اماکن تفریحی مشهد

همگی مشهد را به شهری زیارتی می شناسند و اکثر تورهای مسافرتی مشهد ، درواقع تورهای زیارتی مشهد نامیده می شوند. وجود بارگاه مقدس امام رضا (ع) ، مشهد را تبدیل به مقصدی پر تردد و پر طرفدار میان شیعیان کرده است.

  • تعداد بازدید: 2816
  • ارسال در تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۷ مهر ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

درباره مشهد

مشهد در حال حاضر علاوه بر جاذبه های مذهبی و زیارتی دارای جاذبه های گردشگری مصنوعی و طبیعی فراوانی است. مشهد علاوه بر مسافران داخلی پذیرای مسافران بسیار زیاد و همچنان رو به افزایشی است که مشتاقانه به سمت مشهد روانه میشوند. و این امر در رشد اقتصادی این شهر بی تاثیر نبوده است. در همین راستا مشهد در طی سال های اخیر برای خدمت رسانی و سرویس دهی بهتر تلاش در افزایش امکانات رفاهی مسافران کرده است و البته تا حدود بسیار زیادی نیز موفق بوده است. از روستاها و مناطق تفریحی اطراف مشهد با طبیعتی فوق العاده زیبا و بکر گرفته تا بزرگترین پارک آبی سرپوشیده جهان همگی در مشهد در خدمت مسافران تورهای مشهد است. و این امر باعث شده تا مسافران علاوه بر زیارت بتوانند از سفر خود نهایت استفاده را ببرند و اوقات خوشی را سپری کنند. مشهد دارای هتل های معروف و بسیار مجلل و مدرنی ست و شما با هر بودجه ای میتوانید یک هتل مناسب برای خود رزرو کنید. همچنین ، مردم خونگرم مشهد خانه های خود را با قیمتی مناسب در اختیار مسافران قرار می دهند که بسیاری از خانواده ها این خانه ها را ترجیح می دهند . در هر صورت مشهد برای تمامی سلایق با هر بودجه ای امکانات رفاهی را فراهم کرده است. در اینجا به معرفی اماکن تفریحی مشهد میپردازیم.

مشهد

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی آرامگاه حکیم شیخ ابوالقاسم فردوسی در شهر توس در نزدیکی مشهد قرار دارد. فردوسی شاعر مجموعه شاهکار اشعار شاهنامه است که شهرتی جهانی دارد و تصاویری از داستان ها و حماسه های شاهنامه در داخل محوطه آرامگاه فردوسی بر تابلوهای سنگی حک شده است.

آرامگاه فردوسی

دهکده ییلاقی شاندیز

منطقه ییلاقی پدیده شاندیز به دلیل طبیعت زیبا و آب و هوای عالی طرفداران زیادی دارد. شاندیز کمتر از 40 کیلومتر با مشهد فاصله دارد. رودخانه های فراوان که از میان درختان بلند سپیدار و چنار میگذرند و آواز هدهد تصویری زیبا را در ذهنتان ثبت میکند. رستوران پدیده شاندیز را هم حتما در برنامه سفر خود قرار دهید.

پارک های مشهد

پارک ملت مشهد: بزرگترین پارک مشهد است که در آن شهر بازی و امکانات تفریحی برای کودکان مهیاست.
پارک کوه سنگی: ترکیبی از آب و سنگ و نور است. و پس از پارک ملت دومین پارک بزرگ مشهد است. پارک کوه سنگی در حاشیه کوه های مرتفع ساخته شده و جز قدیمی ترین روستاهای مشهد به شمار می رود.
پارک جنگلی وکیل آباد: که دارای آب قنات گوارایی ست .
پارک طبیعی هفت حوض: این پارک بسیار زیبا در دل کوههای خلج قرار دارد.
باغ پرندگان مشهد: در این باغ علاوه بر پرندگان نایاب و کمیاب آسیایی و ایرانی از پرندگان آفریقایی هم نگهداری می شود.

کوهسنگی مشهد
عکس مشهد

مشهد پایتخت گردشگری ایران

  • تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷
عکس مشهد

سوغات مشهد

  • تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸
عکس مشهد

در سفر به مشهد از کجا خرید کنیم

  • 1395 تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت
عکس مشهد

پرطرفدارترین هتل های مشهد

  • 1395 تاریخ انتشار: 08 اسفند
جهت کسب اطلاع از تورهای مسافرتی مشهد و همچنین تهیه بلیط هواپیما و بلیط لحظه آخری به سایت ما مراجعه نمایید. www.Hiholiday.ir

آرامگاه نادر شاه افشار

برای طرفداران تاریخ توصیه میشود از آرامگاه نادرشاه افشار نیز دیدن کنند. این بنای ارزشمند و تاریخی به دستور خود نادر شاه در زمان حیاتش بنا شد. و بعد ها انجمن آثار ملی ایران آن را بازسازی کردند و آرامگاه کنونی را بر پا کردند.

نادر شاه افشار

پارک های آبی مشهد

مشهد دارای پارک های آبی معروف و با استانداردهای بالایی ست که روز به روز در حال افزایش هستند . از پارک های آبی مشهد میتوان از پارک آبی ساحلی آفتاب، پارک آبی ایرانیان،پارک آبی سرزمین موج های آبی و پارک آبی موج های خروشان نام برد.

پارک آبی مشهد

اماکن دیدنی مشهد

مقبره شیخ بهایی، مدرسه عباس قلی خان، گنبد خشتی، گنبد سبز مشهد، پیر بالاندوز، میامی مشهد(امام زاده یحیی)، خواجه مراد مشهد، خواجه ابا صلت مشهد، بنای هارونیه مشهد، بند گلستان مشهد، سد چالیدره مشهد، بند گلستان مشهد، خانه تاریخی ملک، غار مغان، باغ گیاه شناسی مشهد، زشک مشهد، سد طرق مشهد، دریاچه چشمه سبز، جا غرق مشهد، شاهان گرداب مشهد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info