرفی می‌شوند که تاکنون چند پرونده در سازمان مزبور تشکیل شده و در دست پیگیری است.

در حوزه پروازهای چارتری نیز این سازمان با ابلاغ بخشنامه به شرکت‌های هواپیمایی، برقراری پرواز چارتری در شش مسیر از مبدا و به مقصد تهران (مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز، بندرعباس) را غیرمجاز اعلام و به شرکت‌های هواپیمایی ۱۴ روز مهلت برای حذف پروازهای چارتری در مسیرهای فوق‌الذکر تعیین کرد.

با اتمام مهلت تعیین شده، مجوزهای پروازی آن دسته از شرکت‌های هواپیمایی که نسبت به رعایت بخشنامه ابلاغی اقدام نکردند، در برخی از مسیرها ابطال شد که همواره به عنوان آخرین اقدام، در دستور کار این سازمان قرار می‌گیرد.

این اقدام در ادامه تذکرات کتبی قبلی، معرفی به دستگاه‌های نظارتی و تعزیزاتی وضع شده برای شرکت‌ها در حوزه غیرعملیاتی و بنا به دستور صریح مقام عالی وزارت صورت گرفت.

منبع خبر: قطره
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • علی چهارشنبه ۲۷ دی
    دیگه شورشو در آوردید مردم کارو زندگیش مختل شده با این نبوده پرواز برا شیراز چرا یه ساماندهی درست نمیکنید این ناوگان هوایی رو!
  • مهدیه دوشنبه ۲۴ مهر
    واقعا الان یه بلیط هواپیما یا قطار توی سایت ها پیدا نمیشه، اونم برای هفته آینده. بعد جالب اینجاست که کلی تور مشهد با هواپیما و هتل هست دقیقا برای همون تاریخی که بلیط پیدا نمی‌شه. این یعنی که آژانس های گردشگری بیشتر پرواز ها گرفتن و هیچ پروازی وجود نداره. واقعا متاسفم برای مملکتی که هیچ نظارتی رو سیستمش نداره.
  • جواد چهارشنبه ۲۵ مرداد
    جای تأسف داره وافعا برای این مملکت.. بدون حساب قانون وضع میشه حق مصرف کننده همیشه ضایع میشه و فقط بفکر منافع شخصی خودشونن سران مملکت.. بنده از اوایل سال جاری بلیط اصفهان_مشهد و بلعکس هر ماه نسبت ب ماه قبل گرانتر ک میخرم هیچ.. با کلی صرف زمان و صلوات و دعا و نذر... ک بتونم ی بلیط رزرو کنم.. جالبه ک ب اسم چارتر میفروشن و کنسلی برابر۴۰٪ ... شیش ماه گذشته قیمت ۹۰۰الی۱۲۰۰ الان رسیده ۲/۶۰۰_۲/۸۰۰... افسوس ...
  • بهرام عابدینی سه شنبه ۲۴ مرداد
    واقعا مسخره هست الان من ۳ ماهه دارم نگاه میکنم بلکه یه بلیط شیراز به تبریز گیرم بیاد ولی همشونو زده تکمیل ظرفیت که غیر عادیه طرف ینی از ۲ ماه قبل برنامه ریزی کرده اومده بلیط گرفته؟!من شده تو ۲ روز مجبور شدم یبار بخرم یه بار کنسل کنم و دوباره بخرم در هر هر این وسط یه عده ای هم دارن سود جویی میکنن
  • هادی دوست محمدیان یکشنبه ۲۲ مرداد
    الان چهل روزه دنبال یه بلیط واسه شیرازم هنوز موفق نشدم . واقعا فاجعست
  • مهدی مکارمی نیا سه شنبه ۱۷ مرداد
    واقعا چه تصمیم اشتباهی بوده
  • مجید زندی دوشنبه ۹ مرداد
    خب این اقدامات که نه تنها سازنده نبوده بلکه به ضرر بسیار بیشتر مردم بوده و به نفع سواستفاده گرا شده. چرا همیشه از راهکارهایی استفاده میکنیم که بی اساس هستن و نتیجه برعکس و بدتری دارن؟
  • مهسا بنا جمعه ۳۰ تیر
    واقعا تا یماه آینده برای شیراز بلیط نیست، مردم چه گناهی کردن
  • زهرا یکشنبه ۲۵ تیر
    اخه واقعا چک کنید الان برا ده روز آینده هم بلیط نیست این چه وضعیه
  • رضا مهبودی شنبه ۲۴ تیر
    نمی دونم چرا مسافر هیچ جای این اطلاعیه حقوقی ندارد !!! و حتی اسمی از این شاخص برده نشده !!!
  • علی جمعه ۲۳ تیر
    نمیدانم از کدام سایت بلیط تهیه کنیم . الان دیگه بلیط نیست و اگر باشه هم چند برابر شده .
  • رضوی جمعه ۱۶ تیر
    این اقدام نهایتا منجر به کمبود بلیط شده که شهروندان را با دردسر زیاد روبرو کرده. خصوصا امثال بنده که مسافرت کاری دارند و از لحاظ زمانی چاره ای جز سفر هوایی ندارند.
  • امین فکری سه شنبه ۶ تیر
    با سلام این اقدام تنها باعث کم شدن تعداد پروازها و نبود بلیط برای مسافران شده و کم نیستند افرادی مانند بنده که ماهانه باید به تهران رفت امد کنند و دچار مشکل شدند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info