افزایش 30 درصدی قیمت بلیط های نوروزی هواپیما

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از افزایش میانگین ۳۰ درصدی قیمت بلیت‌های نوروزی هواپیما خبر داد و گفت: در مذاکرات و هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است در بخش نظارت بر فروش بلیت اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد.
  • تعداد بازدید: 2586
  • ارسال در تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۹ دی ۱۳۹۸

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای پروازهای نوروزی گفت: خوشبختانه با وجود گذشته حدود دو ماه از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما روند با ثباتی در بازار فروش بلیت هواپیما حاکم شده است.

وی ادامه اداد: تصوراتی که در حوزه افزایش قیمت بلیت هواپیما و جریان‌سازی هایی که مبنی بر افزایش لجام گسیخته نرخ بلیت صورت می‌گرفت، خوشبختانه مدیریت شد و بازار فروش بلیت هواپیما در یک حالت سکون و تعادل نسبی قرار دارد به طوریکه در برخی زمان‌ها نرخ بلیت حتی کمتر از نرخ‌های مصوب قبل از آزادسازی به فروش می‌رسد.

تلاش ایرلاین‌ها برای تسریع در تعمیر هواپیماهای غیرعملیاتی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: با تلاش شرکت‌های هواپیمایی ۱۴۷ فروند هواپیما با ۲۳ هزار و ۹۲۳ صندلی عملیاتی در ایام نوروز فعالیت می‌کنند. ضمن اینکه ایرلاین‌ها تلاش می‌کنند هواپیماهای غیر عملیاتی خود را با تسریع در تعمیر در خطوط پروازی فعال کنند.

سامانی با تاکید بر اینکه ایرلاین‌ها با حداکثر توان خود برای ایام نوروز فعالیت می‌کنند، درباره نرخ بلیت هواپیما نیز گفت: نرخ بلیت هواپیما درمسیرهای مشمول آزادسازی بین ۲۵ تا ۳۵ درصد برای ایام نوروز افزایش یافت چراکه در برخی از مسیرهای پروازی ایرلاین‌ها یک‌سرخالی باید به مبدا برگردند و برای جلوگیری از زیان آنها این میانگین افزایش قیمت صورت گرفت.

وی افزود: البته ۸۷ مسیر پروازی مشمول آزادسازی نمی‌شوند و کماکان نرخ بلیت توسط سازمان هواپیمایی تعیین و به ایرلاین‌ها ابلاغ می‌شود که در این مسیرهای حدود ۱۵ درصد افزایش نرخ خواهیم داشت.

ایرلاین‌ها در حال برنامه‌ریزی برای پروازهای فوق‌العاده هستند

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره پروازهای فوق‌العاده نوروزی نیز گفت: در حال حاضر ایرلاین ها در حال برنامه‌ریزی برای درخواست‌های پروازهای فو‌ق‌العاده برای نوروز هستند تا درخواست‌های خود را با توجه به توان عملیاتی خود به سازمان هواپیمایی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه معمولا شرکت‌های هواپیمایی ۲۰ درصد بیش از توان عملیاتی پروازهای برنامه‌ای خود نسبت به درخواست‌های پروازهای فوق‌العاده در ایام نوروز اقدام می‌کنند افزود: در این زمینه ایرلاین‌ها در حال بررسی وضعیت پروازهای خود و راه‌اندازی پروازهای فوق‌العاده با توجه به توان عملیاتی خود هستند.

سامانی از جلسه معاونان بازرگانی ایرلاین‌ها با سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان میراث فرهنگی، سازمان تعزیرات حکومتی و انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی خبرداد و گفت: طی مذاکرات و هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است در بخش نظارت بر فروش بلیت اقدامات لازم از سوی دستگاه های مرتبط صورت گیرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره چگونگی نظارت بر فروش بلیت‌های چارتری نیز گفت: فقط آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز (بند ب) از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌توانند نسبت به فروش پروازهای چارتری آن هم در قالب تور (بلیت، هتل، ترانسفر و احیانا تورهای گردشگری) اقدام کنند اما در صورت تک فروشی بلیت تحت عنوان چارتر سازمان میراث فرهنگی و دستگاه‌های نظارتی مکلف به بررسی و جلوگیری از تخلفات هستند.
منبع: پایگاه خبررسانی وزارت راه و شهرسازی

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info