آمار گردشگری جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان در چند سال گذشته به یکی از مقاصد مهم گردشگری برون مرزی ایرانیان تبدیل شده است آما بررسی ها انجام و طبق آمار آذربایجان در دو ماه اول سال 2018 با کاهش گردشگر ایرانی در این کشور مواجه شده است و پیش بینی شده است که این آمار بیشتر هم می شود.

  • تعداد بازدید: 3712
  • ارسال در تاریخ: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

گردشگران ایرانی در آذربایجان



در ابتدا به بررسی کلی آمار گردشگری آذربایجان می پردازیم به طوریکه ، 352 هزار گردشگر از 139 کشور در دو ماه ابتدایی سال 2018 میلادی از آذربایجان بازدید داشته اند که 8 درصد آنها ایرانی بوده اند ، اگر بخواهیم با سال گذشته مقایسه کنیم ، این آمار رشد 12.1درصدی داشته است.

با این تفاسیر و افزایش گردشگر در آذربایجان انتظار می رفت که گردشگران ایرانی سفرهای خود را به آذربایجان افزایش دهند ،اما شرایط اینگونه پیش نرفت و با کاهش قابل توجهی مواجه شد که یکی از دلایل آن اتفاقات اخیر ارزی و مشکلات و گرانی آن بود. ایران در جایگاه چهارم بازدید ار آذربایجان قرار دارد.

گردشگران آذربایجانی در ایران



ایران از مقاصد مهم گردشگری در آذربایجان محسوب می شود و رتبه دوم را در این کشور به خود اختصاص داده است. بیشتر افرادی که از آذربایجان به ایران سفر می کنند برای دریافت خدمات درمانی است این درحالی است که اغلب سفرهای ایرانیان به آذربایجان تفریح و گردشگری می باشد.

طبق آمار رسمی اعلام شده از طرف کشور آذربایجان 32 درصد از شهروندان جمهوری آذربایجان ، گرجستان ، 26 درصد ، ایران ، 22.4 درصد ، روسیه 12.6 درصد ، ترکیه ، 1.9درصد ، اوکراین ، 1.4 درصد ، امارات متحده عربی ، 3.7 درصد را برای سفر انتخاب می کنند.

گردشگران عربی در آذربایجان



آذربایجان در بین کشورهای عرب زبان بخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس از محبوبیت خاصی برخوردار است و این محبوبیت امسال به اوج خود رسیده است . آمار گردشگران کشورهای عربی در آذربایجان نسبت به سال گذشته : کویت به میزان 6 برابر ، قطر 2.6 درصد ، بحرین 2.5 درصد و نیز از عربستان 2.5 درصد ، از عمان 1.8 برابر ، از عراق 1.7 برابر و از امارات متحده عربی 1.3 می باشد.

آذربایجان محبوب روس ها



روسیه در آمار گردشگری آذربایجان با 32درصد ، رتبه اول را داراست و این از نشان محبوبیت گردشگری آذربایجان در بین مردم روس است.در چند سال اخیر تعامل بسیار خوبی بین این دو کشور شکل گرفته و با توجه به پیش بینی های انجام شده این آمار حفظ می شود.

به گفته کمیته ملی آمار آذربایجان 29.3درصد از مجموع گردشگران خارجی از روسیه ، 24.9 درصد از گرجستان ، 13.8 درصد از ترکیه ، 8 درصد از ایران ، 3.7 درصد از امارات متحده عربی ، 2.1 درصد از اوکراین ، 2 درصد از عراق و 16.1 درصد از کشورهای دیگر از آذربایجان بازدید داشته اند.

گفتنی است که 71 درصد از آمار کلی را مردان تشکیل داده اند.




image

درباره باکو پایتخت آذربایجان چه می دانید

  • تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۵
باکو پایتخت جمهوری آذربایجان،بزرگترین شهر و همچنین بزرگترین بندر این کشور است.این شهر بر ساحل غربی دریای خزر قرار دارد.پارک‌های ساحلی گوناگون و برنامه‌های هنری از جمله موسیقی،تئاتر و اپرا از جاذبه های گردشگری باکو است.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info