آنتالیا (قطب گردشگری ترکیه)

آنتالیا یکی از پر بازدیدترین مقاصد گردشگری ترکیه به خصوص در فصل های گرم سال محسوب می شود. در این مقاله شما را با جاذبه های گردشگری آنتالیا، آب و هوا و سایر اطلاعاتی که برای سفر به آنتالیا مورد نیاز است و همچنین جدیدترین تورهای آنتالیا آشنا می کنیم

  • تعداد بازدید: 4005
  • ارسال در تاریخ: ۱۲ تیر ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۱۲ تیر ۱۳۹۵

شهر آنتالیا در مرکز منطقه مدیترانه، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ترکیه است. طبیعت بکر، بلوارهای نخل کاری شده، معماری سنتی و سرمایه گذاری های بزرگ در صنعت گردشگری، آنتالیا را به یکی از مقاصد گردشگری ترکیه و همچنین مهاجرپذیرترین شهر ترکیه تبدیل کرده است.اگر شما هم علاقمند به سفر به آنتالیا هستید، سری به تورهای مسافرتی های هالیدی بزنید که انواع تور آنتالیا نظیر تور لحظه آخری، تور ترکیبی و آفر ویژه از آژانس های مسافرتی معتبر را  ارائه می کند.

موقعیت جغرافیایی آنتالیا

آنتالیا در غرب منطقه مدیترانه، شمال BURDUR و شرق SURIK قرار دارد. کاج های اسکاتلندی در شمال شهر آنتالیا دیده می شوند که تا شرق رودخانه ناحیه AKSU کشیده شده اند. همچنین آبشارهای زیبا در مسیر این رودخانه قرار دارند.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

آبشارهای DUDEN آنتالیا

antalya

آبشارهای DUDEN آنتالیا در مسیر رودخانه هایی قرار دارد که به دریای مدیترانه می ریزند: از دامنه کوه های TAURUS تا سطح زمین و گاهی زیرزمین. تعداد این آبشارهای آنتالیا به بیش از 20 مورد می رسد.

موزه آنتالیا

antalya

موزه آنتالیا در سال 1922 توسط  SULEYMAN FIKRI ERTEN  استاد نیروهای آنتالیا با هدف نگه داری از آثار هنری بدست آمده از جنگ جهانی دوم ساخته شد. در ابتدا این موزه در مسجد ALLADDIN قرار داشت که در سال 1979 به ساختمان کنونی انتقال یافت. اکنون موزه آنتالیا 14 تالار نمایشگاهی و باغ دارد.

OLYMPUS

antalya

بی شک روزی خوش را در OLYMPUS آنتالیا سپری خواهید کرد. شنا در آب های خنک در نزدیکی طبیعت سرسبز واقعا لذت بخش است. در منطقه OLYMPUS آنتالیا گردش کنید: آثار باستانی OLYMPUS آنتالیا را در جنگل تماشا کنید و اقامت در خانه های درختی OLYMPUS را از دست ندهید.

آب و هوای آنتالیا

antalya

آنتالیا آب و هوای مدیترانه ای دارد: تابستان های گرم و خشک و زمستان های ملایم. فصل های بارانی در کل تاثیری بر روی آب و هوای گرم این منطقه ساحلی ندارد. میانگین درجه حرارت در آنتالیا 34- 30 درجه سانتیگراد است. در ژانویه میانگین درجه حرارت به 14-9 درجه سانتیگراد می رسد. به دلیل برف و سرما درجه شرجی 64 درصد می شود. در تابستان ساحل آنتالیا طولانی و گرم است درحالی که در زمستان خنک و ملایم است. در دسامبر بارندگی به هیچ وجه دیده نمی شود. در ماه های ژانویه و اوایل پاییز، به ندرت باران های سیل آسا رخ می دهد. معمولاً حدود 45 تا 50 روز، ابری و بارانی است. در کل، آنتالیا 300 روز سال آفتابی است که 9 ماه سال برای شنا مناسب می باشد و به همین دلیل 12 ماه سال گردشگران زیادی این مقصد گردشگری ترکیه را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می کنند.

تاریخچه آنتالیا

antalya

با وجود اینکه GAUTAMA در سال 1215 میلادی آنتالیا را تصرف کرد، نیروهای قبرس آنتالیا را به ترکیه بازگردانند. امپراطوری سلجوقیان در قرن بعد سقوط کرد و آنتالیا در سال 1361 به دست نیروی قبرس افتاد که MEHMED BEY در سال 1373 آنتالیا را دوباره به ترکیه بازگرداند. مردم آنتالیا، ترکیبی از مسیحیان، یونانیان، یهودیان و مسلمانان است که مسلمانان بخش عمده جمعیت آنتالیا را تشکیل می دهند و مسجد جامع، چندین حمام و MADRASAH (مکتب) و همچنین بازارهای بزرگ را در آنتالیا ساختند.

منبع:مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info