آبشار لارک تجربه طبیعت شگفت انگیز لرستان

آبشار لارک آبشاری فوق العاده زیبا در منطقه جنگلی استان لرستان که با گونه های جانوری و گیاهی شگفت انگیز و آب و هوای تازه به گردشگران مشتاق خوش آمد می گوید.

  • تعداد بازدید: 2516
  • ارسال در تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

آبشار لارک یا آبشار لارگ با بیش از 50 متر ارتفاع در فاصله 60 کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد مرکز استان لرستان و نزدیک به سه استان اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان قرار دارد.

آبشار لارک از نوع آبشارهای دوقلو می باشد که از بالای صخره ای سنگی سرچشمه می گیرد و آبشار اول از همان نقطه آغاز ولی آبشار دوم پس از روان شدن آب چشمه، در فاصله 15 متری از صخره اول تشکیل می شود. در کل در فصل های پرآب آبشار لارگ 57 متر ارتفاع و حدود 50 متر عرض دارد.

آبشار لارک لرستان

این آبشار در حالت فصلی به صورت پلکانی و در حالت دائمی حوضچه ای می باشد که بافت جنگلی اطراف آن که عمدتا درخت بلوط، گلابی و زالزالک است، ظرفیت تاریخی فرهنگی منطقه و همچنین تنوع گوناگون جانوری و گیاهی، زیبایی های آبشار را چندین چند برابر کرده است.

برای رسیدن به آبشار لارک، از پلیس راه خرم آباد-بروجرد وارد کمربندی خرم آباد به سمت جنوب می شوید و پس از حدود 14 کیلومتر به سمت آبشار و روستای نوژیان پیش می روید و پس مشاهده تابلو آبشار نوژیان به سمت غرب مسیر کوهستانی را از میان جنگل درختان بلوط ادامه دهید. در نظر داشته باشید که از حدود 11 کیلومتری آبشار جاده خاکی می شود به طوری که 5 کیلومتر آخر را باید پیاده طی کرد.

آبشار لارک به شماره 330 در شهریورماه سال 1395 به ثبت آثار ملی ایران رسید.

آبشار لارگ لرستان
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info