آیا بلیط چارتر حذف می شود؟

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور اظهار کردند که ایرلاین ها اجازه تغییر بلیط سیستمی به بلیط چارتری را ندارند. ایشان افزودند به شرکت ها و آژانس ها این فرصت داده می شود که فروش چارتری خود را به حداقل ممکن برسانند.

  • تعداد بازدید: 2992
  • ارسال در تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۹ دی ۱۳۹۸

خبر حذف بلیط چارتر

علی عابد زاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور فرمودند که امکان حذف کامل  بلیط چارتری وجود ندارد و فروش بلیط مقاصد گردشگری همچنان باید به شکل بلیط چارتری باقی بماند. ایشان افزودند که در تلاش هستیم تا شرکت های بزرگتر و تواناتر به شرکت های کوچکتر کمک کنند تا کل شبکه فروش  بلیط هواپیما به سمت بلیط سیستمی هدایت شود. ایشان فرمودند که به شرکتهای هوایی اعلام شده است که پروازهای چارتری خود را باطل کنند و یا اینکه کمتر کنند اما این روش فروش بلیط ، یعنی بلیط چارتری ، در سیستم فروش شرکت های هواپیمایی ادامه خواهد داشت.

image

بلیط لحظه آخری

  • تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

بلیط لحظه آخری یا چارتر معمولا به علت تکمیل نشدن ظرفیت پرواز و نزدیکی به ساعت و زمان پرواز با قیمتی کمتر از بهای اولیه به فروش میرسد.

پروازهای چارتر

معاون وزیر راه و شهر سازی فرمودند : حجم پرواز های چارتری داخلی 20 درصد کل پروازهای کشور است ، با این حال باید فروش بلیط کیش و بلیط قشم را از سایر پروازها جدا کرد. وی اضافه کردند که بیشتر پروازهای چارتری شرکت های هواپیمایی در حال شیفت کردن به مقاصد گردشگری مثل کیش و قشم هستند و تنها در این مسیرها فروش بلیط چارتری ادامه دارد و در دیگر مسیرها شرکت های هواپیمایی فروش بلیط چارتری خود را به حداقل ممکن رسانده اند.

Charter

در واقع شرکت های هواپیمایی باید فروش بلیط چارتری خود را به صورت  بسته گردشگری شامل اقامت و دیگر ملزومات سفر به دفاتر خدمات گردشگری واگذار کنند و با این وجود شرکت های بزرگی مانند ماهان ، آسمان ، زاگرس و ایران ایر به فروش بلیط سیستمی مبادرت کرده اند.
ایشان بر عرضه بلیط با قیمت مناسب به مسافران سفرهای داخلی تاکید کردند و افزودند که تاکید ما استفاده شرکت های هوایی از ارز سامانه نیما است تا قیمت ها متعادل باشد و مسافران بلیط ها را گران نخرند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از آخرین تورهای مسافرتی و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت www.Hiholiday.ir مراجعه نمایید. 

مدیران عامل شرکت های هواپیمایی به این توافق رسیدند که نرخ بلیط هواپیما را براساس نرخ سامانه نیما محاسبه کنند. البته مدیر عاملان مدعی شدند که بانک مرکزی هیچ ارزی از نیما به آنها اختصاص نداده است اما بانک مرکزی با رد این موضوع گفته قرار است ارز مورد نیاز برای تمامی درخواست های دریافتی از شرکت های هوایی در اسرع وقت مورد بررسی قرار می گیرد و از محل منابع ارزی بانک مرکزی و یا از طریق سامانه نظام یکپارچه ارزی تایید گردد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info